Netflix confirms cropping

Permalänk
Medlem

Netflix confirms cropping

Lite fult gjort men misstänkte att jag inte skulle få något vettigt svar så kontaktade netflix då 16:9 format ser rätt ut på min skärm och ikke 16:9 format ser förjävligt ut. Frågade dom om det är fel på min sida, eller om dom croppar sina filmer, vid det senare så räcker det med att dom stänger ärendet så avslutar jag tjänsten. Ärendet stängdes bara

Lite AR för referens enl wikipedia
1.43:1: imax
1.60:1 (8:5, 16:10): ws computer monitor
1.77:1 (16:9 = 42:32): video ws std
2.37:1 (64:27 = 43:33): 21:9 ultra widescreen cinema
2.59:1 (~13:5): cinerama

Den som inte bryr sig behöver inte bry sig heller, skriv heller inte i tråden då.
I övrigt så avslutar jag netflix kontot om någon dag då trial perioden är över, och det kanske bara påverkar en minoritet.

Bilderna nedan är från en 21:9 skärm och det svarta utan bild inkluderar en del av skärmen

Ex från TV serien Warehouse 13 16:9 enl imdb har svarta borders på v.h sida helt okej bild HD.

Ex från filmen hancock 2:35: 1 enl imdb, stora borders på v.h sida, stora borders över, under, suddig bild. Detta motsvarar förövrigt alla filmer och serier som jag har testat på netflix som inte är 16:9

Detta skiljer sig lite mellan regionerna tydligen, finns mer exempel här http://whatnetflixdoes.tumblr.com/
och piratebay, dvd, bluray osv har inte dessa problem där fungerar filmerna felfritt