Köpråd: Android vs iOS (Iphone vs SGS5, LG G3, Sony Z2 m.fl.)

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

jo jo:) tänkte som jämförelse mot Z3 vad den hade

fan vad svårt val nu när ni i princip sa att samsung har sämst mjukvara hahga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucas50:

Ja men varför skulle man inte ha det installerat om man har en iphone?

Behöver inte det på min S3 i för sig kör jag inte stock längre, så kies funkar inte med mobilen så bra längre

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikingbjörn:

fan vad svårt val nu när ni i princip sa att samsung har sämst mjukvara hahga

S5 är bättre än s3, bara för dom har gjort lite förändringar i sitt rom och bättre hårdvara. Så den är inte lika seg (sett den IRL själv). Klart bättre än S3. Men väntar hellre på en med 3Gb ram minst.

Men kör man med deras mobil som har Snapdragon 801 soc, så hittar man stabila rom till s5 (s3 finns det hyfsat stabila, men större risk):) S3 1Gb har samsungs egen soc och den är svårare att koda till utan att få källkoden.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikingbjörn:

jo men vill ju byta upp mig v, vill ju inte ha samma pixeltäthet som jag tidigare haft när jag väntat två år :/

Pixeltätheten är bara en av många aspekter i en skärm. Ljusstryka, färger, svärta, betraktningsvinklar, kontrast, gamma och mättnad är alla viktiga egenskaper i en skärm.

Z3 Compact är sannolikt mycket bättre på ljusstyrka, färger, mättnad och gamma än vad Galaxy S3 är. S3an har faktiskt en ganska dålig skärm på många sätt.

Sedan kör Samsung även med pentile skärmar, vilket betyder att pixlar delar röd och blå lysdiod med en annan pixel. Vanliga skärmar har en röd, en blå och en grön sub-pixel per pixel, medan pentile har en halv röd, en halv blå och en hel grön sub-pixel per pixel.
Detta betyder att skärpan på en pentile skärm inte är lika hög som en vanlig skärm (pentile är inte vanligt), så skärmen på Z3C är faktiskt skarpare än den på S3, inte bara p.g.a. att den har 13PPI mer, utan även för att den inte har ett pentile pixelmönster.
Men även om pixeltätheten inte går upp så är det säkerligen en bättre skärm i allmänhet, så oroa dig inte för pixeltätheten.

Permalänk
Skrivet av Sears:

Pixeltätheten är bara en av många aspekter i en skärm. Ljusstryka, färger, svärta, betraktningsvinklar, kontrast, gamma och mättnad är alla viktiga egenskaper i en skärm.

Z3 Compact är sannolikt mycket bättre på ljusstyrka, färger, mättnad och gamma än vad Galaxy S3 är. S3an har faktiskt en ganska dålig skärm på många sätt.

Sedan kör Samsung även med pentile skärmar, vilket betyder att pixlar delar röd och blå lysdiod med en annan pixel. Vanliga skärmar har en röd, en blå och en grön sub-pixel per pixel, medan pentile har en halv röd, en halv blå och en hel grön sub-pixel per pixel.
Detta betyder att skärpan på en pentile skärm inte är lika hög som en vanlig skärm (pentile är inte vanligt), så skärmen på Z3C är faktiskt skarpare än den på S3.
Men även om pixeltätheten inte går upp så är det säkerligen en bättre skärm i allmänhet, så oroa dig inte för pixeltätheten.

när kommer compact då för kan ju inte gå utan i en månad

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

S5 är bättre än s3, bara för dom har gjort lite förändringar i sitt rom och bättre hårdvara. Så den är inte lika seg (sett den IRL själv). Klart bättre än S3. Men väntar hellre på en med 3Gb ram minst.

Men kör man med deras mobil som har Snapdragon 801 soc, så hittar man stabila rom till s5 (s3 finns det hyfsat stabila, men större risk):) S3 1Gb har samsungs egen soc och den är svårare att koda till utan att få källkoden.

hmm de står mellan iphone s5, sgs5 och z3 compact

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Behöver inte det på min S3 i för sig kör jag inte stock längre, så kies funkar inte med mobilen så bra längre

Kies fungerar inte propert med stock heller

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikingbjörn:

när kommer compact då för kan ju inte gå utan i en månad

Oktober.

Skrivet av Vikingbjörn:

hmm de står mellan iphone s5, sgs5 och z3 compact

Jag skulle skippa iPhone 5S och lägga en Nexus 5 i dess plats. Batteritiden på Nexusen är ju trots allt ganska likgiltig den i iPhone 5S. Och oroar du dig över batteri så ska det ju inte vara ett problem då som du ser i grafen: S3 har även som ny telefon ganska mycket sämre batteritid än en Nexus 5.
Batteritiden ska ju dessutom bli bättre i och med Android L.

Permalänk
Skrivet av Sears:

Oktober.

Jag skulle skippa iPhone 5S och lägga en Nexus 5 i dess plats. Batteritiden på Nexusen är ju trots allt ganska likgiltig den i iPhone 5S. Och oroar du dig över batteri så ska det ju inte vara ett problem då som du ser i grafen: S3 har även som ny telefon ganska mycket sämre batteritid än en Nexus 5.
Batteritiden ska ju dessutom bli bättre i och med Android L.

är det för att du gillar android mer?
kollade lite benchmark och så, dåverkade 5s lite bättre på det mesta?
dock som sagt vet ja inte om ja gillar ios.
men sgs5 med android l, kommer inte de bli bra?

Permalänk
Medlem

Om du vill ha säkert kort så är Z2 en given vinnare då den dominerade marknaden.
Z3 (lite tidigt än) förutspås bli ytterligare ett triumf kort.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikingbjörn:

är det för att du gillar android mer?

Delvis. Jag tycker att Android objektivt har mer att erbjuda användaren. Men även mycket för att iPhone 5S (och iPhones i allmänhet) har väldigt mycket död-yta på fronten. Yta som skulle kunna och i min åsikt borde täckas av skärm istället.
N5 har en 53% större skärm men är bara 30% större till ytan. Hela iPhonen får nästan plats i skärmen på en N5 trots att den bara är 30% större.

Xperia Z3 Compact är ju ett perfekt exempel på en telefon som har gått åt precis rätt riktning. Z1 Compact hade ganska mycket död-yta på fronten med 4.3tum skärm. Z3 Compact är lika stor som Z1C men har en 4.6tum skärm istället. Det är en stor förbättring.

Citat:

men sgs5 med android l, kommer inte de bli bra?

Då tycker jag Z3C och N5 är bättre val ärligt talat.

Permalänk
Medlem

Tänkt efter både två och tre ggr innan du väljer en Samsung lur, dels pga all bloat men även pga uppdateringar. Räkna med minst 6 månaders eftersläp innan de uppdaterar deras telefoner vilket är för lång tid om du frågar mig.

Skrivet av Vikingbjörn:

men sgs5 med android l, kommer inte de bli bra?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Jag väntar på att Sony Xperia Z3 ska komma ut i butik så jag kan klämma och känna på den. Känns den bra så kommer det bli en sådan för mig.

Z3 och Z3c släpps vecka 40

Permalänk

Apple implenterar mer och mer "Futures" från Android.

Så Android är givet val för mig, enda är surfplatta där iOS rekommenderas dock endast om den blir Jailbreakad.

Sen vem lägger över musik från datorn nuförtiden?, finns massor av appar som man kan ladda ner, köpa, syna från datorn etc.

Förstår inte meningen av syncbaserade program som är bundet till en PC.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Använder både iOS och Android i vardagen numera. Skulle aldrig valt Android över iOS. Till att börja med handlar allt man tillåts ändra mest om att försöka nå en användarvänlighet och design som ens kommer nära iOS-nivån, så fort man vill ändra mer avancerade funktioner så som att t.ex. byta typsnitt (annat än vad tillverkaren tillåter) så måste man roota telefonen. "Öppet" är en låtsas-term Android-fansen låst sig fast vid på samma sätt som casual-spelarna gjort med "netcode" i Battlefield, d.v.s. det betyder ingenting i verkligheten.

Google Play är översvämmad med skräp (från rent skräp till rentav skadligt sådant), detta inkluderar appar du inte får installera om du har fel telefon eller inte vill bryta alla garantier genom att roota. Att man ens behöver ett virusskydd på sin telefon säger ju annars det mesta.. Har du sedan valt en billigare version (d.v.s. mindre internminne) kan du ändå inte installera särskilt mycket i och med att det SD-kortet inte samarbetar med operativsystemet för fem öre. Det innebär att om du som någon nämnde tidigare i tråden bara streamar musik så har du ingen som helst nytta av ett minneskort.

Android-telefonerna har kortare livstid, blir långsamma fortare och flyter på sämre direkt ur kartong. Minns jag rätt nu uppdateras Android-flaggskeppet i snitt var tredje månad och det är denna modell operativsystemet kommer flyta bäst på (förutsatt att det inte är nedklottrad med t.ex. TouchWiz). Detta innebär även att oavsett vilken modell du köper så kommer den att sjunka kraftigt i pris inom ett par månader och därmed också ha en betydligt större värdeminskning än motsvarande iPhone.

Android har betydligt bättre multitasking än iOS, det tänker jag inte sticka under stol med. De större skärmarna är dessutom trevliga att jobba på och batteritiden är inte sällan betydligt bättre (5s har horribel batteritid). Problemet med detta är dock att du konstant måste rensa telefonen med t.ex. cleanmaster, rensa aktivitetshanteraren, radera tillfälliga filer under Android->obb samt optimera batteritid (ibland tvingas du till detta då många Android-lurar inte låter dig bestämma t.ex. ljusstyrkan på skärmen själv, oftast dock på grund av värmebildningen). Görs inte detta segas hela telefonen ned och får även betydligt sämre batteritid.

Filhanteringen och att använda telefonen som lagring eller flashminne är däremot trevligt med Android. Personligen saknade jag dock iTunes en hel del, inte bara för att ha bättre kontroll över musik (och t.ex. automatiskt hämta information om mina rippade skivor, hamnar under "okänd artist" i Android) utan även för att ha en samlad hub även för appar och podcasts där jag t.ex. kan designa mina hemskärmar direkt vid synkronisering (som även kan ske automatiserat vid wi-fi-uppkoppling). Det tycker jag väger tyngre än att ha ett usb-minne värt 6000kr.

Detta var bara ett par av mina åsikter kring saken, många andra (framförallt här) kommer inte hålla med mig. Jag tycker dock att iOS och Apple är det bättre alternativet.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Problemet med detta är dock att du konstant måste rensa telefonen med t.ex. cleanmaster, rensa aktivitetshanteraren, radera tillfälliga filer under Android->obb samt optimera batteritid (ibland tvingas du till detta då många Android-lurar inte låter dig bestämma t.ex. ljusstyrkan på skärmen själv, oftast dock på grund av värmebildningen). Görs inte detta segas hela telefonen ned och får även betydligt sämre batteritid.

Vilken är egentligen den sista versionen av Android du testat? Inte senaste versionerna av Android låter det som. Du behöver inte hålla på och rensa hela tiden eller optimera. De senaste versionerna av Android gör att du kan optimera om du vill - men du behöver absolut inte göra det. Ljusstyrkan bvestämmer du själv över i de flesta Android telefoner som jag provat - så där vet jag inte heller vad du refererar till.

Skrivet av RaZman:

Filhanteringen och att använda telefonen som lagring eller flashminne är däremot trevligt med Android. Personligen saknade jag dock iTunes en hel del, inte bara för att ha bättre kontroll över musik (och t.ex. automatiskt hämta information om mina rippade skivor, hamnar under "okänd artist" i Android) utan även för att ha en samlad hub även för appar och podcasts där jag t.ex. kan designa mina hemskärmar direkt vid synkronisering (som även kan ske automatiserat vid wi-fi-uppkoppling). Det tycker jag väger tyngre än att ha ett usb-minne värt 6000kr.

Detta var bara ett par av mina åsikter kring saken, många andra (framförallt här) kommer inte hålla med mig. Jag tycker dock att iOS och Apple är det bättre alternativet.

Hur du rippar dina filer vet jag inget om - men den mesta mp3 baserade musiken innehåller id3 taggar, ditlagd vid rippning. Mängder med appar för Android stöder full check mot musiksevrar för igenkänning, id3 taggar, omslagsbilder och låttexter - online eller via redan existerande id3 taggar. Musikhub finns både i Samsung, inte så bra däremot kan jag tycka men det var till Samsung S2 - har inte testat S5 som det pratas om ovanför. I Z2:an finns walkman appen med - grymt bra och gör just hub av allting - du kan streama från DLNA service, SONY music store om du nu har den. Du kan även använda egen app om du vill lyssna via app och extern usb-DAC, koppla upp Spotify eller vad man nu gillar.
Det du nämner som mest positivt, är ju det de har reglerat mest i de senaste Android versionerna. Folder strukturen och skriv rättigheterna på foldrar på just SD-korten är ju skräp i dagsläget jämfört med tidiga 4.x versionerna.

Edit note: ändrat lite då jag insåg att tonen var lite tyken - ber om ursäkt för det.

Permalänk
Skrivet av Sears:

Delvis. Jag tycker att Android objektivt har mer att erbjuda användaren. Men även mycket för att iPhone 5S (och iPhones i allmänhet) har väldigt mycket död-yta på fronten. Yta som skulle kunna och i min åsikt borde täckas av skärm istället.
N5 har en 53% större skärm men är bara 30% större till ytan. Hela iPhonen får nästan plats i skärmen på en N5 trots att den bara är 30% större.

Xperia Z3 Compact är ju ett perfekt exempel på en telefon som har gått åt precis rätt riktning. Z1 Compact hade ganska mycket död-yta på fronten med 4.3tum skärm. Z3 Compact är lika stor som Z1C men har en 4.6tum skärm istället. Det är en stor förbättring.

Då tycker jag Z3C och N5 är bättre val ärligt talat.

kollade lite bilder, blev lite besviken på n5 kamera, så blir nog inte den iaf.. ska ju ha telefonen i två år så vill ha en som ligger i hyffsad framkant
funderar på z3 compact men då måste ja få låna telefon av någon men är fortfarande lite kluven om skärmen med 720 och 320 pixeltäthet, ej full hd alltså
vad tror ni om htc one mini2 mot z3 compact?

Permalänk

vad tror ni om iphone 6 då?

Permalänk
Skrivet av Vikingbjörn:

kollade lite bilder, blev lite besviken på n5 kamera, så blir nog inte den iaf.. ska ju ha telefonen i två år så vill ha en som ligger i hyffsad framkant
funderar på z3 compact men då måste ja få låna telefon av någon men är fortfarande lite kluven om skärmen med 720 och 320 pixeltäthet, ej full hd alltså
vad tror ni om htc one mini2 mot z3 compact?

iPhone ligger ju på 326ppi, så vill du se hur skarp skärmen på Z3 compact kommer att bli så är det bara att kolla skärmen på nån iPhone

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av DjSweetBazz:

iPhone ligger ju på 326ppi, så vill du se hur skarp skärmen på Z3 compact kommer att bli så är det bara att kolla skärmen på nån iPhone

Skickades från m.sweclockers.com

men dom har väll åh andra sidan full hd upplösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikingbjörn:

men dom har väll åh andra sidan full hd upplösning?

Du ser ingen skillnad över 326 oavsett. Det är placebo.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av RaZman:

Du ser ingen skillnad över 326 oavsett. Det är placebo.

ser man inte skillnad på resolution då? med hd upplösning och inte hd upplösning?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DjSweetBazz:

iPhone ligger ju på 326ppi, så vill du se hur skarp skärmen på Z3 compact kommer att bli så är det bara att kolla skärmen på nån iPhone

Skickades från m.sweclockers.com

Hög ppi har blivit en trend bara, samma sak med 144hz, de flesta märker absolut ingen skillnad speciellt inte på så små skärmar. Ju större skärmen blir desto lägre blir ppi och de gnäller inte på upplösningen på deras 27" 144Hz skärm som har lägre ppi än en mobil

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikingbjörn:

ser man inte skillnad på resolution då? med hd upplösning och inte hd upplösning?

På tv-och datorskärmar, jo. Det beror ju på att ppi:n är så löjligt låg där från början.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Filhanteringen och att använda telefonen som lagring eller flashminne är däremot trevligt med Android. Personligen saknade jag dock iTunes en hel del, inte bara för att ha bättre kontroll över musik (och t.ex. automatiskt hämta information om mina rippade skivor, hamnar under "okänd artist" i Android) utan även för att ha en samlad hub även för appar och podcasts där jag t.ex. kan designa mina hemskärmar direkt vid synkronisering (som även kan ske automatiserat vid wi-fi-uppkoppling). Det tycker jag väger tyngre än att ha ett usb-minne värt 6000kr.

Detta var bara ett par av mina åsikter kring saken, många andra (framförallt här) kommer inte hålla med mig. Jag tycker dock att iOS och Apple är det bättre alternativet.

Vet inte hur du rippar skivor, men fel är det iaf.
Allt finns som id taggar om man gör rätt.
Har perfekt kontroll över ca 20gb musik i min android iaf, allt med id taggar osv.
Och jag för bara över mappar utan extra program

Sen gillar jag poweramp mer än någon annan musikspelare på marknaden utöver det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Vet inte hur du rippar skivor, men fel är det iaf.
Allt finns som id taggar om man gör rätt.
Har perfekt kontroll över ca 20gb musik i min android iaf, allt med id taggar osv.
Och jag för bara över mappar utan extra program

Sen gillar jag poweramp mer än någon annan musikspelare på marknaden utöver det.

Rippar du en CD enklast möjliga väg med Windows hamnar det i en mapp med namnlösa ljudfiler. Finns liksom ingenting att göra fel på. Om du sedan börjar installera andra program så är du redan två steg förbi enkelheten med iTunes: Rippa, sök information, synkronisera. Blir inte lättare än så, särskilt inte när det kompletteras med den i min mening överlägsna musikhanteringen i iPhone/iPod/iPad.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikingbjörn:

kollade lite bilder, blev lite besviken på n5 kamera, så blir nog inte den iaf.. ska ju ha telefonen i två år så vill ha en som ligger i hyffsad framkant

De största problemen med den kameran ligger i färgerna och vitbalansen. Vilka båda är funktioner av mjukvara. Den kör även med mindre noise reduction och andra efter-behandlingseffekter vilket är både bra och dåligt.
Hårdvaran är riktigt solid. Sensorn fångar bra med detaljer, fokuserar relativt kvickt, stabilisations-linsen gör sitt jobb bra och linserna har ingen distorsion, som många andra telefoner har. Z1, Z1 Compact, Z2 och Galaxy K Zoom har alla distorsioner i linserna (något som Z3 Compact inte har, vilket är väldigt positivt).

Det är kanske dumt att lägga hoppen på att en uppdatering ska fixa problemen, men en bra grund är lagd i hårdvaran och det vi sett om kamera-uppdateringen hittills har varit väldigt imponerande, så det ser ju onekligen positivt ut. Några av de nya funktionerna inkluderar bust-mode fotografi i 30 bilder i sekunden (vilket är bland det snabbaste i världen, även bland systemkameror) och stöd för RAW.
Här är en bra artikel om det:
http://www.androidpolice.com/2014/06/27/android-l-feature-spo...

Citat:

funderar på z3 compact men då måste ja få låna telefon av någon men är fortfarande lite kluven om skärmen med 720 och 320 pixeltäthet, ej full hd alltså
vad tror ni om htc one mini2 mot z3 compact?

HTC One mini är inte i samma liga som flaggskeppen. Undvik.

Skrivet av Vikingbjörn:

men dom har väll åh andra sidan full hd upplösning?

Nej, inte ens nära. iPhone 5S har 640p och den nya iPhone 6 har 750p. Båda med exakt 326PPI.
Men som jag tidigare sagt: du borde inte oroa dig så mycket över det. 300PPI räcker bra för en skarp och fin skärm.

Jag står fast vid att Z3 Compact och Nexus 5 sannolikt är de bästa alternativen för dig. Lycka till i valet.

Permalänk
Skrivet av Sears:

De största problemen med den kameran ligger i färgerna och vitbalansen. Vilka båda är funktioner av mjukvara. Den kör även med mindre noise reduction och andra efter-behandlingseffekter vilket är både bra och dåligt.
Hårdvaran är riktigt solid. Sensorn fångar bra med detaljer, fokuserar relativt kvickt, stabilisations-linsen gör sitt jobb bra och linserna har ingen distorsion, som många andra telefoner har. Z1, Z1 Compact, Z2 och Galaxy K Zoom har alla distorsioner i linserna (något som Z3 Compact inte har, vilket är väldigt positivt).

Det är kanske dumt att lägga hoppen på att en uppdatering ska fixa problemen, men en bra grund är lagd i hårdvaran och det vi sett om kamera-uppdateringen hittills har varit väldigt imponerande, så det ser ju onekligen positivt ut. Några av de nya funktionerna inkluderar bust-mode fotografi i 30 bilder i sekunden (vilket är bland det snabbaste i världen, även bland systemkameror) och stöd för RAW.
Här är en bra artikel om det:
http://www.androidpolice.com/2014/06/27/android-l-feature-spo...

HTC One mini är inte i samma liga som flaggskeppen. Undvik.

Nej, inte ens nära. iPhone 5S har 640p och den nya iPhone 6 har 750p. Båda med exakt 326PPI.
Men som jag tidigare sagt: du borde inte oroa dig så mycket över det. 300PPI räcker bra för en skarp och fin skärm.

Jag står fast vid att Z3 Compact och Nexus 5 sannolikt är de bästa alternativen för dig. Lycka till i valet.

då blir de kanske en compact men va sony bra med uppdateringar?
hur tror du android l står sig mot ios8

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Rippar du en CD enklast möjliga väg med Windows hamnar det i en mapp med namnlösa ljudfiler. Finns liksom ingenting att göra fel på. Om du sedan börjar installera andra program så är du redan två steg förbi enkelheten med iTunes: Rippa, sök information, synkronisera. Blir inte lättare än så, särskilt inte när det kompletteras med den i min mening överlägsna musikhanteringen i iPhone/iPod/iPad.

Jag vet inte hur du använder vara sig Windows datorer eller Android telefoner - men jag lovar dig - om du började fråga om lite tio i topp tips här på forumet skulle din vardag med dessa maskiner bli avsevärt mycket enklare. Du verkar ha en förkärlek till att hitta fel...
Om du rippar på det enklaste sättet i Windows använder du Media Player och om du vill ha MP3:or så rippar den enligt id3 standarden och söker rätt på namnet och lägger den enligt en enkel struktur - min musik/artist/album/01-låtalbum - detta kan du snabbt och enkelt ändra till hur du vill ha det.
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/rip-music-from-cd#...
Här ser du att Windows Media player (ett allmänt ogillat program) ändå har de flesta fördelar som du nämnt med iTunes - utan att du behöver göra något extra. Om du inte vill bry dig - så löser Windows media player det åt dig. Jättelätt.

Om du redan har Windows och inte en Apple dator - men vill ha en iPhone behöver du ändå installera iTunes och gått förbi enkelheten. Vilket leder till att du kan använda vad du vill istället.

Den överlägsna musikhanteringen du nämner verkar snarast komma av att du är överlägset mer van i MAc och ,ursäkta antagandet, - medioker på Windows och Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Rippar du en CD enklast möjliga väg med Windows hamnar det i en mapp med namnlösa ljudfiler. Finns liksom ingenting att göra fel på. Om du sedan börjar installera andra program så är du redan två steg förbi enkelheten med iTunes: Rippa, sök information, synkronisera. Blir inte lättare än så, särskilt inte när det kompletteras med den i min mening överlägsna musikhanteringen i iPhone/iPod/iPad.

Jag respekterar din mening.
Men i min mening har du helt fel ang rippning, även gällande överlägsna musikhanteringen som du säger.
Nog snarare att du är så van vid itunes,apple att du vägrar se hur det andra ens fungerar

Jag är nöjd med mitt musikbibliotek i flac(skulle aldrig röra mp3) med android, på alla sätt och vis.
Bra kvalite, bra sorterat, bra hantering i många olika mediaspelare. Som sagt poweramp är min favorit.