Permalänk
Medlem

När hittar man en bössa och ammo? Har svårt att klara av uppdrag med många zombies som ska slaktas.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av killawife:

När hittar man en bössa och ammo? Har svårt att klara av uppdrag med många zombies som ska slaktas.

Dyrka upp polisbilar, de brukar ha skjutvapen så det är det enklaste/snabbaste sättet att få tag på dessa.
Jag använder dock sällan skjutvapen då de väsnas väldigt mycket och det kommer oftast en drös med virals (springande zombies) efter dig.

Bättre då att leta efter blueprints så du kan uppgradera dina melee weapons eller crafta molotovs som du slänger på många zombies, du kan plocka många med dem.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Gopher på youtube tyckte att spelet var för lätt och skulle försöka hitta en mod som gjorde spelet svårare

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Gopher på youtube tyckte att spelet var för lätt och skulle försöka hitta en mod som gjorde spelet svårare

Spela utan ficklampa.
Spela utan skjutvapen.
Spela utan att sparka.
Spela enbart på natten.
Etc. etc.

Hade det ovan varit achievements hade ingen gnällt på att det är för lätt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Minsc S2:

Spela utan ficklampa.
Spela utan skjutvapen.
Spela utan att sparka.
Spela enbart på natten.
Etc. etc.

Hade det ovan varit achievements hade ingen gnällt på att det är för lätt.

Samt, såklart, att så fort man dör startar man om spelet helt från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Samt, såklart, att så fort man dör startar man om spelet helt från början.

Heh, det är så jag brukar göra på många singelspel jag spelar. Har enorma krav på mig

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Jag förhandsbokade spelet på DVD igår. Är det någon som vet om nyckeln går att aktivera direkt i steam? Dels för att slippa skivan och dels för att få tillgång till alla achivments.
Enligt butiken så var det inga problem men vill gärna få det dubbelbekräftat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielsan:

Jag förhandsbokade spelet på DVD igår. Är det någon som vet om nyckeln går att aktivera direkt i steam? Dels för att slippa skivan och dels för att få tillgång till alla achivments.
Enligt butiken så var det inga problem men vill gärna få det dubbelbekräftat

Tar inte lång tid att testa ellerhur? Mycket beror på nyckeln.

För att få en uppdatering, ny nVidia drivrutin 346.47 och ingen skillnad. Så för er som ens funderar att köpa spelet för att lira på Linux undvik då spelet har drös med problem och är inte spelbart ;/
Snackat med techland och de har tagit informationen både om crasherna och prestandan som många andra personer rapporterat att de gör men mer än att det är rykten om ny beta så finns det ingen information alls.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Nån som kan berätta hur stor mappen är när spelet är installerat?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Commander:

Tar inte lång tid att testa ellerhur? Mycket beror på nyckeln.

För att få en uppdatering, ny nVidia drivrutin 346.47 och ingen skillnad. Så för er som ens funderar att köpa spelet för att lira på Linux undvik då spelet har drös med problem och är inte spelbart ;/
Snackat med techland och de har tagit informationen både om crasherna och prestandan som många andra personer rapporterat att de gör men mer än att det är rykten om ny beta så finns det ingen information alls.

nej självklart inte bittra människa men jag har inte fått spelet än och är det så att det inte går att aktivera i steam vill jag inte ha den på hardcopy. därför jag frågade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielsan:

Jag förhandsbokade spelet på DVD igår. Är det någon som vet om nyckeln går att aktivera direkt i steam? Dels för att slippa skivan och dels för att få tillgång till alla achivments.

Vet tyvärr inte. Jag "fegade ur" och köpte det direkt via Steam just för att vara säker på att slippa skiva.
(Plus att jag slapp vänta två veckor extra.)

Skrivet av Mocka:

Nån som kan berätta hur stor mappen är när spelet är installerat?

Dying Light-mappen under steamapps är 16,7 GB stor för mig.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielsan:

Jag förhandsbokade spelet på DVD igår. Är det någon som vet om nyckeln går att aktivera direkt i steam? Dels för att slippa skivan och dels för att få tillgång till alla achivments.
Enligt butiken så var det inga problem men vill gärna få det dubbelbekräftat

Du kan kolla vad som står här: https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=...

Hoppas att det hjälper dig.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Danielsan:

nej självklart inte bittra människa men jag har inte fått spelet än och är det så att det inte går att aktivera i steam vill jag inte ha den på hardcopy. därför jag frågade

Lugn nu!

Spelet använder Steam på PC så oavsett vart du köper det så aktiveras spelet i Steam. Du behöver inte använda skivan, enda viktiga är just nyckeln i fodralet: http://isthereanydeal.com/#/page:game/drm?plain=dyinglight

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Lugn nu!

Spelet använder Steam på PC så oavsett vart du köper det så aktiveras spelet i Steam. Du behöver inte använda skivan, enda viktiga är just nyckeln i fodralet: http://isthereanydeal.com/#/page:game/drm?plain=dyinglight

Härligt. Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Tar inte lång tid att testa ellerhur? Mycket beror på nyckeln.

För att få en uppdatering, ny nVidia drivrutin 346.47 och ingen skillnad. Så för er som ens funderar att köpa spelet för att lira på Linux undvik då spelet har drös med problem och är inte spelbart ;/
Snackat med techland och de har tagit informationen både om crasherna och prestandan som många andra personer rapporterat att de gör men mer än att det är rykten om ny beta så finns det ingen information alls.

Jag har testat spelet lite och med lägsta grafikinställningar har jag fått det ganska spelbart.
Har intel i7 920, gtx480, gentoo, 1280x960, ändrat till låga inställningar i några configfiler. Har mellan 32-111 fps beroende på vad som händer på skärmen. Går i regel inte under 32 fps men har vid något enstaka tillfälle skymtat under 30.

Konstigt att folk får så olika resultat med det här spelet. Ett gtx970 borde ju lätt få mer fps än vad jag får med ett gtx480 från 2010.

Kör förresten med drivisarna 346.35

Permalänk
Medlem
Skrivet av samots:

Jag har testat spelet lite och med lägsta grafikinställningar har jag fått det ganska spelbart.
Har intel i7 920, gtx480, gentoo, 1280x960, ändrat till låga inställningar i några configfiler. Har mellan 32-111 fps beroende på vad som händer på skärmen. Går i regel inte under 32 fps men har vid något enstaka tillfälle skymtat under 30.

Konstigt att folk får så olika resultat med det här spelet. Ett gtx970 borde ju lätt få mer fps än vad jag får med ett gtx480 från 2010.

Kör förresten med drivisarna 346.35

Skulle gissa att det hör till deras prestandaproblem med AMD processorer. Var ett känt problem på tidigare patcher men de har aldrig sagt att det var fixat på Linux.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Spela utan ficklampa.
Spela utan skjutvapen.
Spela utan att sparka.
Spela enbart på natten.
Etc. etc.

Hade det ovan varit achievements hade ingen gnällt på att det är för lätt.

Ännu svårare blir det om man stänger av skärmen medan man spelar. Personligen ser jag det inte som ett vettigt sätt att simulera svårighet att hindra en från att se något

Att bara spela på natten kan man göra från lvl 6-7 utan några problem, spelet är väldigt lätt, så jag hoppas också på några moddar, så att man slipper stänga av skärmen för att gå upp i svårighetsgrad

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

Bara spelat en liten bit förbi tutorial än och spelet känns sådär. På tok för fult för att vara så här pass tungdrivet och väldigt futtig meny när det gäller grafikinställningar. Känns lite b med nvidia gameworks och nvidia-specifika inställningar i halva menyn. Blä.

Får i alla fall ~60 fps med allt på high och view distance på lägsta.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Lite trist att AMD inte har släppt några optimerade drivrutiner för Dying Light än heller.
Crossfire ger mig sämre fps än att enbart köra med ett R9 290. -_-

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av chipw00t:

Bara spelat en liten bit förbi tutorial än och spelet känns sådär. På tok för fult för att vara så här pass tungdrivet och väldigt futtig meny när det gäller grafikinställningar. Känns lite b med nvidia gameworks och nvidia-specifika inställningar i halva menyn. Blä.

Får i alla fall ~60 fps med allt på high och view distance på lägsta.

Testa även tricket med att ändra till "high priority" samt affinity Core 0/Core All i aktivitetshanteraren.

Boostar FPS:en för mig iaf.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Lite trist att AMD inte har släppt några optimerade drivrutiner för Dying Light än heller.
Crossfire ger mig sämre fps än att enbart köra med ett R9 290. -_-

Trist. Funderar själv på att plocka ett till R9 290 billigt sen när 300-serien lanseras.

Skrivet av Dinoman:

Testa även tricket med att ändra till "high priority" samt affinity Core 0/Core All i aktivitetshanteraren.

Boostar FPS:en för mig iaf.

Okej, det kan jag prova idag efter jobbet. Vill inte ens tänka på hur spelet skulle flyta på min gamla Phenom. Hade mellan 100-180 fps före jag öppnade dörren och gick ut. Då gick det ner till 30-50fps. Fick dra ner view distance till lägsta för att få det stabilt runt 60.

Borde egentligen installera GTA4 igen och spela igenom det före GTA5 dyker upp i April (kanske, om det inte skjuts upp igen). GTA4 flöt så dåligt på min AMD maskin att jag gav upp. Kanske fungerar bättre med Intel?

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av chipw00t:

Trist. Funderar själv på att plocka ett till R9 290 billigt sen när 300-serien lanseras.

Okej, det kan jag prova idag efter jobbet. Vill inte ens tänka på hur spelet skulle flyta på min gamla Phenom. Hade mellan 100-180 fps före jag öppnade dörren och gick ut. Då gick det ner till 30-50fps. Fick dra ner view distance till lägsta för att få det stabilt runt 60.

Borde egentligen installera GTA4 igen och spela igenom det före GTA5 dyker upp i April (kanske, om det inte skjuts upp igen). GTA4 flöt så dåligt på min AMD maskin att jag gav upp. Kanske fungerar bättre med Intel?

GTA4 var väl bara kasst optimerat, tror inte det flöt så jävla läckert på Intel heller.

Jag har en i7 2600k @4Ghz och jag har också vidriga frame drops i Dying Light med ett R9 290x så det är inte bara du som har problem.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Testa även tricket med att ändra till "high priority" samt affinity Core 0/Core All i aktivitetshanteraren.

Boostar FPS:en för mig iaf.

Vill du förklara lite mer ingående hur man testar detta?

r9 290 tri-x OC 3570k och 8gb 2133mhz minnen. allt på lägsta och har runt 35fps utomhus

Permalänk
Skrivet av Danielsan:

Vill du förklara lite mer ingående hur man testar detta?

r9 290 tri-x OC 3570k och 8gb 2133mhz minnen. allt på lägsta och har runt 35fps utomhus

Du går in i aktivitetshanterararen när spelet är igång, högerklickar på programmet, "Go to details">högerklickar på processen>Set affinity>klickar ur alla kärnor förutom core 0>"Ok">tabbar in i spelet>tabbar ur>slår på alla kärnor igen.

Lycka till

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinoman:

GTA4 var väl bara kasst optimerat, tror inte det flöt så jävla läckert på Intel heller.

Jag har en i7 2600k @4Ghz och jag har också vidriga frame drops i Dying Light med ett R9 290x så det är inte bara du som har problem.

Ja, verkligen kass port. Installerade GTA4 i morse och ska testa när jag kommer hem.

Får helt ok fps i Dying Light men tycker att det är märkligt att det är så tungdrivet. Ser ju inte så imponerande ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Avstängd
Skrivet av chipw00t:

Ja, verkligen kass port. Installerade GTA4 i morse och ska testa när jag kommer hem.

Får helt ok fps i Dying Light men tycker att det är märkligt att det är så tungdrivet. Ser ju inte så imponerande ut.

Det är ju galet mycket objekt och lång view distance, och en väldans massa zombies. Inte särskilt konstigt att det är tungt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nackskägg:

Det är ju galet mycket objekt och lång view distance, och en väldans massa zombies. Inte särskilt konstigt att det är tungt.

Skickades från m.sweclockers.com

Antagligen därför det gjorde så mycket för fps att sänka view distance. Tycker inte att det är så visuellt imponerande men många objekt stämmer nog ganska bra.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Vet inte vad du är van vid för spel, men själv tycker jag att Dying Light ser ganska bra ut i högsta.
(Tänkte mest på att du skrivit att du tycker spelet ser fult ut 3 gånger nu.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Är det coop från minut ett eller måste man klara något först?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Är det coop från minut ett eller måste man klara något först?

Du måste spela en tutorial på ca 10-30 minuter (minns inte exakt) Sen kommer de upp att du kan börja spela multiplayer.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.