Varför hatar alla Counter strike?

Permalänk
Medlem

Det gör nästan inte alls alla på swec, det är bara några som hatar det, fast dom hörs väldigt mycket...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Har ni nånsin varit på ett LAN där 90% av spelandet inte är CS? Därför hatar jag det.

Permalänk

Hmm jag tycker att alla spelar det typ så "alla" hatar inte det

Visa signatur

Stolt medlem av 2 on 2 clan [Busschauffor]
#buss @ quakenet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
aa precis....det är dom där små ungarna som förstör spelet med jobbiga komentarer osv.....det var mycket skönare på q2 tiden då det var lite mognare folk som spelade...annars tycker jag cs är kul att köra på LAN och så med polare, då är det ju en helt annan grej än att sitta på en public...

Jag vet att detta kommer chockera många, man kan mute:a folk. Vips så var problemet borta. Om någon anklagar mig för att fuska blir jag faktiskt glad och ser det som en komplemang.

Allt detta snack om "lotto" är löjligt, visst det händer att folk får headshoots turligt - men det finns en anledning att samma människor går långt i samtliga CS-tävlingar (jag lovar, det kan statistiskt säkerställas att t ex NiP inte har tur varje gång de får in ett headshoot). Ni som är helt inne på detta "lotto"-snack är antingen väldigt dåliga, eller så har ni spelat mot riktigt dåliga spelare (kanske har ni inte spelat alls?). Annars skulle ni veta att det är gigantiska skillnader på en bra och dålig CS-spelare.

Sedan håller jag med om att det är synd att mognadsnivån på många public-servra inte är så hög som skulle kunna önskas. Men detta är ett problem i många online-spel av dylik karaktär.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Spelet(moden) i sig själv är helt ok men ofta är det folk omkring det som får en att spy.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XerXes
Har ni nånsin varit på ett LAN där 90% av spelandet inte är CS? Därför hatar jag det.

Jag har varit på lan HELT utan cs. Den du :p.

Varför jag hatar cs är för alla cs spelare som man ser på Qnet som spammar överallt och skriver "/msg me" efter varje liten fråga, vågar de inte prata inför en hel kanal eller? :P. (samt deras away msgs med repititon, färger osv.)

Permalänk
Medlem

Personligen så älskade jag CS för något/några år sedan, har aldrig varit särskilt duktig, men det var helt enkelt ett skoj spel.

Men nu har det blivit någon slags NHL stuk på hela COmmunityn och spelarna, alla skall vara så förbannat bra, tror knappt folk spelar för att det är särskilt roligt längre, utan bara kunna få bevisa att man kan ta ett Headshot på en motspelare som visar sig lägre än 2 millisekunder.

Allt har blivit så jädra profesionellt, folk är helt sanslös duktiga, eller så fuskar dom, även om jag inte vill tro ont om alla.
Fusken är ju också en del av CS:s baksida, spelarna som utnyttjar wallhack haglar till höger och vänster. Sedan har vi dessa satans Teamkillers som förstör för alla andra.

Men mest av allt så är det nog alla jädra småglin med fjortismentalitet som jag hatar mest av allt, därmed inte sagt att alla CS-spelare inte är myndiga, men det är dessa dryga personer som syns och hörs.

För att ta ett exempel, var häromsistens på ett något större LAN sådär 140-160 pers. Redan efter några timmar kommer en för mig halvt okänd person och undrar om jag kan ställa upp och lira CS med hans klan eftersom det saknar en spelare. Jag förklarar att jag är hedrad av förfrågan, men att jag varken vill spela eller är särskilt bra och därmed kommer att det ganska trist under turneringen.
Tror ni grabben ger sig...nej då, han står kvar och tjatar i säkert 10-15 minuter, medans jag förgäves försöker köra lite träningsmatchar i CPMA.
Men hur lätt är det när det står en finnig dryg illaluktande(ja redan efter 1 timme) fjortis och flåser än i nacken..

Till slut tappade jag humöret och blev vrång och skrek mer eller mindre åt honom att sluta terrorisera mig. Då gick han...för den gången..men han kom tillbaka 2 ggr till och upprepade historien.

Dumfan säger jag bara. Jag klarar bara inte av dessa personer som springer runt och leker SAS och GSG på heltid. Och detta ständiga tjat hela tiden, vi måste spela CS, ni måste fixa en CS-turnering bla bla...bara det gör ju att man ledsnar..

Nej fy fan för CS, tacka vet jag TO;)

Permalänk
Medlem

Re: Varför hatar alla Counter strike?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Point0.4
Varför hatar alla Counter strike?

Lätt fråga.

För att där finns någon som gillar det ...
Det är därför. Folk som gillar en sak blir alltid baktalade och dylikt
för det eftersom människan i sig är dum simpel och egoistisk.
Sålänge där finns någon som gillar någonting finns där någon som hatar den saken och vice versa.

Visa signatur

Det finns 10 sorters personer, de som förstår binärt och de som inte

Permalänk
Medlem

För att citera Kensai:
"CS är bara ett jävla digitaliserat bollhav för fjortisar"

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Det gör nästan inte alls alla på swec, det är bara några som hatar det, fast dom hörs väldigt mycket...

Dagens sanning! Är precis samma typ av folk som spammar kanaler o TKar, bara det att dom inte spelar CS utan hänger på swec istället

Permalänk
Hedersmedlem

Re: folket

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkBob
folk som spelar CS har en förmåga att inte vilja spela andra spel. Dessutom har de flesta som spelat (som jag stött på) haft mentalitet som en 12:åring och det är ganska jobbigt att sitta och lyssna på "aaaah!! glockad!! omfg!!!"

Klockrent BoB!

Spelet blev dessutom sämre när taktiken övergick i "först med HS vinner"...=(

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Jag gillar CS men inte de beta och versioner efter 2000. De var riktiga besvikelser och det var då alla "ungar" kom och började snacka va dom tror är leet-hacka-supa-pimp-ass-ho språk. Så jäkla störande och tröstlöst. Sedan de som springer runt och skriker LOL när de blir förbannade tar ju fan alla priser, speciellt om de säger det i real life med.

Därför hänger jag i en liten community som spelar cs beta 5.2 och 6.1. Där spelar vi inte alltför seriöst och än så länge finns det inga småglin som saboterar. För mer info om detta kontakta mig

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

jag tror alla som tycker CS suger, eller hatar cs, gör det för att dom suger på det

jag spelar cs för att det är grymt kul å spela med mic å lira riktigt klanspel.. är dock inte så allvarlig med klan och sånt...

det är tråkigt när man blir anklagad för fusk av 15-åringar, fast man inte fuskar...

det gäller ochså att välja rätt servers, utan fusk-spelare och dryga admins. inte bara att ta första bästa med bra ping..

om man inte gillar communityn, håll er borta från den då.. spelet är grymt bra, det finns det mycket som talar för..

Permalänk
Medlem

En tankeställare till er som håller på och klagar: Ja visst är det jobbigt med typer som förstör stämningen runt ett spel som man försöker ha roligt med?! *host host*

Fast ett av "problemen" med CS är den inbyggda chatten, och att folk har tid att snacka med varandra i slutet av varje runda. Ni spelar mot omogna fjortisar i UT2003 eller StarCraft också, bara det att det inte märks alls lika mycket därför att folk inte säger så mycket i de spelen! Tips: Är det nån som stör så finns det en mycket effektiv mute-funktion i spelet.

Vissa ser verkligen det som en cool grej att de "minsann inte spelar CS"!VARFÖR? Någon som kan förklara det där? Ser jag det som en cool grej att jag aldrig spelat Tribes2? Eller att jag tröttnade fort på Warcraft III och inte spelar det mer? Nej varför skulle jag det? Men ändå finns det folk med uppenbart mindervärdeskomplex som känner ett behov av att klaga på just spelet/moden CS. Tycker jag att ett spel är skit så bryr jag mig helt enkelt inte om det, ni måste verkligen känna ett stort utanförskap om ni känner er tvunga att hålla på och klaga på nåt ni inte ens spelar.

Permalänk

För att nivån på communityn runt cs är det lägsta som jag varit med om. Medel ligger runt ca 13-15 finniga småpojkar, och detta va eftersom jag inte spelade maximalt seriöst. tröttnade på spelet innan de(slutade spela för 3 år sen så jag vet inte hur det är nu).

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
För att nivån på communityn runt cs är det lägsta som jag varit med om. Medel ligger runt ca 13-15 finniga småpojkar, och detta va eftersom jag inte spelade maximalt seriöst. tröttnade på spelet innan de(slutade spela för 3 år sen så jag vet inte hur det är nu).

Cs är kul att spela med sina kompisar på lan osv. Men på nätet är det helt förstört av "finniga småpojkar".

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Ähh cs är rätt så kul faktiskt det enda problem som jag tycker finns är att alla bryr sig så mycket om statsen istället för att teamplaya och ha roligt så det är nästan alltid jag som går in först i ett rumm och offrar mig och skadar rätt så rejält sedan så kommer någon efter mig och tar dom och tyckes va l33t.

Jaja bättre än det sömnpiller som Q3 är.

Permalänk
Medlem

Ja vi hade ju en undersökning på PC-Gamer's forum och kom fram till att HL och CS var de avsolut sämsta spelen någonsin. Varför - fråga inte mig, men det är nog som de flesta säger här, grafiken är föråldrad och de flesta som spelar det är n00bs på 14 år.

CS ger inget långvarigt spelglädje, man behöver inte anstränga sig. Antigen så dödar man eller så dör man, och det krävs inte så mycket tankekraft för att peka och klicka. De som har "vuxit upp" föredrar ofta mer avancerade spel.

Det är vad jag tror.

Permalänk
Medlem

Grafiken i ett spel har kanske max 10% betydelse, resten består av spelkänslan. För att ett spel ska vara riktigt skoj så ska helst "communityn" vara bra. Grafiken i CS tycker jag är helt okej, ingenting att klaga på direkt. Grafiken i Quake 1 är ingenting heller att klaga på, då spelkänslan överväger grafikens negativa sidor ett flertal gånger. So far so good. Men sen så kommer man till spelarna. CS spelarna verkar oftast (iaf dom som hörs mest) tro att dom är skithäftiga för att dom just sitter och spelar CS. Sedan som sagt alla dessa kommentarer, typ aegd, n00b osv... Är måttligt dryga! Speciellt då dom uttalas av personen som just då leder i frags. I quake så är det knappast så. Visst, lol, rofl och dom standard kommentarerna förekommer, men just dom är det väll inget fel på.

Counter-Strike är som spel ganska roligt, som kan vara kul att lira då o då på lan. Eller om man någon gång skulle kunna hitta en bra server på nätet. Det är skojj så länge det inte går helt åt helvete, eller då det är massa "finniga småpojkar" på servern

Edit: trollade bort stavfel (några av dom iaf )

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pansar.polle
Tycker det är rätt kul att spela lite public då och då. Har man suttit med noecron i 12h i sträck så känns det skönt att spraya lite med colten.

Tycker dock det har blivit för seriöst, allt klanlirande och så.

det är ju det som är det roliga med cs att det liras seriöst
te x om man sitter på ett större lan osså spelar nån viktig match mot ngn jämn bra finns ju inge roligare

Visa signatur

Still Going Strong

Permalänk
Medlem

Cs är rätt kul ibland, och cs-fjortisarna också.

Kolla t.ex. den här tråden:
"Kan någon här förklara för mig hur jag får reda på hur mycket agp slots jag har , jag fattar noll......

Tänkte mig köpa nytt kort och står nåt skit ,,, ehh stöd för 8x agp?? Nu är jag lite förvirrad , hur får jag reda på sån här info ?

Snälla hjälp jag lider extremt mycket med mitt 16 mb kort.....
"
http://www.counter-strike.nu/phpBB2/viewtopic.php?t=39508

Detas Intel vs. AMD tråd är kul också
http://www.counter-strike.nu/phpBB2/viewtopic.php?t=39358&pos...

"Håll käften alla som är emot AMD!... P4 är så värdelös så det inte är sant. De som har AMD vet vilken processor som är bäst?!!! P4 är exakt lika varm som en amd nu för tiden... Så det stämmer inte med att P4 skulle vara kallare. "

Permalänk
Medlem

Re: Varför hatar alla Counter strike?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Point0.4
Varför hatar alla Counter strike?

Lätt fråga.

alla kanske inte gör det!

Visa signatur

<wawa>

Permalänk
Medlem

Dom som spelar CS är dom som precis har fått en dator...Jippii jag har fått en ny Dell och jag har 1337-FPS

Visa signatur

Blow me!

Permalänk
Medlem

Dagens CS är inte tillräckligt avacerat för att jag ska tycka att det ska vara kul. Imperium Galactica, Imperialism, Close Comabt V, Heart of Iron är sånda spel som roar en ibland och man får lite utmaningar.

Edit: Läste lite på cs.nu forumet och jag blev grymt besviken, CS måste ju vara döende med såna spelare och den där AMD vs P4 var ju riktigt rolig att läsa, medelåldern där måste varit 12-13 eller nåt.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

De gånger jag frågat hur gamla folk är på en server har de svarat 16-23 typ. De flesta som spelar är runt 17-18.

Alla korkade fjortisfrågor som ställs här på forumen utan nån som helst anknytning till CS då?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Varför hatar alla Counter strike?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juhaa

alla kanske inte gör det!

Ok, all gör det inte.

Själv tycker jag om spelet.

EDIT: fixade en ]

Permalänk

Det är:
1. Fult som stryk
2. Tråkigt
3. Det är jobbigt med alla gnälliga fjortisar som spelar och bara klagar på sin fps jämt och ständigt
4. Det uppbringar massa skittrådar i swecs forum

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT
Det är:
1. Fult som stryk
2. Tråkigt
3. Det är jobbigt med alla gnälliga fjortisar som spelar och bara klagar på sin fps jämt och ständigt
4. Det uppbringar massa skittrådar i swecs forum

Ta inte det här fel nu, men är det inte ganska jobbigt med gnälliga fjortisar som klagar på CS jämt och ständigt också?

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenPusher

Ta inte det här fel nu, men är det inte ganska jobbigt med gnälliga fjortisar som klagar på CS jämt och ständigt också?

må så vara men jag är ingen fjortis

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT

må så vara men jag är ingen fjortis

Nej, du är från Göteborg

Visa signatur

gotta go fast