Mechwarrior Online med SpelClockers

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Det värsta som kan hända är döden, allt annat kan jag leva med!

Permalänk
Moderator
Moderator

12 000 sidvisningar av tråden - inte illa, MechClockers! ;)

Hoppla, random loot igen alltså. Kul med en veckas event!

Citat:

STARTS: TUESDAY MARCH 17th, After the Patch
ENDS: TUESDAY MARCH 24th, 10:00:00 AM PDT

Greetings MechWarriors, and happy St. Patrick's Day!

We're celebrating all week with our Lucky Charms event! Now that you just raided the Pot of Gold, you're after our lucky charms too!

This event gives you a chance to earn up to 25 gifts per game mode: Skirmish, Assault, Conquest, Invasion, and Counter Attack.

Each game mode - CW and non-CW alike - will give you a chance to earn up to 25 gifts per game mode!

All you have to do is earn a Match Score of 80 or above in the Invasion or Counter Attack game modes, or 30 or above for non-CW game modes, to unlock a chance to reach into the Lucky Charm loot-bag for a random prize!

Formula:
Get a Match score of at least 80 for Invasion or Counter-Attack to earn 1 point.
Get a Match score of at least 30 for Skirmish, Assault, or Conquest modes to earn 1 point.
1 point equals 1 reach into the Lucky Charms random loot-bag.
Don't forget to return to this page to check on your qualified matches and claim your prizes!

Potential Prizes are:
1 day Premium Time
1 'Mech Bay
MC (various values)
C-bills (various values)
GXP (various values)
MC Consumables (Cool Shot, Artillery, UAV, and Air Strike)
Cockpit Items (Standing MWO Beer Stein, Hanging 4 Leaf Clover, Mounted Green Lights, Standing Lumin Glass)
and 'Unlucky' Items, such as IS weaponry and Single Heat Sinks

Important info:
The Lucky Charms loot-bag will disappear on March 25th at 10:00 AM PDT / 5:00 PM UTC. Be sure to redeem all your chances prior to that end-time or they will be forfeit!
In the event that you do not redeem all of your loot-bag chances prior to the above deadline, Support Services will not be able to provide any retroactive rewards.
Premium Time acquired from this event will be activated automatically upon redemption.
The Lucky Charms event applies to both Solo and Group drops.
No opt-in required.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Geeks Gaming

Ännu mer grind åt folket typ, tur man inte körde ihjäl sig i helgen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TheMadPanda:

Ännu mer grind åt folket typ, tur man inte körde ihjäl sig i helgen!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, de kör på rätt duktigt. Imponerande drive de kör med alla dessa events. Dock är ju kraven lika låga denna ggn vilket är nice.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Inaktiv

Någon som tänker spela lite ikväll? Testa lite event grind

Permalänk
SpelClockers

Bra och lättsam tävling både nu i helgen och från senare ikväll och resten av veckan. Bland de första hittills där jag faktiskt fortsatt spela och inte känt mig tvungen att ta ett par dagars ledigt.
Undrar dock lite hur funderingarna gick, 80 matcher för 8 (12 med Hero mechs) miljoner (på 4 dagar) eller 25 matcher med premium tid, mc priser etc där man har en hel vecka på sig.
25 Matcher bör vara över inom 1-2 kvällars aktivt spelande, fungerar ju dock bra för oss med spelkvällen nu på Torsdag.

Visa signatur
Permalänk
SpelClockers
Skrivet av anon81912:

Någon som tänker spela lite ikväll? Testa lite event grind

Jag kommer försöka ta ett par matcher i Community Warefare före kl 19.00 där brytpunkten för helgens event. Sedan tror jag dom ska patcha spelet vilket brukar ta ett tag. Det kommer säkerligen sitta folk på mumble iallafall, om inte i MechWarrior kanalerna så sitter vi i Välkommen in kanalen.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anon81912:

Någon som tänker spela lite ikväll? Testa lite event grind

Garanterat, dock blir det nog efter patchen som brukar komma kl sju vår tid och vara till åtta ungefär. Kan bli att jag lirar ngn match innan men kan inte lova, efter däremot - självklart! Får två nya mechs att leka med, Grasshopper och Zeus kommer!!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers

En hel vecka att samla in pengar... Jag kommer att spela! jag vill upp till minst 8 - 10 mille cb.. Har lite över 5 nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Moderator
Moderator
Dold text
Skrivet av kristallkrona:

En hel vecka att samla in pengar... Jag kommer att spela! jag vill upp till minst 8 - 10 mille cb.. Har lite över 5 nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Woah, det är alltså lottdragning. Man kan vinna CBills (vanligaste i tidigare events som i julas eller Halloween så du bör kunna få en del) men du kan också vinna saker som typ ett halvt ton MG ammo.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Inaktiv

Okej. Jag hoppar väl in efter 19 kanske. Standard SWEC mumble?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anon81912:

Okej. Jag hoppar väl in efter 19 kanske. Standard SWEC mumble?

Alltid! Finns inga andra!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Lan:
Dold text

Woah, det är alltså lottdragning. Man kan vinna CBills (vanligaste i tidigare events som i julas eller Halloween så du bör kunna få en del) men du kan också vinna saker som typ ett halvt ton MG ammo.

Nice! Jag är mest ute efter att få mer cbills.. känner att jag vill komma upp till 10 cb igen alltså!

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem

Hallå

Jag råkade snubbla över den här tråden och blev sugen på att prova spela, jag visste inte ens att det fanns ett MwO.
Problemet är att jag inte får igång spelet. När jag ska starta det så kommer Mechwarrior Online loggan fram. Efter en liten stund försvinner den sedan är det ett fönster som blinkar till. Sedan händer inget mer.
Jag kör med Win10, det kanske kan ha något med saken att göra.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Creedo:

Hallå

Jag råkade snubbla över den här tråden och blev sugen på att prova spela, jag visste inte ens att det fanns ett MwO.
Problemet är att jag inte får igång spelet. När jag ska starta det så kommer Mechwarrior Online loggan fram. Efter en liten stund försvinner den sedan är det ett fönster som blinkar till. Sedan händer inget mer.
Jag kör med Win10, det kanske kan ha något med saken att göra.

Välkommen!

Åhå, det låter inte så lovande. Ska forska lite om Win 10 är ett känt problem, återkommer!

Vad har du för hårdvara i övrigt? Samma som sign?

Cryengine ligger i grund för MWO, har du spelat spel med den motorn tidigare utan problem?

Edit: Hittade en som haft problem och löst det med en nedladdning av C++, det kan ju vara ngt helt annat problem du har men att det saknas stöd för MWO är ju inte omöjligt.
http://mwomercs.com/forums/topic/192210-windows-10-x64-issue/

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Välkommen!

Åhå, det låter inte så lovande. Ska forska lite om Win 10 är ett känt problem, återkommer!

Vad har du för hårdvara i övrigt? Samma som sign?

Cryengine ligger i grund för MWO, har du spelat spel med den motorn tidigare utan problem?

Japp, det är datorn i sign.
Jag har inte riktigt koll på vilka spel som drivs med Cryengine men efter lite googlande kan jag nog säga med största sannolikhet inte provat något av dom sedan jag installerade Win10.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Creedo:

Japp, det är datorn i sign.
Jag har inte riktigt koll på vilka spel som drivs med Cryengine men efter lite googlande kan jag nog säga med största sannolikhet inte provat något av dom sedan jag installerade Win10.

Kolla slutet på min förra post, uppdaterade den med en länk. Ska klura lite mer, tänkte själv uppgradera till Win 10 så småningom.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Lan:

Välkommen!

Åhå, det låter inte så lovande. Ska forska lite om Win 10 är ett känt problem, återkommer!

Vad har du för hårdvara i övrigt? Samma som sign?

Cryengine ligger i grund för MWO, har du spelat spel med den motorn tidigare utan problem?

Edit: Hittade en som haft problem och löst det med en nedladdning av C++, det kan ju vara ngt helt annat problem du har men att det saknas stöd för MWO är ju inte omöjligt.
http://mwomercs.com/forums/topic/192210-windows-10-x64-issue/

Låter som att det är en C++ runtime som inte finns i win 10 och inte hänger med i spelets installer. Hmm, troligen ett beta problem eller bara problem med verisionsnummer. Luska på.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Kolla slutet på min förra post, uppdaterade den med en länk. Ska klura lite mer, tänkte själv uppgradera till Win 10 så småningom.

Jag ska prova med att ta hem den saknade C++ när jag slutar jobbet. Hoppas på att det är en så simpel sak.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk
SpelClockers

För er nya som inte har spelet installerat så kan det vara bra att börja installera spelet, dom är tyvärr inte kända för att ha snabba nerladdningsservrar. Det kan också vara bra att gå in och köra dom tutorials som finns i spelet.
Det finns också en liten chans att vi sitter ett par på mumble redan i förväg antingen i Välkommen in kanalen eller längre ner i trädet under MechWarrior kanalen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Låter som att det är en C++ runtime som inte finns i win 10 och inte hänger med i spelets installer. Hmm, troligen ett beta problem eller bara problem med verisionsnummer. Luska på.

Hmm, verkar inte vara det heller. Jag provade att installera det men jag hade det redan installerat. Jag ska prova ta bort allt och installera om det och se om det hjälper.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Creedo:

Hmm, verkar inte vara det heller. Jag provade att installera det men jag hade det redan installerat. Jag ska prova ta bort allt och installera om det och se om det hjälper.

Får du inte upp något felmeddelande alls?
I installern så har du 2 st kugghjul uppe till höger där finns också ett reparationsverktyg som du kan testa.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

Får du inte upp något felmeddelande alls?
I installern så har du 2 st kugghjul uppe till höger där finns också ett reparationsverktyg som du kan testa.

Inget felmeddelande, det bara lägger av. Eller rättare sagt, den startar aldrig riktigt. Men jag ska prova reparationsverktyget.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk
Geeks Gaming

Ser ut som att det blir mycket CW droppande i helgen!

Reach the highest tier of 20 Event Points and your reward will be a choice between a powerful Inner Sphere or Clan 'Mech!

5 Event Points = 3 Days Active Premium Time
10 Event Points = .50 Cal Necklace Hanging Item
15 Event Points = Dog Tags Hanging Item
20 Even Points = 1 'Mech of your choice: a Thunderbolt TDR-9SE Champion or a Stormcrow SCR-PRIME
Track your Progress here: https://mwomercs.com/profile/stats?type=challenges

Important Info:

Once you achieve 20 Event Points, you will have until April 2nd at 10 AM PDT to choose your 'Mech Reward.
No opt-in required. All players automatically qualify to participate.
All 'Mech choices are final.
Premium Time acquired from this event will be automatically activated once rewarded.
This Event applies to both Solo and Group Community Warfare queues.
You need to play Invasion or Counter-Attack game modes in Community Warfare to qualify.
No opt-in required.

Permalänk
Geeks Gaming

Har snackat med spelarna från Dudes och under denna helgen kör dom som FRR, vilket betyder att vi kan droppa i CW med dom!
Snackade ihop mig med Aylek innan och ikväll runt 18:30-19:00 har vi tänkt börja köra CW tillsammans.
Vill ni droppa med oss så gäller det att hoppa in på dudes teamspeak, adress och lösenord kan ni få av mig eller Lan!

Vore kul om vi blev många från Swec, även om det är lite ont om tid...

Permalänk
Moderator
Moderator

Pass på, skydda ögonen för här kommer Urbie awesomeness...

"Atlases were harmed in the making of this video." Aaaaaahahahahaha!!!

Dold text
Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Ännu en liten jäkel o skjuta på ^^

Visa signatur

-|| Titan ! :P ||-

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av NoXxen:

Ännu en liten jäkel o skjuta på ^^

haha, jo det.

Såg att du var inne i AFK kanalen i 1 minut och hoppade ur igen, letade du efter Mechwarriorspelande så händer det att vi sitter i "Välkommen in" kanalen ibland.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Geeks Gaming

Välkommen in är också känd som vi som spelar mech men vill vara lite mer sociala o chilla kanalen....

Permalänk
Moderator
Moderator

Looking for Group challenge

Citat:

STARTS: Friday April 10th, 10:00 AM PDT (17:00 UTC)

ENDS: Monday April 13th, 10:00 AM PDT (17:00 UTC)

Those who fight together survive together.

We introduced the Looking For Group feature in our April 7th patch, and to celebrate the new feature we're challenging you to play in a group of each possible size.

There are lots of little prizes to earn, and if you manage to run a qualifying match in each of the listed group sizes by the end of the event you'll get to choose between a new Cockpit Item or a chunk of MC. So group-up and drop-in, MechWarrior!

Any game mode can qualify, but you must achieve the minimum match score for that mode while in the correct group size in order to meet your goal!

To use the Looking For Group feature, simply:

Click the Social button at the bottom of your Home, MechLab, Skills, Faction, or Store screens
Access the LFG tab
Click the 'Add Me to the Looking for Group Queue' button

Requirements

Assault, Conquest, and Skirmish: Minimum match score of 30 in a correct group size (these matches can also count to the UrbanMech Leaderboard Event)
Invasion and Counter Attack: Minimum Match score of 80 in a correct group size

Group Size Goals and Prizes:
2 + (min match score) 20 GXP
3 + (min match score) 1 x C-bill consumable pack (1 coolshot, 1 air strike, 1 uav)
4 + (min match score) 40 GXP
5 + (min match score) 2 x C-bill consumable pack (2 coolshot, 2 air strike, 2 uav)
6 + (min match score) 60 GXP
7 + (min match score) 3 x C-bill consumable pack (3 coolshot, 3 air strike, 3 uav)
8 + (min match score) 80 GXP
9 + (min match score) 3 days of Premium time
10 + (min match score) 100 GXP
12 + (min match score) 1 million C-bills

If all Group Sizes are Completed (2 - 10 & 12), pick Island Cockpit Item or 500 MC

http://mwomercs.com/forums/topic/195377-looking-for-group-cha...

Matt Newman says,

Citat:

Looking for Group is not required but it certainly will help those who need to find more players as well as get people familiar with the LFG feature.

To be perfectly clear, if you play in the right size group and get the right match score (for the mode), you will earn the rewards.

Grand total Prizes (per player) for a minimum 10 matches

1,000,000 C-bills
300 GXP
3 days premium time
4 x C-bill Airstrike
4 x C-bill UAV
4 x C-bill Cool shot
and your choice of cockpit item or 500 mc

Allt vi behöver är alltså vårt vanliga spel i varierande antal deltagande.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers