Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

segt internet, tips på hjälp!?

Tjena, som rubriken lyder så har mitt internet (adsl) varit sjukt segt. Jag får ut 1mbit ner och 1mbit upp på bredbandskollen. Har normalt sett 12mbit ner. Jag har kontaktat min ISP som är tele2, och de har inte löst problemet än på 3 veckor. Då undrar jag ifall de kan vara något hemma hos mig som är fel? Det har funkat felfritt i drygt ett år innan detta problem hände. Har testat bytt modem, adsl splitter, (ja de sitter i första jacket och är seriekopplat) det konstiga är att vissa dagar har internet funkat helt okej under en viss timme/timmar, men sen börjar de krångla igen. Jag har testat med två olika modem så de känns inte som att de är felet? Och 3 olika adsl splitters. Har ni några tips eller tror ni felet ligger hos min ISP? En sak till jag kan tilläga är att de står att jag har anslutning till internet ibland, men när ja ansluter tillexempel Google så står det " ej säker anslutning, och nånting med certifikat.

Skriv gärna vad ni tror är fel, eller vad jag kan åtminstone utesluta eller felsöka här hemma själv.

Permalänk
Medlem

Kollat ifall du har virus eller malware?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Kollat ifall du har virus eller malware?

Va hos en polare med min dator för några dagar sen, funkar kanon där! Och har virussökt men inte hittat något