Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Någon fläkt går 100% Förmodligen Nätaggets

Permalänk
Medlem

Någon fläkt går 100% Förmodligen Nätaggets

Tjenare, jag skulle starta min dator imorse som vanligt, men när jag kom in i windows så började någon fläkt gå på antagligen 100% för det låter mycket mer än vad den vanligt vis gör under load.

Den går alltså inte igång så mycket förns efter login skärmen till windows.
Jag har kollat CPU och GPU temperaturer och de båda ligger runt 30 grader -+.
Speed fan hittar bara en fan som går på ca 870 RPM och det verkar inte vara så mycket.
Det är ganska irriterande att höra fläkten såpass mycket hela tiden.

Är tacksam för hjälp!

Edit: Jag har nu öppnat upp dator och lyssnat, det låter som att det kommer ifrån nätaggregatet... Är det dags att byta ut det tro? Det är 4 år efter jul och modellen är corsair tx 650w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweam:

Tjenare, jag skulle starta min dator imorse som vanligt, men när jag kom in i windows så började någon fläkt gå på antagligen 100% för det låter mycket mer än vad den vanligt vis gör under load.

Den går alltså inte igång så mycket förns efter login skärmen till windows.
Jag har kollat CPU och GPU temperaturer och de båda ligger runt 30 grader -+.
Speed fan hittar bara en fan som går på ca 870 RPM och det verkar inte vara så mycket.
Det är ganska irriterande att höra fläkten såpass mycket hela tiden.

Är tacksam för hjälp!

Edit: Jag har nu öppnat upp dator och lyssnat, det låter som att det kommer ifrån nätaggregatet... Är det dags att byta ut det tro? Det är 4 år efter jul och modellen är corsair tx 650w

är väl bara att du stoppar fläktarna 1 och 1 tills du hittar den som väsnas. Har du nätaggsfläkten kopplad till nån styrning på moderkortet? låter ju inte som det är nå fel på nätaggets fläkt eftersom den drar igång för fullt inne i windows. Det är säkert nå mjukvarufel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

är väl bara att du stoppar fläktarna 1 och 1 tills du hittar den som väsnas. Har du nätaggsfläkten kopplad till nån styrning på moderkortet? låter ju inte som det är nå fel på nätaggets fläkt eftersom den drar igång för fullt inne i windows. Det är säkert nå mjukvarufel.

Jag ska testa det när jag kommer hem ifrån skolan, nej jag har inte den kopplad till någon styrning på moderkortet.
Jag installerade inget vad jag kommer ihåg igår men idag när jag startade den så gick den upp så, om det nu är den som jag är ganska säker på att det är.

Permalänk
Medlem

Tog ur nätagget och gjorde rent det lite från damm och nu funkar det