Windows 10 Insider Preview (build 10586)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larre77:

Du kan använda appen istället, den fungerar bra.

Gör det, men hola funkar inte till appen och VPN funkar sisådär.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Någon annan som fått build 9926? Den buggar utav bara helsike. Fönster öppnas helt tomma. Filhanteraren totalkrashar bara man öppnar den, men går att öppna om man förväljer en specifik mapp. mappa nätverks diskar går inte alls. Det här känns ju som ett enormt bakslag. Någon annan som ser samma problem?

Visa signatur

Programmerare, prestandatestare. Australien. Grönt te och lakrits.
----------------------------------------------------------------
7800X3D. 32GbRam. 2+4Gb M2 + 18Gb. 43" 4K. RTX4070Super. S23 Ultra.
Lödstation, Oscilloscop och en massa olika microcontrollers.

Permalänk
Inaktiv

Jag kör 9926 utan problem.

Permalänk
Medlem

Kör också på build 9926 och tycker det funkar fint, förutom att man måste aktivera num lock varje gång man startat om=)
En liten fråga, kommer man att kunna köra Win 10 utan ett konto så att säga, eller måste man ha typ ett Outlook konto eller liknande? Är lite trött på att man inte kan vara anonym längre..

//Piteraq

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piteraq:

Kör också på build 9926 och tycker det funkar fint, förutom att man måste aktivera num lock varje gång man startat om=)
En liten fråga, kommer man att kunna köra Win 10 utan ett konto så att säga, eller måste man ha typ ett Outlook konto eller liknande? Är lite trött på att man inte kan vara anonym längre..

//Piteraq

Har du num lock aktiverat vid start i bios?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av N!klas:

Har du num lock aktiverat vid start i bios?

Skickades från m.sweclockers.com

Du ser. haha tackar!!

Permalänk
Medlem

9926 funkade inte värst bra för mig när jag uppdaterade från tidigare build, saker var korrupta, men funkar bra nu när jag installerat 9926 direkt utan att uppdatera från tidigare build.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SanyaIV:

9926 funkade inte värst bra för mig när jag uppdaterade från tidigare build, saker var korrupta, men funkar bra nu när jag installerat 9926 direkt utan att uppdatera från tidigare build.

Tror det är rätt väg att gå. Beta på beta blir liksom.. nja.. kaka på kaka fast sämre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Piteraq:

Kör också på build 9926 och tycker det funkar fint, förutom att man måste aktivera num lock varje gång man startat om=)
En liten fråga, kommer man att kunna köra Win 10 utan ett konto så att säga, eller måste man ha typ ett Outlook konto eller liknande? Är lite trött på att man inte kan vara anonym längre..

//Piteraq

Det går med senaste builden. Att uppgradera Windows 7 till ett offline konto i Windows 10.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Gillar designen skarpt på 9926.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Saknar dock Windows Media Center. Hoppas den finns med i nästa version.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Piteraq:

Kör också på build 9926 och tycker det funkar fint, förutom att man måste aktivera num lock varje gång man startat om=)
En liten fråga, kommer man att kunna köra Win 10 utan ett konto så att säga, eller måste man ha typ ett Outlook konto eller liknande? Är lite trött på att man inte kan vara anonym längre..

//Piteraq

Jag tror inte det kommer förändras till den skarpa releasen... är ju inga problem nu att köra med endast lokala konton.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Undra när nästa bygge kommer...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Undra när nästa bygge kommer...

Vilken dag som helst tror jag.

Permalänk
Inaktiv

Jepp. Vi har fått ett par uppdateringar för att förbereda inför nästa build.

Permalänk
Medlem

En sak som jag stör mig på , windows update har de nu tagit bort under "system" och istället finns den under windows+I

men hur fan gör man för att välja de uppdateringar man vill ha? det går inte? den tar ALLT som finns tillgängligt hela tiden...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag tror inte man kommer att kunna välja vilka uppdateringar man vill ha, utan man får allt. Detta då Microsoft vill ha en så homogen Windows 10 miljö det går, alltså, alla ska köra på samma version.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oneone:

men hur fan gör man för att välja de uppdateringar man vill ha? det går inte? den tar ALLT som finns tillgängligt hela tiden...

Ja, det stör jag mig på också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larre77:

Jag tror inte man kommer att kunna välja vilka uppdateringar man vill ha, utan man får allt. Detta då Microsoft vill ha en så homogen Windows 10 miljö det går, alltså, alla ska köra på samma version.

Då får de sluta att skicka ut buggade uppdateringar!

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk

Insiders och feedback

hej,
ligger efter med preview av w10 - hade 9841 länge - kunde inte uppdatera.
Gick med i insiders - hubben och feedback fungera inte.
Plötsligt kom 9926 - fortfarande inget som fungera - mycket störningar i denna version, samt reklam "virus".

Finns tips någonstans - ( fel kan vara att min windows logg in är samma för insiders ??).
Programet ser inte att jag är registrerat.

Brian

Permalänk
Medlem

Hade tidigare en dator med Windows 7 Pro och på denna hade jag en mapp utdelad, som jag då kunde komma åt med en annan dator med Windows 8.1. Nu har jag installerat Windows 10 på denna dator, med samma arbetsgrupp och användarnamn. Men jag lyckas inte komma åt den utdelade mappen. Windows 7-datorn syns under Nätverk i Utforskaren, men när jag dubbelklickar på den så får jag felmeddelande:

Citat:

\\"Datornamn" är inte tillgänglig. Kanske har du inte behörighet att använda den här resursen. Be serverns administratör om hjälp.
Kontot kan inte användas för inloggning från denna dator.

Vad gör jag för fel?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Hade tidigare en dator med Windows 7 Pro och på denna hade jag en mapp utdelad, som jag då kunde komma åt med en annan dator med Windows 8.1. Nu har jag installerat Windows 10 på denna dator, med samma arbetsgrupp och användarnamn. Men jag lyckas inte komma åt den utdelade mappen. Windows 7-datorn syns under Nätverk i Utforskaren, men när jag dubbelklickar på den så får jag felmeddelande:

Vad gör jag för fel?

Om du installerat om datorn, har du samma datornamn? testa att stäng av brandväggen o se om det kan vara det.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Om du installerat om datorn, har du samma datornamn? testa att stäng av brandväggen o se om det kan vara det.

Japp, samma datornamn. Provade att stänga av brandväggen, men får samma fel i alla fall.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Japp, samma datornamn. Provade att stänga av brandväggen, men får samma fel i alla fall.

testa att använda ip-adressen istället då, fungerar det? kan du pinga det datornamn du försöker komma åt i cmd?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

testa att använda ip-adressen istället då, fungerar det? kan du pinga det datornamn du försöker komma åt i cmd?

Provade med IP-adressen, men får samma fel. Jag kan pinga datornamnet och då visas IP-adressen.

Provade att skapa en ny mapp och dela ut den, men det blir samma fel.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Inaktiv

Börjar bli galen på detta os. Har fått installerat om 4 gånger på grund av flera olika buggar. Självklart så skickar man feedback.

Vet någon här hur man filtrerar sök funktionen i Windows 10 på icke indexerade filer? jag vill permanent ta bort filtyper och sökresultat från internet. Jag får över 20 resultat när jag söker på t.ex gpedit och det är mycket man vill filtrera bort. T.ex genvägar, fil format, hyperlänkar, symboliska länkar och junction points.

Indexerar jag en mapp så får jag dubbla resultat på exakt samma fil.

Permalänk
Avstängd

Det är just själva iden med en Technical Preview.

Skrivet av anon185723:

Börjar bli galen på detta os. Har fått installerat om 4 gånger på grund av flera olika buggar. Självklart så skickar man feedback.

Vet någon här hur man filtrerar sök funktionen i Windows 10 på icke indexerade filer? jag vill permanent ta bort filtyper och sökresultat från internet. Jag får över 20 resultat när jag söker på t.ex gpedit och det är mycket man vill filtrera bort. T.ex genvägar, fil format, hyperlänkar, symboliska länkar och junction points.

Indexerar jag en mapp så får jag dubbla resultat på exakt samma fil.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Avstängd

Tja

Ni som kör win 10 preview, är det fixat så att man inte behöver fixa till DPI i alla program som i win8? Där allt var suddigt etc och man behövde gå in och fixa kompabilitet manuellt

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Börjar bli galen på detta os. Har fått installerat om 4 gånger på grund av flera olika buggar. Självklart så skickar man feedback.

Vet någon här hur man filtrerar sök funktionen i Windows 10 på icke indexerade filer? jag vill permanent ta bort filtyper och sökresultat från internet. Jag får över 20 resultat när jag söker på t.ex gpedit och det är mycket man vill filtrera bort. T.ex genvägar, fil format, hyperlänkar, symboliska länkar och junction points.

Indexerar jag en mapp så får jag dubbla resultat på exakt samma fil.

det finns en gpo för det.

http://superuser.com/questions/832412/block-remove-web-bing-s...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200