Battlefield 5 återgår till militärtema

Permalänk

Kommer säkert bli flyg-hoppande soldater som har vingar och jetpacks.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst igenom kommentarerna nu så känner jag att de allra flesta av oss vill ha ett WWII eller Vietnam spel igen?
Vilket får mig att undra varför spelbolagen fortsättar med sina Modern Warfare teman / framtids teman.
Känns som att det faktiskt inte är vad spelarna vill ha? Men vad vet jag? folk kanske inte tycker det är lika "häftigt" med sådana teman.

Men känslan i dem spelen har helt klart vart bäst, När dem kom ut så kändes det som att man faktiskt var med på ett helt annat sätt, Nyare bf känns mer som ett vanligt spel bara, tidsfördriv. Och jag tycker bara att menyerna och pluginen som behövs för webläsaren m.m. bara är en krånglande soppa.
Och för i h****** ge oss tillbaka möjligheten att skapa LAN servrar, Men det lär knappast hända.
Eller så är det jag som är gammalmodig av mig

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Skall bli intressant att se hur många DLC:s man hinner annonsera innan man har ett släppdatum på spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

Bad Company 3
Battlefield 2144
Battlefield 1945

drömma kan man.

1945! Med samma känsla i fordon och flyg som i 42´!!!

Permalänk
Medlem

Blir det ett spel om utspelas i ww2 eller vietnamkriget så blir det nog ett garanterat köp. Blir det som gamla vanliga som bf3,4 så blir det nog inget köp för denna gång.

Visa signatur

FD Arc R2 |Asus Prime X370-PRO| AMD Ryzen 7 3700x -> NH-D15 | Palit GTX 1080TI Jetstream|G.skill Ripjaws 16GB 3400MHz| Evga G3 750W | Samsung 970 evo 500GB, Crucial MX100 256GB | Asus Xonar Essence STX| Fostex TH-x00 PH| Acer x34p |

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen på ett Battlefield 2143:) Älskade Titan mode i bf 2142;)

Visa signatur

XFX Pro Series XXX 650w, Asus M5A99fx Pro R2.0, AMD Fx 8350, Cooler Master Elite 430, Seagate Barracuda 7200RPM 1TB, MSI Radeon R9 280X Twin Frozr IV

Permalänk
Medlem

Battlefield: Bad Company 3
Battlefield 1944
Battlefield Vietnam 2
Battlefield 2143

Här är önskelistan, spelar ingen roll vilken det blir, så länge som det ej blir en 5'a!!!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeb:

Hur många år BETA test kommer bf5 bli ?

Räkna med att spelet fungerar någorlunda bra lagom till sista dlcn kommer ut.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Inget 2143? suck...

Permalänk
Medlem

Jag är glad om det bara återskapar BF1942 serien med Frostbite som det var utan att rör något basic från det gamla och att de i så fall lägger på nya vapen, nya kartor och fordon på det.

Permalänk
Medlem

Kan dom inte göra competive lika bra som i cs någon gång!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Kan dom inte göra competive lika bra som i cs någon gång!

CS är ett tävlingsinriktat spel medans BF är för en mer casual publik..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Synd att man hann svara på frågan om det fanns nåt att förbättra på hemsidan innan man såg detta.
Tycker detta tillhör fragzones eller andra spelsidors nyhetsvärde inte på en sida om hårdvara .
Visst kul för militärnördar men inget för mig.
Om det handlat om att battlefield kommer att kräva... eller info om ny grafikmotor eller liknande så ok, men inte bara ren spelinfo.
Annars en bra sida som jag kollar in minnst 2 ggr dagligen & gjort så sen sidan startade.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Nytt 1942 eller 2142 annars kan de skrota hela skiten.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Tycker dom ska gå tillbaka till andra-världskriget-temat som är grunden för denna spelserie (samt cod). gillar inte dessa nutida laserpangare!!

Själv gillar jag variaton, någon laserpangare nån modern shooter nån andra världskrig nån kalla kriget etc.

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Finns säkert ett par till men i regel så verkar folk vara rätt negativa till spelet.

HC fansen vill väl mest ha bättre grafik utan för stora förändringar medans jag som inte är ett så stort fan utan mest tycker det är småkul ser fram emot det som fan. Jag är i och för säg van att bli besviken.

Skrivet av Dr.Mabuse:

Ja, självklart är det hela en konspiration.

Och en väldokumenterad sådan. Det brukar stå med i eftertexterna.
Läs mer här:
The Guardian
Los Angeles Times
Huffington Post
Washington Post

Fördjupningsmaterial i form av en 232 sidor lång studie har du här.
"This article investigates popular discourses of national security and geopolitics in contemporary Hollywood films. It examines the role the US Department of Defense plays in producing popular images of military power and geopolitical identity and explores how these practices are linked to a dominant geopolitical imagination of American hegemony and the role of the United States in world politics. The analysis looks at how the Hollywood–Pentagon connection represents a key dimension of the military–entertainment–industrial complex, where a film is simultaneously being used as a tool for recruitment, military public relations, and commercial profit. A special focus is on how the Pentagon utilizes the theme of Alien invasions in major Hollywood films to popularize discourses of military superiority, heroism, and American leadership."

NSA är inte en ond, och hänsynslös jätteorganisation utan består av den här helt harmlösa tönten som gör allt för att hjälpa oss.

NSA är din vän. NSA vill hjälpa dig. NSA ger dig förvarning innan Zombierna anfaller.

Andra nämnvärda produktioner är The last ship som är en enda lång reklamfilm för marinen som är mänsklighetens sista hopp då de slåss mot ett dödligt virus. Eller de flera hundra filmer och serier som handlar om hemliga agenter som inte backar från att bryta mot alla lagar som finns (de är stiftade av mesar som inte fattar vad som krävs) och avlyssnar, mördar och torterar som de vill. För att det är rätt. För att det måste göras.

Dold text
Permalänk

F*ck Bad Company.
F*ck Battlefiend 1991.
F*ck Battlefield Vietnam.
YES TO BATTLEFIELD 2143, The future is awesome.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lulekrigaren:

F*ck Bad Company.
F*ck Battlefiend 1991.
F*ck Battlefield Vietnam.
YES TO BATTLEFIELD 2143, The future is awesome.

BF 1991 finns inte.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Äntligen en ny BFlanering! Som alla har väntat...

En lanseringsorige utan dess like. Eller är det bara jag som tycker BFserien har tokigt täta releaser för att vara ett multiplyerspel?

Fattar inte varför folk klagar på detta nu när dom alltid haft 1-3 års mellanrum mellan spelen, lite konstigt att man först för något årsedan började klaga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Nytt 1942 eller 2142 annars kan de skrota hela skiten.

+1

Permalänk
Medlem

Kul att se att så många gillar bf 2142 men är rädd för att det närmaste vi kommer en uppföljare är star wars battlefront

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Synd att man hann svara på frågan om det fanns nåt att förbättra på hemsidan innan man såg detta.
Tycker detta tillhör fragzones eller andra spelsidors nyhetsvärde inte på en sida om hårdvara .
Visst kul för militärnördar men inget för mig.
Om det handlat om att battlefield kommer att kräva... eller info om ny grafikmotor eller liknande så ok, men inte bara ren spelinfo.
Annars en bra sida som jag kollar in minnst 2 ggr dagligen & gjort så sen sidan startade.

Det här har nästintill flest kommentarer av nyheterna på första sidan, ingen som säger att du behövde läsa denna artikel, finns gott om artiklar för de som bara gillar hårdvara också.

Men spelkvällar och allt som sker på Swec så anser jag iaf inte att det enbart är en sida om hårdvara.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag spela sönder bad compamy 2 och bf3 jätte roligt men ganska linjärt i längden när du har alla vapen och mods osv i slutet körde jag mest runt med bil armerad med c4 :P, 4an orka jag inte ens köpa.
Är så trött på dessa moderna militär fps spel så hoppas hardline kommer med något nytt. Där finns det ju också chans att göra det lite mera tävlings inriktat som i CS:GO T mot CT men med Robers vs Cops istället. Jag tröttnar iaf aldrig på cs du möter svårare motstånd och det är inte bara något run and gun spel. Bara min åsikt

Permalänk
Vägledare
Skrivet av Fruktstund:

Snälla DICE, var nu lite taktiska och gör Bad Company 3 för att göra alla glada...

Jag minns att jag för ett tag sedan läste att Dice hade sagt att de fortfarande inte hade någon större aning om varför just Bad Company blev så populärt som det blev

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på ett Battlefield 2 / Bad Company 2 liknande spel. Battlefield 3 känns fruktansvärt linjärt och för "köttigt" i den formen att alla står ofta på en plätt och bara mosar skott!

Vi får se, hoppas kan man alltid göra!

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är väldigt tråkigt att Battlefield 1943 bara kom till konsol, det gör sig bättre på pc.
Det är också synd att det inte kunde komma en 2142 på nya motorn, måste säga att balanseringen var bättre där än i många andra bf-spel och de hade gjort mycket jobb för att få teamwork att fungera.

Jag äger själv samtliga bf-spel som har släppts, men jag förstår inte vad folk ser i bad company 1 och 2, som inte finns i BF3 och BF4. För mig var den stora grejen med BC1 & BC2 Frostbite, det var ett enormt uppsving över BF2. Men i övrigt tycker jag inte det är jätteskillnader att köra BC mot BF3.

Möjligtvis mer öppna och stora banor och mindre stadsträngsel och CoD-känsla? Är det det? För jag kan definitivt hålla med om att BF har blivit på tok för trångt och avsmalnat på senare år. En sak som alltid irriterade mig i BC2 var hur helikoptern inte gick att manövrera ordentligt, gick inte att loopa som i BF2.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Att de inte bara slänger upp en poll på www.battlefield.com så får vi rösta på vad vi vill ha, så ser de iaf hur läget ser ut istället för att gissa vad vi vill. Garanterar fan att WW2 eller Vietnam skulle vinna dirr. Folk är less på framtid-laz0r-pew-pew-spel-med-2342384763-gadgets-crap-spel. Ge mig en KAR98 eller Garand M1 (pling!) så är jag nöjd!

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Borde finnas mer pengar att tjäna på att lugna ner utgivning och faktiskt göra färdigt de spel man släpper istället..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Er1kssoN:

Att de inte bara slänger upp en poll på www.battlefield.com så får vi rösta på vad vi vill ha, så ser de iaf hur läget ser ut istället för att gissa vad vi vill. Garanterar fan att WW2 eller Vietnam skulle vinna dirr. Folk är less på framtid-laz0r-pew-pew-spel-med-2342384763-gadgets-crap-spel. Ge mig en KAR98 eller Garand M1 (pling!) så är jag nöjd!

Ser vi ju hur det gick sist när användarna röstade in metro, firestorm, gulf of oman och caspian som banor dom ville ha tillbaka. Jag har ingen tilltro till battlefieldspelare som röstar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Fattar inte varför folk klagar på detta nu när dom alltid haft 1-3 års mellanrum mellan spelen, lite konstigt att man först för något årsedan började klaga...

Därför att DICE/EA släppt samma sak de senaste åren och inte som förr då de varierade mellan släppen.