Sony Xperia Z3 Compact

Permalänk
Medlem

Okej, så dom svarade iaf. Det var helt klart över förväntan
Om tillräckligt många är på dom så kanske det resulterar i något. Har funderat på att skicka till Japan, men vet inte riktigt till vem, och hur hitta kontakt överhuvudtaget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Okej, så dom svarade iaf. Det var helt klart över förväntan
Om tillräckligt många är på dom så kanske det resulterar i något. Har funderat på att skicka till Japan, men vet inte riktigt till vem, och hur hitta kontakt överhuvudtaget?

Jadu bra fråga

Sen att dom ska skicka vidare det jag skrev internt vet jag inte om dom verkligen gör

Permalänk
Skrivet av iMatter:

Bra val, Xperia Z3 Compact ser ut att vara den snabbaste och mångsidigaste luren under 4.7"-tum (skrämstorlek)

http://www.gsmarena.com/alleged_sony_xperia_z3_compact_press_...

Top 3 alla tider, i vilket fall som helst. Verkar vara kortare än 13 cm, dvs 127-129 mm. En av Sonys bästa.

Jag har en z3 compact hemma nu. Tänkte köpa laddstället till, men undrar hur det funkar med ett plånboksfodral.
Är det nån som provat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Jag har en z3 compact hemma nu. Tänkte köpa laddstället till, men undrar hur det funkar med ett plånboksfodral.
Är det nån som provat?

Skickades från m.sweclockers.com

Nä, inte testat. Ställen brukar vara väldigt exakta i sina mått så plånboksfodral och liknande kan vara svårt. De tidigare har i alla fall enbart varit gjorda så att de skulle funka utan skal eller med ett tunt officiellt skal. Till min telefon har jag ett gammalt Z1-ställ som jag köpte billigt på eBay och sedan filade till så det blev stort nog för min dåvarande Z1 Compact (den valde att krama asfalten så nu har en Z3 Compact istället). Så om du inte är rädd för att fila lite och det finns hål för laddkontakten i plånboksfodralet så ska det nog inte vara några problem.

Angående telefonen så måste jag säga att den är mycket bättre än Z1 Compact trots att den på papperet är snarlik. Skillnaden motsvarar prisskillnaden på 1000 kr faktiskt. Skärmen upplever jag som större trots bara 0,3" mer, telefonen tål repor bättre och den har övriga fördelar som Z1 Compact har. Gillar dock inte riktigt ljudbilden i högtalarna men det kanske går att ställa in.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Jag köpte dockan och jag kan inte använda den med mitt 69-kronors tpu-skal. Min plan är dock att köpa originalfodralet när det släpps och då kanske jag använder dockan. Dessvärre är den för lätt och telefonen sitter ju "fast" i den så jag vet inte om jag kan rekommendera den. Jag hade skickat tillbaka min om det vore så att jag orkade. Nu satsar jag på att köpa en magnetkabel istället.

Permalänk
Medlem

Bara Torsdag och fredag kvar sen på lördag vid kl 10:00 så ska jag in på Phonehouse och ta Z3

Permalänk
Medlem

Hittade en intressant jämförelse där någon tagit kort på samma motiv med två Z3: en original, samt en med unlocked bootloader.

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=56032545&postc...

När man låser upp bootloadern så raderas tydligen Sonys proprietära bildfilter. Av någon anledning tycker Sony att det är mycket viktigt att skydda deras bildbehandlingsalgoritmer som får en bra bild att se ut som 10% jpg kvalitet, utan att för den delen minska bildstorleken.

Hursomhelst, detta kan vara intressant om man som jag är grymt missnöjd med kameran. Efter upplåsning får man alltså en "renare" bild från sensorn, dvs mindre behandlad, med för- och nackdelar. Värt att nämna är att det blir mer noise i bilderna, särskilt i bilder med dåligt ljus / mörka miljöer. Men dagsbilderna tycker jag var ett ordentligt steg upp från originalutförandet!
Sen är det vissa andra features som försvinner, tror det är bl.a Screen Mirroring och MirrorLink eller Cast Screen, men kommer inte ihåg exakt.

Permalänk
Medlem

Underligt att dom inte kan låta vissa filter kicka in vid just vissa ljusförhållanden (säg olika ISO tal), känns väldigt märkligt att överbearbeta bilden så hårt i goda förhållanden.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Underligt att dom inte kan låta vissa filter kicka in vid just vissa ljusförhållanden (säg olika ISO tal), känns väldigt märkligt att överbearbeta bilden så hårt i goda förhållanden.

Ja, jag tänkte detsamma. Smäll på filtren vid ISO 800 och över. Det finns ju inte ett enda fall i de publicerade dagsljusbilderna där den behandlade bilden är bättre än den obehandlade!

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur jag kan få en knapp på tangentbordet för att växla mellan svenska o engelska?
(eller liknande smidig lösning).

Permalänk
Medlem

Har för mig att Zony inte har smilisar på sitt tangentbord?

Om inte får man köpa SwiftKey som är väldigt bra

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Någon som vet hur jag kan få en knapp på tangentbordet för att växla mellan svenska o engelska?
(eller liknande smidig lösning).

Testa ladda hem swiftkey på trial, så kommer du nog köpa den för 13 bagis så småningom.

---

Jag har haft min Z3 Compact i en vecka , och igår så råkade jag sumpa den i backen från sittandes höjd. Skärmen är helt krossad och touchen fungerar inte ens längre.
Någon annan som upplevt att den inte tål skit?

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakatKadaver:

Testa ladda hem swiftkey på trial, så kommer du nog köpa den för 13 bagis så småningom.

---

Jag har haft min Z3 Compact i en vecka , och igår så råkade jag sumpa den i backen från sittandes höjd. Skärmen är helt krossad och touchen fungerar inte ens längre.
Någon annan som upplevt att den inte tål skit?

Min fru har Fullversionen av SwiftKey på sin Galaxy S4 och hon är väldigt nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakatKadaver:

Testa ladda hem swiftkey på trial, så kommer du nog köpa den för 13 bagis så småningom.

---

Jag har haft min Z3 Compact i en vecka , och igår så råkade jag sumpa den i backen från sittandes höjd. Skärmen är helt krossad och touchen fungerar inte ens längre.
Någon annan som upplevt att den inte tål skit?

Jag tappade min igår ur fickan när jag satt ner, men den höll. Tyvärr är den extremt hal i fickor, vilket gör att åtmistånde jag knappt kan ha den i fickan om jag sitter ner. Baksidan är extremt lättrepad däremot. Ser ut som att jag dragit den genom en sandlåda, även om jag bara haft den på skrivbord, hållit i den(inga ringar) och haft den i fickan(inga nycklar eller plånbok i samma ficka.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Såg att Android L/Lollipop/5.0 har stöd för raw image capture! Då kanske det finns hopp för kameran ändå!!
Får dock vänta till februari när Sony planerar att släppa uppdateringen för Z3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Såg att Android L/Lollipop/5.0 har stöd för raw image capture! Då kanske det finns hopp för kameran ändå!!
Får dock vänta till februari när Sony planerar att släppa uppdateringen för Z3.

Låter trevligt. Fotar en del i Raw med Lumian och även om det oftast är onödigt så är det guld de gånger det kommer till användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Låter trevligt. Fotar en del i Raw med Lumian och även om det oftast är onödigt så är det guld de gånger det kommer till användning.

We’ll start the upgrade at beginning of 2015 for the core Xperia Z3 and Xperia Z2 series – continuing thereafter for all remaining devices above

Permalänk
Medlem

Köpte lilla landstället idag för 299kr. Helt klart värt det imo, lite som att ha trådlös laddning vilket jag saknar från Nokia plus att man inte sliter ut vattentätheten.

Permalänk
Relik 📜

Vad är de generella tankarna från er Z3C-ägare, är telefonen värd ett köp? Jag har en Nexus 5, men känner dels att batteritiden inte är vad jag vill ha, dels att jag faktiskt skulle uppskatta en mindre lur. Min jakt på fräna specar i telefonsammanhang är liksom över, men jag vill trots det inte ha en lur som upplevs dålig.

Vilka är era bra och dåliga erfarenheter? Förstår att JPEG-kompressionen och "bildförbättringar" är ett problem med kameran bland annat, men där briljerar ju knappast N5 heller. Andra "dealbreakers"? Försök vara så objektiva som möjligt..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Vad är de generella tankarna från er Z3C-ägare, är telefonen värd ett köp? Jag har en Nexus 5, men känner dels att batteritiden inte är vad jag vill ha, dels att jag faktiskt skulle uppskatta en mindre lur. Min jakt på fräna specar i telefonsammanhang är liksom över, men jag vill trots det inte ha en lur som upplevs dålig.

Vilka är era bra och dåliga erfarenheter? Förstår att JPEG-kompressionen och "bildförbättringar" är ett problem med kameran bland annat, men där briljerar ju knappast N5 heller. Andra "dealbreakers"? Försök vara så objektiva som möjligt..

Jag är väldigt nöjd med den. Prestandamässigt så tycker jag att telefonen flyter på bra. Men spelar aldrig, så vet inte hur det fungerar. Men i surfande/bildtagande/socialt media så känner jag inga prestanda problem. Fantastisk batteritid. Bra mycket bättre än s4an jag hade innan.

Jag tycker att den är hal när ens fingrar är torra och kalla. Är fingrarna inte det så tycker jag greppet är rätt bra. Har bättre grepp på denna än S4an då jag får bättre grepp runt kanterna på en mindre mobil. Skärmen är inte perfekt. PPI mässigt så är den bra och skarp. Betraktningsvinklarna är inte lika bra som S4ans amoled. Men duger gott och väl för en mobil enligt mig. Färgtemperaturen är kallt inställd från början, går att ställa in. Men blir aldrig lika bra när man går efter ögat som en från fabriken bra inställd skärm. Tyckte dock att det var rätt lätt att fixa så jag blev hyfsat nöjd med färgerna.

Allt som allt så är jag väldigt nöjd med den. Kan rekommendera den med gott samvete om man inte behöver ha den mest färgperfekta skärmen eller den bästa kameran. Har än så länge inget som jag stör mig på med den.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Vad är de generella tankarna från er Z3C-ägare, är telefonen värd ett köp? Jag har en Nexus 5, men känner dels att batteritiden inte är vad jag vill ha, dels att jag faktiskt skulle uppskatta en mindre lur. Min jakt på fräna specar i telefonsammanhang är liksom över, men jag vill trots det inte ha en lur som upplevs dålig.

Vilka är era bra och dåliga erfarenheter? Förstår att JPEG-kompressionen och "bildförbättringar" är ett problem med kameran bland annat, men där briljerar ju knappast N5 heller. Andra "dealbreakers"? Försök vara så objektiva som möjligt..

Jag undrar lite med, har läst runt på nätet att den inte tål att tappas från midjehöjd?
Trodde det var en lite stabilare telefon?

Kanske måste köpa en caterpillar ändå.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragganof:

Jag undrar lite med, har läst runt på nätet att den inte tål att tappas från midjehöjd?
Trodde det var en lite stabilare telefon?

Kanske måste köpa en caterpillar ändå.

Jag tappade den ur fickan från vanlig stolhöjd utan att den sprack. Alltid svårt att veta hur hållbarheten är från posts på forum. Även de mest hållbara mobilerna kommer ha någon som hade riktig otur och tappade den från typ midjehöjd i sämsta möjliga vinkel så den paja. Sen kan någon haft riktigt tur och tappa den från öron höjd utan att den paja för att den tappades så bra som möjligt. De som har en trasig kommer så klart låta mest.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Vad är de generella tankarna från er Z3C-ägare, är telefonen värd ett köp? Jag har en Nexus 5, men känner dels att batteritiden inte är vad jag vill ha, dels att jag faktiskt skulle uppskatta en mindre lur. Min jakt på fräna specar i telefonsammanhang är liksom över, men jag vill trots det inte ha en lur som upplevs dålig.

Vilka är era bra och dåliga erfarenheter? Förstår att JPEG-kompressionen och "bildförbättringar" är ett problem med kameran bland annat, men där briljerar ju knappast N5 heller. Andra "dealbreakers"? Försök vara så objektiva som möjligt..

Batteritiden är riktigt bra. För mitt användande (kanske lite mindre frekvent än snittet) räcker det typ 2.5 dagar. Det finns även lite "stamina modes" för att förlänga tiden ytterligare. Flyter på riktigt bra överlag, den är ju i pricip en Z3 i mindre formfaktor. Gör inget att den "bara" har 720p display, man ser bara skillnaden mot 1080p vid 3mm från ögonbollen. Fördelen är ju att det är mindre pixlar att skyffla runt, vilket ger längre batteritid etc. Finns en del kul gimmicks också, som 60 och 120fps video, får se hur länge det fortsätter vara kul..

Förutom det faktum att jag gråter mig till sömns i fosterställning varje natt över kameran, så är jag helt och hållet nöjd med min Z3c.

Permalänk
Skrivet av Marinlik:

Jag tappade min igår ur fickan när jag satt ner, men den höll. Tyvärr är den extremt hal i fickor, vilket gör att åtmistånde jag knappt kan ha den i fickan om jag sitter ner. Baksidan är extremt lättrepad däremot. Ser ut som att jag dragit den genom en sandlåda, även om jag bara haft den på skrivbord, hållit i den(inga ringar) och haft den i fickan(inga nycklar eller plånbok i samma ficka.

Jag kanske bara hade maximal jäkla otur med andra ord?
Har min tvivel på att köpa en igen nämligen.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Relik 📜

Jag var i butik idag och klämde lite. Telefonen upplevdes riktigt snabb, och Sonys UI känns precis så avskalat som jag uppskattar. Ser inte heller några problem med skärmens upplösning, tyckte den är ganska trevlig.

Däremot så totalkraschade telefonen, mitt under fipplandet. Pekpanelen började bete sig helkostig, scrollade fram och tillbaka, öppnade appar och så vidare. Efter det slutade startskärmen ta input helt, sedan verkade det som om launchern startade om innan allt rullade igen.

Det aktiverade givetvis panikläget hos mig. Någon ägare som känner igen symptomen? Givetvis är en sådan sak underlag för RMA eller garanti, men jag vill verkligen undvika risk för sådan cirkus om möjligt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakatKadaver:

Testa ladda hem swiftkey på trial, så kommer du nog köpa den för 13 bagis så småningom.

---

Jag har haft min Z3 Compact i en vecka , och igår så råkade jag sumpa den i backen från sittandes höjd. Skärmen är helt krossad och touchen fungerar inte ens längre.
Någon annan som upplevt att den inte tål skit?

Skrivet av Marinlik:

Jag tappade min igår ur fickan när jag satt ner, men den höll. Tyvärr är den extremt hal i fickor, vilket gör att åtmistånde jag knappt kan ha den i fickan om jag sitter ner. Baksidan är extremt lättrepad däremot. Ser ut som att jag dragit den genom en sandlåda, även om jag bara haft den på skrivbord, hållit i den(inga ringar) och haft den i fickan(inga nycklar eller plånbok i samma ficka.

Skrivet av RakatKadaver:

Jag kanske bara hade maximal jäkla otur med andra ord?
Har min tvivel på att köpa en igen nämligen.

Ni beskriver till punkt och pricka ödet för min Z1C.. Den blev repig av första turen i en tom ficka och beslöt sig för att krama asfalten från en meters höjd med sprucken skärm och ej fungerande digitizer. Skulle kosta 2000 att laga (1200 självrisk) men då förlorades vattentätheten så jag köpte nya Z3C istället.

Z3C upplever jag som mer reptålig men fortfarande fruktansvärt HAL. Om jag lägger den helt stilla på mitt ben glider den iväg, går nästan inte att balansera den ordentligt och att ha den i någon form av byxa med lite lösare fickor ger den bara självmordschanser i form av dyk i backen. Har beställt tunnt skal till den för att slippa glidandet men det har inte kommit än. Har även tappat min i kakel-golvet med lite skavank i skyddskanten som följd, mycket bättre än Z1C som då sprack lite i glaset istället.

Så sammanfattningsvis bättre än Z1C men man bör ha någon form av glidskydd på den.

Skrivet av emilakered:

Vad är de generella tankarna från er Z3C-ägare, är telefonen värd ett köp? Jag har en Nexus 5, men känner dels att batteritiden inte är vad jag vill ha, dels att jag faktiskt skulle uppskatta en mindre lur. Min jakt på fräna specar i telefonsammanhang är liksom över, men jag vill trots det inte ha en lur som upplevs dålig.

Vilka är era bra och dåliga erfarenheter? Förstår att JPEG-kompressionen och "bildförbättringar" är ett problem med kameran bland annat, men där briljerar ju knappast N5 heller. Andra "dealbreakers"? Försök vara så objektiva som möjligt..

Jag gillar Z3C, jag upplever skärmen som betydligt större än Z1C även om det på papperet är väldigt liten skillnad. Batteritiden är helt ok och använder man Stamina-läget (stänger av bakgrundsdata när skärmen är släckt) så räcker den utan problem två dagar. Jag har nu även valt utökade stamina-läget och då klockar telefonen ner sig även med skärmen tänd och jag har ännu i spel och film inte upplevt någon försämrad prestanda (rätt hög prestanda i grund). En intressant grej är att skärmens uppdateringsfrekvens sänks från 60 till 50 Hz i utökad stamina, sparar en del och ger dessutom vid någorlunda normalanvändning upp till 3 dygn utan laddning vilket för en smartphone är riktigt bra.
Andra fördelar är vattentåligheten och att om man har laddningsdockan så behöver man inte öppna luckorna, annars blir det mycket pill med laddningsluckan. Så skaffar du denna, skaffa en dock till. Jag köpte Z1 (vanliga)-dockan på eBay för 50 spänn och filade till den så att telefonen passade, annars kostar den riktiga 299 vilket känns hyfsat saftigt.
Stereohögtalare, skoj grej men då ljudet inte är top-top enligt mig inte så viktig finess, men bättre än de flesta där ljudet bara kommer ur en högtalare.

Nackdelar då?
Som redan nämnts bör man köpa till dockan för att slippa fippel med luckan.
Den är fruktansvärt hal! Inte i handen men det är nästan som den är en antimagnet mot tyg. Någon form av skal eller bara kladdighet är att rekommendera.
Kamerans komprimering är väl en nackdel den med men jag ser inte mobilen som min primära kamera, det har jag en Canon EOS till. Bilderna blir bra, inte bäst men bra.
Viss mån av bloat, inte så farligt men det finns där.

Den stora frågan att ställa sig är väl egentligen varför man ska ta Z3C istället för den 1000 kr billigare Z1C. I mitt fall känner jag att skärmen är det stora trumfkortet, i övrigt är prestandan ungefär densamma. En viktig grej att tänka på är att Sony suger på uppdateringar av OS varför Z3C antagligen kommer få en version mer än Z1C.

Jag rekommenderar denna telefon varmt, sen om den är värd pengarna är en annan fråga, telefonen är riktigt trevlig.

EDIT: Kom på en till grej jag stör mig på, den har grymt bra digitizer. Eller bra, den är känslig och har jag den i mina tunna jobbyxor så måste jag vända skärmen utåt, annars kan mitt lår skicka SMS eller ringa. De har återuppväckt fickringningen..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag var i butik idag och klämde lite. Telefonen upplevdes riktigt snabb, och Sonys UI känns precis så avskalat som jag uppskattar. Ser inte heller några problem med skärmens upplösning, tyckte den är ganska trevlig.

Däremot så totalkraschade telefonen, mitt under fipplandet. Pekpanelen började bete sig helkostig, scrollade fram och tillbaka, öppnade appar och så vidare. Efter det slutade startskärmen ta input helt, sedan verkade det som om launchern startade om innan allt rullade igen.

Det aktiverade givetvis panikläget hos mig. Någon ägare som känner igen symptomen? Givetvis är en sådan sak underlag för RMA eller garanti, men jag vill verkligen undvika risk för sådan cirkus om möjligt.

Japp, det upplevde jag också i butik, på alla tre telefonerna som var på display! Säljaren sa att det var tidiga demo-ex. Jag blev dock orolig att telefonerna de sålde var av samma utgåva, så för att undvika nämnd cirkus gick jag till en annan affär där demotelefonerna fungerade. I köpetelefonen fanns sen inte heller några som helst tecken på detta. Har inte sett någon på andra Z3 forum som har nämnt detta heller, så jag tror inte du behöver vara orolig.

Edit: Måste sålla mig till kören här och påpeka att skärmen är otroligt hal med torra händer. Den har således en förmåga att glida av bundna böcker (som ligger platt på bordet) man lägger den på!! Rekommenderar att smörja händerna med hårvax eller bära diskhandskar under kalla vinterdagar.

Permalänk
Medlem

Har nu en Z3 och den funkar utan problem

Permalänk
Avstängd

Någon som kan säga något om flytet kontra nexus?
Sitter med en Nexus 4 nu men saknar FM radio och har därför börjat snegla lite på Z3 och Z3c.

Permalänk
Medlem

Jag är också nöjd med min. Androidupplevelsen kan väl beskrivas som "hyffsat ren".

Men den är väldigt hal och det verkar som den är ganska benägen att spricka om den faller olyckligt. Tycker utbudet av skydd är lite dåligt, någon som har köpt något än? Är ute efter ett hardcase m. dämpning, gör inget om det bygger på lite.

EDIT:
Det här skyddet verkar uppfylla mina krav, synd att det inte verkar finnas hos någon svensk återförsäljare
http://www.amazon.co.uk/Case-Mate-Tough-Case-Xperia-Compact-B...