Microsoft har förstört Skype också

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av LeVvE:

Jag är allt för att ändra bara för att ändra och göra det modernare.

Mjukvara som ser 10 år gammal ut är inget jag vill använda.

Mjukvara som fungerar bra är sånt jag vill använda, att behöva lära om utan att det ger någon fördel är som sagt ren idioti, se tex på win 8 och hur det blivit ett totalfiasko just pga att man förändrar utan att förbättra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Mjukvara som fungerar bra är sånt jag vill använda, att behöva lära om utan att det ger någon fördel är som sagt ren idioti, se tex på win 8 och hur det blivit ett totalfiasko just pga att man förändrar utan att förbättra.

Att Windows 8 skulle vara sämre än tex Windows 7 är mycket personligt. Själv tycker jag Windows 8 funkar bra mycket bättre i det mesta jag gör och det är även mycket snyggare. Kör nu även Windows 10 Preview.

Att man behöver lära om sig vet jag inte om det stämmer 100%. Nästan allt bara finputsas och görs snyggare, nästan alla inställningar etc finns på samma ställe. Tar inte många sekunder att lära sig vart saker finns efter en uppgradering.

Olika personer helt enkelt. Vissa vill köra samma sak för evigt utan att något ändras. Jag blir trött efter ett tag och byter till något annat om det inte kommer förändringar.

Får små orgasmer av att gå från tex Android 4.4 till Android 5.0, Skype 6.0 till Skype 7.0 och Windows 7 till Windows 8. Du fattar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Att man behöver lära om sig vet jag inte om det stämmer 100%. Nästan allt bara finputsas och görs snyggare, nästan alla inställningar etc finns på samma ställe. Tar inte många sekunder att lära sig vart saker finns efter en uppgradering.

Det första jag får göra för att kunna vara till någon nytta när någon har Windows 8/8.1 problem är att installera en startmeny så jag kommer åt alla verktygen. Utan dem är jag helt körd. Och det har varit så i ett par år vid det här laget?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Kör dock voice activation i ts, det gör alla jag kör med vad jag vet iaf
Dock så är det här bruset pålagt för att man just ska höra att samtalet är igång, säkert många som gillar det. De gör ju samma sak på vanliga telefoner, tycker dock det är mycket kraftigare på skype

Kanske någon som har knäck i lurarna också. Nu har jag rätt så dålig hörsel så är ingen expert men om personen på andra änden i skype stänger av sin mikrofon eller mutar den så blir det helt tyst i Skype. Samma sak om personen kör med push to talk. Om dom gör det så är det helt tyst när dom inte pratar.

Så antingen är det jag som hör dåligt, eller så är det något annat. För hos mig är det tyst allafall.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Kanske någon som har knäck i lurarna också. Nu har jag rätt så dålig hörsel så är ingen expert men om personen på andra änden i skype stänger av sin mikrofon eller mutar den så blir det helt tyst i Skype. Samma sak om personen kör med push to talk. Om dom gör det så är det helt tyst när dom inte pratar.

Så antingen är det jag som hör dåligt, eller så är det något annat. För hos mig är det tyst allafall.

Hehe tja du är inte den enda, vanesak kanske. Men i 9 fall av 10 har de personer som sagt precis som du, blivit förvånad över hur tyst det är när man kommer in på TS

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

ICQ någon?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Hehe tja du är inte den enda, vanesak kanske. Men i 9 fall av 10 har de personer som sagt precis som du, blivit förvånad över hur tyst det är när man kommer in på TS

Som sagt, push to talk. Så blir det lika tyst i skype som på TS. Mest troligt kör knappast du eller något av dina polare push to talk på skype. Anledningen till varför folk tycker det blev tyst på TS är ju då uppenbart. För att helt plötsligt går man får en konstant ström från deras mikrofoner (inkl. brus som plockas upp) till push to talk eller voice activation.

Test: pröva att köra med konstant öppen mikrofon i TS med några polare och se hur "tyst" det fortfarande är.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag gillar uppdateringen, smaken är olika

Permalänk
Medlem

Sitter på version 7.0 utav skype, kan tipsa om att tryck på "View" sen välja "Compact Sidebar View". Det löste problemet med kontaktlistan för mig iaf angående storleken på allas ikoner.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem

Det finns en väldigt lätt lösning på problemet. Använd en gammal version(kolla majorgeeks.com).

Jag använder en som är nästan ett år gammal och har gjort det i över 7 månader nu. Inga problem för mig.
Skype är mycket bra optimerat för bandbredd dessutom är det programmet alla använder. De kommer antagligen fixa nyaste versionen av Skype. Nadella kommer se över det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Hade gärna betalat för en reklamfri tjänsts med det gamla utseendet.

Köp Lync med office365.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Inaktiv

Kan inte annat än att hålla med. Riktigt uselt har Skype blivit. Det roliga (tråkiga för MS användare?) är att både Linux clienten samt Mac clienten är betydligt mycket bättre samt reklamfri.

Dock tog jag mig friheten att installera en XMPP-server som jag chattar med med mina nära och kära. Tråkigt är dock att man inte kan ringa. För det blir det mest Facetime för mig.

Permalänk
Medlem

Trött på att de ändrar hur ditt skype ser ut? Eller annan chatt-service för den delen.

Lösningen: Miranda IM

Där kan du koppla ihop samtliga av dina chatt program till ett och samma program. Ladda hem programmet och under addon lägg till de chatt protokoll som du använder och koppla allt till ett och samma program. Enkelt och smidigt, dessutom finns 'skining/customizing' support så gillar du inte hur det ser ut, ändra det.

http://addons.miranda-im.org/
http://www.miranda-im.org/download/
(Windows 8.X support är så där, kör i kompatibilitetsläge till windows 7 och det funkar hur bra som helst.)

Et voila.

Vet inte hur folk missat det, det är ju gammalt som gatan...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Välj "Simple List View" så får ni det typ som det var förut

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag gillar nya Skype. Mycket renare och lättare att hitta. Däremot gillar jag inte att smileys blir jättestora om man inte gör dom tillsammans med text.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Viber

Prova Viber, vet ingen som åtrgått till skype

Visa signatur

Motsatsen till anpassning är inte missanpassning utan skapande förändring

Permalänk
Medlem

Dom tog bort spel funktionen i skype också

Permalänk

Har inte läst igenom hela tråden men jag tycker att det är bra mycket snyggare och trevligare nu efter några dagars användning. Tips: klicka "Enkel listvy" under Visa så att listan blir som förut. Gillar faktiskt även pratbubblorna som gör det betydligt enklare att läsa konversationer. Upplever även att samtalskvaliteten har blivit bättre men det kanske är en slump.

Skypes gränssnitt har aldrig varit bra direkt så jag förstår inte var denna negativiteten till förändring kommer ifrån. Är det bara det obligatoriska MS-hatet som slår till igen?

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av AtomicPunk:

Har inte läst igenom hela tråden men jag tycker att det är bra mycket snyggare och trevligare nu efter några dagars användning. Tips: klicka "Enkel listvy" under Visa så att listan blir som förut. Gillar faktiskt även pratbubblorna som gör det betydligt enklare att läsa konversationer. Upplever även att samtalskvaliteten har blivit bättre men det kanske är en slump.

Skypes gränssnitt har aldrig varit bra direkt så jag förstår inte var denna negativiteten till förändring kommer ifrån. Är det bara det obligatoriska MS-hatet som slår till igen?

De skulle aldrig ha tagit bort funktionerna som messenger hade, skype kunde ha fått integreras med sin begränsade funktionalitet men de som körde på en dator kunde ha fått fortsätta köra med messengers funktioner och bara gått över till skype när man ska "ringa ut"
Att välja den sämsta klienten som bas och samtidigt ta bort en massa funktionalitet och nu dessutom packa den med reklam och ett mer användarfientligt interface är ju bara dumt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

De skulle aldrig ha tagit bort funktionerna som messenger hade, skype kunde ha fått integreras med sin begränsade funktionalitet men de som körde på en dator kunde ha fått fortsätta köra med messengers funktioner och bara gått över till skype när man ska "ringa ut"
Att välja den sämsta klienten som bas och samtidigt ta bort en massa funktionalitet och nu dessutom packa den med reklam och ett mer användarfientligt interface är ju bara dumt.

Varför citerade du mig?

I vilket fall, vilken funktionalitet var det messenger hade?

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av AtomicPunk:

Varför citerade du mig?

I vilket fall, vilken funktionalitet var det messenger hade?

Det var en fortsättning på ditt inlägg, messenger var bättre när det gällde att dela saker, filer och videos.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kul, idag när man startar upp datorn så har Skype uppdaterat sig själv, utan mitt samtycke.

Kan man inte stämma Windows eller något... -_-

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Trött på att de ändrar hur ditt skype ser ut? Eller annan chatt-service för den delen.

Lösningen: Miranda IM

Där kan du koppla ihop samtliga av dina chatt program till ett och samma program. Ladda hem programmet och under addon lägg till de chatt protokoll som du använder och koppla allt till ett och samma program. Enkelt och smidigt, dessutom finns 'skining/customizing' support så gillar du inte hur det ser ut, ändra det.

http://addons.miranda-im.org/
http://www.miranda-im.org/download/
(Windows 8.X support är så där, kör i kompatibilitetsläge till windows 7 och det funkar hur bra som helst.)

Et voila.

Vet inte hur folk missat det, det är ju gammalt som gatan...

Om jag inte minns helt fel kommer Microsoft snart att stänga alla gateways mot 3e-part plugins och klienter.
Med andra ord kommer det här ovan snart inte fungera längre, tyvärr..

Skrivet av Minsc S2:

Kul, idag när man startar upp datorn så har Skype uppdaterat sig själv, utan mitt samtycke.

Kan man inte stämma Windows eller något... -_-

Hade du Skype på manuell uppdatering då? Default är automatisk, själva poängen med den är att användaren inte tillfrågas.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Kollade upp lite skärmdumpar för 6.22 och det tur att man fortfarande sitter på 6.21. Kommer aldrig uppdatera Skype så länge de kör med den nya layouten :(. Dock förstår jag inte hur folk kan störa sig på reklamen i Skype. Jag ser den aldrig.

Bild 1
Bild 2

På "visa" fliken kan man klicka i Visa i delad vy, då blir det en annan mindre ruta för chatt iaf. hittade det nyss

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul