Fractal Design Arc Midi 2R - Vad är det för kablar?

Permalänk
Medlem

Fractal Design Arc Midi 2R - Vad är det för kablar?

Är det någon som har detta chassi här? Håller på att bygga ihop en ny dator och blev lite förvirrad över vad dessa 4 kablar är.

Kablarna kommer från toppen av chassit där optiska läsare sitter / usb uttag / reset knapp etc. Dom kommer ut på baksidan och ser ut enligt följande.
- 3 stk svarta fyrkantiga med 2 pins. Helt utan någon text eller markering på sig.
- 1 stk svart större rektanenformad. 4 stora pins. Helt utan någoin text eller markering på sig.

Det är alltså inte PWR LED, PWR Reset, USB, etc kablarna det handlar om.

Någon som vet vad detta är för något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rzll:

Är det någon som har detta chassi här? Håller på att bygga ihop en ny dator och blev lite förvirrad över vad dessa 4 kablar är.

Kablarna kommer från toppen av chassit där optiska läsare sitter / usb uttag / reset knapp etc. Dom kommer ut på baksidan och ser ut enligt följande.
- 3 stk svarta fyrkantiga med 2 pins. Helt utan någon text eller markering på sig.
- 1 stk svart större rektanenformad. 4 stora pins. Helt utan någoin text eller markering på sig.

Det är alltså inte PWR LED, PWR Reset, USB, etc kablarna det handlar om.

Någon som vet vad detta är för något?

2 - USB 3.0
Audio in/out
Power button with LED (blue)
HDD activity LED (red)
Reset button
Fan controller

så skulle tippa på:
Audio in/out och 3st Fan controller

Edit: 1 stk svart större rektangelformad. menar du en vanlig molex kontakt? isånafall är det strömmen du ska mata in i fläktkontrollern från nätagget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xp1ratex:

2 - USB 3.0
Audio in/out
Power button with LED (blue)
HDD activity LED (red)
Reset button
Fan controller

så skulle tippa på:
Audio in/out och 3st Fan controller

Edit: 1 stk svart större rektangelformad. menar du en vanlig molex kontakt? isånafall är det strömmen du ska mata in i fläktkontrollern från nätagget.

Det var 3 stk fan controllers och en molex kontakt.
Måste jag använda dessa? I nuläget har jag mina 3 fläktar kopplade till moderkortet.. är det bättre att koppla dom till dessa 3 och sedan molex till nätägg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rzll:

Det var 3 stk fan controllers och en molex kontakt.
Måste jag använda dessa? I nuläget har jag mina 3 fläktar kopplade till moderkortet.. är det bättre att koppla dom till dessa 3 och sedan molex till nätägg?

Nejdå det är inget man måste använda, dom är till för dom som vill kunna styra sina fläktar själv via knappen på chassit.
Via moderkortet så kan du ju styra via mjukvaran istället.