Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur minskar man strålningen när man använder ett bluetooth headset, går de att minska?

Permalänk

Jag tror trådskaparen gick på bio o käkade popcorn istället...

Visa signatur

Teknikkonsult inom el, fiber, nätverk, antenn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Det finns ju helt klart miljoner studier för att stödja vilken åsikt man än har bara man nämner antalet eller länkar till åtminstone några som låter som att de stödjer ens ståndpunk. Som någon annan sa är det den ackumulerade effekten av allt man utsätts för som det bör hållas koll på. Det är redan någonting man tar hänsyn till när exempelvis gränsvärden sätts. Och man får självklart tycka vad man vill och bilda sig en egen uppfattning. Men som vi var överens om är grunden i forskning och vetenskap att ingenting är helt säkert varför en helt svartvit debatt är fel i de flesta fall.

Det finns flera länkar tidigare i tråden.

Något att beakta, du kommer dagligen i kontakt med ett tiotal (hundratal?) saker som är påvisat farliga.

Att oroa sig för saker som inte ännu är påvisat farligt (trots omfattande forskning) är väldigt irrationellt.
Är fobin omfattande bör du överväga KBT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Det finns ju helt klart miljoner studier för att stödja vilken åsikt man än har bara man nämner antalet eller länkar till åtminstone några som låter som att de stödjer ens ståndpunk.

Nej, detta är helt fel.
Det finns tiotusentals studier.
Ingen säger att det är farligt.

Det är denna typ av helt felaktig information jag blir så otroligt irriterad på.
Kom inte och påstå att det finns studier som stödjer vilken åsikt man än har.
Det finns studier som stöder att det är ofarligt och det finns studier som säger att vi inte kan veta.
Det finns inte studier som säger att det är farligt.
Sluta upp med att påstå det!

Skrivet av kyre:

Min klasskamrat räknade på detta för några år sedan och då blev resultatet några hela grader.

Vad räknade han på?
Vad påverkades några hela grader?

EDIT: När jag säger att det finns studier som säger att vi inte kan veta så menar jag det i vetenskaplig bemärkelse.
Det innebär att vi inte kan motbevisa något, det säger ingenting om hur troligt någonting är.
Huruvida dom nya stora vindkraftverken orsakar cancer kan vetenskapen inte heller motbevisa. Vi har inte haft dom tillräckligt länge för att veta det.
Eller precis vad som helst som är tillräckligt nytt för att inte kunnat testas på lång tid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Najk:

Sådär. Då har storsläggan varit framme och röjt upp i detta näste av dryga inlägg, off-topic, oneliners, smygreklam. Ingen användare nämnd, ingen användare glömd.

Behöver jag säga att vi från och med nu håller oss i skinnet?

Komma här och förstöra en så underhållande tråd...suck.

Visa signatur

///M4