Permalänk
Medlem

Jobbigt internet problem.

Tjena!. jag har ett ganska stort problem med Telia just nu, sitter inne på teamspeak eller spel så ser jag hur min ping går upp till 2500~
http://imgur.com/ps8xr2f

Tänkte att jag kunde kolla cmd med att pinga google.se tex, då ser jag att jag har 50ms?. Detta är något som händer ganska ofta, 5-6 ggr per dag och detta håller på i ungefär 5-30 minuter varje gång. Börjar bli riktigt jävla trött på det. Har skrivit till telia flera gånger och de säger varje gång att de inte ser något störningsfel, ungefär 10 såkallade ''proffs'' har varit här och inte sett något fel heller. Så jag undrar om någon har något tips som kanske kan lösa detta problem.

Permalänk
Medlem

Kör du trådlöst?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Kör du trådlöst?

Nej.

Har testat ungefär 5 olika internet kablar också. så där sitter inte problemet

Permalänk
Medlem

När det händer nästa gång så gör en trace route till servern du ansluter till istället för att pinga google.se

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

2500ms är så mycket så det kan bara uppstå på två ställen:
I din dator eller i ditt adsl-modem.

Du är lite sparsam med info men jag gissar att du sitter på dsl och har en begränsad uppströmskapacitet. Och din fördröjning uppstår när något försöker skicka mer paket än vad som får rum.