Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goteborgan:

Men vad trevligt, jag som har små väntat. PS Store har rea på Uncharted 4.
369 kr för vanliga och 459 kr för deluxe edition.

Hoppas nu Naughty Dogs kan leverera lika bra som dem gjorde med The last of us! :F

https://store.playstation.com/#!/sv-se/uncharted-4-a-thief's-...

Hoppas?

Med Naughty Dogs behöver man inte hoppas på att det blir bra, man är garanterad ett perfekt spel, bästa grafiken mm, till skillnad från ex Ubisoft mfl som bara dumpar ut spelen på marknaden och sedan nästintill struntar i dem helt, utan låter dem vara trasiga, så släpper Naughty Dogs ett fungerande spel direkt, med kvalité.

Sedan så är det ju lite skillnad med, Naughty Dogs ägs ju av Sony och har då betydligt högre krav på sig, och kan lägga mer tid på utveckling (dvs mer personal/pengar) än att hetsa fram spel som ex Ubisoft, EA mfl gör för att få ut det på marknaden och sedan köra något "vi ska försöka rädda spelet och vårat rykte" efter.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Hoppas?

Med Naughty Dogs behöver man inte hoppas på att det blir bra, man är garanterad ett perfekt spel, bästa grafiken mm, till skillnad från ex Ubisoft mfl som bara dumpar ut spelen på marknaden och sedan nästintill struntar i dem helt, utan låter dem vara trasiga, så släpper Naughty Dogs ett fungerande spel direkt, med kvalité.

Sedan så är det ju lite skillnad med, Naughty Dogs ägs ju av Sony och har då betydligt högre krav på sig, och kan lägga mer tid på utveckling (dvs mer personal/pengar) än att hetsa fram spel som ex Ubisoft, EA mfl gör för att få ut det på marknaden och sedan köra något "vi ska försöka rädda spelet och vårat rykte" efter.

Jo, har sett lite av Uncharted 4. Men man är lite bortskämd av The last of us. Ett av dem bästa spelen jag har kört i mina dar.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goteborgan:

Jo, har sett lite av Uncharted 4. Men man är lite bortskämd av The last of us. Ett av dem bästa spelen jag har kört i mina dar.

Har du spelat Uncharted 1-3?
Annars köp dem och spela igenom de före och avsluta med Uncharted 4, så spoilar du inte de tidigare spelen i serien

Finns Uncharted: The Nathan Drake Collection för PS4.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Har du spelat Uncharted 1-3?
Annars köp dem och spela igenom de före och avsluta med Uncharted 4, så spoilar du inte de tidigare spelen i serien

Finns Uncharted: The Nathan Drake Collection för PS4.

Har inte spelat dem förut, får se hur jag gör faktiskt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Jo, har sett lite av Uncharted 4. Men man är lite bortskämd av The last of us. Ett av dem bästa spelen jag har kört i mina dar.

Förutom att det var på tok för mycket "filmsekvenser" i spelet så var det riktigt bra. Speciellt storymässigt.

Permalänk
Medlem

Är det dumt att köpa en ps4 nu eller? då VR när det kommer sen då blir konsollen för klen eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

Är det dumt att köpa en ps4 nu eller? då VR när det kommer sen då blir konsollen för klen eller?

Vill minnas att Sony gått ut med att även den gamla versionen klarar av VR. Jag kommer dock vänta och se innan jag hoppar på PS VR. I värsta fall blir det till att kränga denna och köpa Neo.
Time will tell.

Permalänk
Medlem

Nu är det "Summer Sale" på PS Store:
https://store.playstation.com/#!/en-se/summer-sale/cid=STORE-...

Knep Heavy Rain / Beyond Two Souls för cirka 200:- då det var ännu bättre rabatt som PS Plusmedlem.

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på att skaffa mig en ps4 för att kunna spela titlar såsom ratchet & clank, last of us osv... vad tycker ni att man ska ge för en begagnad konsol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zentrax:

Jag är sugen på att skaffa mig en ps4 för att kunna spela titlar såsom ratchet & clank, last of us osv... vad tycker ni att man ska ge för en begagnad konsol?

kan du vänta så kommer snart den nya mer kraftfullare PS4 "NEO" till hösten och då kommer kanske priserna sjunka mer på den vanliga.

Annars beror det mycket på hur mycket och vilka tillbehör och spel (på skiva) som kommer med.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av edson:

Nu är det "Summer Sale" på PS Store:
https://store.playstation.com/#!/en-se/summer-sale/cid=STORE-...

Knep Heavy Rain / Beyond Two Souls för cirka 200:- då det var ännu bättre rabatt som PS Plusmedlem.

Tackar för det tipset! Har varit sugen på Heavy Rain en längre stund!

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk

Nån mer än jag som ska spela No man's sky när det kommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDiver:

Nån mer än jag som ska spela No man's sky när det kommer?

Hade tänkt det men eftersom jag tydligen inte längre kan handla på PSStore utan bara får felmeddelande oavsett betalmedel som funkar överallt annanstans så nej

Missade summer sale också p.g.a. detta

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Hade tänkt det men eftersom jag tydligen inte längre kan handla på PSStore utan bara får felmeddelande oavsett betalmedel som funkar överallt annanstans så nej

Missade summer sale också p.g.a. detta

Jag fick felmeddelanden när jag skulle köpa Uncharted 4, försökte betala via deras sida. Testade med kortet och paypal. Funkade inte alls, blev irriterad och testade på ps4 och där funkade det direkt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av krrjon:

Hade tänkt det men eftersom jag tydligen inte längre kan handla på PSStore utan bara får felmeddelande oavsett betalmedel som funkar överallt annanstans så nej

Missade summer sale också p.g.a. detta

Om du från början hade kort som nekades (kan t.ex vara att man glömmer att aktivera köp utan bank-id om man har Nordea.. ja, jag har gjort just detta ) så är ditt konto spärrat i 48 timmar. De gör tydligen detta för att försvåra att folk handlar upp andra folks pengar. Hur som, vänta 48 timmar sen du sist försökte, för timern nollställs varje gång du försöker och det är spärrat. Sen så funkade det fint för mig iaf.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Jag fick felmeddelanden när jag skulle köpa Uncharted 4, försökte betala via deras sida. Testade med kortet och paypal. Funkade inte alls, blev irriterad och testade på ps4 och där funkade det direkt.

Skrivet av Xyborg:

Om du från början hade kort som nekades (kan t.ex vara att man glömmer att aktivera köp utan bank-id om man har Nordea.. ja, jag har gjort just detta ) så är ditt konto spärrat i 48 timmar. De gör tydligen detta för att försvåra att folk handlar upp andra folks pengar. Hur som, vänta 48 timmar sen du sist försökte, för timern nollställs varje gång du försöker och det är spärrat. Sen så funkade det fint för mig iaf.

Det var precis som Goteborgan sa funkar klockrent på PS4 men via deras sida är det tvärstopp. Vette sjutton vad dom sysslar med, fick mig i alla fall mitt sniper elite III så jag e nöjd

Tack för tipset Goteborgan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Det var precis som Goteborgan sa funkar klockrent på PS4 men via deras sida är det tvärstopp. Vette sjutton vad dom sysslar med, fick mig i alla fall mitt sniper elite III så jag e nöjd

Tack för tipset Goteborgan

Inga problem, bara kul det löste sig för dig!

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Battlefield 1 Exclusive Collector’s Edition utan själva spelet?!?

http://ps4daily.com/2016/08/the-130-battlefield-exclusive-col...
WTF liksom! Hur tänkte dom nu, en Collectors Edition för typ 1100:- spänn där spelet inte medföljer.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hurtigbullen:

http://ps4daily.com/2016/08/the-130-battlefield-exclusive-col...
WTF liksom! Hur tänkte dom nu, en Collectors Edition för typ 1100:- spänn där spelet inte medföljer.

Att du ens är förvånad?
Det är en samlarbox, klart att priset då är högt. Inget ovanligt att samlarboxar kostar 1300-2000 kr.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

@PowerNet: Jag är inte förvånad över att en samlarbox är dyr utan snarare för att det är en samlarbox där spelet inte medföljer.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Om jag minns rätt så kan du välja, att få med spel eller inte.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hurtigbullen:

@PowerNet: Jag är inte förvånad över att en samlarbox är dyr utan snarare för att det är en samlarbox där spelet inte medföljer.

Visst, det är nytt.
Men ärligt talat, vem vill använda DVD skivan på en PC idag? (Valde PC som alternativ, då BF i grunden är PC spel, inte konsol).
Både BF3 och BF4 har kommit med kod i fodralet (inkl skiva) och laddats ner via Origin för de som vill, så det är ändå rätt logiskt att skippa spelet helt, och sälja paketet löst, och istället sälja bara koden, eller spelet direkt i ex Origin.

Men sen så är ju 1300 kr för lite "plastskräp" lite väl högt prissatt, men de kommer nog sälja till samlare iaf.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

http://ps4daily.com/2016/08/the-130-battlefield-exclusive-col...
WTF liksom! Hur tänkte dom nu, en Collectors Edition för typ 1100:- spänn där spelet inte medföljer.

Utan spel så är det absolut på tok för dyrt.

Varför kan de inte skicka med en digital utgåva av spelet? För det priset?

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med PSN Store just nu? Har försökt köpa spel genom både kortet och PayPal, inget av det fungerar. Men kortet fungerar utmärkt i affärer och även PayPal, provade precis flytta pengar.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

Någon som har problem med PSN Store just nu? Har försökt köpa spel genom både kortet och PayPal, inget av det fungerar. Men kortet fungerar utmärkt i affärer och även PayPal, provade precis flytta pengar.

Köper du via ps4? Testa deras sida.
Jag hade problem deras sida, samma som du säger. Så jag testade via ps4, där funkade allt utmärkt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Köper du via ps4? Testa deras sida.
Jag hade problem deras sida, samma som du säger. Så jag testade via ps4, där funkade allt utmärkt.

Provade flera gånger både sidan och PS4. Omregistrerade både mitt PayPal-konto och kort, hjälpte inte. Provade flytta pengar direkt från banken till PayPal - inga problem, provade använda pengarna på det kontot mot PS4an, gick inte. Så summa summarum:

Kreditkortet gick inte använda.
PayPal som är länkat till kortet mot PSN gick inte.
Fylla på PayPal-kontot manuellt gick fint från kortet, att köpa på PSN med överförda summan från PayPal-kontot gick inte.

Ringde supporten nyligen och hon jag talade med bara ville hem för hon pratade ursnabbt för att få saken ur vägen och jag hann inte uppfatta ett skit utan fick upprepa frågorna jag hade. På något sätt, som jag kunde coherently make out, hade deras bedrägerisystem kickat in utan anledning mot mitt PSN-konto.

Jaha, vill dem inte ha mina pengar så. Lustiga är att jag köpte utan problem "Far Harbor" på PS4an till Fallout 4 den 16:e så jag ser inte vad problemet grundar sig på.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Ohem:

Provade flera gånger både sidan och PS4. Omregistrerade både mitt PayPal-konto och kort, hjälpte inte. Provade flytta pengar direkt från banken till PayPal - inga problem, provade använda pengarna på det kontot mot PS4an, gick inte. Så summa summarum:

Kreditkortet gick inte använda.
PayPal som är länkat till kortet mot PSN gick inte.
Fylla på PayPal-kontot manuellt gick fint från kortet, att köpa på PSN med överförda summan från PayPal-kontot gick inte.

Ringde supporten nyligen och hon jag talade med bara ville hem för hon pratade ursnabbt för att få saken ur vägen och jag hann inte uppfatta ett skit utan fick upprepa frågorna jag hade. På något sätt, som jag kunde coherently make out, hade deras bedrägerisystem kickat in utan anledning mot mitt PSN-konto.

Jaha, vill dem inte ha mina pengar så. Lustiga är att jag köpte utan problem "Far Harbor" på PS4an till Fallout 4 den 16:e så jag ser inte vad problemet grundar sig på.

Citerar mig själv från tidigare i tråden:

Skrivet av Xyborg:

Om du från början hade kort som nekades (kan t.ex vara att man glömmer att aktivera köp utan bank-id om man har Nordea.. ja, jag har gjort just detta ) så är ditt konto spärrat i 48 timmar. De gör tydligen detta för att försvåra att folk handlar upp andra folks pengar. Hur som, vänta 48 timmar sen du sist försökte, för timern nollställs varje gång du försöker och det är spärrat. Sen så funkade det fint för mig iaf.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Citerar mig själv från tidigare i tråden:

Det hjälper mig tyvärr inte.

Jag har använt Mobilt BankID sedan det lanserades och har inte sett någon möjlighet att kunna handla utan det, utöver lösenord (som jag litar minst på och slutade använda), men att handla även med BankID har inte varit problem tidigare. Som jag även påpekade så köpte jag Far Harbor till Fallout 4 den 16:e - så problemet är fortfarande grundlöst.

Har Swedbank och har inte utfört några som helst förändringar.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Sony är fantastiska, vägrar att ta mina pengar som jag vill köpa spel för.
Har försökt via PC, PS4. Står bara att det är fel info om mitt kort.
Håller man på så här är det inte konstigt att man går i förlust.

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Medlem
Skrivet av goldmund:

Sony är fantastiska, vägrar att ta mina pengar som jag vill köpa spel för.
Har försökt via PC, PS4. Står bara att det är fel info om mitt kort.
Håller man på så här är det inte konstigt att man går i förlust.

Om du har Nordea, prova att logga in på internetbanken och öppna kortet för köp.

Hade samma problem rätt nyligen där PS4 vägrade ta kortet, men hade med banken att göra för att sony inte använder deras system för identifikation via mobilt bankID eller dosa.