Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Den bästa TN hittils.

Låter riktigt bra.
Nån som har en susning om hur mycket bättre denna är än ACER GD245HQ ? (Som var den snabbaste skärmen i världen när den kom).

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

vore kul å har denna best till skärm tillsammans med dröm datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ni som köpt denna skärm, vad har ni för monsterburkar om er fps target är 144 med allt på ultra i 1440p? Kikade lite tester och inte ens 780Ti SLI verkar kunna lösa det.

Sli titan gtx moddad bios 1300mhz bör fixa biffen iaf nära nog.
Sli 780ti moddad bios lika så.

Oavsett ligger man runt 100-144 fps i spel är det behagligare än 60fps.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Med ett 780Ti? Vill inte köpa grisen i säcken, vi snackar ändå 7500kr. Kan tex inte maxxa AC4 eller Watch Dogs för den delen.

AC4 är låst till max 63 fps, så det spelar ingen roll vilken hårdvara du slänger på det spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

AC4 är låst till max 63 fps, så det spelar ingen roll vilken hårdvara du slänger på det spelet.

Och watch dogs är värdelöst optimerat för allt.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Seriöst TN? Avstår att köpa den här skärmen nu.
Blir att vänta på IPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Nja, g sync motverkar tearing och slätar över fps-drops.. Men taskig fps förblir taskig fps

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart är det så, men du glömmer en viktigt punkt. Vill man ha tear-fritt så är de v-sync som gäller, och med v-sync får du även hög latency och även nackdelen när fps'n går under 60 så blir den automatiskt halverad som v-sync fungerar idag (30 istället för 60fps, viss skillnad). Flukturerar din fps mellan 50-60fps så kommer du förmodligen aldrig märka någon skillnad med G-sync aktiverat. Du får inte heller någon tearing och ingen input lag. Det är så mycket win win vilket de flesta här inte verkar förstå. Iallafall får man den uppfattningen när man läser mångas inlägg.

Kort sagt det ger fördelar för alla som inte har utrustning som hela tiden orkar hålla antingen över 60, 120 alt. 144hz lite beroende på spel och inställningar naturligtvis. Självfallet vill väl alla spela spel på en 144hz skärm med samma fps. Men tyvärr är detta inte möjligt idag oavsett vilken dator man har.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite fult att nvidia ska använda G-synk. Jag menar det är en låst teknik och som man får betala extra för. Märkt väl att jag sitter på ett 670 Tycker dom ska lugna sig med att hitta på tekniker helt i onödan. Bättre att köra på något som redan finns som freesync, som även intel kan använda

Tror att g-synk kanske även freesync kan hamna på hyllan, både nvidia och amd bör samsas om en teknik i detta fall. Annars är risken för två nischprodukter. Blir som med 3d skärmarna.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tycker det är lite fult att nvidia ska använda G-synk. Jag menar det är en låst teknik och som man får betala extra för. Märkt väl att jag sitter på ett 670 Tycker dom ska lugna sig med att hitta på tekniker helt i onödan. Bättre att köra på något som redan finns som freesync, som även intel kan använda

Tror att g-synk kanske även freesync kan hamna på hyllan, både nvidia och amd bör samsas om en teknik i detta fall. Annars är risken för två nischprodukter. Blir som med 3d skärmarna.

Freesync verkar iallafall bättre på alla sätt och vis. Licensfritt, billigare att införa på nya skärmar (verkar det som) och har inte någon prestandaförlust vilket Nvidias teknik idag har (om än liten sådan).

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Freesync verkar iallafall bättre på alla sätt och vis. Licensfritt, billigare att införa på nya skärmar (verkar det som) och har inte någon prestandaförlust vilket Nvidias teknik idag har (om än liten sådan).

Jo, lite det jag menar, även om den utvecklas (g-synk) så den inte är en lös modul, så är den faktiskt ett problem även för nvidia själva. Dels för man måste köpa en viss skärm för att få tekniken och kunder är väldigt priskänsliga så två likadana skärmar lär den billigare sälja bättre. På lång sikt förlorar även nvidia på detta (kortsiktigt blir det en fin vinst).

Känns mer som att göra en pryl bara för att, inte för nyttan.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Freesync verkar iallafall bättre på alla sätt och vis. Licensfritt, billigare att införa på nya skärmar (verkar det som) och har inte någon prestandaförlust vilket Nvidias teknik idag har (om än liten sådan).

Lite väl snabb med att annonsera Freesync som bättre på alla sätt och vis utan att det finns några tester eller jämförelser. Billigare och licensfritt, men fungerar det lika bra som Nvidias teknik?

Permalänk
Medlem

Att den redan är slut på Inet... det var det värsta! Varit borta i helgen och tänkte beställa direkt när jag kom hem för att få den asap men det gick från lagerstatus 37 till 0 på några timmar. Bittert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Lite väl snabb med att annonsera Freesync som bättre på alla sätt och vis utan att det finns några tester eller jämförelser. Billigare och licensfritt, men fungerar det lika bra som Nvidias teknik?

Näh det finns kanske inga riktiga recensioner ännu, men de har ju demat tekniken offentligt. Vad skulle inte fungera? Plus att vi i dagsläget vet att Nvidias teknik har 3-5% prestandaförlust vilket free-sync tekniken inte har.
Okej, alla skriva på alla sätt var onödigt. Men jag kan inte tänka mig att det kommer bli sämre. Vad skulle bli sämre liksom. Men det är klart, tekniken som sådan är ju inte helt felfri eller skall vi säga fungerar iallafall inte helt felfritt beroende på vad som körs. Ex. så fungerar det inte bra i alla spel, det kan inte förhindra stuttering eller liknande vid för stora fps-drop. Men detta gäller ju båda teknikerna och inget som går att lösa av rätt uppenbara skäl.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Snusfri

Oavsett hur "bra" TN sägs vara så kommer det aldrig någonsin att bli en sådan skärm igen.
Körde tidigare med 2x20" 1680x1050 skärmar med TN-panel och var rätt nöjd, förutom att de var väldigt bleka ibland och att bilderna man pillat på i Photoshop var helt åt helvete fel.

Beställde sedan en 27" Shimian 1440p skärm med IPS panel på eBay och efter man suttit med den så kommer det aldrig bli TN, visst, den kom bara upp i 67Hz men det rör mig inte speciellt mycket då jag sitter i Photoshop runt 4-6h dagligen och kanske spelar 10h/veckan och aldrig snabba adhd-fps spel.

Bildkvalité före 120fps alla dagar i veckan.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Att den redan är slut på Inet... det var det värsta! Varit borta i helgen och tänkte beställa direkt när jag kom hem för att få den asap men det gick från lagerstatus 37 till 0 på några timmar. Bittert.

Verkar att gälla att ligga på om man verkligen vill ha en, dom som Dustin och Komplett skulle ha fått in verkar ha blivit försenade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

Oavsett hur "bra" sägs vara så kommer det aldrig någonsin att bli en sådan skärm igen.
Körde tidigaret med 2x20" 1680x1050 skärmar med TN-panel och var rätt nöjd, förutom att de var väldigt bleka ibland och att bilderna man pillat på i Photoshop var helt åt helvete fel.

Beställde sedan en 27" Shimian 1440p skärm med IPS panel på eBay och efter man suttit med den så kommer det aldrig bli TN, visst, den kom bara upp i 67Hz men det rör mig inte speciellt mycket då jag sitter i Photoshop runt 4-6h dagligen och kanske spelar 10h/veckan och aldrig snabba adhd-fps spel.

Bildkvalité före 120fps alla dagar i veckan.

Och säger absolut tvärt om. Tjejen har en Dell Ultrasharp 27" ips skärm för runt en 15k, och visst färgerna och bildkvalitén är helt grymma. Testade att spela Need for speed på den, och ja absolut igen färgerna var underbara men där tog det roliga slut. Så fort man svängde bilen så dök det upp 2 stora feta sträck över skärmen (läs tearing), samma var det med Call of Duty. Jag skulle aldrig vilja spela på det sättet, spelkänslan dog helt och hållet av feta sträck över skärmen hela tiden.

Så i mitt fall byter jag lätt bort färgerna ifrån en isp skärm till snabbheten hos en tn panel. Dessutom ska PG278Q ha vassare färger än de gamla vanliga tn skärmarna.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Freesync verkar iallafall bättre på alla sätt och vis. Licensfritt, billigare att införa på nya skärmar (verkar det som) och har inte någon prestandaförlust vilket Nvidias teknik idag har (om än liten sådan).

Frågan är ju om freesync kommer att vara så mycket billigare? Det verkar som det blir premium skärmarna som kommer att få den funktionen.

http://www.sweclockers.com/nyhet/18886-amd-freesync-pa-comput...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCarl:

Och säger absolut tvärt om. Tjejen har en Dell Ultrasharp 27" ips skärm för runt en 15k, och visst färgerna och bildkvalitén är helt grymma. Testade att spela Need for speed på den, och ja absolut igen färgerna var underbara men där tog det roliga slut. Så fort man svängde bilen så dök det upp 2 stora feta sträck över skärmen (läs tearing), samma var det med Call of Duty. Jag skulle aldrig vilja spela på det sättet, spelkänslan dog helt och hållet av feta sträck över skärmen hela tiden.

Så i mitt fall byter jag lätt bort färgerna ifrån en isp skärm till snabbheten hos en tn panel. Dessutom ska PG278Q ha vassare färger än de gamla vanliga tn skärmarna.

Instämmer, att spela på en IPS är inte skönt alls! Kommer från en 120hz junkie!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Instämmer, att spela på en IPS är inte skönt alls! Kommer från en 120hz junkie!

+1

När jag gick från 60/75hz skärm till en 120Hz för ett antal år sedan så märkte jag inte så stor skillnad.
Men när jag fick hem en 27" Eizo Coloredge (IPS) från jobbet så blev jag chockad över skillnaden. Det kändes nästan ospelbart på Eizon.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av SweCarl:

Och säger absolut tvärt om. Tjejen har en Dell Ultrasharp 27" ips skärm för runt en 15k, och visst färgerna och bildkvalitén är helt grymma. Testade att spela Need for speed på den, och ja absolut igen färgerna var underbara men där tog det roliga slut. Så fort man svängde bilen så dök det upp 2 stora feta sträck över skärmen (läs tearing), samma var det med Call of Duty. Jag skulle aldrig vilja spela på det sättet, spelkänslan dog helt och hållet av feta sträck över skärmen hela tiden.

Så i mitt fall byter jag lätt bort färgerna ifrån en isp skärm till snabbheten hos en tn panel. Dessutom ska PG278Q ha vassare färger än de gamla vanliga tn skärmarna.

Då läre det ha varit en trasig skärm isf.
Har spelat bla Assetto Corsa och BF3 på min skärm och aldrig upplevt liknande.

Är du Top10 CS i världen, köp en skräp tn-skärm som denna, värdesätter du allt annat, köp en ips/va skärm.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

Då läre det ha varit en trasig skärm isf.
Har spelat bla Assetto Corsa och BF3 på min skärm och aldrig upplevt liknande.

Är du Top10 CS i världen, köp en skräp tn-skärm som denna, värdesätter du allt annat, köp en ips/va skärm.

"ok"

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Frågan är ju om freesync kommer att vara så mycket billigare? Det verkar som det blir premium skärmarna som kommer att få den funktionen.

http://www.sweclockers.com/nyhet/18886-amd-freesync-pa-comput...

Jo, får se vad det blir av det. Fördelen att den tekniken inte är bundet till ett vist grafikkort. Frågan är hur stort påslaget blir. 500/1000kr? Men känns som en mer framtidssäker än G-synk och lättare att utveckla till budget TN paneler med (men vem vet).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av THB:

Då läre det ha varit en trasig skärm isf.
Har spelat bla Assetto Corsa och BF3 på min skärm och aldrig upplevt liknande.

Är du Top10 CS i världen, köp en skräp tn-skärm som denna, värdesätter du allt annat, köp en ips/va skärm.

Man behöver imo inte vara världsetta på att spela fps för att se skillnaden mellan 60 och 120 hz, jag är en rätt medioker fps spelare och för mig är skillnaden mellan 60 och 120hz större än tn och i mitt fall pb278q pls panel, tur att man hann beställa en pg278q innan dom tog slut på inet

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Då läre det ha varit en trasig skärm isf.
Har spelat bla Assetto Corsa och BF3 på min skärm och aldrig upplevt liknande.

Är du Top10 CS i världen, köp en skräp tn-skärm som denna, värdesätter du allt annat, köp en ips/va skärm.

THB, jag tror du snart har rekordet här på Sweclockers när det gäller "ogenomtänkta" provocerande inlägg.

Måste fråga hur kan du kalla den här skärmen för en skräp skärm? TN skulle vara anledning?
Den hyllas kors och tvärs för att vara otroligt bra, av amatörer och entusiaster med decennier av erfarenhet.
Ja jag har också testat den här skärmen. På DH Summer 2014.

Ändå sitter du med din folie hatt och styrker ditt påstående på hur mycket erfarenhet? Bytte du någon gång från din gamla sunk TN 60hz till en IPS och nu tror du att alla TN skärmar föralltid kommer leverera samma kvalitet som din gamla skräp skärm?
Jag betvivlar starkt att du någonsin har suttit vid en kvalitets 120hz någon längre tid.

Sedan tycker du att ingen förutom ett cs pro skulle ha nytta av den? Det är ju totalt hjärndött att påstå något sådant.

Jag har 2st TN paneler framför mig en är en gammal Benq 22' 60hz 1080p. Den andra är en XL2720T 120hz från den nya generation TN paneler.
Bildmässigt skiljer det ljusår mellan dem 2. Svärta betraktningsvinkel osv osv. TN har kommit fruktansvärt långt från vad dem var förut.

Jag är en veteran gamer som bränner några timmar i veckan på dem flesta spel. BF2/3/4 är några av dem. Att byta till en 120hz skärm är det bästa jag någonsin gjort. Kommer aldrig köpa något mindre igen. Flytet och skärpan är konstant och för någon med normal syn, eller bra syn är det väldigt lätt att se skillnad.
Min tjej som har nolll vana vid pc spel ser skillnad, farsan som är 50+ som använder kontaktlinser ser skillnaden.

Har man dessutom ett system som konstant kan hålla en Min FPS över 100 så är det extra tydligt.
120hz fördelar märks inte av enbart i spel. Alla applikationer, skrivbordet, Word, webbsurf. Så fort man rör muspekaren känns det.

Min Kill death ratio gick upp markant när jag bytte till 120hz. Mycket pga att skärpan är konstant hur snabbt jag än rör musen.
Det gör att jag kan pricka små snabba mål med mer precision än vad jag kunnat på 60hz. Då 60hz är för långsamt och målen hoppar fram istället för att konstant röra sig framåt utan hack.

http://google.com/?q=120hz+vs+60hz

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Näh det finns kanske inga riktiga recensioner ännu, men de har ju demat tekniken offentligt. Vad skulle inte fungera? Plus att vi i dagsläget vet att Nvidias teknik har 3-5% prestandaförlust vilket free-sync tekniken inte har.
Okej, alla skriva på alla sätt var onödigt. Men jag kan inte tänka mig att det kommer bli sämre. Vad skulle bli sämre liksom. Men det är klart, tekniken som sådan är ju inte helt felfri eller skall vi säga fungerar iallafall inte helt felfritt beroende på vad som körs. Ex. så fungerar det inte bra i alla spel, det kan inte förhindra stuttering eller liknande vid för stora fps-drop. Men detta gäller ju båda teknikerna och inget som går att lösa av rätt uppenbara skäl.

AMD har sagt att deras variant kräver triple buffering, så nackdelen är saftigt input lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

THB, jag tror du snart har rekordet här på Sweclockers när det gäller "ogenomtänkta" provocerande inlägg.

Måste fråga hur kan du kalla den här skärmen för en skräp skärm? TN skulle vara anledning?
Den hyllas kors och tvärs för att vara otroligt bra, av amatörer och entusiaster med decennier av erfarenhet.

Ändå sitter du med din folie hatt och styrker ditt påstående på hur mycket erfarenhet? Bytte du någon gång från din gamla sunk TN 60hz till en IPS och nu tror du att alla TN skärmar föralltid kommer leverera samma kvalitet som din gamla skräp skärm?
Jag betvivlar starkt att du någonsin har suttit vid en kvalitets 120hz någon längre tid.

Sedan tycker du att ingen förutom ett cs pro skulle ha nytta av den? Det är ju totalt hjärndött att påstå något sådant.

Jag har 2st TN paneler framför mig en är en gammal Benq 22' 60hz 1080p. Den andra är en XL2720T 120hz från den nya generation TN paneler.
Bildmässigt skiljer det ljusår mellan dem 2. Svärta betraktningsvinkel osv osv. TN har kommit fruktansvärt långt från vad dem var förut.

Jag är en veteran gamer som bränner några timmar i veckan på dem flesta spel. BF2/3/4 är några av dem. Att byta till en 120hz skärm är det bästa jag någonsin gjort. Kommer aldrig köpa något mindre igen. Flytet och skärpan är konstant och för någon med normal syn, eller bra syn är det väldigt lätt att se skillnad.
Min tjej som har nolll vana vid pc spel ser skillnad, farsan som är 50+ som använder kontaktlinser ser skillnaden.

Har man dessutom ett system som konstant kan hålla en Min FPS över 100 så är det extra tydligt.
120hz fördelar märks inte av enbart i spel. Alla applikationer, skrivbordet, Word, webbsurf. Så fort man rör muspekaren känns det.

Min Kill death ratio gick upp markant när jag bytte till 120hz. Mycket pga att skärpan är konstant hur snabbt jag än rör musen.
Det gör att jag kan pricka små snabba mål med mer precision än vad jag kunnat på 60hz. Då 60hz är för långsamt och målen hoppar fram istället för att konstant röra sig framåt utan hack.

http://google.com/?q=120hz+vs+60hz

http://bloodys.com/wp-content/uploads/2009/08/120hz-2-1.jpg

Jag kan hålla med till viss del. Men jag tog 60hz för bättre bildkvalitet och betrakningsviklar. Har man inte provat 120hz så är det lugnt:) tycker t.ex bf 3 och titanfall t.ex flyter tillräckligt om man spelar ibland. Men vist du har nog rätt i att gamla tn inte går att jämföra med dagens. Har kollat lite i butik och skillnaden är inte så stor. Om man kan sitta rätt vid tn skärmen vid säga. Sen har man problemet med eftersläp och där finns det både bra och dåliga paneler. Även 120hz kan vara dålig på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jag kan hålla med till viss del. Men jag tog 60hz för bättre bildkvalitet och betrakningsviklar. Har man inte provat 120hz så är det lugnt:) tycker t.ex bf 3 och titanfall t.ex flyter tillräckligt om man spelar ibland. Men vist du har nog rätt i att gamla tn inte går att jämföra med dagens. Har kollat lite i butik och skillnaden är inte så stor. Om man kan sitta rätt vid tn skärmen vid säga.

Exakt är man ute eter en 60hz skärm och bor i Photoshop. Ja då är det givet att ta en IPS.
Dem flesta förstår inte betydelsen av 120hz fören dom testat det själva.

Eller hur betraktningsvinkel är en något av ett krav när man har TN. Sitt framför skärmen inte bredvid. Hur svårt är det liksom! IPS fanboy logics, Man måste ha rätt färger när man sitter på fel sida av skrivbordet!!!

Sen ja visst har det betydelse på stora skärmar. Men vilken frisk människa spelar på något över 30tum?
Ja jo det finns dom som gillar konsoler och 30fps med TV apparater som har inputlag nå djävulskt!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Exakt är man ute eter en 60hz skärm. Ja då är det givet att ta en IPS.
Dem flesta förstår inte betydelsen av 120hz fören dom testat det själva.

Eller hur betraktningsvinkel är en något av ett krav när man har TN. Sitt framför skärmen inte bredvid. Hur svårt är det liksom!

Sen ja visst har det betydelse på stora skärmar. Men vilken frisk människa spelar på något över 30tum?
Ja jo det finns dom som gillar konsoler och 30fps med TV apparater som har inputlag nå djävulskt!

Hahaha. Jag störde mig enormt på färgskiftningar så fort jag lutade mig bakåt och skulle softa lite:) eller om man kommer till datorn och ska kolla något snabbt och då sätter man sig inte ner. Kan säga att det går knappt se något på en tn i den vinkeln.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBE:

AMD har sagt att deras variant kräver triple buffering, så nackdelen är saftigt input lag.

Är det inte mindre lagg med trippel än v-synk?

Hur har nvidia löst det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hahaha. Jag störde mig enormt på färgskiftningar så fort jag lutade mig bakåt och skulle softa lite:) eller om man kommer till datorn och ska kolla något snabbt och då sätter man sig inte ner. Kan säga att det går knappt se något på en tn i den vinkeln.

Var så fallet för dig förstår jag att du bytte till IPS. Har inte samma problem med min XL2720T, men min andra skärm duger knappt att ha webbläsaren på. Fybubblan vad dålig den är haha! Den har dom symptom du pratar om.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks