Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Finns ju ingen "Svensk" butik att köpa ifrån. Enbart från deras sajt.

Kina versionen = ColorOS = Inget GooglePlay
Riktiga = Mumma

Aldrig påstått att de va riktiga som dom sålde? Då kan man köpa den på bazula "Är säkert kina versionen av one plus one"
Köpa från aliexpress = kina version, dålig garanti om det händer något, men kan funka
Köpa från bazula = kina version, reklamationsrätt i 3 år och garanti

Annars är det oneplus site som gäller med invite

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Ni som köpt 1+1, när fick ni era invites (de 5 som ni kan dela ut till andra)?

Köpte min 08/08 och har fortfarande inte fått några invites att dela ut :/

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Ni som köpt 1+1, när fick ni era invites (de 5 som ni kan dela ut till andra)?

Köpte min 08/08 och har fortfarande inte fått några invites att dela ut :/

köpte min 15/07 och fick tre invites att dela ut den 05/09...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Aldrig påstått att de va riktiga som dom sålde? Då kan man köpa den på bazula "Är säkert kina versionen av one plus one"
Köpa från aliexpress = kina version, dålig garanti om det händer något, men kan funka
Köpa från bazula = kina version, reklamationsrätt i 3 år och garanti

Annars är det oneplus site som gäller med invite

Ville bara klargöra, så att folk inte trodde att det finns en Svensk butik som säljer den riktiga versionen. Många passar på att lura andra

Problemet är att Bazula tar 1245 kr(inkl. frakt) för mycket. För fel version. Det är Kina-versionen de säljer.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Okej jag har fått 2st invites att dela kommer att lägga upp dom här med nån timmes mellanrum, den som väljer att claima den var medveten om att du har 24h på dig att nyttja den så ta den bara om du ska köpa telefonen.

https://account.oneplus.net/invite/claim/WCFL-3BTD-O3V4-VLIC

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjaman:

Okej jag har fått 2st invites att dela kommer att lägga upp dom här med nån timmes mellanrum, den som väljer att claima den var medveten om att du har 24h på dig att nyttja den så ta den bara om du ska köpa telefonen.

Vad gör du?!?!

Ta det över PM.
Släng inte in dem på forumet.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Vad gör du?!?!

Ta det över PM.
Släng inte in dem på forumet.

Varför skulle det här vara ett sämre sätt? Den som har lite flyt eller kollar tråden oftast, ie intresserad av att köpa den men kanske inte signade upp sig i kö i tid har en chans på en invite...

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjaman:

Varför skulle det här vara ett sämre sätt? Den som har lite flyt eller kollar tråden oftast, ie intresserad av att köpa den men kanske inte signade upp sig i kö i tid har en chans på en invite...

Spammar uppdatera knappen

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Här kommer den andra inviten, lycka till!

https://account.oneplus.net/invite/claim/7IUQ-JLQO-UBIM-MCP1

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjaman:

Inte kan du klockan allefall.
Hoppas han fick den och ingen annan nu och att dom som tagit båda tackar dig.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
SpelClockers

Gick dom till någon användare, random person eller bot?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjaman:

Varför skulle det här vara ett sämre sätt? Den som har lite flyt eller kollar tråden oftast, ie intresserad av att köpa den men kanske inte signade upp sig i kö i tid har en chans på en invite...

Skrivet av Sir Hitman:

Gick dom till någon användare, random person eller bot?

Det var ju lite utav det här vi menade Fjaman...

Bättre att lägga upp "Invite tillgänglig, först till kvarn i PM"

Så vet vi med sannolikthet att den åtminstone går till någon på denna forumsdel.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

Telefonen radio del saknar LTE band 20 (800mhz) vilket är en vanliga 4g frekvens för hela Europa, så utanför centrala delarna i södra delarna på Sverige så kommer man ej kunna få 4g täckning.

Skrivet av Evident:

Okej tack för hjälpen!

Den saknar också stöd för LTE band 8 (900mhz) också vilket används utanför städer för Tele2/Telenor

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Tja!
Jag är inte alls inbiten i mobiler direkt och det är dags att skaffa en privat efter 7 års tjänste mobil. (freaking ifone)
Haft Xperia Arc innan och var väldigt nöjd med android.
Jag tänkte fuska lite och inte läsa igenom hela tråden då den verkar mestadels handla om guldkorn till invites som man helst vill ha för att få tag på en one.

Ni som har den riktiga versionen som jag kanske tänkte skaffa och inte kina kopian:
- Är ni nöjda med den och slåss den med tex S5an om man bortser priset och mindre detaljer?
- Är det android som villken annan telefon idag med tex playstore and so on?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRÖNK:

Tja!
Jag är inte alls inbiten i mobiler direkt och det är dags att skaffa en privat efter 7 års tjänste mobil. (freaking ifone)
Haft Xperia Arc innan och var väldigt nöjd med android.
Jag tänkte fuska lite och inte läsa igenom hela tråden då den verkar mestadels handla om guldkorn till invites som man helst vill ha för att få tag på en one.

Ni som har den riktiga versionen som jag kanske tänkte skaffa och inte kina kopian:
- Är ni nöjda med den och slåss den med tex S5an om man bortser priset och mindre detaljer?
- Är det android som villken annan telefon idag med tex playstore and so on?

Jag har en riktig 1+1 (min nya förkortning, vad tror ni hehe?).

Haft den i ca en månad nu och är relativt nöjd. Det största problemet jag har är att den är stor. Riktigt jävla stor. Jag gick från en Galaxy S2 där jag lätt kunde operera med en hand och komma åt allt på skärmen. Med 1+1 får man lära om sig på nytt, jag når inte med tummen upp till notis-listen och når inte hela vägen till vänstra sidan skärmen. Det är också i princip det enda problemet JAG har med mobilen hittills Din upplevelse kan va annorlunda.

För att svara på frågorna:

Om man jämför mot S5an så är de väl relativt lika i specifikationer och prestanda. 1+1 har mer dock minne och lagring, större skärm, större batteri. Den största skillnaden är nog skärmpanelen, IPS på 1+1 och OLED på S5. Kan vara värt att notera att det enda jag saknar från min S2a är just OLED skärmen... Om vi snackar byggkvalitet vet jag inte då jag inte testat just S5an, men 1+1 känns väldigt gedigen. Det är en metallram runt skärmen som gör telefonen styv, sen är materialet på baksidan skönare att hålla i än blank plast. Vet inte hur det står sig mot S5ans fejkläderplast dock.

Android är likt alla andra, bara bättre. Det är så likt "fabriks" som möjligt vilket gör det snabbt och anpassningsbart. Om du gillar Sonys variant tror jag du kan känna dig hemma här också.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Jag har en riktig 1+1 (min nya förkortning, vad tror ni hehe?).

Haft den i ca en månad nu och är relativt nöjd. Det största problemet jag har är att den är stor. Riktigt jävla stor. Jag gick från en Galaxy S2 där jag lätt kunde operera med en hand och komma åt allt på skärmen. Med 1+1 får man lära om sig på nytt, jag når inte med tummen upp till notis-listen och når inte hela vägen till vänstra sidan skärmen. Det är också i princip det enda problemet JAG har med mobilen hittills Din upplevelse kan va annorlunda.

För att svara på frågorna:

Om man jämför mot S5an så är de väl relativt lika i specifikationer och prestanda. 1+1 har mer dock minne och lagring, större skärm, större batteri. Den största skillnaden är nog skärmpanelen, IPS på 1+1 och OLED på S5. Kan vara värt att notera att det enda jag saknar från min S2a är just OLED skärmen... Om vi snackar byggkvalitet vet jag inte då jag inte testat just S5an, men 1+1 känns väldigt gedigen. Det är en metallram runt skärmen som gör telefonen styv, sen är materialet på baksidan skönare att hålla i än blank plast. Vet inte hur det står sig mot S5ans fejkläderplast dock.

Android är likt alla andra, bara bättre. Det är så likt "fabriks" som möjligt vilket gör det snabbt och anpassningsbart. Om du gillar Sonys variant tror jag du kan känna dig hemma här också.

Perfekt förkortning =P
Då är det nog klart då, har i princip bara läst positivt om den så det får bli det Nu är det bara att jaga fatt på invite men den kampen får jag ta en annan dag.
Tack för utförligt svar!

Permalänk
Skrivet av KRÖNK:

Perfekt förkortning =P
Då är det nog klart då, har i princip bara läst positivt om den så det får bli det Nu är det bara att jaga fatt på invite men den kampen får jag ta en annan dag.
Tack för utförligt svar!

Har haft min i snart 2 veckor så kanske fortfarande för tidigt för generell bedömning, men är än så länge otroligt nöjd över den! Sjukt mycket mer frihet och använder de inbyggda Cyanogen "gestures" flitigt, och det är väl det enda som krånglat någon gång; Gör man ett V med fingrarna ska lampan gå igång men ibland måste man göra 2-3 ggr så blinkar lampan till sen gör man en till gång efter blinken så funkar gesturen instantly.

Annars ja, som annan sa ; sjukt stor. Var beredd på att få greppa om på annat sätt ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xubunticious:

Har haft min i snart 2 veckor så kanske fortfarande för tidigt för generell bedömning, men är än så länge otroligt nöjd över den! Sjukt mycket mer frihet och använder de inbyggda Cyanogen "gestures" flitigt, och det är väl det enda som krånglat någon gång; Gör man ett V med fingrarna ska lampan gå igång men ibland måste man göra 2-3 ggr så blinkar lampan till sen gör man en till gång efter blinken så funkar gesturen instantly.

Annars ja, som annan sa ; sjukt stor. Var beredd på att få greppa om på annat sätt ^^

Vlademil och Xubunticious, you are da real mvp.
Tack för svaren
Det blir en sådan telefon om inte arbetet vill skaffa mig en ordentlig istället för en 4s.
Smärre buggar går att överleva och storleken borde kanske passa mig då samsung note 3 sitter relativt bra i handen på mig
Storleksmässigt jämfört med noten?

EDIT: är det röv svårt att få tag på invites eller kan man få tag på dom om man lurkar runt på forumet i några dagar?

Permalänk
Skrivet av KRÖNK:

Vlademil och Xubunticious, you are da real mvp.
Tack för svaren
Det blir en sådan telefon om inte arbetet vill skaffa mig en ordentlig istället för en 4s.
Smärre buggar går att överleva och storleken borde kanske passa mig då samsung note 3 sitter relativt bra i handen på mig
Storleksmässigt jämfört med noten?

EDIT: är det röv svårt att få tag på invites eller kan man få tag på dom om man lurkar runt på forumet i några dagar?

Tjae, snabb check på nätet visar ju att Note'n är 5.7" och 1+1 är 5.5" så borde väl passa dig
Om det är röv svårt? Kanske. Kanske inte, beror på hur mkt dötid på nätet man vill lägga. Lurka forum funkar, eller sitta och hoppas att någon släpper invites (som jag tror någon gjorde ovan i tråd....?) men det gäller att vara beredd och orka sitta o vänta.
Annars så är det (som jag gjorde) bail out, take easy way- köp på ebay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xubunticious:

Tjae, snabb check på nätet visar ju att Note'n är 5.7" och 1+1 är 5.5" så borde väl passa dig
Om det är röv svårt? Kanske. Kanske inte, beror på hur mkt dötid på nätet man vill lägga. Lurka forum funkar, eller sitta och hoppas att någon släpper invites (som jag tror någon gjorde ovan i tråd....?) men det gäller att vara beredd och orka sitta o vänta.
Annars så är det (som jag gjorde) bail out, take easy way- köp på ebay.

Fast om man tar ebay, är det inte stor chans då att man får kina versionen?

EDIT: fast jag vet inte om det är så stor skillnad egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRÖNK:

Fast om man tar ebay, är det inte stor chans då att man får kina versionen?

EDIT: fast jag vet inte om det är så stor skillnad egentligen?

Ingen större skillnad på kina versionen. Bara att flasha om med cyanogen mod. Kan vara problem med 4g bandet men tror det går att fixa också om man måste ha 4g

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRÖNK:

Fast om man tar ebay, är det inte stor chans då att man får kina versionen?

EDIT: fast jag vet inte om det är så stor skillnad egentligen?

Köp en invite istället. Lägre risk 150 kr - 300 kr vs. 3500 kr

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Ingen större skillnad på kina versionen. Bara att flasha om med cyanogen mod. Kan vara problem med 4g bandet men tror det går att fixa också om man måste ha 4g

Är inte super hype på mjukvara, framförallt mobiler så jag kör nog ett safe card tack ändå.

Skrivet av EyeNEye:

Köp en invite istället. Lägre risk 150 kr - 300 kr vs. 3500 kr

Jo det är väll ingen större summa för att slippa böka med att få tag på en =P Hur skall man gå tillväga då om man skall köpa en eller får man lita på han man köper den av?

Permalänk
Skrivet av KRÖNK:

Fast om man tar ebay, är det inte stor chans då att man får kina versionen?

EDIT: fast jag vet inte om det är så stor skillnad egentligen?

Nej nej, du missförstår. Köp en Invite för guds skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xubunticious:

Nej nej, du missförstår. Köp en Invite för guds skull!

haha okej xD

Vet du hur man går tillväga om man hittar en invite säljare?

Permalänk
Skrivet av KRÖNK:

haha okej xD

Vet du hur man går tillväga om man hittar en invite säljare?

Det gäller ju att hitta//hoppas en är trovärdig och går att lita på. Jag tog någon säljare, betalade med paypal "köp direkt" priset, skickade ett meddelande till Ebay säljaren (Amerikansk) och skrev ungefär "Tjena just köpt en invite från dig, du kan maila koden till denna mail: XX" och sen fick jag den.
Min Invite kostade 350 Kr vill jag minnas, men som någon skrev ovan finns det billigare/dyrare,
vem vet- jag kanske hade kunnat köra Auktionsbudning istället och fått den billigare men jag ville ha så fort som möjligt pga min förra Sony Xperia gick sönder.

Edit: Se till att ha redo för inloggning och allt direkt med Paypal och oneplus konto, så man lyckas direkt och inte behöver strula för att få igång konton hit o dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xubunticious:

Det gäller ju att hitta//hoppas en är trovärdig och går att lita på. Jag tog någon säljare, betalade med paypal "köp direkt" priset, skickade ett meddelande till Ebay säljaren (Amerikansk) och skrev ungefär "Tjena just köpt en invite från dig, du kan maila koden till denna mail: XX" och sen fick jag den.
Min Invite kostade 350 Kr vill jag minnas, men som någon skrev ovan finns det billigare/dyrare,
vem vet- jag kanske hade kunnat köra Auktionsbudning istället och fått den billigare men jag ville ha så fort som möjligt pga min förra Sony Xperia gick sönder.

Edit: Se till att ha redo för inloggning och allt direkt med Paypal och oneplus konto, så man lyckas direkt och inte behöver strula för att få igång konton hit o dit.

Tummen upp!

Permalänk
Medlem

1+1 som alla säger, en rejäl bjässe till telefon!
tillochmed så stor att jag inte ser den som en telefon! Det är en dator!
jag vill ha telefoner inte datorer.

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja

Permalänk

Gick från iPhone 5 till den här.
Absolutely love it! Det enda som jag kan anmärka på är att den saknar LTE band 8 vilket gör att jag måste åka cirka 10 mil för 4g. Detta gör dock inte så mycket då jag på de platser där jag använder telefonen mest har WiFi.

Helt otroligt vilken snabb telefon, och vad skönt att gå från pytteliten iPhone till en lagom stor OnePlus One. Jag har inte pyttesmå händer, men inte heller jättestora. Telefonen är som gjord för mina händer och fungerar bra att manövrera med en hand.

Min sambo har också en OnePlus One men har lite andra åsikter, detta har att göra med att till exempel uppspelning av musik lider av extrem stuttering, detta på lokalt lagrad musik samt spotify och dess offline-listor.
Själv lyssnar jag inte på musik genom mobilen, så för mig gör det inget.

Rekommenderas starkt!

Visa signatur

The Beast:|4770K|ASUS Z97M-PLUS|ASUS GTX 970 Strix|Crucial Ballistix 2x8GB| Seagate Barracuda 2TB|Evo 840 120GB|BitFenix Phenom M|EVGA Supernova G2 750W|
Periphials: Mionix Castor |CM Storm QuickFire Rapid MX Brown|Plantronics RIG 500HD|

Permalänk
Medlem

Någon med 1+1, som ibland får "det går inte att ansluta kameran" i nått stil med den meningen, måste därefter starta om den då fungerar det, händer lite då och då. någon som har likadant och har nå tips på förbättring? eller bara invänta alla uppdateringar som kommer till den. tyckte att det blev bättre med dem två senaste. Inköpt början av september.