Battlefield 5 återgår till militärtema

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rinosaur:

Antar att ni menar nästa och inte bästa

"Med bästa Battlefield byts det traditionella militärtemat ut och istället kommer spelaren att ta sig an rollen som polis och jaga brottslingar i kommande Hardline, ett skifte som inte fallit alla trogna fans i smaken. Nu framgår inte helt oväntat att nästföljande speltitel återgår till det traditionella receptet."

Titta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Hoppas att denna version öppnas upp för mod-communityn.

hur ska de då kunna sälja moddar i förklädnad? ( hardline )

Det kommer nog inte hända.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Ge oss ett WW2 eller Vietnam battlefield! Snällla DICE!

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag har faktiskt ingen idé vad jag vill att Battlefield 5 ska innehålla. Hör och häpna.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeanoBauer:

Om Battlefield 5 blir nåt slags rymdspel så flippar jag ur..
Dock verkar väl sånna spel vara poppis bland kidsen, men jag klarar inte av det! :'(

Battlefield 2142 är dock ett av de bästa och jämnaste Battlefield-spelen imo
Så kan de göra ett 2143 som är på samma nivå idag, som 2142 var då, så har vi en topplirare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruktstund:

Snälla DICE, var nu lite taktiska och gör Bad Company 3 för att göra alla glada...

Föredrog faktiskt Bad Company 2 över BF3. Dom "råna" inte spelarna med att släppa DLCs för att få nya kartor då.

Nya vapen, skins m.fl får man gärna ta betalt för (betala för kosmetiska saker), men banor bör vara 100% gratis.

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk
Medlem

Modern warfare tema är för att kunna rekrytera till amerikanska försvaret.

Hollywood är med sedan länge. Spelindustrin har varit med på noterna iaf i 10 år.

Hela FPS grejen har mer eller mindre tagits fram av amerikanska försvaret.

Permalänk
Medlem

1942 sen BC2, dom ända som var faktiskt bra. BF3 var ok, BF4 har jag inte spelat engång. Och jag köpte deluxe + premium.
Ingen fler förbeställningar för DICE tyvärr. Get your shit together.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Tycker dom ska gå tillbaka till andra-världskriget-temat som är grunden för denna spelserie (samt cod). gillar inte dessa nutida laserpangare!!

Håller helt med. Dock så är det framtiden som är populärt just nu. Inte bara spel, även Hollywood har snöat in på temat för tillfället. Tyvärr vill ju den stora massan ha just det så därför blir det ekonomist ohållbart för en stor spelstudio likt DICE att skapa ett spel för den lilla skaran som vill gå tillbaka till WW-eran. Nu släpptes ju Fury på bio nyligen, vilken var fantastiskt bra och har även fått höga betyg överallt. Förhoppningsvis blir den starten på ett uppsving för ytterligare WW baserade filmer. Kanske är det bara jag som dagdrömmer nu, men jag tror helt klart på att Hollywood har ett starkt inflytande över spelutvecklingen på så vis att filmerna påverkar gamers intressen.

Annars finns det ju Red Orchestra: Rising Storm att spela nu, vilket finns för ~50kr på Steam just nu. Men visst, det saknar ju Frostbite!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Äntligen en ny BFlanering! Som alla har väntat...

En lanseringsorige utan dess like. Eller är det bara jag som tycker BFserien har tokigt täta releaser för att vara ett multiplyerspel?

Tre år mellan två titlar i samma serie är ju inte helt galet. Bortser från Hardline då jag anser det vara en separat serie.

Skrivet av vompen:

Battlefield har vad jag vet minst 2 år mellan varje titel (Hardline är ett undantag), medan CoD släpper en ny titel varje år.
Men ja, det hade väl inte skadat ifall de kunde lägga på ett år till så det blir en titel var tredje år, men jag tycker ändå det är rätt okej

Det blir ju tre år nu. Late 2013 - Late 2016

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Hoppas att denna version öppnas upp för mod-communityn.

Ha, det är fortfarande EA som äger Dice

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

Bad Company 3
Battlefield 2144
Battlefield 1945

drömma kan man.

Battlefield 1915 hade varit grejer det. Kasta senapsgas och köra omkring i första generationens stridsvagnar. Behöva vara två personer för att kunna använda ett maskingevär! Det är teamplay det.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem

Så länge de ser till att spelet är färdigt och fungerar bra så kan det ju vara bra. Både BF4 och BF4 svalnade rätt ordentligt intressemässigt pga alla barnsjukdomar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Äntligen en ny BFlanering! Som alla har väntat...

En lanseringsorige utan dess like. Eller är det bara jag som tycker BFserien har tokigt täta releaser för att vara ett multiplyerspel?

BF4 släpptes 2013, att BF5 släpps slutet av 2016 gör alltså att det är 3 år emellan. Det känns inte som "tokigt tätt" för mig.
BF3 släpptes 2011, dvs. det är var 2 år mellan releasen av BF3 och BF4. Kanske lite för kort tid, men inte "tokigt tätt" det heller.

Det som är tokigt tätt är ju AC-serien, där man släppt ett nytt spel varje år sedan AC 2.... (tänkte inte ens nämna COD-serien).

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

Modern warfare tema är för att kunna rekrytera till amerikanska försvaret.

Hollywood är med sedan länge. Spelindustrin har varit med på noterna iaf i 10 år.

Hela FPS grejen har mer eller mindre tagits fram av amerikanska försvaret.

Ja, självklart är det hela en konspiration.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfish:

Battlefield 1915 hade varit grejer det. Kasta senapsgas och köra omkring i första generationens stridsvagnar. Behöva vara två personer för att kunna använda ett maskingevär! Det är teamplay det.

Men om det ska följa första världskriget tema så får alla sitta i skyttegravar i flera veckor utan att något händer. Kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Men om det ska följa första världskriget tema så får alla sitta i skyttegravar i flera veckor utan att något händer. Kul

Fast om du tänker efter så rusar inte soldater runt såsom dom gör i bf4 heller så att man skulle behöva sitta i en skyttegrav bara för det utspelas längre bak i tiden behöver inte alls vara säkert.

Jag skulle vilja ha ett vietnamspel. Vore sjukt häftigt att springa runt i djungeln och kasta granater ner i underjordiska gångar.

Kommer ihåg känslan när man spelade CoD - WaW singelplayer och man gick runt i djungeln för att senare bli rushad av massa vietnameser. Man var helt inne i det spelet och ha samma känsla i multiplayer vore mer än underbart.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av Hennnkee:

Battlefield 2142 är dock ett av de bästa och jämnaste Battlefield-spelen imo
Så kan de göra ett 2143 som är på samma nivå idag, som 2142 var då, så har vi en topplirare.

Just så.

Maken till balansering har jag inte sett sedan dess. Allt funkade utan att nerfa/boosta vapen HELA tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Fast om du tänker efter så rusar inte soldater runt såsom dom gör i bf4 heller så att man skulle behöva sitta i en skyttegrav bara för det utspelas längre bak i tiden behöver inte alls vara säkert.

Jag skulle vilja ha ett vietnamspel. Vore sjukt häftigt att springa runt i djungeln och kasta granater ner i underjordiska gångar.

Kommer ihåg känslan när man spelade CoD - WaW singelplayer och man gick runt i djungeln för att senare bli rushad av massa vietnameser. Man var helt inne i det spelet och ha samma känsla i multiplayer vore mer än underbart.

Ganska stor sannolikhet att det var Japaner i WaW, inte Vietnameser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Ganska stor sannolikhet att det var Japaner i WaW, inte Vietnameser.

Kommer jag ihåg så jävla fel? Jag vill minnas att man spelade som soldat under Vietnamkriget. Var ett tag sedan jag spelade det dock så kan kanske minnas fel. Själva känslan var fin i alla fall.

edit: Visst hade du rätt.. här är i alla fall det jag pratar om: https://www.youtube.com/watch?v=ddAWDZ49tcM
tänk det i frostbite 3

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Kommer jag ihåg så jävla fel? Jag vill minnas att man spelade som soldat under Vietnamkriget. Var ett tag sedan jag spelade det dock så kan kanske minnas fel. Själva känslan var fin i alla fall.

WaW = World at War, det vill säga WWII.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

zZzZ snacka om brist på idéer hos DICE när de kör på samma tema som BF2 fast med förbättrad grafikmotor.

Nej, tur att det finns andra bra spel där ute som man kan spela än bara DICEs skräpspel...

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Fast om du tänker efter så rusar inte soldater runt såsom dom gör i bf4 heller så att man skulle behöva sitta i en skyttegrav bara för det utspelas längre bak i tiden behöver inte alls vara säkert.

Jag skulle vilja ha ett vietnamspel. Vore sjukt häftigt att springa runt i djungeln och kasta granater ner i underjordiska gångar.

Kommer ihåg känslan när man spelade CoD - WaW singelplayer och man gick runt i djungeln för att senare bli rushad av massa vietnameser. Man var helt inne i det spelet och ha samma känsla i multiplayer vore mer än underbart.

Finns en Vietnam DLC till Battlefield bad Company 2. Kanske inte riktigt samma sak.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Hoppas på ww2 baserat på med vapnen,tank,flyg ,båtar de, hade då

Mumma
Maschinengewehr 42 , Lee-Enfield , Luger P.08 , Mauser pistol 7 Walter P38 , Automatgevär M1 Garand , Karbin M1A1 , Mauser 98K Karbin

Sturmgewehr 44 , MP40

m24 granat

inget framtids skit med laser och rymdskepp. USch

Visa signatur

|CoolerMaster Silencio 550| Intel Skylake 6700k@4.0GHz |Corsair Cooling Hydro H80i GT |Asus Z170 PRO GAMING |Ripjaws 3000mhz ddr4 ]Asus Strix 970 gtx|Fractal Design Newton R2 800W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

BF4 släpptes 2013, att BF5 släpps slutet av 2016 gör alltså att det är 3 år emellan. Det känns inte som "tokigt tätt" för mig.
BF3 släpptes 2011, dvs. det är var 2 år mellan releasen av BF3 och BF4. Kanske lite för kort tid, men inte "tokigt tätt" det heller.

Det som är tokigt tätt är ju AC-serien, där man släppt ett nytt spel varje år sedan AC 2.... (tänkte inte ens nämna COD-serien).

Fast det är ju först nu mot slutet av 2014 som bf4 fungerar OK. SÅ..tiden innan räknas som beta IMO

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfish:

Battlefield 1915 hade varit grejer det. Kasta senapsgas och köra omkring i första generationens stridsvagnar. Behöva vara två personer för att kunna använda ett maskingevär! Det är teamplay det.

O en QTE när man laddar om

Permalänk
Avstängd

Är jag den enda här som tror att Hardline kommer bli asfett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

Är jag den enda här som tror att Hardline kommer bli asfett?

Finns säkert ett par till men i regel så verkar folk vara rätt negativa till spelet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

EA i ett nötskal. $$$$$$$...

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Hur många år BETA test kommer bf5 bli ?

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?