Far Cry 4 Diskussionstråd

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av streamner:

Bör inte Limited edition aktiveras när nyckeln för spelet i sig aktiveras ? Jag har bara fått 1 nyckel i mailen ifrån ubisoft och där står förbokningen av just limited edition samt att det är förbokat.

Är inte alltför sugen att köpa seasonal pass när jag skulle haft tillgång till hurk och de andra uppdragen.

Nu har jag öppnat upp norra delen och tagit alla radiomaster, alla 4 fort samt i princip alla läger. Och inte finns det något H.

Får vänta på ubisofts svar på mitt mail antar jag.

Angående spelet måste jag hålla med föregående talare att svårighetsgraden kunde ha varit mycket svårare. Nu med Buzzaw så kan en ju springa in med den och meja ner ett helg läger ensam och ta över det, trots att de skickar efter förstärkning. Och då kör jag ändå på den svåraste svårighetsgraden.

De gånger en dött är ju överlägset de gånger en hoppat med divesuit och flygig in i något för att fallskärmen är för slö.

Det mest tragiska är väl att du dör flest gånger av djur framför fienden...Kan nog räkna att fiendena dödat mig under 5 ggr i spelet, gillar inte "rambo" känslan.

Du borde ha fått en separat nyckel för Limited Edition-DLC't, så var det med min boxade utgåva. Först nyckeln för själva spelet och sedan ett till blad med "Hurk"-DLC't.

Samtidigt får man ju Buzzsaw först när man tagit allt vilket gör att man får förlita sig på andra vapen. Nu är det samtidigt sällan speciellt svårt med övriga vapen. Dock blir man ju smått odödlig med Buzzsaw i näven.

Spelet går ju att göra svårare genom att välja ej ljuddämpade vapen och att låta bli att låsa upp så mycket skills, speciellt då hälsorelaterade. Bara spelet börjar fungera som det bör göra prestandamässigt så blir det en helt ny spelomgång. HUD och sådant helt avstängt, högsta eller näst högsta svårighetsnivå och sedan bara njuta av spelet en gång till.

De gånger jag dött har nog mest varit när jag flygit in i saker och omedelbart dött samt mot slutet av spelet när jag blivit överraskad av något och dött så. Djur har jag nog bara dött av i arenan tror jag.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Du borde ha fått en separat nyckel för Limited Edition-DLC't, så var det med min boxade utgåva. Först nyckeln för själva spelet och sedan ett till blad med "Hurk"-DLC't.

Samtidigt får man ju Buzzsaw först när man tagit allt vilket gör att man får förlita sig på andra vapen. Nu är det samtidigt sällan speciellt svårt med övriga vapen. Dock blir man ju smått odödlig med Buzzsaw i näven.

Spelet går ju att göra svårare genom att välja ej ljuddämpade vapen och att låta bli att låsa upp så mycket skills, speciellt då hälsorelaterade. Bara spelet börjar fungera som det bör göra prestandamässigt så blir det en helt ny spelomgång. HUD och sådant helt avstängt, högsta eller näst högsta svårighetsnivå och sedan bara njuta av spelet en gång till.

De gånger jag dött har nog mest varit när jag flygit in i saker och omedelbart dött samt mot slutet av spelet när jag blivit överraskad av något och dött så. Djur har jag nog bara dött av i arenan tror jag.

Jahaaa ja vad ska en säga... En vart inte imponerad av ubisofts sätt att hantera de som köpte spelet hos deras Uplay tjänst och nu detta... Riktigt uselt hanterat av detta klåparföretag må jag säga. Jag har då varken någon mer kod i min mail eller på mitt ubisoft konto...

Permalänk

Såhär står det ordagrant i mitt mail jag fick den 18 november.

Order-ID: Siffror
Produkt-ID: Siffror
Produktnamn: Far Cry® 4 – Limited Edition
Utgivningsdatum: den 17 november 2014

Digitala rättigheter: "Koden för spelet"

Något mer har inte jag fått, någon mer som laddat ner spelet genom uplay som de köpt digitalt som fått Hurk missions och 1 extra kod

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av streamner:

Jahaaa ja vad ska en säga... En vart inte imponerad av ubisofts sätt att hantera de som köpte spelet hos deras Uplay tjänst och nu detta... Riktigt uselt hanterat av detta klåparföretag må jag säga. Jag har då varken någon mer kod i min mail eller på mitt ubisoft konto...

Skrivet av streamner:

Såhär står det ordagrant i mitt mail jag fick den 18 november.

Order-ID: Siffror
Produkt-ID: Siffror
Produktnamn: Far Cry® 4 – Limited Edition
Utgivningsdatum: den 17 november 2014

Digitala rättigheter: "Koden för spelet"

Något mer har inte jag fått, någon mer som laddat ner spelet genom uplay som de köpt digitalt som fått Hurk missions och 1 extra kod

Föresten, vad heter spelet i Uplay för er? Är det "Far Cry 4" (som det är i mitt fall) eller heter spelet "Far Cry 4 - Limited Edition" eller liknande?

Känns lite som att Ubisoft misslyckats med att skicka ut alla nycklar. Jag tycker mig minnas att några i början av förra veckan hade problem med någon annan DLC-nyckel till detta spel.

Permalänk

Vet inte om denna postats i tråden tidigare, men här finns en fix som påstås ska lösa mouseaccelerationen på riktigt. Har inte hunnit testa själv då jag sitter på jobbet, men har precis konfat min burk hemma via remote så ska testa när jag kommer innanför dörren

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Co-op var ju sådär. Alltid roligt och va två men tycker att båda ingame borde få outposterna eller tornen man tar över i alla fall. Förstår att man kanske inte kan göra hela missions ihop men tråkigt för den stackaren som joinar.

Hur fungerar Co-Op nu då?
Menar du att om jag joinar ett game och hägner med polaren som låser upp ett torn. Sen avslutar jag spelet och loggar in solo imorgon så kommer tornet fortfarande vara låst?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag har uppfattat det som att det är bara den som hostar som får unlocksen.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Skrivet av dalledalle:

Vet inte om denna postats i tråden tidigare, men här finns en fix som påstås ska lösa mouseaccelerationen på riktigt. Har inte hunnit testa själv då jag sitter på jobbet, men har precis konfat min burk hemma via remote så ska testa när jag kommer innanför dörren

"Här" vardå? Om det finns något annat att göra, som faktiskt tar bort det, till skillnad från att sätta "mouseacceleration=0" i xml-filen så hör jag gärna mer om det, har inte orkat att spela mer än något uppdrag med mouse acceleration på.

EDIT: Lite googlande senare; Antar att du menar fixen som inkluderar Dunia2-unpackern? Tänkte inte på att fixet för FC3 också borde funka på FC4, men provar det nu, är nästan klar, återkommer med om det funkat!

EDIT2: Yep, nog fan hjälpte det alltid!

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

ÄNTLIGEN!

Okej, så för er som inte heller står ut med mouse acceleration så finns det nu en fix, den tog mig ungefär 5 minuter att fixa, så är lite mer komplicerat än att bara ändra "Mouse_acceleration" till 0, men var väldigt utförligt beskrivet hur man ska göra, så var väldigt enkelt.

http://www.reddit.com/r/farcry/comments/2n5w68/far_cry_4_mous...

Där är hela beskrivningen, härligt att äntligen kunna spela lite

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Föresten, vad heter spelet i Uplay för er? Är det "Far Cry 4" (som det är i mitt fall) eller heter spelet "Far Cry 4 - Limited Edition" eller liknande?

Känns lite som att Ubisoft misslyckats med att skicka ut alla nycklar. Jag tycker mig minnas att några i början av förra veckan hade problem med någon annan DLC-nyckel till detta spel.

Detta är en av d orsaker som gör mig osäker, det står bara FarCry4 och inget mer, inge Limited Edition är angivet på spelet i Uplay... Jag ger mig fan på att jag beställt ett Limited Edition och fått ett vanligt i kod.

För er som har Limited edition och köpt spelet i box, står det Limited Edition på erat spel när ni startar eller i Uplay ?!?

Oavsett är jag bra besviken på hur de skött det hela, har heller inte fått något svar idag på mailet jag drog iväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Co-op var ju sådär. Alltid roligt och va två men tycker att båda ingame borde få outposterna eller tornen man tar över i alla fall. Förstår att man kanske inte kan göra hela missions ihop men tråkigt för den stackaren som joinar.

Skrivet av Mocka:

Hur fungerar Co-Op nu då?
Menar du att om jag joinar ett game och hägner med polaren som låser upp ett torn. Sen avslutar jag spelet och loggar in solo imorgon så kommer tornet fortfarande vara låst?

Ja det kommer att vara låst. allt du låser upp så som torn, outpost m.m hos din polare (om han/hon bjuder in dig) kommer vara låst hos dig när du går över till SP..

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

"Här" vardå? Om det finns något annat att göra, som faktiskt tar bort det, till skillnad från att sätta "mouseacceleration=0" i xml-filen så hör jag gärna mer om det, har inte orkat att spela mer än något uppdrag med mouse acceleration på.

EDIT: Lite googlande senare; Antar att du menar fixen som inkluderar Dunia2-unpackern? Tänkte inte på att fixet för FC3 också borde funka på FC4, men provar det nu, är nästan klar, återkommer med om det funkat!

EDIT2: Yep, nog fan hjälpte det alltid!

Haha ja sorry det skulle ju varit med en länk där också. Men du hittade det.

http://www.reddit.com/r/farcry/comments/2n5w68/far_cry_4_mous...

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rojpen:

Ja det kommer att vara låst. allt du låser upp så som torn, outpost m.m hos din polare (om han/hon bjuder in dig) kommer vara låst hos dig när du går över till SP..

Alltså, jag förstår inte...vad är poängen att spela tillsammans då? Låter ju som att man boostar någon, that's it. Antar att man inte kan köra Story tillsammans heller?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Alltså, jag förstår inte...vad är poängen att spela tillsammans då? Låter ju som att man boostar någon, that's it. Antar att man inte kan köra Story tillsammans heller?

Nej precis det låter riktigt döfött! Riktigt uselt uppbyggt att enbart kunna ge men inte få ta del av det en bidrar med. Bara det att en kan åka runt på Buzzern och ta masker till att snurra på mojängerna och sen avsluta sitt spel och inte ha fått achivments slutförda....

Nej tack, tror spelet kommer att bli urholkat ganska så fort om upplägget är likt detta.

En fundering jag har är, om jag joinar någon annans spel dvs jag ska boosta. Börjar allt om från början då ? Eller får jag ta med det jag har åstadkommit i mitt single player ?

Hur fungerar der då om jag tar med mig vapen som jag låst upp, kan han jag spelar med ta det vapnet och använda det om jag droppar det på marken ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av streamner:

Detta är en av d orsaker som gör mig osäker, det står bara FarCry4 och inget mer, inge Limited Edition är angivet på spelet i Uplay... Jag ger mig fan på att jag beställt ett Limited Edition och fått ett vanligt i kod.

För er som har Limited edition och köpt spelet i box, står det Limited Edition på erat spel när ni startar eller i Uplay ?!?

Oavsett är jag bra besviken på hur de skött det hela, har heller inte fått något svar idag på mailet jag drog iväg.

För mig står det Limited Edition på boxen, i Uplay står det "Far Cry 4" iallafall.

Skrivet av Mocka:

Alltså, jag förstår inte...vad är poängen att spela tillsammans då? Låter ju som att man boostar någon, that's it. Antar att man inte kan köra Story tillsammans heller?

Är man inte Hurk som den som joinar? Hurk håller normalt sett inte på med utposter och torn.
Men ja, jag håller nog med om att det borde ge lite mer att coopa, mer än (eventuellt) nöje med att spela med någon annan då. Jag tror det hade varit sämre om man helt strukit coop-läget än att iallafall behålla det som det är nu. Jag tvivlar på att man kommer arbeta mer med detta läge framöver (spelet har större problem i dagsläget).

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Alltså, jag förstår inte...vad är poängen att spela tillsammans då? Låter ju som att man boostar någon, that's it. Antar att man inte kan köra Story tillsammans heller?

Som jag förstår det kan man inte köra story tillsammans, nej. Förstår inte varför så få spel har ordentlig co-op. Har man spelet färdigt borde det inte vara så svårt att slänga in en till spelare på det klassiska sättet, om man inte orkar lägga tid på det, dvs att en kopia av huvudpersonen ploppar fram så fort cutscenes är över.

Är ju skitkul att lira igenom en helt story tillsammans, är bara onödigt att begränsa en så.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av kroken:

Kan någon förklara vad som är nytt med Farcry 4 vs 3an?

Det finns en helikopter, ett grappling-system man kan klättra på förutbestämda ställen med, och lite nya vapen och djur, några andra fordon Ny miljö också såklart, men av vad jag sett hittills (vilket förmodligen är en väldigt liten del av världen) så är det en nedgradering. Finns ju såklart många fler skillnader, men i mina ögon är det väl egentligen helin och grappling-systemet som ändrar hur man spelar mest.

Personligen tror jag att man antingen bör vara ett stort fan av 3an, eller inte ha spelat 3an alls för att uppskatta FC4 ordentligt. Vill du ha något som känns helt nytt från 3an (typ som hoppet mellan 2an och 3an) så är det nog inget för dig.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av streamner:

Nej precis det låter riktigt döfött! Riktigt uselt uppbyggt att enbart kunna ge men inte få ta del av det en bidrar med. Bara det att en kan åka runt på Buzzern och ta masker till att snurra på mojängerna och sen avsluta sitt spel och inte ha fått achivments slutförda....

Nej tack, tror spelet kommer att bli urholkat ganska så fort om upplägget är likt detta.

En fundering jag har är, om jag joinar någon annans spel dvs jag ska boosta. Börjar allt om från början då ? Eller får jag ta med det jag har åstadkommit i mitt single player ?

Hur fungerar der då om jag tar med mig vapen som jag låst upp, kan han jag spelar med ta det vapnet och använda det om jag droppar det på marken ?

Jag vet inte vad jag ska säga, det är helt vrickat.

För att svara på din fråga så borde det rimligtvis vara så att du har allt du har och joinar någon bara för att spela med hen och bara "vara där".

Skrivet av anon5930:

Är man inte Hurk som den som joinar? Hurk håller normalt sett inte på med utposter och torn.
Men ja, jag håller nog med om att det borde ge lite mer att coopa, mer än (eventuellt) nöje med att spela med någon annan då. Jag tror det hade varit sämre om man helt strukit coop-läget än att iallafall behålla det som det är nu. Jag tvivlar på att man kommer arbeta mer med detta läge framöver (spelet har större problem i dagsläget).

Skrivet av Lasergurka:

Som jag förstår det kan man inte köra story tillsammans, nej. Förstår inte varför så få spel har ordentlig co-op. Har man spelet färdigt borde det inte vara så svårt att slänga in en till spelare på det klassiska sättet, om man inte orkar lägga tid på det, dvs att en kopia av huvudpersonen ploppar fram så fort cutscenes är över.

Är ju skitkul att lira igenom en helt story tillsammans, är bara onödigt att begränsa en så.

De borde kolla på Borderlands 2. Där kan man såvitt jag vet, joina närsomhelst och varsomhelst. Har båda samma quest så får båda credit. Man kör det man kör fast med en till person, så som det borde vara.

Jag och du träffas och ritar tillsammans en drake på var sitt papper. Det blir ju knappast så att när du går från mig med ditt papper och kommer hem så är pappret tomt och du måste rita om hela draken.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

De borde kolla på Borderlands 2. Där kan man såvitt jag vet, joina närsomhelst och varsomhelst. Har båda samma quest så får båda credit. Man kör det man kör fast med en till person, så som det borde vara.

Jag och du träffas och ritar tillsammans en drake på var sitt papper. Det blir ju knappast så att när du går från mig med ditt papper och kommer hem så är pappret tomt och du måste rita om hela draken.

Jo, verkligen, i BL2 behöver man ju som sagt inte ens vara alls på samma ställe i storyn, har för mig att det är så att om man klarar en quest senare i storyn så är den redan klarad när man själv kommer dit i sitt eget game.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Vänta nu, menar du att du på riktigt stannade vid matbordet i 15 minuter utan att något händer bara för en man, som uppenbarligen är en psykopat, som just huggit din, så vitt vi vet då, enda vän i ryggen med en gaffel, bett dig att stanna vid bordet? hahah, underbart

HA , inser att det faktiskt lät roligt
Nä, startade upp spelet, sen kom en massa film / video sekvenser med en massa babbel - och jag orka inte då, så gick jag ifrån ett tag. När jag kom tillbaks hade väl den tiden gått och jag fattade ju inte vad jag borde ha gjort.

Enkelt det blev va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Det går även att köpa via origin med VPN/proxy rätt billigt, jag köpte tex Gold Edition för ca 330kr (Det var dock när det var rea också, men det borde inte bli mer än 400kr nu)

Köper hellre spelet från Ubisoft till dubbla priset än genom Origin. Har använt Cdkeywatch till att hitta billiga spel i över ett år och fungerar helt utmärkt.

Självfallet gör man lite research innan man köper från en "random" sida, för att se att den är pålitlig. I de flesta fallen är sidorna listade hos Cdkeywatch pålitliga, då de endast listar sidor som folk har handlat ifrån. Det som skiljer är leveranstid, dock levererar de flesta inom en timma och t.o.m. så kort som 5-10min.

Proxy kan fungera men då riskerar du även att ditt konto blir avstängt om det står specifikt i avtalet att du inte får kringgå med Proxy eller VPN för att få billigare pris. T.ex. Steam har detta i sitt avtal och EA äger rätten att stänga av vem som helst för vad som helst utan att uppge anledning till detta.

En notis på sidan om. Efter att så många hade köpt BF3 via proxy så höjde EA priserna i de länderna. Detta resulterade i att Indier, Mexikaner mm fick betala mer för sitt spel.

Oftast är det billigare att köpa en nyckel från en utomstående part då utgivare gillar att salta sina priser, vilket innebär att man kan få betala upp till dubbla priset. Är också väldigt minimal risk till att bli bannad då det inte är fel att köpa från diverse återförsäljare. Utgivare kan inte se hur mycket du betalade för ditt spel från en annan part, men de kan "se" om du betalade med proxy då de lagrar IP-adresser

I slutändan är det självfallet upp till varje individ att välja om risken är värt det. En hundralapp extra är inte så pass mycket för att riskera konto-avstängning

Permalänk
Skrivet av EsoxLucius:

HA , inser att det faktiskt lät roligt
Nä, startade upp spelet, sen kom en massa film / video sekvenser med en massa babbel - och jag orka inte då, så gick jag ifrån ett tag. När jag kom tillbaks hade väl den tiden gått och jag fattade ju inte vad jag borde ha gjort.

Enkelt det blev va?

Ja då är det lite mer förståeligt Det tar ju 10 minuter innan man ens får röra på sig, så att du inte orkade sitta och glo på det kan jag förstå.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Det finns en helikopter, ett grappling-system man kan klättra på förutbestämda ställen med, och lite nya vapen och djur, några andra fordon Ny miljö också såklart, men av vad jag sett hittills (vilket förmodligen är en väldigt liten del av världen) så är det en nedgradering. Finns ju såklart många fler skillnader, men i mina ögon är det väl egentligen helin och grappling-systemet som ändrar hur man spelar mest.

Personligen tror jag att man antingen bör vara ett stort fan av 3an, eller inte ha spelat 3an alls för att uppskatta FC4 ordentligt. Vill du ha något som känns helt nytt från 3an (typ som hoppet mellan 2an och 3an) så är det nog inget för dig.

Ungefär som med de flesta 3vs4: BF4, SR4 och då FC4 att det är som ett stort DLC med lite bättre grafik från Trean. Tacka vet jag GTA 4:an som var ett verkligt lyft från GTA 3.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Jag brukar också oftast handla från skumma icke "legit" sidor, och jag skulle nog chansa på att det är större risk att bli bannad med deras keys än om man använder VPN i origin.

Förövrigt, är man rädd för att få kontot bannat så gör man ju ett nytt och handlar på det, eftersom nyckeln ändå aktiveras i Uplay så spelar det ju ingen större roll (Sålänge inte Uplay kontot blir bannad då, men jag har aldrig hört att någon har blivit bannad från Uplay för att använda VPN)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av stormense:

Ungefär som med de flesta 3vs4: BF4, SR4 och då FC4 att det är som ett stort DLC med lite bättre grafik från Trean. Tacka vet jag GTA 4:an som var ett verkligt lyft från GTA 3.

Jo, det känns typ som ett förlängt FC3: Blood Dragon, ny miljö, fast ändå inte, ny grafik, fast ändå inte, nya vapen, fast ändå inte. Med det sagt har jag fortfarande rätt kul med FC4, även om det hade uppskattats med ett hardcore mode, där man får lite mer utmaning än hur det är nu. Känns lite fel när man minuter efter att man släppts ut i världen kan döda elefanter med bara ett par pilar.

Hade varit roligare om de större djuren faktiskt krävt lite utrustning och planering för att döda.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ja, detta är ju i princip en karbonkopia av FC3. Helt ok spel, men samtidigt till och från trist, oinspirerande och frustrerande. Världen är sprängfull med ondsinta djur och människor som tycks tävla om att få uppmärksamhet av lilla mig. Efter att ha blivit attackerad av femtioelva örnar, lejon, noshörningar, vargar och vildsvin, samtidigt som jag räddat livet på en handfulll gisslan, haft ihjäl ett gäng kurirer och räddat mängder av "brothers-in-arms" på någon kilometers promenad så känns det som vi kunde tona ned det lite granna. Men nej.
Har ragequittat spelet ett par gånger tack vare att man alldeles för ofta avbryts av EXAKT samma jävla skriptade event om och om och om igen.

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Ja, detta är ju i princip en karbonkopia av FC3. Helt ok spel, men samtidigt till och från trist, oinspirerande och frustrerande. Världen är sprängfull med ondsinta djur och människor som tycks tävla om att få uppmärksamhet av lilla mig. Efter att ha blivit attackerad av femtioelva örnar, lejon, noshörningar, vargar och vildsvin, samtidigt som jag räddat livet på en handfulll gisslan, haft ihjäl ett gäng kurirer och räddat mängder av "brothers-in-arms" på någon kilometers promenad så känns det som vi kunde tona ned det lite granna. Men nej.
Har ragequittat spelet ett par gånger tack vare att man alldeles för ofta avbryts av EXAKT samma jävla skriptade event om och om och om igen.

Räcker väl helt enkelt att bara ta över några outposts så är det rätt lugnt med sånt där i området?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

Ser ut som om spelindustrin inte vågar göra för mycket nytt eftersom spelen kostar att utveckla. Många spel känns som remake av tidigare upplaga.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Räcker väl helt enkelt att bara ta över några outposts så är det rätt lugnt med sånt där i området?

Inte i mitt spel. Har tagit över alla outposts i södra området och jag kan då inte se en förändring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Inte i mitt spel. Har tagit över alla outposts i södra området och jag kan då inte se en förändring.

Nu får det va nog!

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG