Varför hatar alla Counter strike?

Permalänk
Medlem

Varför hatar alla Counter strike?

Varför hatar alla Counter strike?

Lätt fråga.

Permalänk
Medlem

Rätt bra spel, men det är gammalt (dålig grafik) och communityn runt spelet är förstörd, därför.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Mest folket runtomkring spelet som är så irriterande.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk

alla människor! ahhh I cant stand them! lottobarn!

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är själva spelet utan endast allt snack om det..

Permalänk
Medlem

En gissning är att deras kompisar (och andra som tex spelsidor) gillar det men inte dom själva. Klart dom inte tycker det e skoj när deras kompisar är helt fast i ett spel som dom tycker e skitkasst.

Permalänk
Medlem

Hatar alla det?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Ser inte skillnad på vän eller fiende så jag skiter i CS!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

jag älskar att spela cs även om jag inte spelar så seriöst (är ej med i klaner, en massa forum, kanaler @ irc etc..) men det är kul att spela och det är så bra att det är ett teamspel för det är ju det som gör det så roligt.. man får tänka lite mer istället för att bara slakta på.. hm nått sånt....! sen att grafiken är gammal och dålig är ju en nannan sak.. men om man gillar spelet ska man la inte klaga på en sådan liten detajl.. det har ju hängt med länge så varför ska man klaga på gamla goa spel?

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk

Tycker det är rätt kul att spela lite public då och då. Har man suttit med noecron i 12h i sträck så känns det skönt att spraya lite med colten.

Tycker dock det har blivit för seriöst, allt klanlirande och så.

Permalänk
Hedersmedlem

Instämmer med föregående talare. Ju fler som spelar ett spel, desto större risk att man hittar en idiot man inte orkar spela med / mot.

Märkte samma sak när antalet Tribes 2-spelare ökade för snabbt, utan att communityn hängde med och kunde "undervisa" dem... Gud sade "let there be teamkillers" och spelet var förstört.

Teambased shooters ska spelas av glada entusiaster som har respekt för varandra, annars får det vara för min del.

Permalänk
Medlem

som på den gamla starcraft/quake tiden

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Hedersmedlem

Exakt För att inte tala om 3v3 Tetrinet. *nostalgirysningar*

Permalänk
Avstängd

Det är praktiskt taget alla som spelar CS som man hatar, spelet blir lätt enformigt efter flera års spelande och sen när det kommer folk och undrar saker som man kunde när spelet kom ut blir det lätt gammalt och nu när det är "lotto" hela tiden när man dödar någon och allt fuskande som hålls på med.. jag spelar gärna när det blir lite seriösare med folk som kan spela eller med kompisar på skoj, alltså inge public, och mot folk som kan spela och inte använder speltiden som ett lunarstorm med allt chattande, men allt det här är det folk som gör, och det är folket som man hatar, så därför hatar man spelet, det är dem som spelar som förstört det.

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danne89
Jag tror inte det är själva spelet utan endast allt snack om det..

instämmer till 100%
ska bara snackas CS, FPS i CS. Varför blabla CS.. usch!

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk

kan det vara pågrund av fusket som används hela tiden okså.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Avstängd

MIFFo_BEast: faktiskt är det mindre fusk nu än förr(då inte inräknat interphaxx och sånt), men ändå mer fuskanklagelser än nånsin

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkStormZ

instämmer till 100%
ska bara snackas CS, FPS i CS. Varför blabla CS.. usch!

Det är bara för att många som spelar cs inte vet ett skit om datorer, dom vet inte ens att cs är en mod till hl...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

spelet är det egentligen inget fel på,utan det är all det här pratet om att det är det bästa spelet som går mej på nerverna,sen så kan ja reta upp mej på folket som lirar det med som sitter och tror dom är nått.

men som sagt,själva spelet är det inge fel på,förutom att det är lite "orättvist" uppbyggt,tex om man står å tok pumpar med ett hagelgevär i fienden,då är det precis som att han bara petar bort kulorna och sen tar upp sin pistol och skjuter 1 skott också kan man hälsa hem,det är det enda dåliga i spelet.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Mest irriterande är alla små dumma människor som spelar det. Och fuskanklagelserna är inte kul heller. Dessutom innehåller spelet lite väl många randomfaktorer för min smak.

Tack och lov för Q3.

Visa signatur

Det heter grafikkort inte grafik kort. Det heter vattenblock inte vatten block. Uttalas det som ett ord ska de VARA ett ord också, så tänk efter lite extra nästa gång. Särskrivning är faktiskt ett stort problem. | Data är information och ordet har inte alls samma innebörd som ordet dator!

Permalänk
Medlem

För att quake och quakeworld fortfarande är mycket roligare.

Näe, cs kan vara rätt kul om man slipper alla idioter som sitter på lanpartyn och skriker förkortningar som dom inte vet/vill veta vad det betyder eller när dom ska användas.

"Amen lol" "jävla lol" "åååh lol" etc.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
som på den gamla starcraft/quake tiden

Starcraft spelas ju fortfarande

Och jag kan bara säga CS är ganska trevligt att spela på små LAN med kompisar annars på internet eller något sådant så känns det riktigt tråkigt, det blir inte samma lagkänsla för att ta ett exempel.

Permalänk
Medlem

folket

folk som spelar CS har en förmåga att inte vilja spela andra spel. Dessutom har de flesta som spelat (som jag stött på) haft mentalitet som en 12:åring och det är ganska jobbigt att sitta och lyssna på "aaaah!! glockad!! omfg!!!"

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk

suck va antikt spel............

Visa signatur

CoolerMaster Silencio 550 650watt, Asrock Z68 Extreme3 gen3, i5 2500k 3,3ghz, Coolermaster hyper TX3, G.skill Ripjaws 2133mhz 8gb, MSI GTX580 OC TWIN FROZR II 1,5gb, Intel520 SSD 120gb, Western digital caviar black 1tb,
Logitech G700, K800, Momo Force.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Momo_Racing
suck va antikt spel............

Gamla spel har för vana att ha riktigt bra känsla.

Edit: Fixade lite.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon

Och... Gammla spel har för vana att ha riktigt bra känsla.

i å för sig! rätt! se bara på GPL

Visa signatur

CoolerMaster Silencio 550 650watt, Asrock Z68 Extreme3 gen3, i5 2500k 3,3ghz, Coolermaster hyper TX3, G.skill Ripjaws 2133mhz 8gb, MSI GTX580 OC TWIN FROZR II 1,5gb, Intel520 SSD 120gb, Western digital caviar black 1tb,
Logitech G700, K800, Momo Force.

Permalänk

aa precis....det är dom där små ungarna som förstör spelet med jobbiga komentarer osv.....det var mycket skönare på q2 tiden då det var lite mognare folk som spelade...annars tycker jag cs är kul att köra på LAN och så med polare, då är det ju en helt annan grej än att sitta på en public...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

"Och... Gammla spel har för vana att ha riktigt bra känsla. "
GAMLA spel har också en vana att vara gamla, och med barnen som spelar så ja........

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Spelar väl ingen roll om det är gammalt, kan väl vara lika skoj för det? Se bara på gamla hederliga spel som Q1, Starcraft etc
Däremot håller jag med om att det omogna folket runtomkring CS har förstört det roliga. Numera spelar jag endast med/mot kompisar på LAN.

Visa signatur

"Kärlek är sådant som växer på träd och ibland trillar ner."
nicklas.gummesson.net

Permalänk

Frågan är mer : Varför hatar nästan alla på sweclockers Counter-Strike ? Själv tycker jag om cs. Det gör nog dom tusentals cs spelarna också

Visa signatur

Mjo Mjo?