Varför hatar alla Counter strike?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT

må så vara men jag är ingen fjortis

Det säger dom alltid:rolleyes:

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Topic

Cs är kul att spela med sina kompisar på lan osv. Men på nätet är det helt förstört av "finniga småpojkar".

precis.
På lan är det hur kul som helst!..=)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
Cs är rätt kul ibland, och cs-fjortisarna också.

Kolla t.ex. den här tråden:
"Kan någon här förklara för mig hur jag får reda på hur mycket agp slots jag har , jag fattar noll......

Tänkte mig köpa nytt kort och står nåt skit ,,, ehh stöd för 8x agp?? Nu är jag lite förvirrad , hur får jag reda på sån här info ?

Snälla hjälp jag lider extremt mycket med mitt 16 mb kort.....
"
http://www.counter-strike.nu/phpBB2/viewtopic.php?t=39508

Detas Intel vs. AMD tråd är kul också
http://www.counter-strike.nu/phpBB2/viewtopic.php?t=39358&pos...

"Håll käften alla som är emot AMD!... P4 är så värdelös så det inte är sant. De som har AMD vet vilken processor som är bäst?!!! P4 är exakt lika varm som en amd nu för tiden... Så det stämmer inte med att P4 skulle vara kallare. "

Sånna trådar finns inte alls här på swec, nej inte alls

Permalänk
Medlem

Cs.nu's forum är ganska löjligt, och så löjliga är inte trådarna här...

klart det är skillnad på agp 1 och 8 kanske inte så mycket mellan 4a och 8a, nästan ingen, fast det lär vara det mellan 1 och 8a...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

haha, tycker swec skall ha en sådan här som cs.nu har..

http://www.counter-strike.nu/phpBB2/viewtopic.php?t=37135

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig, men detta inlägget var så vettigt att jag postar det här.

Amd är mest prestanda för pengarna!!!!

Min xp 1700+ spöar lätt en p4 2.6Ghz i diverse benchmarks så som sisoft sandra, super-pi osv...
De är iof klockad till 2100 mhz, men har ändå en idle temp på ca 32 grader.
Full-load tempen ligger på ca 50 grader efter en natts plågning med "Toast"
Kan i sammanhanget säga att jag sitter oxå på en P4 1.8Ghz klockad till 2.4Ghz och den har en temp på 49-50 grader.
Har testat 3dmark hemma med min förra xp1900@1.8Ghz och ett GF3 Ti200 och den fick högre poäng (10501) än denna P4 2.4Ghz och ett GF4 Ti4200 (10300), tycker att det säger en hel del

Permalänk
Avstängd

sagt förr, sägs igen, idioter finns det gott om

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Nja hipshot alla kan inte datorer och det måste respecteras.

Permalänk
Medlem

Nej, det är iofs sant RAnta... fast det känns bara så typiskt att på ett cs forum att det skall vara så, och adderat med alla andra saker det står där som bara verkar dumma så

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT
Det är:
1. Fult som stryk
2. Tråkigt
3. Det är jobbigt med alla gnälliga fjortisar som spelar och bara klagar på sin fps jämt och ständigt
4. Det uppbringar massa skittrådar i swecs forum

Det är fel att hata ett spel för grafikens skull, om inte grafiken inverkar på spelkännslan.

Permalänk
Medlem

Cs är inte så fult, finns ju mycket fular spel som ingen klarar på...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Precis, ganska bra grafik för att vara så gammalt egentligen.

Permalänk
Medlem

Bra grafik?! Har ni bott i en djup hålla det senaste året? Visst grafiken behöver inte betyda att ett spel är dålig men om man gämför spel som Unreal Tornament 2003, Splinter Cell eller tom Planetside som ska klara strider på med 100-200 personer på samma ställe med Counterstrike så mår jag faktiskt illa av att se de extremt fula texturer på både vapen och miljöer.

Här finns de nyaste bilderna från CS:CZ. Snyggare än så blir inte CS (kanske förutom det att man kan ju använda tex andra vapentexturer/playermodeller men då är det ju inte org.).

Sedan har vi dessa bilder från Planetside

Hur kan man försvara grafiken från CS? Fattar inte helt enkelt. CS skulle ligga i gravan för länge sedan om den inte blev invaderat av alla jä*la fjortisar.

Missförstå mig inte nu. Jag spelade också CS innan och jag älskade spelet. Var också duktig och blev utkastat från flera servrar bara för att man var för bra :D.

Sedan kom alla fjortisar och allt fuskande. Jag slutade spela CS för över ett år sedan och har alldrig ångrat det. Är så jäkla trött på CS-motorn att jag helt enkelt mår illa av spelet nu för tiden. Dock kan jag lira CS på mindre lan med vänner och jag gör det bara för deras skull.

Hur länge kan man lira ett spel egentligen?

Permalänk
Medlem

Tycker du tetris har bättre grafik än cs eller?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Vad har Tetris med det här att göra?

Permalänk
Medlem

Vad har grafik med spelglädje att göra?

Permalänk
Medlem

Grafik har större betydelse i vissa speltyper. Tänk dig Americas Army eller Splinter Cell med Counterstrikes motor :D. Vem fan skulle vilja spela det då?

Permalänk
Medlem

Ja lirar inte folk tetris eller?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte ha något emot det.

Permalänk
Medlem

Har sagt mitt om CS så om ni inte har vättiga motargument till det jag sade var tyst då.

Hipshot: lycka till med ditt Tetris.

Point0.4: Du har spelat för lite CS tydlign.

Permalänk
Medlem

Dina argumet mot cs var ganska vaga så du kan vara tyst i stället...

tetris är ännu fulare och har ännu sämmre grafik, så har quake 1 och MÅNGA fler spel... och folk spelar dom forfarande...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Har sagt mitt om CS så om ni inte har vättiga motargument till det jag sade var tyst då.

Sen när stavas vettiga med "ä" ?
mkt folk med skrivsvårigheter här i forumet..

Det jobbigaste med CS dock är alla som tjatar om din FPS hela tiden. Spela roll om den är 95 lr 99-100...

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Här finns de nyaste bilderna från CS:CZ. Snyggare än så blir inte CS (kanske förutom det att man kan ju använda tex andra vapentexturer/playermodeller men då är det ju inte org.).

Eh, det där var det dummaste jag har läst på detta forum tror jag, nästan, kanske inte...

men ändå... om någon på Valve gör ett skit snyggt vapen som kommer i en version av CS, ungefär som alla dom man kan ladda ner, blir det orginal då?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan

Point0.4: Du har spelat för lite CS tydlign.

Vad syftar du på?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkStormZ

Sen när stavas vettiga med "ä" ?
mkt folk med skrivsvårigheter här i forumet..

Det jobbigaste med CS dock är alla som tjatar om din FPS hela tiden. Spela roll om den är 95 lr 99-100...

Japp, och det blir inte bättre för att folk klagar titt som tätt!

Jaj, till spelet, gillar inte riktigt spelet, tycker att cs fjortisarna förstör spelet totalt. Tyvärr, annars så är det ett klassiskt spel

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pansar.polle
Tycker det är rätt kul att spela lite public då och då. Har man suttit med noecron i 12h i sträck så känns det skönt att spraya lite med colten.

Tycker dock det har blivit för seriöst, allt klanlirande och så.

Neocron? Weee
Vilken server och vad heter du?
/Saturn - Keo
/Pluto - Robert

Citat:

Det jobbigaste med CS dock är alla som tjatar om din FPS hela tiden. Spela roll om den är 95 lr 99-100...

Glöm inte allt "lagg" och alla packet losses alla får när de dör
Och, glöm faktiskt inte, att det faktiskt bara är tur, när du har bäst stats på servern...

edit: Cs var som bäst vid beta 6-7, då var det fortfarande fps lir, och inte någon lam tom clancy kopia, vilket det blev efter att de gjorde så att man inte kan hoppa..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Dina argumet mot cs var ganska vaga så du kan vara tyst i stället...

tetris är ännu fulare och har ännu sämmre grafik, så har quake 1 och MÅNGA fler spel... och folk spelar dom forfarande...

Förstår inte din tjat om Tetris. Det är helt annorlunda spel än CS. Det är ett "logikspel" där utseendet spelar spelar inte så stor roll. Vem har inte spelat Tetris ehentligen? De flesta har gjort det men det är ett spel som man tröttnar på väldigt snabbt.

Jag skrev tiddigare att dålig grafik behöver inte betyda att spelet är dålig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkStormZ

Sen när stavas vettiga med "ä" ?
mkt folk med skrivsvårigheter här i forumet..

Det jobbigaste med CS dock är alla som tjatar om din FPS hela tiden. Spela roll om den är 95 lr 99-100...

Bra! Från och med nu kommer jag skriva vettiga

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot

Eh, det där var det dummaste jag har läst på detta forum tror jag, nästan, kanske inte...

men ändå... om någon på Valve gör ett skit snyggt vapen som kommer i en version av CS, ungefär som alla dom man kan ladda ner, blir det orginal då?

hehehe det där var det dummaste jag har läst på länge :D. Om Valve skulle göra CS med mycket snyggare vapen så självklart skulle det vara org. och vara tillåtet i CB tex.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Point0.4

Vad syftar du på?

Syftar på att har man spelat CS sedan det kom ut så är man trött på det spelet. Är man inte trött på CS så har man spelat för lite CS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Snyggare än så blir inte CS.

Men då var ju det där som du skrev en ganska bra lögn eller hur? (om man tar bort din parantes)

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Ids inte läsa alla inlägg - vet inte vart tråden e på väg men jag ska bara gå in direkt här o säga min åsikt!! Spelet e helt okej - har provat lite. Det jobbiga e allt nördsnack man hör om spelet. Spelet måste ju vara bland det störst säljande spelen som gjorts till PC eller?? Man hör så jäkla mycket snack o det e så utnött så man blir så less att man håller på o utveckla en egen form av damp känns det som...
Det ska ju vara ruggig känsla i spelet: vad jag hört e det väl det som gör spelet så poppis.. Personligen tycker jag CS e för mycket smyga/sega o för mycket fjanta, därför tyckte jag Unreal Tournament var roligare = 100 ggr röjjigare.
Men det e ju bara en smaksak.
Hoppas hur som helst att det kommer nått nytt snart som liknar CS fast bättre. Så det spelet kan dö ut så fort som möjligt.. Det e så fruktansvärt uttjatat

Grafik förresten: e väl helt okej, jag tycker inte det spelar så stor roll. Finns ju kultspel som quake 1 haha kommer aldrig dö helt. Eller så tycker jag bara det för att jag var bäst i världen!!

Visa signatur

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzåäö

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Percy
Ids inte läsa alla inlägg - vet inte vart tråden e på väg men jag ska bara gå in direkt här o säga min åsikt!! Spelet e helt okej - har provat lite. Det jobbiga e allt nördsnack man hör om spelet. Spelet måste ju vara bland det störst säljande spelen som gjorts till PC eller?? Man hör så jäkla mycket snack o det e så utnött så man blir så less att man håller på o utveckla en egen form av damp känns det som...
Det ska ju vara ruggig känsla i spelet: vad jag hört e det väl det som gör spelet så poppis.. Personligen tycker jag CS e för mycket smyga/sega o för mycket fjanta, därför tyckte jag Unreal Tournament var roligare = 100 ggr röjjigare.
Men det e ju bara en smaksak.
Hoppas hur som helst att det kommer nått nytt snart som liknar CS fast bättre. Så det spelet kan dö ut så fort som möjligt.. Det e så fruktansvärt uttjatat

Grafik förresten: e väl helt okej, jag tycker inte det spelar så stor roll. Finns ju kultspel som quake 1 haha kommer aldrig dö helt. Eller så tycker jag bara det för att jag var bäst i världen!!

En Doom3 modifikation är underproduktion, ska vara en sorts cs kopia . Då kan ni glömma 99 fps .