Ubisoft i blåsväder efter buggig lansering av Assassin's Creed: Unity

Permalänk
Hjälpsam

Synd med dessa buggar på ett sånt snyggt spel, vi får hoppas att de fixas så snart som möjligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Trist.

Det känns tyvärr som om att "panikreleaser" sakta men säkert håller på att smyga sig in som standard i spelbranchen, så att vi om ett par år inte ens kommer att höja ett ögonbryn åt liknande saker.

Det är sådant här som gjort att jag numera aldrig förbokar då det är lite för mycket "köpa grisen i säcken".

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Haha, det är ju Ubisofts logga på spelet, vad annat kan man förvänta sig? Detta var inte mer än vad jag förväntade mig. Få se hur många patcher de kommer släppa för att göra allt värre.

Permalänk

Assassin’s Creed Unity Live Update- November 13, 2014

http://assassinscreed.ubi.com/en-gb/news/news_detail.aspx?c=t...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd

Väldigt lamt när tillverkare mörkar och ljuger för konsumenterna om brister.

Kommunikation bör vara genuin, öppen, tydlig, och transparent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Frågan är om Far Cry 4 bör avbokas eller inte. 299kr var inte direkt illa men Ubis track record med Nvidia"optimerade" titlar är inte vad jag skulle klassa som direkt bra...

Funderar på om jag ska göra det också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

Vad hände med att betatesta sin spel? Var ju samma sak med Watch Dogs... Far Cry 4, ja det återstår och se.

åh gud. nu kommer jag inte våga köpa FC4. WatchDogs var/är ju helt trasigt och detta med antar jag. Vad håller ubisoft på med?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Och hur kollar i så fall Ubisoft att tidning X inte lånar ut sitt ex till tidning Y, så att båda kan göra ett tidigt Scoop på att spelet har prestandaproblem?

Sedan tycker jag det är att svika sina läsare att inte upplysa om problem bara för att man har avtal. Det är väl för fan bara att dra en rövare och säga att "anonyma källor på Ubisoft hävdar att.." Källskyddet lär de ju inte kunna förhandla bort i alla fall.

Klart man kan göra så, men dels tror jag inte att spelsidor samverkar särskilt mycket och det är knappast riskfritt. Hur ska man veta hur många på den egna och på den andra redaktionen som får reda på det och hur väl de kan bevara en hemlighet? Och hur många gånger kan man köra samma rövare med samma samarbetssida? Ingen spelsida vill få rykte bland utgivare om att man är ohederlig.

Permalänk
Skrivet av DatorMuppen:

Måste faktiskt hålla med, när det gäller Ubisoft så får man vänta att köpa ett spel(om man köper)ett bra tag efter release dagen. Var ett bra tag sen nu man köpte ett spel ifrån dem, jag tror det var Splintercell senaste...

Köpte FC3 på realese, och då var det inga stora spel förstörande buggar iaf. Så jag hoppas på att FC4 klarar sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Vill bara väga upp det negativa med att det fungerar bra för mig. Kör på rekomendationerna här: http://www.geforce.com/whats-new/guides/assassins-creed-unity... Jag får 45-55fps vilket räcker för att få det att flyta bra för mig. Inget hackande eller så alls och inga texturer som laddas in sent. Kör det på ett överklockat 970 och 4790k @ 4600mhz 16GB RAM. Troligen det snyggaste spelet jag spelat. Verkligen ett nextgen spel. Ta det för vad det är, det är mina egna högst subjektiva åsikter..
Förstår dock frustrationen hos dem som upplever låg fps och buggar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nej visst, men tidning X, som har demoex, kan ju sälja sin "Ubisoft har problem"-story till tydning Y, som inte har ett demoex, och sedan kan tidning X också skriva om det, och hänvisa till Y som källa. Då borde ju båda komma undan? Och sedan kan tidning X, 12 timmar efter release, skriva att problemen som tidning Y rapporterat om tidigare verkar stämma, och här är våran djupare analys.

I en ideell värld så borde det ju vara så, men för att utveckla det de andra har sagt(eftersom de har bara nämnt en liten del). Att bryta embargo innebär inte bara att de inte får några fler gratis exemplar från den spelstuion, det innebär att de blir svartmålade. Om du som speljournalist blir svartmålad så går ryktet snabbt, du får inga gratis spel från de stora AAA-titlarna, du blir inte bjuden till några event, inga inbjudningar till tester och ingen ställer upp på att göra intervjuer - ingen utvecklare vill ha med dig att göra! Det är kommersiellt självmord! Punkt! Oavsett om spelet i sig är ett skitspel så är det ingen journalist som vill bryta embargo eftersom de hade lika väl kunnat säga upp sig och bränna igenom sitt sparkapital på banken för att till sist hoppa framför ett tåg. Så ser det ut! Och ang det jag citerade så kan du nu säkert lista ut på egen hand att ingen tidning skulle göra något sådant för att det krävs inte direkt klara bevis för att bli svartmålad, det är inte en fråga om något domstolsbeslut här där man är oskyldig tills motsatsen har blivit bevisad.

Men om du inte tror mig så starta en speltidning och se vad som händer

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av anon5930:

Frågan är om Far Cry 4 bör avbokas eller inte. 299kr var inte direkt illa men Ubis track record med Nvidia"optimerade" titlar är inte vad jag skulle klassa som direkt bra...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror att Far Cry 4 kommer gå kasst på AMD, i alla fall till en början.
Nvidia ägare ligger nog bättre till.
Detta baserat på hur det sett ut på senare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Jaaay2k:

Vad hände med att betatesta sin spel? Var ju samma sak med Watch Dogs... Far Cry 4, ja det återstår och se.

Betatestning kallas "Early Access" idag. Kanske inte just i detta fallet men oftast.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Asså EA och ubisoft kan båda dra nånstans långt ner under jorden där solen inte skiner, Jag är trött på att punga ut 500kr för spel jag inte ens kan lira. bf4 köpte jag på lansering och FORTFARANDE än idag kan jag inte få skiten att funka. jag har gett upp.

Som tur är Funkar Arma3 som en dröm, och har blivit typ de enda spelet jag lirar nu just pga stabiliteten (ja förutom de andra ja har på steam, STEAM är den enda plattformen där mina köpta spel funkar på. <3 gabe

Vad är det med BF4 som inte funkar för dig? Jag är superledsen att jag inte kan spela bad company 2, det får inte jag att fungera....

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

åh gud. nu kommer jag inte våga köpa FC4. WatchDogs var/är ju helt trasigt och detta med antar jag. Vad håller ubisoft på med?

Jag fruktar för The Division. Iofs. är det Massive Entertainment som gör det och de har rötterna i PC så förhoppningsvis så blir det ett bra spel.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

haha vad har hänt med Ubisoft? Minns ni eran med GRAW, Splinter Cell: Chaos Theory, Assassins Creed 1 etc? Ett tag tyckte jag Ubisoft var bäst! Nu har jag t.om. mer förtroende för EA och Activision än Ubisoft...

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

TotalBiscuit har en bra video om detta: https://www.youtube.com/watch?v=SgpzT5V5Mgs

Summerar problemen ganska bra och kommer till slutsatsen att köp inte denna dyngan. efter att ha sett hans video kan jag inte annat än hålla med, detta är ett skämt.

Här har vi ett fint montage med en del buggar: https://www.youtube.com/watch?v=-PkzIGSyjLQ&channel=UCGSBxRKb...

uhhh...rörelsen och combatsystemt ser fortfarande ut som skit imo. Han verkar ju dessutom ha fått superpowers jämflrt med det jag minst från 1an och 3an. Sjukt långa hopp, nästan spiderman style, fast seg. Riktigt failat spel. Köp Shadow Of Mordor istället om ni inte redan har gjort det.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleTheGreat:

Fortfarande inte fått igång beyond earth... Köp ingenting på releasedagen

Samma här, efter att ha testat 5 olika versioner av drivrutiner, stabila och beta, testat alla "hotfixes" som jag kan googla fram, har jag till slut gett upp, it's funny för jag hade aldrig dessa problem förr när jag piratade spel...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Asså EA och ubisoft kan båda dra nånstans långt ner under jorden där solen inte skiner, Jag är trött på att punga ut 500kr för spel jag inte ens kan lira. bf4 köpte jag på lansering och FORTFARANDE än idag kan jag inte få skiten att funka. jag har gett upp.

Som tur är Funkar Arma3 som en dröm, och har blivit typ de enda spelet jag lirar nu just pga stabiliteten (ja förutom de andra ja har på steam, STEAM är den enda plattformen där mina köpta spel funkar på. <3 gabe

BF4 fungerar "ganska" bra efter sista stora patchen, dock så krävs det bättre nätkod fortfarande.
Iaf enligt mig.
Nätkoden känns extra dålig tycker jag när kör med hagelbrakare.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Unity fungerar för mig men prestandan är löjligt låg trots en bra pc, spelar ingen roll om jag väljer det lägsta så sjunker det under 30 fps ibland, går o spela men det är ingen fröjd alls.
Använder senaste drivrutinen som ska fungera med Unity

Permalänk
Medlem

Köp inte Ubisoft-spel (och till stor del EA-spel). De underlevererar alltid.

Visa signatur
Permalänk

Kör med allt på high och 1080p och jag tycker spelet funkar bra.
Så jag är tydligen inte speciellt kräsen

Visa signatur

Intel i7 8700K @ 5.0Ghz, MSI Z370 Gaming M5, MSI RTX2070 Armor,
Ballistix 16GB DDR4 3000MHz CL15, SSD Samsung 850 500GB,
EVGA Supernova G2 750W, Acer XF270HU,
Fractal Design Arc midi, Modifierat, Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem

Samtidigt lägger blizzard sju år på ett spel för att sedan lägga ner det för det inte var tillräckligt roligt enligt dem själva....
skillnad på utvecklare å utvecklare...

Permalänk
Medlem

Mitt sista Ubisoft spel var Watch Dogs. Jävla blufföretag. Spelet var inte ens i närheten så likt som de hade visat upp på förhand.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Discokungen

Ja det är verkligen helt absurt att folk fortfarande förbokar spel. Än mindre spel som har Ubisoft som utgivare. Trist att det inte gått in i folks huvuden att de inte är intresserade av att göra bra och fungerande spel utan ENBART är ute efter att tjäna pengar. Ja, det är ett företag men det behöver inte vara deras enda fokus. De satsar så otroligt mycket på marknadsföring för att visa saker i spelet som oftast inte kommer med. Grafiken i Watch Dogs och Far Cry 3, till exempel. För att inte tala om hur ointresserade de är av att optimera.

Såg spelet rulla på Xbones på GameX. Ungefär samma instabila framerate som det verkar vara på PC. Inte så kul att de sabbar marknaden så mycket.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Problemet är väl att i nuet så behövs spel inte testas lika grovt och grundligt som förr i tiden, allt går att patcha. Förr gick inte spel att patchas på konsoler, möjligtvis på datorn men oftast inte ens det. Men visst det fungerar, men de borde annonsera det då. De borde lära sig av MMORPG-industrin och göra typ öppen beta, beta test helger och liknande.

Gissar att EA och Ubisoft tänker lansering som öppen beta ?

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

För att folk som mig inte har något tålamod?

Medvetet om att spel faktiskt kan vara buggiga vid release och därför förväntar jag mig inte ett felfritt spel från början. Sedan finns de ju dessa som gnäller för att deras arm åker igenom en vägg under en mikrosekund.

Personligen förstår jag inte varför det skulle vara så orimligt att förvänta sig att man betalar för en färdig produkt, det gör man ju vid alla andra köp än vid just spel...

Sen är det bra mycket större problem än så folk har haft, och det hjälper nog inte att Ubisofts alla senaste större spel har haft helkassa releases och att de visat falskt gameplay på E3.

När ett företag gång på gång gör det så tydligt att de inte kunde bry sig mindre om sina konsumenter, utan bara prövar gång på gång hur långt de kan gå, då blir folk snabbt lessa, även om det "bara" rör sig om krascher, buggar och vedervärdig optimering.

i mean srsly, har du sett grafiken på low? Det menar dem ska kräva ett 680...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Problemet är väl att i nuet så behövs spel inte testas lika grovt och grundligt som förr i tiden, allt går att patcha. Förr gick inte spel att patchas på konsoler, möjligtvis på datorn men oftast inte ens det. Men visst det fungerar, men de borde annonsera det då. De borde lära sig av MMORPG-industrin och göra typ öppen beta, beta test helger och liknande.

Gissar att EA och Ubisoft tänker lansering som öppen beta ?

Activision är ju inte så mycket bättre de heller. Ghosts kändes som en early alpha när det kom ut. Helt trasigt.

jag spela FC3 nu faktiskt, är lite sen av mig. Men nu fungerar det bra, vet inte hu det va vi lansering. Hoppas FC4 är bra. Men vågar inte köpa vid släpp nu som sagt. Köpte Watchdogs direkt när det kom...spelade ine ens 1/3 av spelet innan jag tog bort det.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Activision är ju inte så mycket bättre de heller. Ghosts kändes som en early alpha när det kom ut. Helt trasigt.

jag spela FC3 nu faktiskt, är lite sen av mig. Men nu fungerar det bra, vet inte hu det va vi lansering. Hoppas FC4 är bra. Men vågar inte köpa vid släpp nu som sagt. Köpte Watchdogs direkt när det kom...spelade ine ens 1/3 av spelet innan jag tog bort det.

AW var heller inte superlyckat men vad jag förstått har Patch#1 löst det mesta. Tog en dryg vecka vilket är hyfsat "okej" antar jag.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Lasergurka:

Personligen förstår jag inte varför det skulle vara så orimligt att förvänta sig att man betalar för en färdig produkt, för gör man ju vid alla andra köp än vid just spel...

Sen är det br mycket större problem än så folk har haft, och det hjälper nog inte att Ubisofts alla senaste större spel har haft helkassa releases och att de visat falskt gameplay på E3.

När ett företag gång på gång gör det så tydligt att de inte kunde bry sig mindre om sina konsumenter, utan bara prövar gång på gång hur långt de kan gå, då blir folk snabbt lessa, även om det "bara" rör sig om krascher, buggar och vedervärdig optimering.

i mean srsly, har du sett grafiken på low? Det menar dem ska kräva ett 680...

Nej det är klart att man ska få ett färdigt spel! Det sjuka är, precis som du säger, att de marknadsför saker som inte finns i spelen. Falsk marknadsföring är bara förnamnet när det kommer till Ubisofts hype train och det är så fruktansvärt jävla irriterande att de ens FÅR göra det. Gång på gång. Spel efter spel...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld