Asus GPU Tweak inställningar och överklockning av Asus GTX 780

Permalänk
Medlem

Asus GPU Tweak inställningar och överklockning av Asus GTX 780

Verkar inte finnas någon inställning i programmet så att överklockningen blir aktiverad automatiskt när man startar datorn? Såg att det fanns i MSI Afterburner. Ni som klockar, kör ni överklockning alltid eller kör ni igång profilen bara när ni spelar osv?

Har klockat mitt Asus gtx780 nu, kör 1080MHz Boost clock nu och 6800MHz på minnet och det verkar funka..
Har fått gå ner lite då högre frekvenser har gjort att BF4 hängt sig efter ett tag(svart skärm)

Permalänk
Medlem
Skrivet av 173445:

Verkar inte finnas någon inställning i programmet så att överklockningen blir aktiverad automatiskt när man startar datorn? Såg att det fanns i MSI Afterburner. Ni som klockar, kör ni överklockning alltid eller kör ni igång profilen bara när ni spelar osv?

Har klockat mitt Asus gtx780 nu, kör 1080MHz Boost clock nu och 6800MHz på minnet och det verkar funka..
Har fått gå ner lite då högre frekvenser har gjort att BF4 hängt sig efter ett tag(svart skärm)

Klicka på Settings -> Tune -> TuneSetting och kryssa i "Keep settings for next start on close application".

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xenopsy:

Klicka på Settings -> Tune -> TuneSetting och kryssa i "Keep settings for next start on close application".

Tack!

Är det någon fördel med GPU tweak jämfört med MSI afterburner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 173445:

Tack!

Är det någon fördel med GPU tweak jämfört med MSI afterburner?

Vet inte riktigt. Det var länge sedan jag testade MSI Afterburner. Men jag har kört GPU Tweak ett tag och är nöjd med det iaf. Den gör vad den ska.

Prova dig fram och ta det som faller dig i smaken

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att GPU Tweak visar 6800MHz på memory clock (792 offset) när MSI Afterburner visar +396MHz?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av xenopsy:

Vet inte riktigt. Det var länge sedan jag testade MSI Afterburner. Men jag har kört GPU Tweak ett tag och är nöjd med det iaf. Den gör vad den ska.

Prova dig fram och ta det som faller dig i smaken

När man sparat en profil i GPU Tweak och den laddas automatiskt när man startat om datorn , så förvinner clocken man gjort på volten och gpu temp target. Vet du något om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 173445:

När man sparat en profil i GPU Tweak och den laddas automatiskt när man startat om datorn , så förvinner clocken man gjort på volten och gpu temp target. Vet du något om det?

Prova om du kan göra @@@ med gpu tweak installerat

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Prova om du kan göra @@@ med gpu tweak installerat

Vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 173445:

Vad menar du?

Kan du göra snabela? Många som inte har kunnat göra det med gpu tweak installerat men det kanske är fixat nu. Annars vet jag vad som är fel

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Kan du göra snabela? Många som inte har kunnat göra det med gpu tweak installerat men det kanske är fixat nu. Annars vet jag vad som är fel

@@@@@

Permalänk
Medlem
Skrivet av 173445:

Bra, då har dom fixat det! Var så förut att programmet bindade automatiskt alt+2, så man var tvungen o manuellt gå till inställningar och binda om igen.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

jag har den buggen nu, med snabel a. kör version 2.7.1.8. har inte heller någon ruta att bocka i för att köra mina inställningar varje reboot heller =/

att fixa snabel a var dock simple,t avaktiverade alla hotkeys inne i gpu tweak.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W