Mechwarrior Online med SpelClockers

Permalänk
Moderator
Moderator

Stocking Stuffer Event

Tävlingsidan på MWO - här hämtar ni priserna.

Citat:

EVENT HIGHLIGHTS:
Greetings MechWarriors and Happy Holidays

Now that Community Warfare beta has launched we wanted to keep the fun rolling with a MechWarrior stocking stuffer's holiday event.

We are giving you a chance to earn 25 gifts per game mode.

All you have to do is earn a match score of 80 or above in Invasion mode and a score of 30 or above for any other game modes to unlock a chance to reach into the stocking for a random Prize!!

Formula:

Get a Match score of at least 80 for Invasion to earn a point.
Get a Match score of at least 30 for other modes to earn a point.
Yes, we are using the match score on the end of round screen!
Prizes are:

1 day Premium time*
1 Mechbay
MC (various values)
C-bills (various values)
GXP (various values)
MC Consumables (Cool shot, Artillery, UAV, and Air strike)
Cockpit Items (Christmas Stocking, Lump of Coal, Snow Globe, Christmas Tree)
and Naughty Items (Misc. IS ammo and IS weapons)
See if you have been naughty or nice this holiday season!

Please Note

*Premium Time activates when you receive the prize
Play in solo or Groups
No opt in required
The stockings disappear 2 hours after the end of the event at Friday Jan 2nd 2015 @ 12:00PM (noon) PST redeem them before then or lose them!
Prize quantities can be delayed by up to 15 minutes!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Geeks Gaming

Hittade 7 dagars premium via beefs facebook sida, https://www.facebook.com/th3b33f/posts/1558703967705237

Lägligt att man inte är hemma på fem dagar nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

Premium kod i mailen :)

To our players:

Wishing you a joyous Holiday Season
and a 'Mech-filled New Year

Piranha Games.

Use this Redeem Code for 7 days Premium time!
holiday2014
redeem code expires Dec 31st 2014 11:59:59 pm PST

Skrivet av AlvarBerglind:

Hittade 7 dagars premium via beefs facebook sida, https://www.facebook.com/th3b33f/posts/1558703967705237

Lägligt att man inte är hemma på fem dagar nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Du har inte kollat din mail du är reggad med mot MWO, eller hur? Det ligger ett utskick där (de gjorde exakt samma förra året), när du aktiverar den drar den igång så se bara till att vänta till sista ögonblicket. Redeem på https://mwomercs.com/profile/redeem

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Lan:

https://gallery.mailchimp.com/455c4207548258e4ecf18d923/image...

To our players:

Wishing you a joyous Holiday Season
and a 'Mech-filled New Year

Piranha Games.

Use this Redeem Code for 7 days Premium time!
holiday2014
redeem code expires Dec 31st 2014 11:59:59 pm PST

Du har inte kollat din mail du är reggad med mot MWO, eller hur? Det ligger ett utskick där (de gjorde exakt samma förra året), när du aktiverar den drar den igång så se bara till att vänta till sista ögonblicket. Redeem på https://mwomercs.com/profile/redeem

Får aldrig mejl från dom, great....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Snubblade just in på en CW match med Lan och Hitman, och lärde mig att det finns folk som spelar MWO här. Riktigt kul match, gör jag gärna igen. Jag har inte spelat på nåt år ungefär (sist jag spelade var när Victor kom ut) så man är ju inte så lite rostig! Jag var/är nyfiken på CW beta, men det är svårt att komma in i ett spel tydligen. Goldmember in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CasualGamer:

Snubblade just in på en CW match med Lan och Hitman, och lärde mig att det finns folk som spelar MWO här. Riktigt kul match, gör jag gärna igen. Jag har inte spelat på nåt år ungefär (sist jag spelade var när Victor kom ut) så man är ju inte så lite rostig! Jag var/är nyfiken på CW beta, men det är svårt att komma in i ett spel tydligen. Goldmember in game.

Leta dig in på Sweclockers Mumble så kan du få haka på när vi droppar. Dem flesta som hänger inne på Sweclockers mumble spelar eller har spelat MWO med Lan "Lan". Några namn att hålla ut kick efter är i så fall kristallkrona, shady, grabben, sirhitman, lan ,tobbbe__.

Så in med dig och fråga efter oss så blir det nog bra!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av CasualGamer:

Snubblade just in på en CW match med Lan och Hitman, och lärde mig att det finns folk som spelar MWO här. Riktigt kul match, gör jag gärna igen. Jag har inte spelat på nåt år ungefär (sist jag spelade var när Victor kom ut) så man är ju inte så lite rostig! Jag var/är nyfiken på CW beta, men det är svårt att komma in i ett spel tydligen. Goldmember in game.

Tjena!

Var det du som frågade om SweC var Sweclockers alltså? Kul att se dig här, du är varmt välkommen in på vår Mumble (signatur eller första posten) och lira med oss om du vill. Det är inte helt lätt med CW nej, det ska dock bli bättre enligt senaste dev posten.

Update and further details for Upcoming patches.

Grouping with any Faction members - Self-explanatory. Currently being worked on and we hope to be testing it by early next week.

Release: January 20th Patch.

Call to Arms Improvements - Call to Arms is an excellent idea in principal that unfortunately isn't working very well at the moment. The biggest issue is that all matches being kicked off on a planet currently trigger a call to arms. The original thinking was to attract as many players as possible to this contested planet. However now that we have seen it in action in the live game environment we see that most of the time there is no need to send off a Call to Arms. For instance a heavily contested planet might have plenty of strike teams on both sides of the battle line and they are simply bumping into each other, or in other words there is no actual need to call in players, plenty there to fight already. This caused the majority of solo or small groups that clicked on a call to arms to end up in the queue and not actually getting into the match being mentioned by the Call to Arms window.

We have made a few key changes to the way the system works. First a Call to Arms will only be sent out when there is a true need for players. By example when a 12 man strike team lines up to initiate an attack and there are fewer than 12 players on the other side. On top of this if the situation persists that there is a need, the Call to Arms will be repeated at intervals and if things are getting very close to kicking off an auto win for that attacking group a final Urgent Call to Arms will be sent out.

This should greatly increase the effectiveness of the Call to Arms pop up for solo and small groups and should further decrease the amount of auto wins.

Release: January 20th Patch.

Ceasefire Window Improvements for Non NA Players - This is a very change to Community Warfare that is a challenging problem to improve. Our goal was to include multiple windows where other parts of the world could participate in the critical final few hours before a planet can flip ownership. There were multiple possibilities explored but in the end we did not want to introduce new restrictions on players or greatly increase the number of planets up for contention.

In the end the solution settled on was to change from one single 24 hour battle window to three 8 hour battle windows (7 hours and 20 minutes minus the ceasefire). This solution allowed us to keep it at the same number of planets that are contested now but allow North American, Europe and Oceanic to each be able to participate in closing out a battle window. It has the added bonus of allowing players in other parts of the world that are able to play outside of their own evening peak time to participate in multiple planet flips per day. In the end it should greatly increase the amount of action and players that find value in participating in CW.

The three battle windows including the 40 minute ceasefire are 10 pm Pacific for North America, 6 am Pacific for Oceanic and 2 pm Pacific for Europe (Ceasefires start 40 minutes prior). Yes North America is pushed 1 hour later to create a little more fairness between the East and West Coast splitting the difference a little better. This allows a similar effect in Europe from the UK to Germany to Russia that reflects the NA time zones as best we can. This also puts Sydney Australia ending their battle window at 1am local time similar to our NA East Coast players. It is necessary at the moment that the three battle windows be separated evenly by 8 hours therefore I think we did the best we could to include everyone as fairly as possible.

Release: January 20th Patch.

Those items represent I feel very nice changes to MWO and Community Warfare and we will push hard to get those into your hands on January 20th.

A few other items in the pipeline I can provide an update on.

Queue Info changes - This represents further refinements to the Planet Info and Lobby screens to more clearly show players how many of the zones currently have an active match and if all of them are currently contested and if they have additional strike teams queued up to fight. This is valuable information a 12 man unit or any players would like to have so they can potentially decide that there is time enough for them to attack or defend somewhere else since they would only wait at the current planet. There are a number of improvements like this still being refined. We hope work will start on these improvements shortly with a release in a following patch perhaps Feb 3rd.

Counter Attacks - We are currently putting the final touches on a design to change counter attacks to more of an aggressive “clearing the enemy out of your territory” mode. A Sort of Skirmish / Assault feeling, my hope is we can introduce this on Feb 3rd but not confirmed.

New CW map - The third Canyon networks themed map is receiving feedback and adjustments now and we hope to have it in test by tomorrow. We are still attempting to have this released into CW with the Feb 3rd patch.

Loyalty Points - We need to finish off the work to allow the displaying of titles in game as well as the granting of all the LP package rewards. This will come after Feb 3rd, for now we will aim for and hope for a Feb 17th patch release.

That represents the latest information. Thanks for reading.

Dold text
Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av CasualGamer:

Snubblade just in på en CW match med Lan och Hitman, och lärde mig att det finns folk som spelar MWO här. Riktigt kul match, gör jag gärna igen. Jag har inte spelat på nåt år ungefär (sist jag spelade var när Victor kom ut) så man är ju inte så lite rostig! Jag var/är nyfiken på CW beta, men det är svårt att komma in i ett spel tydligen. Goldmember in game.

Ja det var en riktigt kul match. CW är lite annat från vanliga matcher också så även det tar lite tid att vänja sig vid. Hitta matcher brukar fungera ganska ok för min del, försök sikta på planeter som har fler fiender eller iallafall inte mycket mindre än egna.

Jag kommer troligen sitta på mumble under kvällen igen och köra ett par matcher.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator

Free Rasalhague Republic sale!

Citat:

35% off MC and C-Bills on Favored FRR 'Mechs*

Starts: Friday January 9th at 10:00 AM PST

Ends: Wednesday January 14th at 10:00 AM PST

* King Crab KGC-000 is not currently available for C-Bills

Mechs

LIGHT 'MECHS

Locust LCT-1E
Locust LCT-1V
Locust LCT-3S
Jenner JR7-D
Jenner JR7-F
Jenner JR7-K
Commando COM-2D
Firestarter FS9-H
Firestarter FS9-S

MEDIUM 'MECHS

Centurion CN9-A
Cicada CDA-2A
Cicada CDA-2B
Cicada CDA-3C
Hunchback HBK-4G
Hunchback HBK-4H
Hunchback HBK-4J
Hunchback HBK-4P
Hunchback HBK-4SP
Wolverine WVR-6R
Wolverine WVR-7K
Shadow Hawk SHD-2H
Trebuchet TBT-5N
Trebuchet TBT-7K
Trebuchet TBT-7M
Kintaro KTO-18
Kintaro KTO-20
HEAVY 'MECHS

Catapult CPLT-K2
Dragon DRG-1C
Dragon DRG-1N
Dragon DRG-5N
JagerMech JM6-DD
JagerMech JM6-S
Orion ON1-K
Quickdraw QKD-4G
Quickdraw QKD-4H
Quickdraw QKD-5K
Thunderbolt TDR-5S
Thunderbolt TDR-9S
ASSAULT 'MECHS

King Crab KGC-000 (only currently available for MC)
Atlas AS7-D
Atlas AS7-K
Awesome AWS-8Q
Awesome AWS-8R
Awesome AWS-8T
Awesome AWS-8V
Awesome AWS-9M
Banshee BNC-3E
Banshee BNC-3S
BattleMaster BLR-1G
BattleMaster BLR-3M
Stalker STK-3F
Stalker STK-3H
Stalker STK-4N
Stalker STK-5M
Victor VTR-9B
Victor VTR-9K

Dold text

COLORS

Windover
Zircon
Pine
Camo – Light Grey

COCKPIT ITEMS

Free Rasalhague Republic Hologram Statue
Free Rasalhague Republic Hanging House Medallion
Free Rasalhague Republic Dream Catcher
Free Rasalhague Republic Banner

Skrivet av Sir Hitman:

...

Jag kommer troligen sitta på mumble under kvällen igen och köra ett par matcher.

Vi har en förfrågan om att spela med lite MechSpecs folk, även en separat förfrågan om co-drops med andra FRR enheter. Kan vara ikväll...får kolla mina pm's. Jobbar du som vanligt?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Lan:

Vi har en förfrågan om att spela med lite MechSpecs folk, även en separat förfrågan om co-drops med andra FRR enheter. Kan vara ikväll...får kolla mina pm's. Jobbar du som vanligt?

Okej skulle vara kul att köra något närmare en 12 manna och se hur det är. Japp jobb som vanlig så måste sticka strax före 22 tiden, lite att fixa med hemma först men hoppar strax in på mumble.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Lan:

Tjena!

Var det du som frågade om SweC var Sweclockers alltså? Kul att se dig här, du är varmt välkommen in på vår Mumble (signatur eller första posten) och lira med oss om du vill. Det är inte helt lätt med CW nej, det ska dock bli bättre enligt senaste dev posten.

Ja det stämmer, det var jag! Som ni märker är jag offline på helgerna, men på veckodagarna brukar jag hinna med en eller två timmar framför datorn, så med lite tur kanske jag kan hitta er på Mumble.

Skrivet av Sir Hitman:

Ja det var en riktigt kul match. CW är lite annat från vanliga matcher också så även det tar lite tid att vänja sig vid. Hitta matcher brukar fungera ganska ok för min del, försök sikta på planeter som har fler fiender eller iallafall inte mycket mindre än egna.

Jag tog ett kontrakt på en vecka med Steiner, och det är aldrig tillräckligt med motståndare. Det verkar mer praktiskt att signa med ett mindre hus, i väntan på patchen Lan visade. Men det är kul när man väl kommer in!

Permalänk
SpelClockers

På mumble sitter vi i princip alltid dock spelar vi kanske inte alltid MWO men även om vi sitter och spelar annat så brukar vi vara ganska lättövertalade att byta spel

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator

Ok, ikväll vill jag ha minst 1 AMS på varje mech. Har ni mechs med två eller en Kit Fox med tre AMS så gör i ordning dem. Nu ska vi se hur grupperad AMS funkar mot LRM tunga motståndare!

Kan också tänka mig att köra en Kit Fox plus Fire Starter lans på tre lights, 3+2+2 AMS borde ge oss -30 missiler och seriöst bråka med de flesta.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Lan:

Ok, ikväll vill jag ha minst 1 AMS på varje mech. Har ni mechs med två eller en Kit Fox med tre AMS så gör i ordning dem. Nu ska vi se hur grupperad AMS funkar mot LRM tunga motståndare!

Kan också tänka mig att köra en Kit Fox plus Fire Starter lans på tre lights, 3+2+2 AMS borde ge oss -30 missiler och seriöst bråka med de flesta.

Ska vi köra medium+lights squad bara? och swarma folk, eller bara en vanlig setup med ams?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av AlvarBerglind:

Ska vi köra medium+lights squad bara? och swarma folk, eller bara en vanlig setup med ams?

Beror på hur många vi blir och vilka mechs folk har, finns många med 2 AMS (Atlas, Stalkers, etc) och jag är riktigt nyfiken på hur en match förändras av multipla AMS. Länge sedan jag såg fem-sex mechs med tio-tolv AMS i en deathball. Så i första hand är det irrelevant vilka mechs om vi blir många, så länge som vi försöker använda dual AMS mechs om möjligt. I sista hand sådana med en AMS.

I min andra paragraf så tänkte jag mig en swarm jo, dock är det ett separat försök som vi kan göra om vi blir tre eller så.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Geeks Gaming

har inga dual ams :/

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Har inte heller dual AMS dock är jag såklart på!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Just nu 8st Personer inne och spelar! Toppenkul för en vanlig Tisdag, välkommen in alla nya och gamla! Det finns fortfarande plats och spelet är gratis. Som man säger på TV-Shop:

- "VAD VÄNTAR DU PÅ!?"

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Kommer snart!!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Mycket trevlig, får tacka för en lyckad kväll. 8 Personer som största dropp och totalt 9 eller 10personer kom in och spelade.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Mycket trevlig, får tacka för en lyckad kväll. 8 Personer som största dropp och totalt 9 eller 10personer kom in och spelade.

Det var kul! Men trött efter jobbet och en hel del Friendly Fire gjorde att jag tappade humöret något

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Tobbbe__:

Det var kul! Men trött efter jobbet och en hel del Friendly Fire gjorde att jag tappade humöret något

Pew Pew!

Nya tag imorgon, en liten stund om inte annat?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Moderator

Riktigt skoj, det blir mer kvällar!

Trevligt med en MC utmaning, det var en ordentligt erbjudande. Även om vi nog inte har så många som uppnår 100 kvalificerad matcher på den tiden så blir det nog både en och två extra mechbays.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers

Roligt att spela med er grabbar.. Önskar att jag var bättre i halsen, så jag orkade spela fler matcher med er! Och så roligt att det är så mycket folk också!

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Moderator
Moderator

Med tanke på nuvarande MC utmaning, så bör man komma ihåg att Pirates Bane kostar 1500 MC. Just saying.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Lan:

Med tanke på nuvarande MC utmaning, så bör man komma ihåg att Pirates Bane kostar 1500 MC. Just saying.

Då blir det inte mycket degande framför TV:n.

Tur att jag inte har en TV
Vad ligger folk på?

Jag har i skrivande stund:
19st godkända matcher.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av DavidtheDoom:

Då blir det inte mycket degande framför TV:n.

Tur att jag inte har en TV
Vad ligger folk på?

Jag har i skrivande stund:
19st godkända matcher.

13. Ska jag uppnå målet så behöver jag ca 45 godkända, hade redan nästan 600 MC från tidigare stocking events.

Får se om jag vill/orkar grindet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Lan:

13. Ska jag uppnå målet så behöver jag ca 45 godkända, hade redan nästan 600 MC från tidigare stocking events.

Får se om jag vill/orkar grindet.

3kvällar kvar.
Antar att du inte hinner med något ikväll?

45godkända låter toppen. Dock har jag inga övriga MC för Piraten. Blir nog Bays för mig.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Moderator

Nja, blir nog några matcher men inte många. Får se hur länge mötet varar.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jag hann först!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks