Ny skärm (Philips BDM4065UC) 40 tum 3840x2160

Permalänk
Medlem
Skrivet av Logixx:

Komplett fick också nytt lev. datum. 12 Mars är det som gäller nu.

Det här är ju extremt tråkigt.

Känns som att jag ska vara mkt glad att jag fick min skärm av dom såpass tidigt ändå!

Var helt oväntat med då jag fick ett helt annat datum av dom veckan innan jag fick skärmen då jag mailade och frågade hur läget såg ut, var bra paff när jag fick leveransbeskedet!

Permalänk
Medlem

Jag har tröttnat.

Köpte en Samsung S32D850D igår. Inte alls nöjd med upplösningen på det formatet. Den lider av en hel del banding samt att jag är rätt tveksam till VA-panelen också, inte så märkvärt bättre svärta än t. ex LG 34UM95's IPS-panel.

Beställt en Acer B326HK 4K på 32 tum som ska ha fått bra recensioner. Det är bara hoppas på att jag slipper bleeding. IPS-glow får jag leva med.

Linus verkar nöjd med den. https://www.youtube.com/watch?v=_9fWtIkQfO4

Sen får det väl bli dubbla R9 390 eller 390X när de masar sig ut på marknaden i vår. Inväntar lite mer info och sedan benchmarks

Permalänk
Skrivet av David_87:

Känns som att jag ska vara mkt glad att jag fick min skärm av dom såpass tidigt ändå!

Var helt oväntat med då jag fick ett helt annat datum av dom veckan innan jag fick skärmen då jag mailade och frågade hur läget såg ut, var bra paff när jag fick leveransbeskedet!

Ser nu när jag tittar tillbaks att det mail som damp ned i morse blev det femte ändrade leveransbeskedet.
Nu gäller 15 mars., fem dagar tidigare än förra gången.
If anybody is at fault, it's not Dustin, but Philips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gymrattan:

Ser nu när jag tittar tillbaks att det mail som damp ned i morse blev det femte ändrade leveransbeskedet.
Nu gäller 15 mars., fem dagar tidigare än förra gången.
If anybody is at fault, it's not Dustin, but Philips.

Nej, precis. Det här rör sig om en tillverknings-fråga och inte en återförsäljare/distributör-fråga.

Philips lanserade den för tidigt med för lite produktion igång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av landahl:

Vad för ppi har den?

Det är väl bara att räkna ut. Du vet ju hur stor den är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

15 mars på komplett igen.S hoppas dom får in den snart fixat vesa så ska hänga upp den på väggen. Alla butiker ha slut på skärmen värka vara hög efterfrågan.

Permalänk
Medlem

Inte läst hela tråden men TFTcentral har en review uppe om det inte länkats tidigare:
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/philips_bdm4065uc.htm
Ser inte så dumt ut alls. Med tanke på priset.

Sen verkar nordic hw verkar tycka skärmen är helt ok:
https://www.youtube.com/watch?v=AxVe-tYiv2E

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Inte läst hela tråden men TFTcentral har en review uppe om det inte länkats tidigare:
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/philips_bdm4065uc.htm
Ser inte så dumt ut alls. Med tanke på priset.

Sen verkar nordic hw verkar tycka skärmen är helt ok:
https://www.youtube.com/watch?v=AxVe-tYiv2E

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2839433

Det råder delade åsikter här, då de nyare recensionerna hyllar skärmen och de senare sågar den och anmärker på rätt oroande grejer. Det vore trevligt om det dyker upp en video på Youtube där man får se skärmen in action.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Matheeeew:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2839433

Det råder delade åsikter här, då de nyare recensionerna hyllar skärmen och de senare sågar den och anmärker på rätt oroande grejer. Det vore trevligt om det dyker upp en video på Youtube där man får se skärmen in action.

Det där med speglingar/skuggning/eftersläpning som omnämns på prisjakt, är det lite av en bekymmer med VA? Hade riktigt kraftiga såna på min Samsung S34e790c...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Det där med speglingar/skuggning/eftersläpning som omnämns på prisjakt, är det lite av en bekymmer med VA? Hade riktigt kraftiga såna på min Samsung S34e790c...

Det verkar onekligen vara fallet, jag har kört IPS-panel länge så kan inte riktigt uttala mig, här finns det ju dock problem med BLB så ingen skärm är väl perfekt. Är dessa problem så pass omfattande att det blir ett ordentligt störningsmoment?

Permalänk

Det skummaste är att alla dom flesta utländska butiker har dom i lager men ingen i Sverige ännu ><!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zpnk:

Det där med speglingar/skuggning/eftersläpning som omnämns på prisjakt, är det lite av en bekymmer med VA? Hade riktigt kraftiga såna på min Samsung S34e790c...

Har precis fått hem min nu och jag har inga speglingar, skuggor eller eftersläpningar överhuvudtaget. Testade lira lite COD för att det är snabbt. Flöt på hur fint som helst. Underbar bildkvalite. Liiite blb i hörnen bara vid svart bild. Har bara haft skärmen ett par timmar men enligt mig utklassar den mina gamla u3011.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Har precis fått hem min nu och jag har inga speglingar, skuggor eller eftersläpningar överhuvudtaget. Testade lira lite COD för att det är snabbt. Flöt på hur fint som helst. Underbar bildkvalite. Liiite blb i hörnen bara vid svart bild. Har bara haft skärmen ett par timmar men enligt mig utklassar den mina gamla u3011.

Gratulerar!

Får man fråga vilken butik du beställde den från?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Soir:

Gratulerar!

Får man fråga vilken butik du beställde den från?

Tack:)
Jag beställde från caseking.de

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Har precis fått hem min nu och jag har inga speglingar, skuggor eller eftersläpningar överhuvudtaget. Testade lira lite COD för att det är snabbt. Flöt på hur fint som helst. Underbar bildkvalite. Liiite blb i hörnen bara vid svart bild. Har bara haft skärmen ett par timmar men enligt mig utklassar den mina gamla u3011.

Vad kul att du är nöjd! Lite bilder vore grymt uppskattat om du har tid och lust, gärna med någon film och lite i Windowsmiljöer. Vad har du för grafikkort att driva skärmen med?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Matheeeew:

Vad kul att du är nöjd! Lite bilder vore grymt uppskattat om du har tid och lust, gärna med någon film och lite i Windowsmiljöer. Vad har du för grafikkort att driva skärmen med?

Jag har 3st Titans, så att driva upplösningen är inget problem:)
Ska se om jag hinner fixa lite bilder i helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agamemnon_71:

Det går för långsamt i den här tråden. Beställde just en från Komplett.
Vart kan man köpa en bra MiniDisplayport -> Displayport kabel?
Hittar bara billiga skräp-snören...

Denna lär kunna sin sak, utan och innan.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Denna lär kunna sin sak, utan och innan.
/Lifooz

Verkar vara exakt samma som jag köpte från Amazon i USA för 355 kr inkl. flygfrakt och leverans med UPS inom 3 dagar.
Att det står ett annat märke på kontakten betyder inte alltid att det är en annan tillverkare.

Edit/
Utan frakt kostade den 112.12 kr.
Amazon i Europa ville då ha 100 euro för samma kabel....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agamemnon_71:

Verkar vara exakt samma som jag köpte från Amazon i USA för 355 kr inkl. flygfrakt och leverans med UPS inom 3 dagar.
Att det står ett annat märke på kontakten betyder inte alltid att det är en annan tillverkare.

Edit/
Utan frakt kostade den 112.12 kr.
Amazon i Europa ville då ha 100 euro för samma kabel....

Det enda jag annars kan råda dig till nu, är att du kör med något billigt piss-snöre så länge, tills Supra Cables mini-DP och DP kablage kommer.
Dom verkar ju ha på lager om man skall dömma av en tidigare kommentar här på Swec, av en arbetare på Supra.
Och dom skulle ha kommit under 2014, så jag förstår inte varför dom inte släpper ut dom på marknaden.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Har varit nyfiken på denna skärmen sedan den var nyhetsmaterial bara. Såg på prisjakt precis;

Citat:

Nu är det tydligen inte längre Philips utan TP Vision som gör dessa - har riktigt dålig support och dåligt kundbemötande för att möta uppenbara produktfel.

Någon som vet något mer om detta? Vore ju inte så kul om man lägger ut 7000:- och får en skitdålig support vid problem..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av Electrix:

Har varit nyfiken på denna skärmen sedan den var nyhetsmaterial bara. Såg på prisjakt precis;

Någon som vet något mer om detta? Vore ju inte så kul om man lägger ut 7000:- och får en skitdålig support vid problem..

Philips tillverkar inga skärmar själva längre, de kör bara utvecklingen och TP Vision tillverkar skärmarna, så har det varit sen 2012 så den recensionen på prisjakt känns bara konstig.

För övrigt så verkar priset ha stigit med en tusenlapp nu på alla ställen utom Dustin.

Permalänk

Fick hem mina 3 skärmar igår från caseking.de och skärmarna e riktigt grymma svärtan e helt otrolig. Av alla skärmar jagg ha provat så har jag aldrig varit mer nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamoxzqt:

Fick hem mina 3 skärmar igår från caseking.de och skärmarna e riktigt grymma svärtan e helt otrolig. Av alla skärmar jagg ha provat så har jag aldrig varit mer nöjd.

3?! Blir det 4K surround?

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
Medlem

Fick precis veta att NetOnNet inte kan leverera förrän eventuellt om ytterligare tre veckor. "Försenad från leverantör" heter det - igen... Jag börjar undra om man kör en fuling för att slippa sälja för det priset som gällde vid beställningen: 6490:-

Update: ...och just nu packas mitt exemplar på ett lager i Danmark. Synd där, NetOnNet; priset är inte allt.

Visa signatur

Tetradeca: i9-7940X @ 4 GHz H₂O | ASUS Rampage VI Extreme | 128 GB DDR4-3600 MHz | RTX 3070 Ti | GTX 1070 | LG OLED55CX | LG OLED48C1 | 2 x Acer XB271HU
Hex (server): i7-4930K @ 3.4 GHz H₂O | ASUS P9X79 | 64 GB DDR3 1866 MHz

Permalänk
Skrivet av Olofson:

Fick precis veta att NetOnNet inte kan leverera förrän eventuellt om ytterligare tre veckor. "Försenad från leverantör" heter det - igen... Jag börjar undra om man kör en fuling för att slippa sälja för det priset som gällde vid beställningen: 6490:-

Update: ...och just nu packas mitt exemplar på ett lager i Danmark. Synd där, NetOnNet; priset är inte allt.

Får man fråga var du köpte skärmen?

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Den kommer från Proshop: http://www.proshop.se/Bildskarm/Philips-Brilliance-BDM4065UC-...
Min gick iväg igår enligt deras system, och Posten har fått förhandsinfo. Det ska finnas 10 ex kvar!

Visa signatur

Tetradeca: i9-7940X @ 4 GHz H₂O | ASUS Rampage VI Extreme | 128 GB DDR4-3600 MHz | RTX 3070 Ti | GTX 1070 | LG OLED55CX | LG OLED48C1 | 2 x Acer XB271HU
Hex (server): i7-4930K @ 3.4 GHz H₂O | ASUS P9X79 | 64 GB DDR3 1866 MHz

Permalänk
Skrivet av Olofson:

Den kommer från Proshop: http://www.proshop.se/Bildskarm/Philips-Brilliance-BDM4065UC-...
Min gick iväg igår enligt deras system, och Posten har fått förhandsinfo. Det ska finnas 10 ex kvar!

Jag följde ditt exempel, men behåller också ordern hos Dustin - har ju fler än en dator. Nu finns 9 ex klar på lager.

Permalänk
Medlem

Proshop är bra. Har handlat där flera gånger.
Ni som har beställningar hos andra med leveransdatum om flera veckor kan lugnt beställa därifrån.

Edit/
Hoppsan. 7994:-
Fortfarande prisvärt dock.

Permalänk
Medlem

Jag avbeställer inget förrän jag har ett exemplar här (jag tror det när jag ser det! ) - sedan får jag se hur jag gör, beroende på prestanda och intresse från övrigt folk i huset. 6490:- är ju ett bra pris hur man än vänder på det, om/när den nu levereras.

Visa signatur

Tetradeca: i9-7940X @ 4 GHz H₂O | ASUS Rampage VI Extreme | 128 GB DDR4-3600 MHz | RTX 3070 Ti | GTX 1070 | LG OLED55CX | LG OLED48C1 | 2 x Acer XB271HU
Hex (server): i7-4930K @ 3.4 GHz H₂O | ASUS P9X79 | 64 GB DDR3 1866 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamoxzqt:

Fick hem mina 3 skärmar igår från caseking.de och skärmarna e riktigt grymma svärtan e helt otrolig. Av alla skärmar jagg ha provat så har jag aldrig varit mer nöjd.

Köpte du TRE stycken?! Du måste ju bjuda på bilder!!