Har det hänt er att ni inte får era ordrar skickade samma dag fast ni beställt innan 5? Hur ofta?

Permalänk
Medlem

Har det hänt er att ni inte får era ordrar skickade samma dag fast ni beställt innan 5? Hur ofta?

Jag har handlat på inet regelbundet i över 5 år nu. Dom var alltid det jag litade på mest då det var pålitliga och snabba. Så att även om det kanske kostade några hundralappar mer än på ett annat ställe föredrog jag att beställa från inet. Dock så har jag vid dom 2 senaste gånger beställt inte fått varorna skickade samma dag (Beställt nu 2 gånger på ungefär 1 månad) fast jag lagt in ordern innan 17.00.

Första gången var när jag beställde alla delar till en ny dator, då beställde jag någon gång efter 16.00 och det var en bunt delar så jag tyckte att det kanske var förståeligt att dom inte skulle hinna skicka det samma dag. Dock så beställde jag 1 produkt idag runt klockan 13.00 och så visar det sig att den inte har skickats idag.

Jag förstår att dom måste ha fått otroligt mycket beställningar idag men kan ändå inte sluta känna att det är lite surt att dom inte skickat ut produkten samma dag.

Har det hänt er förr? Är inet kanske inte lika snabba längre?

Permalänk
Medlem

Kan ju ha varit att du bara haft otur. Att dom haft mycket att göra

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

Dagens I-lands problem

Permalänk
Medlem

De lär väl ha extra workload nu med tanke på att de kör Black Friday rea. Det är ju inte så att de garanterar att skicka det utan de kör väl på så fort de hinner och just idag så är det mycket att göra.

Permalänk
Medlem

La en beställning där idag, tog två timmar innan det skickades. Skulle tro att du bara haft otur.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Inet
Skrivet av daniol:

Jag har handlat på inet regelbundet i över 5 år nu. Dom var alltid det jag litade på mest då det var pålitliga och snabba. Så att även om det kanske kostade några hundralappar mer än på ett annat ställe föredrog jag att beställa från inet. Dock så har jag vid dom 2 senaste gånger beställt inte fått varorna skickade samma dag (Beställt nu 2 gånger på ungefär 1 månad) fast jag lagt in ordern innan 17.00.

Första gången var när jag beställde alla delar till en ny dator, då beställde jag någon gång efter 16.00 och det var en bunt delar så jag tyckte att det kanske var förståeligt att dom inte skulle hinna skicka det samma dag. Dock så beställde jag 1 produkt idag runt klockan 13.00 och så visar det sig att den inte har skickats idag.

Jag förstår att dom måste ha fått otroligt mycket beställningar idag men kan ändå inte sluta känna att det är lite surt att dom inte skickat ut produkten samma dag.

Har det hänt er förr? Är inet kanske inte lika snabba längre?

Det är mig veterligen väldigt sällan som det händer att en order som är lagd innan 17:00 inte går iväg samma dag om allt finns i lager. Självklart händer det att det blir försenat och kan bero allt från att vi har strul med lagerroboten, att varan saknas eller ligger på fel ställe etc.

Utan dina ordernummer så är det svårt att gräva vidare i det så ta gärna och skicka ett mail till info@inet.se om det är så att du vill ha ett mer konkret svar.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram