Permalänk
Medlem

Bygger egen dator, behöver hjälp!

Hejsan!

Jag har köpt en Intel Premium Gamer från Komplett.se och håller på och bygger ihop den nu!
Datorn startar men på bildskärmen så händer inget. Processorfläkten startar inte häller?

Någon som vet vad problemet kan vara?

Mvh,
Jesper

Permalänk
Medlem

4/8 pin ovanför CPU inkopplad?

Permalänk
Medlem

Om möjligt, ladda upp en tydlig bild på datorns insida på valfri bildtjänst och länka till bilden här.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Skrivet av Nject:

Hejsan!

Jag har köpt en Intel Premium Gamer från Komplett.se och håller på och bygger ihop den nu!
Datorn startar men på bildskärmen så händer inget. Processorfläkten startar inte häller?

Någon som vet vad problemet kan vara?

Mvh,
Jesper

fota av ditt bygge lite så här, med alla kablar insatta.

inte så här

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Här är några bilder, behövs flera så kan jag fixa det!

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen btw!

Uppskattas!

Permalänk
99:e percentilen

Du ska ansluta CPU-fläkten till kontakten märkt "CPU_FAN" (där just nu din bakre chassifläkt är ansluten).

Kontrollera gärna att alla strömkablar sitter som de ska, särskilt EPS12V (där alla åtta stift ska vara anslutna om moderkortets kontakt har åtta stift), 24-pin ATX och PCIe (där alla stift i grafikkortets strömkontakter ska vara fyllda).

Ha inte datorn igång om inte CPU-fläkten snurrar; CPU:n kan bli väldigt varm då!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

4/8 pin ovanför CPU inkopplad?

Skrivet av PeCe:

Om möjligt, ladda upp en tydlig bild på datorns insida på valfri bildtjänst och länka till bilden här.

Skrivet av jonatan80:
Skrivet av Alling:

Du ska ansluta CPU-fläkten till kontakten märkt "CPU_FAN" (där just nu din bakre chassifläkt är ansluten).

Kontrollera gärna att alla strömkablar sitter som de ska, särskilt EPS12V (där alla åtta stift ska vara anslutna om moderkortets kontakt har åtta stift), 24-pin ATX och PCIe (där alla stift i grafikkortets strömkontakter ska vara fyllda).

Ha inte datorn igång om inte CPU-fläkten snurrar; CPU:n kan bli väldigt varm då!

Tack för hjälpen! Cpu fläkten funkar nu iallafall men händer fortfarande inte något på bildskärmen :/

Permalänk
Medlem

Fixade min ssd och fick det att funka