Absolut bästa trådlösa, 7.1 headsetet under 2000 kr

Permalänk
Medlem

Absolut bästa trådlösa, 7.1 headsetet under 2000 kr

Hej!

Jag har haft mitt Logitech G930 länge och det har funkat riktigt bra. Varit nöjd med detta headset av många anledningar, batteritid, bra mikrofon, bekväma osv.
Dock har det nu gått sönder och jag står med ett headset inte ens Mac Gyver kan laga. Det är dags för förändring tycker jag.

Så min fråga, vilket är det absolut bästa för pengarna under 2000kr?
Kraven är surroundljud, trådlös samt bra mikrofon.

Hemskt tacksam för era svar

EDIT: Är det så att något headset inte har kommit ut än som är en stor snackis? Det går att vänta om det kanske något som kommer dyka upp i höst t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gotesol:

Hej!

Jag har haft mitt Logitech G930 länge och det har funkat riktigt bra. Varit nöjd med detta headset av många anledningar, batteritid, bra mikrofon, bekväma osv.
Dock har det nu gått sönder och jag står med ett headset inte ens Mac Gyver kan laga. Det är dags för förändring tycker jag.

Så min fråga, vilket är det absolut bästa för pengarna under 2000kr?
Kraven är surroundljud, trådlös samt bra mikrofon.

Hemskt tacksam för era svar

EDIT: Är det så att något headset inte har kommit ut än som är en stor snackis? Det går att vänta om det kanske något som kommer dyka upp i höst t.ex.

Det absolut bästa trådlösa hörlurarna är Astro A40 wireless (ja a50 är faktiskt sämre). Dock är dem 400 kronor dyrare än ditt budgettak. Men om du inte vill hosta upp 400 kronor till så finns det dem här att välja mellan
Corsair Vengeance 2100
Earforce Z300
Creative Sound Blaster Recon3D Omega Wireless
Tritton Warhead 7.1
Eller så kan du köpa ett nytt G930 fortfarande ett fantastiskt headset som klår dem allra flesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upr0426:

Det absolut bästa trådlösa hörlurarna är Astro A40 wireless (ja a50 är faktiskt sämre). Dock är dem 400 kronor dyrare än ditt budgettak. Men om du inte vill hosta upp 400 kronor till så finns det dem här att välja mellan
Corsair Vengeance 2100
Earforce Z300
Creative Sound Blaster Recon3D Omega Wireless
Tritton Warhead 7.1

Okej, vad är det som gör a50 sämre? Lät konstigt då den är ju en nyare verision.

Permalänk
Hedersmedlem

Skippa 7.1. Det behövs inte över huvud taget.
Kolla på denna filmen med valfritt skit-headset så kommer du att märka att det går alldeles utmärkt att höra varifrån olika ljud kommer.
http://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA

Det är bättre att satsa på ett bra headset istället för att stirra sig blind på finesser som 7.1.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Skippa 7.1. Det behövs inte över huvud taget.
Kolla på denna filmen med valfritt skit-headset så kommer du att märka att det går alldeles utmärkt att höra varifrån olika ljud kommer.
http://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA

Det är bättre att satsa på ett bra headset istället för att stirra sig blind på finesser som 7.1.

Okej intressant. Ja det är inget krav jag håller stenhårt. Det verkade bara som en "att måste ha" funktion :P. Då kanske Bose AE2W blir intressant för mig, dock verkar mikrofonen där vara riktigt dålig?

Permalänk
Medlem

jag har corsair 2100 lurarna, trevlig räckvidd, sitter lite väl tight på mitt stora huvud (60,5cm Newera kepsar) Helt okej lurar, lite dyra imo.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gotesol:

Okej, vad är det som gör a50 sämre? Lät konstigt då den är ju en nyare verision.

Ja det låter konstigt. Men alla som recenserat dem säger att A40 är bättre än A50.

Permalänk
Medlem

Det är svårt val. Intressant var det där med att 7.1 inte är nödvändigt och om att a50 är sämre än a40. Får klura vidare! Vore intressant om det kom upp fler förslag på headset om man tar bort kravet om surround!

Permalänk
Avstängd

Qpad och Sennheiser, allt annat som rekommenderats är krafs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Qpad och Sennheiser, allt annat som rekommenderats är krafs.

Jag håller med om att dessa två märken gör bra grejer. Jag är dock osäker om t.ex. https://www.komplett.se/sennheiser-mm-500-x/779045 ger bra kvalité när det gäller att prata på skype! Det är ganska viktigt att micken inte ska ta upp allt ljud i ens omgivning utan ha någon typ av brusreducering.