Sony Xperia Z3 Compact

Permalänk
Medlem

Köpte Sony Xperia Z3 Compact för lite mer än en vecka sen och är jättemissnöjd.

Det första som jag stötte på var problem med skärmen:

Förutom det har det också varit:
-Appar som inte går att starta
-Appar som inte går att installera (bland annat Promillekollen från systembolaget)
-Tappar 3g helt och får starta om mobilen
-Får plötsligt slå in simkorts pin efter haft mobilen i fickan
-Dåligt ljud i högtarlarna
-Extremt dåliga tillbehör som ingår, t.ex hörlurarna och kan tycka magnetladdare bör ingå

Jag fick inte heller byta till en ny mobil på siba eftersom de bara byter inom 7 dagar. De kunde skicka in på lagning men utan att veta hur länge jag skulle vara utan mobil, något som inte går för mig. Har ju också klippt simkortet till nano så det passar inte längre min Iphone 4s.

Väldigt missnöjd och ångrar mitt köp!

Visa signatur

peace :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kneger:

Köpte Sony Xperia Z3 Compact för lite mer än en vecka sen och är jättemissnöjd.

Det första som jag stötte på var problem med skärmen:

sagbyW3LfiY

Förutom det har det också varit:
-Appar som inte går att starta
-Appar som inte går att installera (bland annat Promillekollen från systembolaget)
-Tappar 3g helt och får starta om mobilen
-Får plötsligt slå in simkorts pin efter haft mobilen i fickan
-Dåligt ljud i högtarlarna
-Extremt dåliga tillbehör som ingår, t.ex hörlurarna och kan tycka magnetladdare bör ingå

Jag fick inte heller byta till en ny mobil på siba eftersom de bara byter inom 7 dagar. De kunde skicka in på lagning men utan att veta hur länge jag skulle vara utan mobil, något som inte går för mig. Har ju också klippt simkortet till nano så det passar inte längre min Iphone 4s.

Väldigt missnöjd och ångrar mitt köp!

Gör ett återköp enligt öppet köp då, det får du göra inom 30 dagar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kneger:

Köpte Sony Xperia Z3 Compact för lite mer än en vecka sen och är jättemissnöjd.

Det första som jag stötte på var problem med skärmen:

sagbyW3LfiY

Förutom det har det också varit:
-Appar som inte går att starta
-Appar som inte går att installera (bland annat Promillekollen från systembolaget)
-Tappar 3g helt och får starta om mobilen
-Får plötsligt slå in simkorts pin efter haft mobilen i fickan
-Dåligt ljud i högtarlarna
-Extremt dåliga tillbehör som ingår, t.ex hörlurarna och kan tycka magnetladdare bör ingå

Jag fick inte heller byta till en ny mobil på siba eftersom de bara byter inom 7 dagar. De kunde skicka in på lagning men utan att veta hur länge jag skulle vara utan mobil, något som inte går för mig. Har ju också klippt simkortet till nano så det passar inte längre min Iphone 4s.

Väldigt missnöjd och ångrar mitt köp!

Låter som du fått ett måndagsexemplar, förstår dock oviljan att vara utan mobil..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av kneger:

Köpte Sony Xperia Z3 Compact för lite mer än en vecka sen och är jättemissnöjd.

Det första som jag stötte på var problem med skärmen:

sagbyW3LfiY

Förutom det har det också varit:
-Appar som inte går att starta
-Appar som inte går att installera (bland annat Promillekollen från systembolaget)
-Tappar 3g helt och får starta om mobilen
-Får plötsligt slå in simkorts pin efter haft mobilen i fickan
-Dåligt ljud i högtarlarna
-Extremt dåliga tillbehör som ingår, t.ex hörlurarna och kan tycka magnetladdare bör ingå

Jag fick inte heller byta till en ny mobil på siba eftersom de bara byter inom 7 dagar. De kunde skicka in på lagning men utan att veta hur länge jag skulle vara utan mobil, något som inte går för mig. Har ju också klippt simkortet till nano så det passar inte längre min Iphone 4s.

Väldigt missnöjd och ångrar mitt köp!

Finns en egen tråd om ditt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

Finns en egen tråd om ditt problem.

Jag tror han vet om det eftersom att han själv skapade tråden ;-).

Permalänk
Medlem
Skrivet av kneger:

Köpte Sony Xperia Z3 Compact för lite mer än en vecka sen och är jättemissnöjd.

Det första som jag stötte på var problem med skärmen:

sagbyW3LfiY

Förutom det har det också varit:
-Appar som inte går att starta
-Appar som inte går att installera (bland annat Promillekollen från systembolaget)
-Tappar 3g helt och får starta om mobilen
-Får plötsligt slå in simkorts pin efter haft mobilen i fickan
-Dåligt ljud i högtarlarna
-Extremt dåliga tillbehör som ingår, t.ex hörlurarna och kan tycka magnetladdare bör ingå

Jag fick inte heller byta till en ny mobil på siba eftersom de bara byter inom 7 dagar. De kunde skicka in på lagning men utan att veta hur länge jag skulle vara utan mobil, något som inte går för mig. Har ju också klippt simkortet till nano så det passar inte längre min Iphone 4s.

Väldigt missnöjd och ångrar mitt köp!

Du måste fått ett måndagsexemplar.
Har haft min i ett par månader och upplever inte något av det du upplever.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Hej alla Z3/Z3C användare..

Står o väger mellan Z3C o Samsung S5/S4 Active, Storleken tilltalar mer för Z3C men läst att en hel del haft problem med att glaset spruckit på baksidan och även skärmen utan att man tappat den. Har någon upplevt detta om att den är känslig för det? Kanske var bara de första telefonerna som hade nån spänning i glaset som gjorde att de sprack utan vidare..

Nått annat att tillägga vid val av dessa modeller?

Permalänk
Medlem

Z3C uppfyller som bekant en IP standard som säger att telefonen ska kunna vara under vatten i upp till 30min. Men säger den här standarden något om fukt tålighet? Hur väl står Z3C mot fukt??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spexz:

Hej alla Z3/Z3C användare..

Står o väger mellan Z3C o Samsung S5/S4 Active, Storleken tilltalar mer för Z3C men läst att en hel del haft problem med att glaset spruckit på baksidan och även skärmen utan att man tappat den. Har någon upplevt detta om att den är känslig för det? Kanske var bara de första telefonerna som hade nån spänning i glaset som gjorde att de sprack utan vidare..

Nått annat att tillägga vid val av dessa modeller?

Det är en del som rapporterar om främst spontanspruckna baksidor. Jag har en tidig version och har tappat den i golvet utan att den sprack, så det är nog ett fåtal som har inbyggda spänningar från tillverkningen. Verkar hända även med nyare telefoner. Borde gå på garantin, men det är ju upp till om butiken tror en eller inte.
Men de som har fått sprickor på glaset är säkert mer måna om att göra sig hörda, så de är nog överrepresenterade. Man ska nog ha bra otur om man råkar ut för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spexz:

Hej alla Z3/Z3C användare..

Står o väger mellan Z3C o Samsung S5/S4 Active, Storleken tilltalar mer för Z3C men läst att en hel del haft problem med att glaset spruckit på baksidan och även skärmen utan att man tappat den. Har någon upplevt detta om att den är känslig för det? Kanske var bara de första telefonerna som hade nån spänning i glaset som gjorde att de sprack utan vidare..

Nått annat att tillägga vid val av dessa modeller?

Har inte hört om att glaset spruckit på baksidan, men det är relativt enkelt att spräcka glaset. Kan räcka med ett enkelt fall.
Tänker du använda ett skal? Tror att telefonen blir lite tåligare då :-).

Skrivet av Pe_Er_79:

Z3C uppfyller som bekant en IP standard som säger att telefonen ska kunna vara under vatten i upp till 30min. Men säger den här standarden något om fukt tålighet? Hur väl står Z3C mot fukt??

Jag har haft ZR innan och även nu en Z3C, båda har jag använt flitigt både över och under vattnet, alltid haft på lite musik i duschen (utanför själva duschen, men i ett väldigt fuktigt rum om man säger så). Aldrig haft något problem alls, men det kan ju finnas andra som säger annat.

Permalänk
Medlem

Om storleken är ett issue, kolla om du hittar en Sony ZL, den minsta 5 tums displaytelefonen "1080 upplösning", dubbla mickar så man kan höra & prata fast det är mycket ljud runtom. IR-fjärr, bra när man inte hittar sin vanliga TV-fjärr.
Dessutom tål den allt du utsätter den för. hade missflyt att tappa den i en vattenpöl när jag var ute och cykla, tre dagar fick den ligga, bara ladda och köra igen.
Visst inte senaste hårdvaran, men 1,5GHz Quad core med 10GB inbyggt minne 4G nät & SD-kortplats, kameran är super såklart, det är en Sony. Den får även Lolipop uppgradering av Sony om ett par månader, Kitkat nu. Standby ca 2,5 dagar med Stamina mode igång och medium+ use.

Permalänk
Medlem

Sonys WCH10 (laddplatta) ( http://www.sonymobile.com/global-en/products/accessories/wire... ) ska efter vad jag förstår, fungera tillsammans med Z3C? Men när man använder laddplattan, måste man då placera mobilen i ett Wireless Charging Cover WCR14 för att det ska fungera?
Om så är fallet, då är det ju helt uteslutet att man kan ha mobilen i valfritt skal och ladda den direkt på laddplattan.

Och det är det som är grejen för mig, jag vill kunna ha mobilen i valfritt skal och sen bara kunna lägga mobilen på laddplattan när den ska laddas. Om man måste plocka av skalet på mobilen och sätta på ett speciellt laddskal (Wireless Charging Cover WCR14) innan det går att ladda på laddplattan, då tycker jag att det hela har blivit mkt krångligare än att bara använda standard laddkabel till mobilen.

Eller vad säger ni?

Permalänk
Medlem

Vilket skärmskydd rekommenderas till Z3C?
Jag tycker detta ser intressant ut: http://www.mytrendyphone.se/shop/sony-xperia-z3-157102p.html eller vad tycks?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe_Er_79:

Z3C uppfyller som bekant en IP standard som säger att telefonen ska kunna vara under vatten i upp till 30min. Men säger den här standarden något om fukt tålighet? Hur väl står Z3C mot fukt??

Jag kontaktade Sonys support angående mina fukt funderingar. Här kommer svaret jag fick, kanske finns fler som är intresserade av detta..

Tack för att du kontaktade Sony Xperia Support.

Fukt ska inte vara något problem, det man däremot ska akta sig för är vatten i gasform (dimma, ånga etc) då ip-klassningen inte täcker detta. Det är annars max 30 minuter under vatten som telefonen klarar.

Angående temperaturer så rekommenderar vi att man inte använder den i miljöer under 10 minusgrader eller över 45 plugrader Celsius.

Med vänliga hälsningar,
Didrik

Sony Xperia Support, SE.

Permalänk

FW OTA 23.0.1.A.5.77 ute nu.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe_Er_79:

Jag kontaktade Sonys support angående mina fukt funderingar. Här kommer svaret jag fick, kanske finns fler som är intresserade av detta..

Tack för att du kontaktade Sony Xperia Support.

Fukt ska inte vara något problem, det man däremot ska akta sig för är vatten i gasform (dimma, ånga etc) då ip-klassningen inte täcker detta. Det är annars max 30 minuter under vatten som telefonen klarar.

Angående temperaturer så rekommenderar vi att man inte använder den i miljöer under 10 minusgrader eller över 45 plugrader Celsius.

Med vänliga hälsningar,
Didrik

Sony Xperia Support, SE.

Intressant svar, enda fysikaliska förekomsten av vatten i gasform är i form av icke kondenserad ånga, dvs vatten som naturligt finns i luft som inte är dimmig eller i regn. Dimma är en form av kondenserade vattendroppar i luft.

Permalänk
Medlem

Efter senaste mjukvaran så klagar folk på att de inte hör mig i omgångar under ett samtal.
Ytterst störande.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Efter senaste mjukvaran så klagar folk på att de inte hör mig i omgångar under ett samtal.
Ytterst störande.

Jag fick samma problem, aldrig haft liknande tidigare. Funkade klockrent i appar så inget fel på micken. Löste sig helt för mig genom att stänga av brusreducering under samtal. Prova!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krauk0:

Jag fick samma problem, aldrig haft liknande tidigare. Funkade klockrent i appar så inget fel på micken. Löste sig helt för mig genom att stänga av brusreducering under samtal. Prova!

Japp, får testa.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Relik 📜

Tycker nya mjukvaran är märklig i allmänhet.. hur mycket kan de ha ändrat liksom? Känns som flera småsaker bråkar, bland annat "fryser" grafiken för mappar på hemskärmen ibland, samt att vissa appar (som använder GPS?) tar märkbart längre tid att starta. Har även lite bekymmer med brusreducerade hörlurarna, funktionen verkar helt enkelt lägga av lite slumpmässigt nu.

Får hoppas på en fix av.. fixen!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Tycker nya mjukvaran är märklig i allmänhet.. hur mycket kan de ha ändrat liksom? Känns som flera småsaker bråkar, bland annat "fryser" grafiken för mappar på hemskärmen ibland, samt att vissa appar (som använder GPS?) tar märkbart längre tid att starta. Har även lite bekymmer med brusreducerade hörlurarna, funktionen verkar helt enkelt lägga av lite slumpmässigt nu.

Får hoppas på en fix av.. fixen!

Skrivet av Krauk0:

Jag fick samma problem, aldrig haft liknande tidigare. Funkade klockrent i appar så inget fel på micken. Löste sig helt för mig genom att stänga av brusreducering under samtal. Prova!

Intressant, jag har inte fått det problemet men frugan har en Acro S som blev nästan oanvändbar utan headset. Att stänga av brusreduceringen gjorde det mycket bättre. Är detta ett generellt Sony-problem?

För egen del har jag inte märkt någon som helst skillnad efter uppdateringen förutom att de dummat ner gränssnittet något när man sveper åt sidorna, ingen 3D-effekt mer. Tilläggas bör att jag kör i Stamina-läget med lätt sänkt prestanda (50 Hz istället för 60 Hz uppdateringsfrekvens på skärmen exempelvis), kanske skulle jag märkt mer om jag haft på max-inställningar istället.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Skrivet av NoWin:

Intressant svar, enda fysikaliska förekomsten av vatten i gasform är i form av icke kondenserad ånga, dvs vatten som naturligt finns i luft som inte är dimmig eller i regn. Dimma är en form av kondenserade vattendroppar i luft.

Intressant. Min Sony Z har blivit fuktskadad efter min hårda träning på gymmet. Fundera på Sony z3 compact men nu när jag läste detta så känns det som fukt tålig mobil är skitsamma..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spexz:

Hej alla Z3/Z3C användare..

Står o väger mellan Z3C o Samsung S5/S4 Active, Storleken tilltalar mer för Z3C men läst att en hel del haft problem med att glaset spruckit på baksidan och även skärmen utan att man tappat den. Har någon upplevt detta om att den är känslig för det? Kanske var bara de första telefonerna som hade nån spänning i glaset som gjorde att de sprack utan vidare..

Hände för ca 1 vecka sedan på min G2, så jag tror inte det har någon betydelse vilken lur du tar pga det.

Permalänk

Idag har jag skickat min mobil på reparation till Sony då kameran inte kan fokusera. På när avstånd är det inte jättetydligt men på någon meter är allt jättesuddigt. Hoppas att det kan gå fort att få tillbaka den nu med alla röda dagar.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk

Bra lurar till Z3 compact

Nån som testat dessa till Z3 compact ? Ser på videon att de funkar fint till Z3:an frågan är om modellerna nyttjar samma kontakt, har hört att Sony är special och krångligt. Nån som vet ?

Lurarna jag funderar på är Degauss Labs Noir som nyttjar både en balanserad och dynamisk högtalare. Balanserat är "Creme de la creme" i hörlusvärlden och tillverkas av Amerikanska Knowles, Noir bör därmed ha en fantastisk bred ljudbild med alla detaljer, något som funkar bra med Sony Z3 som nyttjar sitt egna ljudchip framtaget för muzik..

Länk: http://youtu.be/QfobnOqZsI8

Permalänk
Medlem

Jaha, då har jag visst drabbats av dålig telefon. Min hörlurskontakt slutade fungera så jag skickade in telefonen och fick den lagad. Har fungerat perfekt före och efter det men idag när jag tog upp den ur fickan (inte tappat den, inte slagit i något) så är hela fronten splittrad. Jag har mjukt skal som skyddar bak och sidor samt skyddglas på fronten, och inte varit oaktsam heller. Ska prata med Halebop när de har öppet, någon här som upplevt problemet? Verkar inte helt ovanligt efter sökning på nätet. Tycker det är himla synd då jag i övrigt verkligen älskar telefonen, perfekt format och skärmstorlek för mig.
Återkommer här med uppdatering om vad supporten säger.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Jaha, då har jag visst drabbats av dålig telefon. Min hörlurskontakt slutade fungera så jag skickade in telefonen och fick den lagad. Har fungerat perfekt före och efter det men idag när jag tog upp den ur fickan (inte tappat den, inte slagit i något) så är hela fronten splittrad. Jag har mjukt skal som skyddar bak och sidor samt skyddglas på fronten, och inte varit oaktsam heller. Ska prata med Halebop när de har öppet, någon här som upplevt problemet? Verkar inte helt ovanligt efter sökning på nätet. Tycker det är himla synd då jag i övrigt verkligen älskar telefonen, perfekt format och skärmstorlek för mig.
Återkommer här med uppdatering om vad supporten säger.

Hade samma problem här, en dag när jag bytte ut skyddsskalet till telefonen märkte jag en en horisontell spricka tvärs över glaset på enhetens baksida. Har alltid haft skal + härdat glas på skärmen och inte tappat den. Besökte först webhallen vart jag köpt mobilen och de vägrade ta emot den då de trodde att det var jag som tappat den. Hänvisade till en tråd på Swedroid om just det här problemet och då fick jag istället veta att "vi kan inte garantera att det går på garantin, men vi kan skicka in den till vår verkstad och det kommer ta ca 3-5v att få det fixat". Lagom förbannad valde jag att ringa in till Sonys kundtjänst, de hänvisade mig till "My Support" på Sony Mobiles hemsida där man kunde begära en reparation. Från att jag registrerade enheten, skickade in den och fick tillbaka den tog det en vecka, samt så gick det på garantin

http://mysupport.sonymobile.com/my-support/se/repair.htm#/

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4rc0:

Hade samma problem här, en dag när jag bytte ut skyddsskalet till telefonen märkte jag en en horisontell spricka tvärs över glaset på enhetens baksida. Har alltid haft skal + härdat glas på skärmen och inte tappat den. Besökte först webhallen vart jag köpt mobilen och de vägrade ta emot den då de trodde att det var jag som tappat den. Hänvisade till en tråd på Swedroid om just det här problemet och då fick jag istället veta att "vi kan inte garantera att det går på garantin, men vi kan skicka in den till vår verkstad och det kommer ta ca 3-5v att få det fixat". Lagom förbannad valde jag att ringa in till Sonys kundtjänst, de hänvisade mig till "My Support" på Sony Mobiles hemsida där man kunde begära en reparation. Från att jag registrerade enheten, skickade in den och fick tillbaka den tog det en vecka, samt så gick det på garantin

http://mysupport.sonymobile.com/my-support/se/repair.htm#/

Låter ju hoppingivande, tack för informationen!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Skrivet av PeterLarsson123:

Nån som testat dessa till Z3 compact ? Ser på videon att de funkar fint till Z3:an frågan är om modellerna nyttjar samma kontakt, har hört att Sony är special och krångligt. Nån som vet ?

Lurarna jag funderar på är Degauss Labs Noir som nyttjar både en balanserad och dynamisk högtalare. Balanserat är "Creme de la creme" i hörlusvärlden och tillverkas av Amerikanska Knowles, Noir bör därmed ha en fantastisk bred ljudbild med alla detaljer, något som funkar bra med Sony Z3 som nyttjar sitt egna ljudchip framtaget för muzik..

Länk: http://youtu.be/QfobnOqZsI8

Själv anväder jag dessa
http://www.prisjakt.nu/product.php?p=2358530
Får eargasm varje gång jag lyssnar på musik 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tack, ja dessa har jag också funderat på men skaffade då Dual Driver. Funkar verkligen Supra med alla tre knappar på Xperia Compact ? Har en kompis vars Supra lurar inte gör det. Mina Dual Driver knappar funkar perfekt alla tre knappar, start/stopp/ höja/sänka volym osv.

Sen är ju jag sugen på balanserade högtalare. Supra nyttjar 1 dynamisk högtalare, mina Dual Driver nyttjar 2 dynamiska (man har delat upp diskant och mitten register på en högtalare och lagt bas på en egen). Då summan av ljud på en högtalare alltid är 100% (ex 33% bas, 33% mittenregister 34% bas) ger två högtalare en möjlighet till bättre bredd, då du kan leverera 200%. Degauss Labs Noir med två högtalare varav 1 balanserad från Knowles borde mao göra ljudet grymt brett.

Hittade denna video från Knowles som förklarar skillnaden mellan balanserad och dynamiska högtalare. Intressant !
http://youtu.be/10noamcvsNo