Permalänk
Medlem

alla media spelar fryser och buggar

Har nu haft problem i över 5 månader och har inte hittat en enda lösning.
Då jag använder vlc så frös videon och ljudet hoppade bakåt och loopade dom senaste 5-10 sec tills jag stängde av processen.
Det löste sig aldrig jag ominstallerade vlc flera gånger och använde olika versioner men inget löste problemet.
Jag laddade sedan ner PotPlayer och det funkade i runt 1 vecka och sedan så fick den problem med.
på potplayer så fryser videon och ljudet fortsätter och videon går i slow motion sedan så löser det sig efter 10-15 sec.
exakt samma problem i windows media player som i potplayer, fast då fryser videon i en stund sedan fortsätter ljudet och videon går i snabspolning så det hamnar ur synk.
Zune fryser i 5-10 sec och hoppar fram 20-30 sec och sedan fortsätter
riktigt jävla jobbigt då man sitter och kollar på film eller någon serie så fryser det hela tiden...

Är det någon som har haft samma problem och löst det?
börjar bli desperat nu!

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zZerf:

Har nu haft problem i över 5 månader och har inte hittat en enda lösning.
Då jag använder vlc så frös videon och ljudet hoppade bakåt och loopade dom senaste 5-10 sec tills jag stängde av processen.
Det löste sig aldrig jag ominstallerade vlc flera gånger och använde olika versioner men inget löste problemet.
Jag laddade sedan ner PotPlayer och det funkade i runt 1 vecka och sedan så fick den problem med.
på potplayer så fryser videon och ljudet fortsätter och videon går i slow motion sedan så löser det sig efter 10-15 sec.
exakt samma problem i windows media player som i potplayer, fast då fryser videon i en stund sedan fortsätter ljudet och videon går i snabspolning så det hamnar ur synk.
Zune fryser i 5-10 sec och hoppar fram 20-30 sec och sedan fortsätter
riktigt jävla jobbigt då man sitter och kollar på film eller någon serie så fryser det hela tiden...

Är det någon som har haft samma problem och löst det?
börjar bli desperat nu!

Har du kollat att dina temperaturer är ok? Vad kör du med för chipsetdrivisar? Använt olika grafikdrivrutiner?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Har du kollat att dina temperaturer är ok? Vad kör du med för chipsetdrivisar? Använt olika grafikdrivrutiner?

mina temps är hur bra som helst, inga problem att sitta och köra bf4 eller titanfall i några timmar, alla drivers är uppdaterade, jag har provat andra grafikkort och andra drivrutiner alla samma problem

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Hedersmedlem

Testat Media player Classic Home Cinema?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Testat Media player Classic Home Cinema?

haft fullt up med jobb så har inte haft tid att kolla på film eller något, men testade classic home cinema idag och den fryser och sedan blir ljudet efter 20 sec då videon snab spolar fram 20-30 sec

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Hedersmedlem

Det verkar som om en full ominstallation av hela systemet är att testa nästa gång. Något verkar väldigt fel med det du har nu.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)