Viken setup för chassifläktar i ett Corsair 250D

Permalänk

Viken setup för chassifläktar i ett Corsair 250D

Hej! Har nu byggt ett m-itx system och valde efter mycket övervägande som chassi Corsair 250D. Kanon chassi för övrigt. Jag vill däremot komplettera/ersätta de befintliga chassifläktarna. Jag vill ha en så tyst men ändå bra effektiv kylning i min setup. Möjligheterna är följande: Frontfläkt 200mm, 140mm, eller 120mm (AF140L 1*140mm sitter i från början . Sidofläkt 2* 120mm (AF120L 1*120mm sitter i från början). Bakfläkt 2* 80mm.
1. Är det ok att köra flera fläktar med pwr styrning från moderkortet då endast ett uttag finns på moderkortet och i så fall hur många?
2. Vilket fläktmärke rekommenderar ni? Är sugen på Bequiet eller Noctuna
3. Förtydliga gärna vilka placeringar som lämpar sig för till/från luft.
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

1. Rekommenderar inte att köra flera fläktar från moderkortet. Har varit med om att PWM-kontrollern slutat fungera. Rekommenderar separat fläktkontroller eller att du använder ström direkt från PSU.
2. Välj så stora fläktar som möjligt. De kan då klara av att skyffla så mycket luft som möjligt utan att låta så mycket. Fabrikat är egentligen ganska ointressant då dbA ändå följer rpm.
3. Luften skall strömma igen chassiet. Det finns inte så många sätt att lösa detta på

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net