Permalänk
Medlem

Då tycker jag du skall ta en 920 igen.
Är ju ingen direkt dålig telefon.

//J

Permalänk
Inaktiv

Är riktigt sugen på en 930, skriv gärna här i tråden så fort som möjligt hur ni upplever den.

§9
Permalänk
Moderator
Forumledare

Vill påminna lite om:

§ 9
Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Då var en beställd. Dustin, skickas om 1-2 dagar. Så hoppas att jag har den Mån-Tis.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk

Var helt såld på denna lur tills jag läste att den har endast 300 nits ljuststyrka på skärmen samma som min galaxy s3 och jag hatar denna lur i dagsljus när man är ute, för man ser inte ett skit. Ni som köpt denna kan ni testa ifall det är så dåligt som de skrivs? S5 och g3 ligger båda över 400nits vilket anses som väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakeplisken:

Var helt såld på denna lur tills jag läste att den har endast 300 nits ljuststyrka på skärmen samma som min galaxy s3 och jag hatar denna lur i dagsljus när man är ute, för man ser inte ett skit. Ni som köpt denna kan ni testa ifall det är så dåligt som de skrivs? S5 och g3 ligger båda över 400nits vilket anses som väldigt bra.

Den ska väl, som de flesta andra Lumia-telefoner, teknik för att höja ljusstyrkan och ändra kontrasten (eller vad det nu är den gör). Som det står på Nokias hemsida:
Ljusstyrkekontroll, Förbättringar av läsbarhet i solljus, High Brightness-läge.

Du behöver inte vara orolig för solljus det kommer lätt gå att se vad som är på skärmen.

Permalänk
Medlem

Hmm har också beställt en på Dustin, men trots att det står leveranstid 1-2 dagar, så står det "Beräknad leverans: 2014-07-25" efter att jag har lagt ordern. Ringer nog Dustin imorrn och dubbelkollar, till den 25e orkar jag nog inte vänta

Visa signatur

Asus X99-A, Intel i7 5820K, 16GB DDR4, GTX 980 SLI, Asus PG278QR + Asus VG274H

Permalänk
Medlem

Då har man tagit steget från Android till WP då, beställde en Orange 930 idag. Har faktiskt börjat tröttna på Android och då föll valet på en WP, Ios tycker jag är en aning efterblivet så jag hoppas WP inte är allt för svårt att lära sig efter alla år med Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sime:

Hmm har också beställt en på Dustin, men trots att det står leveranstid 1-2 dagar, så står det "Beräknad leverans: 2014-07-25" efter att jag har lagt ordern. Ringer nog Dustin imorrn och dubbelkollar, till den 25e orkar jag nog inte vänta

Ah, såg 2014-07-25 på min ordern igår också. Men nu när jag kollade så var det borttaget och det står ingenting Får hålla tummarna. Säljstart skulle väl vara den 10de egentligen?

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKaKIG:

Ah, såg 2014-07-25 på min ordern igår också. Men nu när jag kollade så var det borttaget och det står ingenting Får hålla tummarna. Säljstart skulle väl vara den 10de egentligen?

Japp, 10:e egentligen. Talade dock precis med Dustin på tfn, och Lumiorna var på väg till dom från deras leverantör nu, så med lite tur skickas dom ut till kund idag, annars på måndag! Äntligen!

Visa signatur

Asus X99-A, Intel i7 5820K, 16GB DDR4, GTX 980 SLI, Asus PG278QR + Asus VG274H

Permalänk
Medlem
Skrivet av sime:

Japp, 10:e egentligen. Talade dock precis med Dustin på tfn, och Lumiorna var på väg till dom från deras leverantör nu, så med lite tur skickas dom ut till kund idag, annars på måndag! Äntligen!

ooh, fan va gött! Blir min första WP

Visa signatur

|CPU: Intel i9-13900k |GPU: Gigabyte RTX 4080 OC |MB: Gigabyte Aorus Pro |RAM: 32GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

Min är på väg med bud ut nu......

Permalänk
Medlem

Jag bara väntar på mail från Halebop med besked att dom inte tar in telefonen, eller något sådant. Den har fortfarande inte kommit tillbaka på deras hemsida.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Äntligen

Nu kom den. Återkommer

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av mdeletr:

Nu kom den. Återkommer

Ditt svin <3

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Haha, måste bara skära till mitt jävla kort till nano sim...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Jag bara väntar på mail från Halebop med besked att dom inte tar in telefonen, eller något sådant. Den har fortfarande inte kommit tillbaka på deras hemsida.

Skickades från m.sweclockers.com

Halebop kommer ta in den, kontaktade dem via mail när den försvann från deras webb. De hade tagit bort den i väntan på ett säkert leveransdatum enligt svaret jag fick.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mdeletr:

Haha, måste bara skära till mitt jävla kort till nano sim...

Men uppdatera oss!!!!!!!!!one!11!!!

Jag kommer ju köpa en nästan oavsett vad du säger, men berätta hur grym den är nu

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mdeletr:

Haha, måste bara skära till mitt jävla kort till nano sim...

Hur är den?!

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH:

;14711458]Halebop kommer ta in den, kontaktade dem via mail när den försvann från deras webb. De hade tagit bort den i väntan på ett säkert leveransdatum enligt svaret jag fick.

Skönt att höra. Hoppas det inte tar för lång tid bara. Man kan ju tycka att dom borde fått ett leveransdatum nu när andra butiker t.o.m. har börjat leverera!?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

snygg

På laddning och återställning av appar och inställningar.
Skriver mer såfort jag tar och använder den, kameran mm.
Efter lunch....

Permalänk
Medlem
Skrivet av mdeletr:

På laddning och återställning av appar och inställningar.
Skriver mer såfort jag tar och använder den, kameran mm.
Efter lunch....

Gött! ser fram emot vad du tycker om den!

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av mdeletr:

På laddning och återställning av appar och inställningar.
Skriver mer såfort jag tar och använder den, kameran mm.
Efter lunch....

Du får gärna lägga upp bilder.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Japp

Skrivet av NoNamesWayne:

Du får gärna lägga upp bilder.

Håller på, kommer snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mycket bra

Mycket snygg, gedigen kvalitet. Känns som en premium telefon.
Betydligt snabbare i allt än min 1020. Kameran verkar klart godkänd, inte riktigt lika bra som 1020, men betydligt rappare i allt.
Har inte hunnit testa så mycket, skall skriva mer imorgon.
Hur infogar jag bilder?

//Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av mdeletr:

Mycket snygg, gedigen kvalitet. Känns som en premium telefon.
Betydligt snabbare i allt än min 1020. Kameran verkar klart godkänd, inte riktigt lika bra som 1020, men betydligt rappare i allt.
Har inte hunnit testa så mycket, skall skriva mer imorgon.
Hur infogar jag bilder?

//Jonas

Den där med att infoga bilder är onödigt krångligt, de vill ha url-länk när man klickar på infoga bild. Finns säkert smidigare sätt, testa att lägga upp på en annan bildsajt och länka därifrån?

Kul att du just jämför med 1020 för det är den jag har. Grym ´lur, grym kamera, men jag använder knappt kameran och den puckeln på ryggen stör mig.Dessutom har du trådlös laddning nu i den nya, och det är ju guld.

Fan vad sugen man blir, men jag tror jag hoppar denna för jag är så van vid Glance. Men man blir ju ruskigt frestad, grattis till en topp-lur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mdeletr:

Mycket snygg, gedigen kvalitet. Känns som en premium telefon.
Betydligt snabbare i allt än min 1020. Kameran verkar klart godkänd, inte riktigt lika bra som 1020, men betydligt rappare i allt.
Har inte hunnit testa så mycket, skall skriva mer imorgon.
Hur infogar jag bilder?

//Jonas

Vad är det som inte är lika bra med kameran? De extra 21mp som finns i 1020 bör ju spela 0 roll, är den inte lika snabb? Inte lika skarp? Kom igen, info info info!!!!

Ladda upp bilder via någon gratis uppladningssida, finns många, och länka URLer bara. GOGOGGO!"!!!

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Vad är det som inte är lika bra med kameran? De extra 21mp som finns i 1020 bör ju spela 0 roll

Varför tog de inte bort de 21 från 1020 då om de bara tog plats men inte fyllde någon funktion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Varför tog de inte bort de 21 från 1020 då om de bara tog plats men inte fyllde någon funktion?

De måste ju ha ett "flaggskepp", en som demonstrerar deras fulla potential. Dessutom finns det ju faktiskt ett par människor där ute som behöver så många mp som möjligt, och där är 1020 det enda valet, men det är ju knappast det vi talar om just nu.

Att den är 20mp istället för 41mp bör ju spela 0 roll i hur pass bra kameran äri detta fall, så villl gärna höra vad han säger angående vad som är sämre

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Här är lite bilder tagna av kameran.
Bara snabbtagna med allt på auto.

http://1drv.ms/1quHPjF

//J