Mechwarrior Online med SpelClockers

Permalänk
Hedersmedlem

Nice då kanske man kan komma in i byggandet igen

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sir Hitman:

Har du provat en Blackjack med 5 MLAS, en Gauss och STD200? Ska tydligen vara kul, nyfiken på vad vår residenta Blackjack expert har att säga om den varianten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Lan:

Har du provat en Blackjack med 5 MLAS, en Gauss och STD200? Ska tydligen vara kul, nyfiken på vad vår residenta Blackjack expert har att säga om den varianten.

Skickades från m.sweclockers.com

Aldrig fått gauss att fungera, sedan en Blackjack som inte springer 116km/h.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator

Nu banne mig...Mechlab uppdaterat och skarpt ikväll! Ta fram champagnen!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Nu banne mig...Mechlab uppdaterat och skarpt ikväll! Ta fram champagnen!

Hoppas nya mechlab funkar på flera skärmar denna gången

Permalänk
Hedersmedlem

@Lan: hoppas det inte blir för stor uppdatering bara

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Kul att se er här med (Detta är Arioch1973 från XWLF). Såg att ni fick erat rum på FRR här om dagen

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock, 1.26V, Asus Z97 Deluxe (4x4GB) 16GB Corsair Vengeance 1600 DDR3, 2 x Evga GeForce 980GTX Superclocked 4GB ram SLI, Corsair AX1200 PSU, 1 x 128GB Crucial M4 SSD, En hög med hårddiskar, och Windows 8.1.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Fonus:

Hoppas nya mechlab funkar på flera skärmar denna gången

Tveksamt, tål att testas dock! Tala gärna om hur det gick.

Skrivet av bl0m1:

@Lan: hoppas det inte blir för stor uppdatering bara

Säkert bara 1 kB eller 2 som mest.

Skrivet av Arioch2004:

Kul att se er här med (Detta är Arioch1973 från XWLF). Såg att ni fick erat rum på FRR här om dagen

Tjena! Kul att ses här med.

Jo, vi fick ett felstavat rum. Nu ska jag bara få tag i ngn admin för rättning och "kanalkraft".

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

@Lan: Aha, det kanske var mindre roligt. Nåja, hoppas jag ser er senare ikväll efter updateringen av MWO. Borde väl inte vara för svårt att skicka ett meddelande till samma person som gjorde rummet åt er i första hand

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock, 1.26V, Asus Z97 Deluxe (4x4GB) 16GB Corsair Vengeance 1600 DDR3, 2 x Evga GeForce 980GTX Superclocked 4GB ram SLI, Corsair AX1200 PSU, 1 x 128GB Crucial M4 SSD, En hög med hårddiskar, och Windows 8.1.

Permalänk
Moderator
Moderator

Vi gjorde nyligen lite rensningar på inaktiva medlemmar i SweC klanen i Mechwarrior Online, alla som åkt ur är varmt välkomna tillbaka om ni vill men vi ville inte dra på er kostnader när ni inte var närvarande och kunde säga till.

Det är nämligen så att vi valde att gå permanent "loyalist" med FRR, det ger oss 50% bonus på Loyalty Points i CW men också ett bötesbelopp (samt en cooldown period) när/om vi vill bryta vårt kontrakt med FRR i framtiden pga en okänd anledning. Det bötesbeloppet är enligt följande formel;

Antal medlemmar x 23 x 50 000 = ....

I vårt fall så bantade vi ner enheten under 20 personer och fick därmed ett bötesbelopp på ca 21 miljoner CBills.

Vi tar gärna in folk igen men kom ihåg att det är under åtagande i CW sammanhang och att det innebär ett ökat belopp som ni gärna får bidra med en slant till kassan (cbills alltså).

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Hero Sale!

Denna helgen är det en Hero Sale, dock inte alla utan de första de gjorde. Dessa Hero's har dessutom en tillfällig CBill boost i helgen samt en leaderboard event.

Starts: June 4th 4:00 pm PDT (23:00:00 UTC)

Ends: June 9th 4:00 pm PDT (23:00:00 UTC)

Coinciding with the "I Need a Hero" weekend event, we're running a sale on Hero's and Premium Time Booster packs!

The following Hero 'Mechs are on sale for 50% off:

Centurion Hero: CN9-YLW "YEN-LO-WANG"

3750 - 50% = 1875 MC

Cataphract Hero: CTF-IM "ILYA MUROMETS"

5250 - 50% = 2625 MC

Dragon Hero: DRG-FANG "FANG"

4500 - 50% = 2250 MC

Dragon Hero: DRG-FLAME "FLAME"

4500 - 50% = 2250 MC

Commando Hero: COM-TDK "THE DEATH'S KNELL"

1875 - 50% = 937 MC

Awesome Hero: AWS-PB "PRETTY BABY"

6000 - 50% = 3000 MC

Cicada Hero: CDA-X5 "The X-5"

3000 - 50% = 1500 MC

Highlander Hero: HGN-HM "HEAVY METAL"

6750 - 50% = 3375 MC

Jenner Hero: JR7-O "OXIDE"

2625 - 50% = 1312 MC

These Hero 'Mechs will also receive an additional 20% increase to their C-Bill boost for the duration of the "I Need a Hero" event, bringing them to a 50% total C-Bill boost for the duration of the event.

The following Premium Time booster packs are on sale for 50% off:

Premium Time 7 days

1250 - 50% = 625 MC

Premium Time 3 days

650 - 50% = 325 MC

Premium Time 1 day

250 - 50% = 125 MC

During the I Need a Hero event, you'll be able earn even more C-Bills when running a Hero 'Mech and active Premium Time!

Example C-Bill earnings with a Hero 'Mech and active Premium Time:

Example C-Bill Earning

Select Hero 'Mechs* 50% C-Bill Boost

50% C-Bill Boost from active Premium Time

Total C-Bill Earnings!

100,000 C-Bills

50% = 50,000 C-Bills

50% = 50,000 C-Bills

200,000 C-bills

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Kan lätt tänka mig 3-4 som hade gjort sig snyggt i garaget men får nog hålla mig till 1-2...

So many Mechs so little MC....

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Fonus:

Kan lätt tänka mig 3-4 som hade gjort sig snyggt i garaget men får nog hålla mig till 1-2...

So many Mechs so little MC....

Enligt rykten så kan det komma fler sådana här Hero sales fast med senare skapade hjältar, så om du inte speciellt gillar just de få som är denna helgen kan det vara värt att ta det piano och avvakta.

Kan bli en Death's Knell för mig!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Enligt rykten så kan det komma fler sådana här Hero sales fast med senare skapade hjältar, så om du inte speciellt gillar just de få som är denna helgen kan det vara värt att ta det piano och avvakta.

Kan bli en Death's Knell för mig!

Funderar också på det speed-monstret men trånar även på en ILYA som ett alternativ till Jaegern.

Permalänk
Moderator
Moderator

@Fonus, Ilya är en fin mech. Dock bred som faen med låga hardpoints, älskade buzzsaw builden. Den var fin!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1372440-mechwarrior-onl...

Mech på torsdag! Allmän uppställning, polera kanonerna! Nu jädrar ska vi glänsa!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Förresten, enligt Russ Bullock på twitter så kan vi få pröva på EU regional servers så tidigt som 7 july. Låter som steam launch i höst är mer troligt än någonsin.

Han pratar också om att göra om Assault game mode till ngt mer attack-defend än det är idag.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jag tänkte försöka vara med och spela lite ikväll men jag kommer nog in ganska sent, efter man fått barnen och frugan i säng

Hoppas ni inte har något emot en nybörjare som förstör spelet för er. Egentligen är inte FPS och liknande min typ av spel pga att jag är så kass på det men MWO är så sanslöst roligt att jag kan bara inte låta bli. Än så länge har jag lyckat hålla det på en sån nivå att frugan inte blivit sur men jag jobbar på det.

Däremot har jag inte direkt någon arsenal med massor med mechs utan har bara 3st Jenner, som jag förstått inte kanske var det smartaste valet som nybörjarmech. Dom har default build allihop då jag gjorde misstaget att köpa och sälja någon mech i början och därför inte har så mycket c-bills. Just nu håller jag på att försöka samla ihop till en XL-motor och spead tweak.

Men som sagt ligger min nivå mellan kass och värdelös och är glad att det inte är så mycket förolämpande av nybörjare som det verkar vara i många andra spel. Folk kanske sitter och skriker hemma hos sig men dom är vänliga nog att inte göra det i micken eller skriva något i chatten.

Så om ni inte har något emot det så kommer jag noga att ansluta mig runt kl.22 om jag gjort allt rätt för att få mumble att fungera som det ska.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Intel Core I5 3570K | Gigabyte GA-Z77M-D3H | GTX 1060 3Gb | Corsair Vengeance LP 8GB | Corsair 620W |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Creedo:

Jag tänkte försöka vara med och spela lite ikväll men jag kommer nog in ganska sent, efter man fått barnen och frugan i säng

Hoppas ni inte har något emot en nybörjare som förstör spelet för er. Egentligen är inte FPS och liknande min typ av spel pga att jag är så kass på det men MWO är så sanslöst roligt att jag kan bara inte låta bli. Än så länge har jag lyckat hålla det på en sån nivå att frugan inte blivit sur men jag jobbar på det.

Däremot har jag inte direkt någon arsenal med massor med mechs utan har bara 3st Jenner, som jag förstått inte kanske var det smartaste valet som nybörjarmech. Dom har default build allihop då jag gjorde misstaget att köpa och sälja någon mech i början och därför inte har så mycket c-bills. Just nu håller jag på att försöka samla ihop till en XL-motor och spead tweak.

Men som sagt ligger min nivå mellan kass och värdelös och är glad att det inte är så mycket förolämpande av nybörjare som det verkar vara i många andra spel. Folk kanske sitter och skriker hemma hos sig men dom är vänliga nog att inte göra det i micken eller skriva något i chatten.

Så om ni inte har något emot det så kommer jag noga att ansluta mig runt kl.22 om jag gjort allt rätt för att få mumble att fungera som det ska.

Du är varmt välkommen! Kunskapsnivå spelar ingen roll, vi har alla varit nya och vi har hjälpt många att hitta sin spelstil. Här tvingas ingen att göra mer än man själv vill eller kan, vi är ju här för att ha kul.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Creedo:

Jag tänkte försöka vara med och spela lite ikväll men jag kommer nog in ganska sent, efter man fått barnen och frugan i säng

Hoppas ni inte har något emot en nybörjare som förstör spelet för er. Egentligen är inte FPS och liknande min typ av spel pga att jag är så kass på det men MWO är så sanslöst roligt att jag kan bara inte låta bli. Än så länge har jag lyckat hålla det på en sån nivå att frugan inte blivit sur men jag jobbar på det.

Däremot har jag inte direkt någon arsenal med massor med mechs utan har bara 3st Jenner, som jag förstått inte kanske var det smartaste valet som nybörjarmech. Dom har default build allihop då jag gjorde misstaget att köpa och sälja någon mech i början och därför inte har så mycket c-bills. Just nu håller jag på att försöka samla ihop till en XL-motor och spead tweak.

Men som sagt ligger min nivå mellan kass och värdelös och är glad att det inte är så mycket förolämpande av nybörjare som det verkar vara i många andra spel. Folk kanske sitter och skriker hemma hos sig men dom är vänliga nog att inte göra det i micken eller skriva något i chatten.

Så om ni inte har något emot det så kommer jag noga att ansluta mig runt kl.22 om jag gjort allt rätt för att få mumble att fungera som det ska.

Tips, ge frugan hennes favorit choklad och en stor bukett med rosor. Så ska det inte bara några problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem

Laddade ner spelet igår och provade lite, kan säga att det var EN SMULA överväldigande.. Men det verkar bra, om jag ledsnar helt på World of Tanks kanske MWO kan fungera som ersättning.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av PHJ:

Laddade ner spelet igår och provade lite, kan säga att det var EN SMULA överväldigande.. Men det verkar bra, om jag ledsnar helt på World of Tanks kanske MWO kan fungera som ersättning.

Jag det är inte det mest nybörjarvänliga spel, man ska nog inte ha allt för höga mål i början. Det är roligare i grupp så välkommen in på mumble där brukar det i princip alltid sitta någon mech fantast, antingen i Välkommen in kanalen men ibland letar vi or faktiskt ner till MechWarrior kanalen längre ner.

Visa signatur
Permalänk

Hej, Jag är också gärna med och spelar vid tillfälle när jag får ordning på min mumble. Verkar inte funka för mig -men är ju iofs inte heller den vassaste vad gäller datorer. Jag får testa igen någon gång i helgen. Jag har spelat lite grand och "mastrat" Jenner, raven, thunderbolts och black jacks.

Permalänk
SpelClockers

Du är välkommen, själv blir jag nog inte här i helgen men det finns säkert några att spela med. Thunderbolts och Blackjacks är 2 fina chassin som jag kört en hel del speciellt TDR-5SS och BJ-1X.

Vad har du för problem med mumble? Om det är problem att komma in på servern så har du en länk till forumtråden för mumble i min signatur, annars så kan du hoppa in i Välkommen in kanalen så har vi säkert någon vänlig själ som kan hjälpa dig där.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Slow Speed:

Hej, Jag är också gärna med och spelar vid tillfälle när jag får ordning på min mumble. Verkar inte funka för mig -men är ju iofs inte heller den vassaste vad gäller datorer. Jag får testa igen någon gång i helgen. Jag har spelat lite grand och "mastrat" Jenner, raven, thunderbolts och black jacks.

Varmt välkommen! Det finns många som lirar Mech.

Det är en bra vecka att spela nu med pågående evenemang, gratis lotter är gott.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

CW event 30 Juni till 6 Juli

Jag är intresserad av att spela CW seriöst under dom första dygnen. För att få ut mest i föreslår jag att vi ser över möjligheten att använda FRR's teamspeak (Free Rasalhague Republic) Där kan vi komma i kontakt med fler FRR spelare. Vår spelarbas på Spelclockers Mumble är som sagt lite splittrad och många kan inte delta i CW pga mechbrist osv.

Följande medlemmar har obligatoriskt närvaro

  • Lan,

  • Hitman

  • Mad Panda

http://mwomercs.com/news/2015/06/1262-upcoming-cw-event-notic...

Greetings MechWarriors,

This is an advance notice for all pilots that we will be running a Community Warfare event from June 30th until July 6th! This Event will have a strong focus on Unit-based warfare, but there will be a Personal Challenge.

Full details of the Event will be posted on Monday, but we want to provide you with some of the core components in time to assist you or your Unit leadership toward making an informed decision regarding which Faction and/or Unit will claim your allegiance for this Event.

Keep in mind that breaking a Faction Contract still requires a Cooldown period of 72 hours before you'll be able to forge a new Contract. This advance notice is thus also intended to provide you or your Unit leadership enough time for that Cooldown period to expire if you wish to forge a new Contract with another Faction.

The Event will be comprised of three Challenge components:

  • A Unit-based Event Point Challenge

  • A Unit-based Planet Capture & Hold Challenge

  • A Personal Event Point Challenge

There will also be three Leaderboard components to this Event, catered specifically toward Units:

  • Planet Ownership Leaderboards, by Unit

  • Overall Event Point Leaderboards for Inner Sphere and Clan, by Unit

  • Specific Event Point Leaderboards for each individual House and Clan, by Unit

There will be two ways to earn Event Points during this Event, so you'll have the chance to earn up to 2 Event Points per match:

  • Attain a match score of 80 or above in Invasion or Counter Attack = 1 Event Point

  • Attain a match victory = 1 Event Point

If you are in a Unit (no matter the size) any Event Points you attain will count toward both the Unit-based Event Point Challenge and the Personal Event Point Challenge.

Important information:

  • Pilots will need to attain a total of 10 Event Points by the end of the Event in order to qualify for any Rewards resulting from their Unit's placement in a Leaderboard

  • We recommend that you stay with the same Faction for the duration of the Event to maximize your potential Leaderboard rewards

  • Event Points attained will count toward both the Unit-based Event Point Challenge and the Personal Event Point Challenge if you are in a Unit (of any size) during this Event

  • If you are not in a Unit, you will only be able to attain Personal Challenge Event Points

  • Support services will not be able to perform manual Contract cancellations on behalf of players or Units for this Event

That's it for today MechWarriors, but keep an eye out for the full Event details on Monday!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Moderator
Moderator

Födelsedagsfest på lördagen, sen tillgänglighet. Söndag möjlighet, efter dvalan.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers

Jag har jobb den helgen men bör kunna få in ett par matcher på kvällen och sedan före fredag.

Visa signatur
Permalänk
Geeks Gaming

jag hade gärna kört med 331, det funkade riktigt bra tidigare i våras. dudes har en tendens att byta till tyska hela tiden vilket är väldigt irriterande!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TheMadPanda:

jag hade gärna kört med 331, det funkade riktigt bra tidigare i våras. dudes har en tendens att byta till tyska hela tiden vilket är väldigt irriterande!

Tänkte vidare lite på en icke avslutad tanke.

En av få fungerande Hellslinger builds?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers