Permalänk

Internet Problem

Tjenare Har Köpt 250/mbit internet och använder PowerLine startpaket med hastighet upp till 500 Mbit/s! och när jag använder den så får jag bara 30-40/mbit finns det något annat sätt för jag vill inte ha en sladd i hela lägenheten när jag kopplar direkt från routern till datorn får jag 170-180/mbit så det är en stor skillnad plus min stationära dator hittar inte wifi på den nya routern bara på den gammla hjälp tack

Permalänk
Lego Master

För det första, använd skiljetecken.
För det andra, ta några timmar och sätt upp kabellister från routern till datorn så slipper du ha kablar liggande, men du tappar inte hastighet på att dra nätverket genom ett dassigt elnät i huset.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Det här med "upp till" är ju fint. Mest skitsnack enligt min erfarenhet. Men men, du säger dig ha 250 mbit/s nät utåt och antyder inte att detta är "upp till" utan 250 mbit/s cap. Detta är alltså över 30 mbyte/s i nedladdningshastighet. Prova detta via bredbandskollen eller liknande tjänst där du har datorn direkt kopplad till nätverksuttaget i väggen. Använd en cat5e kabel och ett nätverkskort som klarar gigabit (gissar på att det är din bärbara som du får 170+ mbit/s med så den lär ju stödja gigabit).

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk

jag använde min stationära i det testet och fick 170+

Permalänk

Har ComHem 250Ner - 10 Upp