Ubisoft i blåsväder efter buggig lansering av Assassin's Creed: Unity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Ja det är verkligen helt absurt att folk fortfarande förbokar spel. Än mindre spel som har Ubisoft som utgivare. Trist att det inte gått in i folks huvuden att de inte är intresserade av att göra bra och fungerande spel utan ENBART är ute efter att tjäna pengar. Ja, det är ett företag men det behöver inte vara deras enda fokus. De satsar så otroligt mycket på marknadsföring för att visa saker i spelet som oftast inte kommer med. Grafiken i Watch Dogs och Far Cry 3, till exempel. För att inte tala om hur ointresserade de är av att optimera.

Såg spelet rulla på Xbones på GameX. Ungefär samma instabila framerate som det verkar vara på PC. Inte så kul att de sabbar marknaden så mycket.

Jag förbokade FC4 Gold av ekonomiska skäl. Tror inte det kommer gå att få för samma peng inom några månader. Jag fullkomligt hatar att det spel görs på detta vis, men samtidigt vill jag ju inte betala mer pengar senare... för jag vet att jag kommer spela det. FC3 var så pass bra spel ändå.

Origin: 550kr (730kr efter den 18:e)
Steam: 80€ (90€ efter den 18:e)
UPlay... de har ingen butik(?), den öppnar Steamklienten istället när man trycker på Store i UPlay.

Med det sagt så tycker jag att av den anledningen är det inte absurt. Om man tror att man ska få ett komplett fungerande spel dag 1 från dessa spelutvecklare så är det absurt. Självklart är det utvecklarna och utgivarna som är de stora bovarna. Vidrigt att industrin ser ut på detta vis nu.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thursday:

Jag har förbokat Gold Edition, om det lider av problem som dessa kommer jag aldrig förboka ett enda spel igen, det är inte värt risken direkt. Jag förbokade även Watch_Dogs, vilket man då fick lida för.

Jo, Watch Dogs fungerar väl fortfarande inte med texturerna uppdragna vad jag förstått. Nog för att det hade rejält med brister och att även jag ångrade min förbokning men jag tyckte ändå spelet var rätt okej, utöver buggar och sådant då.

Skrivet av Mytos:

Funderar på om jag ska göra det också.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Ratatosk:

Jag tror att Far Cry 4 kommer gå kasst på AMD, i alla fall till en början.
Nvidia ägare ligger nog bättre till.
Detta baserat på hur det sett ut på senare.

Jo, jag hoppas också att Far Cry 4 kommer fungera bättre. 3an gick bra (även på Nvidia, jag hade ett GTX 670 vid FC3-lanseringen), men den var istället AMD-optimerad men så är Far Cry-serien inte en årlig lansering.

Att Assassins Creed: Unity faktiskt släpps i detta skick kan helt enkelt vara så enkelt att man inom Ubisoft anser att spelet måste lanseras nu pga julhandeln. Alla stora Assassins Creed-spel sedan 2an 2009 släpps i slutet av oktober eller november varje år. Samtidigt är det verkligen illa att spelet är i ett sånt dåligt skick när man nu har färre plattformar, samtliga dessutom x86-baserade, att utveckla detta spel för...

Assassin's Creed November, 2007
Assassin's Creed II November, 2009
Assassin's Creed: Brotherhood November, 2010
Assassin's Creed: Revelations November, 2011
Assassin's Creed III October, 2012
Assassin's Creed IV: Black Flag October, 2013
Assassin's Creed Unity November, 2014

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Oj nämen vad OVÄNTAT att Ubisoft misslyckas. Hur fan orkar de hålla på? Varför köper folk deras skitspel och sedan gnäller om det? Varför lägger de inte bara ner och börjar med knyppling eller något? Fan vad förbannad jag blir!

Fransmän är ju ruskigt dåliga på engelska så dom tror nog att alla skriver bra recensioner om spelet.

Det andra alternativet är att UBISoft består av oerhört inkompetenta programmerare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Leedow:

Jag förbokade FC4 Gold av ekonomiska skäl. Tror inte det kommer gå att få för samma peng inom några månader. Jag fullkomligt hatar att det spel görs på detta vis, men samtidigt vill jag ju inte betala mer pengar senare... för jag vet att jag kommer spela det. FC3 var så pass bra spel ändå.

Origin: 550kr (730kr efter den 18:e)
Steam: 80€ (90€ efter den 18:e)
UPlay... de har ingen butik(?), den öppnar Steamklienten istället när man trycker på Store i UPlay.

Med det sagt så tycker jag att av den anledningen är det inte absurt. Om man tror att man ska få ett komplett fungerande spel dag 1 från dessa spelutvecklare så är det absurt. Självklart är det utvecklarna och utgivarna som är de stora bovarna. Vidrigt att industrin ser ut på detta vis nu.

Fast det är bara ett sätt för dem att lura in kunder i förköpsfällan. Personligen så struntar jag i att köpa spelen om de håller på så. Att köpa spel till fullpris på Steam är liksom inget alternativ, speciellt inte när spelen är så pass mycket dyrare än det redan dyra 60 euro.

Kul att du uppskattar spelen, eller något, men för mig är det verkligen inte värt det. Ubisoft förstör spel som annars kunnat vara bra. Självklart så är det ganska orimligt att ha ett FELFRITT spel vid release men man kan åtminstone begära att det ska vara hyfsat fullständigt och testat...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

Ubisoft har samma affärsmodell som Atari hade på åttiotalet.
1. Hypa upp spelet och lova vad som helst.
2. Fuska med utvecklingen. (Se till att kunderna upptäcker bristerna efter betalning.)
3. Upprepa med nästa spel. (man kan blåsa kunder hur många gånger som helst)

Atari gjorde samma sak och de fick lära sig att man inte kan blåsa sina kunder hur många gånger som helst.

TV-spelskraschen i Nordamerika 1983 var en ekonomisk nedgång i TV-spelsbranschen åren 1983- 1985 och innebar slutet för den andra generationen av TV-spel.
Det fanns flera orsaker till nedgången, men huvudorsaken var att det under en längre tid släpptes spel av låg kvalitet, vilket ledde till att folk slutade köpa spel.

Av de usla spelen utmärker sig E.T. the Extra-Terrestrial. Efter att Atari fått rättigheterna till den högprofilerade titeln så la de ingen tid alls på spelet.
Resultatet anses av många vara det sämsta spel som någonsin gjorts och intäkterna i spelbranscen föll från 1983 till 1985 med nära 97 %.
Atari och merparten av företagen som tillverkade spel i USA gick i konkurs och spelbranschen var mer eller mindre död fram till att japanska Nintendo släppte NES.
E.T. och flera andra av Ataris spel grävdes till slut ner på en soptipp i New Mexico.

Jag hoppas att historien upprepar sig.
Skillnaden mot åttiotalet är att nu kan vi välja att spela det utan att betala en femhundring.
Fast det ska vi inte göra eftersom då skadar vi Ubisoft.
Företaget som knullar sina kunder.
Det ska vi inte göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Fransmän är ju ruskigt dåliga på engelska så dom tror nog att alla skriver bra recensioner om spelet.

Det andra alternativet är att UBISoft består av oerhört inkompetenta programmerare.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller kompetenta programmerare men inkompetent ledning som föredrar "quick and dirty" framför "bra när det väl blir färdigt"

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Aja där ser man

Permalänk
Medlem

Skönt, då slipper man skynda att köpa just den titeln!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Vetefan vad jag ska säga...
Inte så att jag försvarar det, försöker bara analysera varför det blir som det blir.
Ingen utvecklare kan väl vara nöjd med att släppa nått i ett sånt här skick.

Problemet är väl ändå att det har blivit såpass tekniskt komplicerat att bygga spel som lever upp till folks förväntningar nuförtiden, och pengarna/resurserna/tiden finns inte.

Ingen är villig att lägga 2-3-4-5 år av utvecklingstid och pengar på ett projekt för att sen hoppas att det mottas bra nog för att sälja.

Jag kan bara jämföra med mig själv, min egen och mina och mina vänners erfarenhet, där en stor del är inom utvecking/ingenjörsbranchen, och det är samma överallt, inte bara inom spelutveckling. Det finns (nästan) aldrig tid/kapital nog att bygga nått ordentligt.

Kan ta ett bra exempel från ett tidigare jobb/bransch:
Då släppte företaget en produkt som dom var medvetna hade brister som skulle slå konsumenterna dag 1, patchen var redan påbörjad innan släpp, men press från konkurrenter gjorde att det fanns 2 scenarion

1) Släpp och sälj produkt, försök släta över problem med kunderna och få ut patchen asap
2) Vänta ut patchen, patcha klart produkt innan säljstart, förlora en stor del av kunderna

Fanns inget annat än (1), eftersom det redan pumpats in typ 2 år av utveckling....

Så problemet är att konsumenter har orimligt höga krav på hur fort det ska gå.
Om Ubisoft istället hade slipat på detta spel i två år till så hade konsumeter istället gnällt på att grafiken var dålig och outdated när spelet släpptes...

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Activision är ju inte så mycket bättre de heller. Ghosts kändes som en early alpha när det kom ut. Helt trasigt.

jag spela FC3 nu faktiskt, är lite sen av mig. Men nu fungerar det bra, vet inte hu det va vi lansering. Hoppas FC4 är bra. Men vågar inte köpa vid släpp nu som sagt. Köpte Watchdogs direkt när det kom...spelade ine ens 1/3 av spelet innan jag tog bort det.

Med FC3 handlade det mycket om vad för system man hade om man fick mycket problem, själv hade jag i princip inte några problem. Det folk är mest upprörda över när det kommer till FC3 är ju att det var kanske det första spelet då det blev riktigt uppenbart att de visat falskt gameplay på E3. På samma sätt som med Alien:Colonial Marines så visade E3 avsevärt mycket bättre grafik, med tät djungel, mycket bättre ljus, mycket fler detaljer i omgivningarna, karaktärerna lös inte så konstigt, så att de nästan ser ut att vara av plast osv. osv.

By no mean är FC3 ett fult spel, men på E3 såg det ut att vara fantastiskt i jämförelse.

https://www.youtube.com/watch?v=mqnAbRpyqfI

På E3 överhypar de dessutom hur stort det ska vara, och förklarar hur det inte finns 1, inte 2, inte 3, eller 4 öar att utforska, som att få det att låta som att det är stora öar de pratar om, när det egentligen är två större öar, med några små öpluttar runt om.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Publishers ogillar att skjuta fram releases dom hypat över en lång tid, så simpelt är det. Jag lovar dig att spelet är testat mångt och mycket av väldigt många personer internt, men hinner man inte till releasen att fixa alla buggar så säger farbror Ubisoft att dom faktiskt har ett datum att släppa på och så släpps det oavsett hur spelet ser ut. Det största försäljninghelgen för typ allt som kan säljas (i USA iaf) är på Black Friday i slutet av november så även en månads senare release hade skadat korttidsförsäljningen förvånansvärt mycket.

Det är nått Nintendo borde få mer creds för, behöver ett spel mer tid så delayar dom det, no questions asked.

I stort håller jag med dig (och sorry om någon redan skrivit om detta) men ta spelet "the division" som ubisoft utvecklar. Det sköt man ju på ganska duktigt.. Sen iofs.. En gång ingen gång...

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Köper inte längre spel från Ubisoft eller EA, ni bör göra detsamma.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Så tråkigt att se detta... Såg grymt mycket fram emot spelet, men hade på känn att det kommer att flippa för det värre... hade inte direkt fel. Hur ett så pass stort företag som Ubisoft kan göra såhär är obegripligt. Ser dock fram emot Far Cry 4 som jag tror kommer att klara sig bra. De har ju uppnått guldstatus sedan några dagar tillbaka och det har ju faktiskt fungerat bra tidigare

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wh1spY:

Köper inte längre spel från Ubisoft eller EA, ni bör göra detsamma.

+1

Lyssna och lär, så blir det fart på dem eller rättare sagt kommer det ut bättre utvecklare om vi bara slutar mata bajs företag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

Ja, de sa att de hade betatestat BF4. Vilket jag är lite skepptisk till då det tog ca: 1-2 år att fixa ett spel efter release.

På PS3 har det blivit sämre till och med. Fullständigt ospelbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Vetefan vad jag ska säga...
Inte så att jag försvarar det, försöker bara analysera varför det blir som det blir.
Ingen utvecklare kan väl vara nöjd med att släppa nått i ett sånt här skick.

Problemet är väl ändå att det har blivit såpass tekniskt komplicerat att bygga spel som lever upp till folks förväntningar nuförtiden, och pengarna/resurserna/tiden finns inte.

Ingen är villig att lägga 2-3-4-5 år av utvecklingstid och pengar på ett projekt för att sen hoppas att det mottas bra nog för att sälja.

Jag kan bara jämföra med mig själv, min egen och mina och mina vänners erfarenhet, där en stor del är inom utvecking/ingenjörsbranchen, och det är samma överallt, inte bara inom spelutveckling. Det finns (nästan) aldrig tid/kapital nog att bygga nått ordentligt.

Kan ta ett bra exempel från ett tidigare jobb/bransch:
Då släppte företaget en produkt som dom var medvetna hade brister som skulle slå konsumenterna dag 1, patchen var redan påbörjad innan släpp, men press från konkurrenter gjorde att det fanns 2 scenarion

1) Släpp och sälj produkt, försök släta över problem med kunderna och få ut patchen asap
2) Vänta ut patchen, patcha klart produkt innan säljstart, förlora en stor del av kunderna

Fanns inget annat än (1), eftersom det redan pumpats in typ 2 år av utveckling....

Så problemet är att konsumenter har orimligt höga krav på hur fort det ska gå.
Om Ubisoft istället hade slipat på detta spel i två år till så hade konsumeter istället gnällt på att grafiken var dålig och outdated när spelet släpptes...

Kan bara instämma, även om företagen själva tidigare pushat hårdare än vad som är rimligt för att få ut saker.

Lite samma sak som att som nyanställd jobba övertid och pusha stenhårt för att prestera till en början och sen komma och säga att man bara hinner med hälften av vad man gjort tidigare (även om det är vad som är rimligt i normalt arbetstempo).

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Kan bara instämma, även om företagen själva tidigare pushat hårdare än vad som är rimligt för att få ut saker.

Lite samma sak som att som nyanställd jobba övertid och pusha stenhårt för att prestera till en början och sen komma och säga att man bara hinner med hälften av vad man gjort tidigare (även om det är vad som är rimligt i normalt arbetstempo).

Ja, allt handlar ju om pengar. Ingen bryr sig om något annat än pengar idag. Själen är försvunnen.

Permalänk
Inaktiv

-snipe ångrar-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Eller kompetenta programmerare men inkompetent ledning som föredrar "quick and dirty" framför "bra när det väl blir färdigt"

Helt rätt! Branschen konsolideras från små studior där folk brinner för det dom gör till löneslavar på multinationella företag.
Ekonomer som inte förstår spel tar över.

Skrivet av BasseBaba:

1) Släpp och sälj produkt, försök släta över problem med kunderna och få ut patchen asap
2) Vänta ut patchen, patcha klart produkt innan säljstart, förlora en stor del av kunderna

Fanns inget annat än (1), eftersom det redan pumpats in typ 2 år av utveckling....

Så problemet är att konsumenter har orimligt höga krav på hur fort det ska gå.
Om Ubisoft istället hade slipat på detta spel i två år till så hade konsumeter istället gnällt på att grafiken var dålig och outdated när spelet släpptes...

Du tar extremer här. "Slipa på det i två år till." En månad hade gjort mycket men de hade ändå fått ut det innan jul.
Vad hade det kostat att vänta en månad? Att få missnöjda kunder kostar också pengar.

Rörelsemönstret för NPCer i watch dogs är ett lysande exempel.
NPCer går på gatorna längs en linje ungefär som en osynlig linbana.
När Watch Dogs släpptes så hade de bara två "linbanor" En i vardera riktning. Alla gick exakt som den framför. Om man ställde sig i vägen för någon blev det kö på trottoaren eftersom de inte kunde gå om varandra. Om man sköt någon som åkte båt så blev det en kö av båtar mitt ute i havet.
För att det ska bli realistiskt behöver man flera slingor i båda riktningarna. Vilket tar tid att göra. Men det här märks inte förrän man har spelat ett tag. Det syns inte på en trailer. Så de skiter i det eller tar det efter att spelet är släppt. Jag vet inte hur det är nu, jag inte har en tanke på att spela det igen.

Det här är inte orealistiska förväntningar hos konsumenterna utan de som tar genvägar för att hinna med orealistiska tidsplaner.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Sjukt långa hopp, nästan spiderman style, fast seg. Riktigt failat spel. Köp Shadow Of Mordor istället om ni inte redan har gjort det.

Ja, alla tycker vi olika, om du vill ha realism (som du tycks vara ute efter) så köp INTE shadow of mordor som är ett dussinspel skulle jag säga. Unity är så mycket bättre. Vi har alla rätt till våra åsikter.

Permalänk
Medlem

Om dom nu måste ha pengarna innan spelet är färdigt, varför inte bara släppa spelet som early access lite tidigare. Så kan ju dom mest hängivna fansen köpa skiten, spela o rapportera buggar, recensera så vi andra får ett mer komplett spel då vi köper det senare. Så vinner ju alla. Och folk slipper bli besvikna o känna sig lurade...

Permalänk
Medlem

Jag har som regel att aldrig köpa spelet innan eller på releasedagen. Nu för tiden är det sällan ett nytt spel är optimerat, alltid är det något som jävlas. Var totalt galen när jag satt med Tomb Raider på releasedagen och inte kunde spela mer än 30 min innan skiten kraschade och det tog 5-6 dagar innan det löste sig. För att inte tala om BF4.

Nu är det bara att sitta och vänta ut tills de har löst det här då, alternativt vänta tills spelet sänkts till kommande Steam-reor.

Visa signatur

Obsidian 350D: PSU: AX 860W 80+ Platinum | Moderkort: G1.Sniper M5 | CPU: i7-4770K | CPU-kylare: Hyper 212 Evo | RAM: 16GB - 1600MHz | GPU: GTX 1080 Ti STRIX |
Node 605: PSU: CX750M 80+ Bronze | Moderkort: MX-Gaming 5 | CPU: i5-4690K | CPU-kylare: NH-U9B | RAM: 16GB - 1866MHz | GPU: GTX 970 FTW |

Permalänk
Moderator
Testpilot

Aktien rasade, det är det enda språket herrarna som bestämmer på Ubisoft förstår så jag tror dom har lärt sig en liten läxa, tills dom bytt ut alla i maktposition i företaget och gör om samma sak igen. Inte konstigt man blir cynisk när allt man tittar på styrs av så stor vinst som möjligt. Tack för friheten Amerika men jag är inte säker på att det var just detta vi ville ha istället.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Sånt här är inte bra. Jag hade verkligen sett fram emot spelet men jag är lärt mig av ME3 och D3 släppen :D. Inga spel köps på releasen (gud förbjude förköp) utan det är bäst att vänta och avgöra i efterhand om produkten levererar det som är utlovat. 30 stabila fps på PS4 kunde jag motvilligt acceptera, 30 i MAX fps och 20 i snitt, nej tack.

För övrigt, det verkar som att Ubisoft kraftigt överskattat PS4 och XBones potential och försökt utveckla alldeles för grafiskt krävande spel. Rövdåliga portar till pc är dock oförsvarliga.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Köper inte längre spel från Ubisoft eller EA, ni bör göra detsamma.

Synd att Bioware ägs av dem, annars hade jag nog lyckats undvika EA. Älskar Mass Effect-serien samt DAO, DA2 var väl spelbart åtminstone. Blir att köpa DA3 och hoppas på det bästa, annars blir det att vänta tills The Witcher 3.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk

tjenixen!, har spelat en timme nu med 280x i crossfire i high med v-sync off 60hz, tycker att det flyter på fint! jag förväntade mig en katastrof med så va det inte! det dippar när det går undan bland folkmassorna men det är verkligen mycket bättre än black flag!

Visa signatur

sabertooth mk1 | i5 4690k 4,5ghz | corsair vengeance 16gb | windforce 980ti | evga g2 750w | kingston hyperX 3k | corsair air 540 | asus pg278q

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4ndyWhi7e:

tjenixen!, har spelat en timme nu med 280x i crossfire i high med v-sync off 60hz, tycker att det flyter på fint! jag förväntade mig en katastrof med så va det inte! det dippar när det går undan bland folkmassorna men det är verkligen mycket bättre än black flag!

ja asså jag har inte heller problem gillar spelet än så länge med 5% progress

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Jag tänkte köpa detta spel till jul, meeeen jag tror jag spelar om serien med Ezio istället!

Permalänk
Medlem

AC har nog varit skräp sedan AC2 och förstår inte riktigt varför någon bryr sig alls i dagsläget.

Kanske folk gillar spel som dom kan klå genom att trycka på X-knappen när spelet visar att man ska trycka på X-knappen? Vad vet jag.

Är inte speciellt förvånad över en dålig port från Ubisoft heller. Gäsp.