Permalänk
Medlem

Då har man använt telefonen en dag nu då. Kommer från många års användande av android så det är en del att vänja sig vid. Överlag funkar allt bra och det enda jag egentligen saknar än så länge är en officiell youtube app. FÅr funka med MetroTube tills det kommer.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem

Någon mer som lagt märke till att "swipe" eller "word flow" eller vad tangentbordsfunktionen nu heter bara funkar på engelska och inte svenska? Vad är problemet liksom? Ordförslag finns ju.

I övrigt är jag jättenöjd än så länge, kommit igång med den och fått in all min viktigaste skit. Bara några enstaka saker jag kommer sakna, men som jag kan klara mig utan.

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Du kan ju ladda ned några andra webbläsare för att se om du tycker de är bättre.
Här är två:
(Tänk på att du ska ladda ned dem genom telefonens egen "store" så att du inte försöker via sidorna jag länkar till.)
http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/uc-browser/6cda56...
http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/surfy/a5820177-51...

Tack för tipsen ska prova dom två 👍

Permalänk

två st beställda en till frugan och en till mig hoppas man blir nöjd

Permalänk

IE11

Skrivet av Firearm:

Jag har fått min orangea 930 idag. Efter lite pillande är det väl en genomgående bra telefon förutom webbläsare som suger. Jag kommer från Android så det blir att lära sig allt på nytt.

Håller med om att IE11 inte är den bästa mobilbrowsern, framförallt UI-mässigt så känns det som att det finns saker för MS att jobba vidare med.
Några tips för IE11 finns på http://www.wpcentral.com/favorite-new-features-internet-explorer-11-windows-phone-81
Framförallt så gillar jag att kunna swipea vänster och höger för att gå framåt och bakåt i tabhistoriken.

Permalänk
Skrivet av baggehög:

två st beställda en till frugan och en till mig hoppas man blir nöjd

Är det första Windows Phone för er?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Fyfan, kan inte bestämma mig om jag ska köpa denna eller om jag ska vänta till hösten om de släpper Nokia McLaren som det ryktas om...

Ska nog gå och klämma på 930 den 10:e i någon butik iallafall få se.

Sitter på en Nexus 4 just nu, och vill ta klivet till WP efter jag kollat upp mycket om det och tröttnat på Android.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk

Någon som vet varför utbudet av Nokia-telefoner är så otroligt skralt hos telenor?

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gröngås:

Någon som vet varför utbudet av Nokia-telefoner är så otroligt skralt hos telenor?

För att Telenor är en värdelös operatör med många äldre personer och företag som kunder.

Permalänk
Medlem

Undra om vi som köpt 930 kommer få "Presentkort" i Wp Appstore från Nokia... Användare som köper 625, 1020, 1320 eller 1520 verkar ju få grejer för totalt nästan 500:-....

Svinigt annars kan jag tycka...

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Undra om vi som köpt 930 kommer få "Presentkort" i Wp Appstore från Nokia... Användare som köper 625, 1020, 1320 eller 1520 verkar ju få grejer för totalt nästan 500:-....

Svinigt annars kan jag tycka...

Hur får man presentkortet i sådana fall?

Fick hem min idag, dock hade Halebop endast skickat med Micro-Sim och Lumia använder Nano-Sim så jag får vänta ytterligare för att kunna använda den fullt ut. Lite Snöpligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Hur får man presentkortet i sådana fall?

Fick hem min idag, dock hade Halebop endast skickat med Micro-Sim och Lumia använder Nano-Sim så jag får vänta ytterligare för att kunna använda den fullt ut. Lite Snöpligt...

Jag fick också ett mikrosim från Halebop. Jag gick in på en teliabutik och fick ett nano.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Jag fick också ett mikrosim från Halebop. Jag gick in på en teliabutik och fick ett nano.

Skickades från m.sweclockers.com

Har tyvärr ingen Teliabutik i närheten.

Permalänk

Fått min ljusgröna igår

Vid första stunderna så tänkte jag "detta var ju inget nytt"(gått från 920). Men efter lite fördjupning är den rappare och smidigare i ditt sätt att arbeta applikationerna, kameran är verkligen kanon och känns väldigt premium och robust. Dåligt med medföljande tillbehör, endast laddare följde med.
Den blir hyfsat varm och detta utan 4g då mitt nya nanosim från Tele2 ej är aktiverat ennu.

Tror jag kommer bli nöjd...förum GLANCE! jag som älskade glance.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Borde inte vi också få presentkort eftersom de i UK får det med 930?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Hur får man presentkortet i sådana fall?

Fick hem min idag, dock hade Halebop endast skickat med Micro-Sim och Lumia använder Nano-Sim så jag får vänta ytterligare för att kunna använda den fullt ut. Lite Snöpligt...

Står om det på Nokias hemsida... Dock inget om oss 930 köpare än.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk

Fick min orangea idag. Synkade allt från min 1020 och det funkade perfekt. Snabbare är den definitivt även om jag inte såg det som nåt problem med 1020n. Lite sämre bildkvalite kan jag leva med när det tar några tiondelar mellan bilderna istället för 2-3 sekunder som med 1020n. Kommer behålla den ändå för att se om de lyckats förbättra det i cyan. Skärmen är helt underbar! Tyckte jag hade bra ljusstyrka för att sitta ute i solen med 1020n men wow!
Negativt förstås är avsaknaden av glance

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Har tyvärr ingen Teliabutik i närheten.

De flesta mobilbutiker brukar ha oaktiverade nanokort men kanske inte ger bort de när de inte köpt telefonen där. Annars kan du alltid köpa en klippare eller om du är lite stadig på handen:
http://www.youtube.com/watch?v=j6T1Mygucak

Permalänk

fick min i går kanon nöjd kör google som webbläsare vilket jag trodde inte skulle funka men det gjorde det.även laddat ner zedge så mer än nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Borde inte vi också få presentkort eftersom de i UK får det med 930?

Bara att testa, skadar inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Bara att testa, skadar inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Jupp, hittar inte ens Presentkorts appen på min...

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Skrivet av baggehög:

fick min i går kanon nöjd kör google som webbläsare vilket jag trodde inte skulle funka men det gjorde det.även laddat ner zedge så mer än nöjd

?? Du menar att du har google som sökmotor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Jupp, hittar inte ens Presentkorts appen på min...

Den är inte förinstallerad vad jag vet utan du måste ladda ner den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Den är inte förinstallerad vad jag vet utan du måste ladda ner den.

Japp, och den skall ligga under Nokia Collection i Store... men där finns den inte på min telefon.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem
Skrivet av depalma:

Japp, och den skall ligga under Nokia Collection i Store... men där finns den inte på min telefon.

Tror inte appen är tillgänglig i Sverige. Det jag gjorde på min Lumia 1520 var att byta region till USA, laddade ner appen, körde appen och fick då en kod att aktivera på mitt Svenska MS-konto.

Permalänk
Medlem

Var och klämde & kände lite på denna idag på Elgiganten, och wow - vilken kvalité det kändes som, om man jämför mot min Nexus 4. Såg och kändes väldigt gedigen. Sedan tycker jag den kändes tunnare än vad jag tycker den sett ut att vara på bilder och videor på något vis. Blir nog fan ett köp asså, kan inte motstå att prova på Windows Phone!

Aldrig köpt en lur för mer än vad jag köpte Nexusen för som kostade 3,2k, men vafan man lever bara en gång.

Blir en Orange då jag gillar den skarpt!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Skrivet av betan:

Tror inte appen är tillgänglig i Sverige. Det jag gjorde på min Lumia 1520 var att byta region till USA, laddade ner appen, körde appen och fick då en kod att aktivera på mitt Svenska MS-konto.

Hittar den inte även om jag byter region till UK(en massa annat UK-baserat dyker upp). Antingen har de spärrat det till vissa IMEI på nåt sånt eller också har den inte dykt upp än...

Permalänk
Medlem
Skrivet av crisscross:

Hittar den inte även om jag byter region till UK(en massa annat UK-baserat dyker upp). Antingen har de spärrat det till vissa IMEI på nåt sånt eller också har den inte dykt upp än...

Då finns det väl två sätt kvar att prova på:
1. använda länk direkt till appen och se vad som händer.
2. Prova USA.

Annars verkar ni väl vara utan än så länge.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av baggehög:

fick min i går kanon nöjd kör google som webbläsare vilket jag trodde inte skulle funka men det gjorde det.även laddat ner zedge så mer än nöjd

Du har gjort det bra som fått det att fungera eftersom Google inte har nån webläsare för WP.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ostbiten:

Var och klämde & kände lite på denna idag på Elgiganten, och wow - vilken kvalité det kändes som, om man jämför mot min Nexus 4. Såg och kändes väldigt gedigen. Sedan tycker jag den kändes tunnare än vad jag tycker den sett ut att vara på bilder och videor på något vis. Blir nog fan ett köp asså, kan inte motstå att prova på Windows Phone!

Aldrig köpt en lur för mer än vad jag köpte Nexusen för som kostade 3,2k, men vafan man lever bara en gång.

Blir en Orange då jag gillar den skarpt!

Tror nog du blir nöjd. Gjorde själv bytet från Nexus 4 till Lumia 1520 och kan bara säga att detta är den första telefon jag mest nöjd med på väldigt länge. Senast jag var nöjd var med SonyEricssons W800 från 2006 tror jag