Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem

Har SEB, både mitt MC och VISA, men inget av dom fungerar.
Mitt VISA har jag köpt med i PSN tidigare.

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Medlem

Någon som vet när PS plus spelen för september annonseras? Är det nästa torsdag?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Snabb fråga: Efter skilsmässa så befinner sig "vårt" PS4 hos mitt ex. Mitt PSN-konto är fortfarande inlagt, och används på konsollen. Har även en PS3:a där kontot används och har PS+.

Nu skall jag eventuellt köpa en egen konsoll. Hur skall man då göra med konton? Har inte järnkoll, men har läst lite att man har en primary-konsoll (som då just nu är den gamla). Jag har inget emot att kontot används av exet, det är ändå mest barnen som spelar, men om jag köper en egen så vill jag ju kunna använda den utan begränsningar.

Skall mitt ex skaffa ett eget konto och sedan lägga in det som primary på hennes konsoll?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Bergling:

Snabb fråga: Efter skilsmässa så befinner sig "vårt" PS4 hos mitt ex. Mitt PSN-konto är fortfarande inlagt, och används på konsollen. Har även en PS3:a där kontot används och har PS+.

Nu skall jag eventuellt köpa en egen konsoll. Hur skall man då göra med konton? Har inte järnkoll, men har läst lite att man har en primary-konsoll (som då just nu är den gamla). Jag har inget emot att kontot används av exet, det är ändå mest barnen som spelar, men om jag köper en egen så vill jag ju kunna använda den utan begränsningar.

Skall mitt ex skaffa ett eget konto och sedan lägga in det som primary på hennes konsoll?

Enklaste är väl att du köper en ny konsol och gör den till din primary. Sen så får de ha kvar den gamla med ditt konto på. Då blir den ju automatiskt din sekundära.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Någon som vet när PS plus spelen för september annonseras? Är det nästa torsdag?

https://blog.eu.playstation.com/2016/08/31/journey-and-lords-...

Permalänk
Medlem

Fråga om versioner och golf

Hej! Det har ryktats om en ny version av PS4.

Finns det i nuläget bara en version? (förutom olika hårddiskar)

Vill också ha tips på bra golfspel.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Hej! Det har ryktats om en ny version av PS4.

Finns det i nuläget bara en version? (förutom olika hårddiskar)

Vill också ha tips på bra golfspel.

Det finns i dagsläget tre olika revisioner av PS4:
CUH-1000
CUH-1100
CUH-1200

Det är inga större skillnader rent fysiskt på dessa enheter utan det mesta har skett på insidan i form av lägre strömförbrukning, bättre fläktar, förminskad storlek på komponenter.

Lättaste sättet att skilja på en 1100 och 1200 är att 1200 har ett helt "matt" finish på caset, samt fysiska knappar för på/av och eject disc. Enheten är generellt mycket tystare än övriga förlagor.

Läs mer här:
http://zrzhub.com/ps/comparing-ps4-skus-cuh-1000-cuh-1100-and...

Golfspel har jag tyvärr ingen större koll på, men testa att sök på recensioner av "The Golf Club" och "EA SPORTS™ Rory McIlroy PGA TOUR" (Fd Tiger Woods-serien)

Permalänk
Medlem

@edson:

Tackar!

Får väl försöka hitta en 1200 om jag ska byta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

@edson:

Tackar!

Får väl försöka hitta en 1200 om jag ska byta.

Ja just nu är 1200 den bästa MEN den det kommer ytterligare en kanske två nya modeller nu under hösten. Den ena kommer vara mycket mer kraftfull (du kanske har hört om PS4 Neo, PS4K eller PS4.5). Den andra kommer troligen ha samma prestanda som nuvarande PS4 men kommer i en mer slimmad modell.

Så mitt tips, vänta tills den 7/9 då Sony kommer att hålla ett "PlayStation Meeting" evenemang i New York där vi förhoppningsvis kommer att få mer info

http://www.sweclockers.com/nyhet/22260-sony-bekraftar-playsta... (NEO)
http://www.sweclockers.com/nyhet/22530-sony-playstation-4-sli... (SLIM)
https://www.google.se/search?q=playstation&ie=utf-8&oe=utf-8&... (MEETING)

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Ja just nu är 1200 den bästa MEN den det kommer ytterligare en kanske två nya modeller nu under hösten. Den ena kommer vara mycket mer kraftfull (du kanske har hört om PS4 Neo, PS4K eller PS4.5). Den andra kommer troligen ha samma prestanda som nuvarande PS4 men kommer i en mer slimmad modell.

Så mitt tips, vänta tills den 7/9 då Sony kommer att hålla ett "PlayStation Meeting" evenemang i New York där vi förhoppningsvis kommer att få mer info

http://www.sweclockers.com/nyhet/22260-sony-bekraftar-playsta... (NEO)
http://www.sweclockers.com/nyhet/22530-sony-playstation-4-sli... (SLIM)
https://www.google.se/search?q=playstation&ie=utf-8&oe=utf-8&... (MEETING)

Tack för tipset! Jag gör så 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bokade vr paketet idag, får ser när det blir leverans. Verkar vara begränsad tillgång i början har jag läst mej till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vanliga PS4an som är såld sedan tidens början får HDR-stöd via firmware-uppdatering. Frågan är bara hur detta fungerar då PS4an inte har HDMI 2.0 :S

Om det funkar bra, så är jag sjukt nöjd då jag precis köpt en ny TV med 4K och framför allt HDR.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på att de skulle snacka om en upgrade deal för gamla PS4 ägare. Känns lite kasst att jag ska köpa en till PS4 för dryga 4000.
Vi får se vart det landar helt enkelt, om det finns en uppgraderings deal så tar jag den direkt iaf.

Permalänk
Inaktiv

Publikens entusiasm, eller snarare brist på den, var ganska talande. Personligen såg jag inget intressant presenterars och många av spelen som visades upp var varken exklusiva eller nya/icke-lanserade. Jag kan ha missat något då jag lagade mat medans.

Bra att de visade upp konsollerna dock. Valet av namnet Playstation 4 Pro var nog det med högst cringe-faktor i mitt tycke, även om Activisions påstående om deras "trademark 60 FPS gameplay" var väldigt nära. Sedan att Sony presenterade sånt de inte ens är först med, Xbox One S gör mycket av det som visades upp vad gäller UHD och HDR.

Skrivet av NFRS:

Hade hoppats på att de skulle snacka om en upgrade deal för gamla PS4 ägare. Känns lite kasst att jag ska köpa en till PS4 för dryga 4000.
Vi får se vart det landar helt enkelt, om det finns en uppgraderings deal så tar jag den direkt iaf.

Instämmer, får hoppas att inbyteskampanjer dyker upp framöver. Om inte från Sony så från någon vettig butik iallafall.

Permalänk
Medlem

Sålde precis mitt gamla PS4 på blocket för 2250 kr, så det blir ingen stor förlust för mig om man kan snappa upp Pro-versionen för strax under 3800!

Permalänk
Konsolgrävare

Vilket skämt dock att inte PS4 Pro har 4K Blu ray spelare!

Tur dock att man äger en Panasonic DMP-UB900 4K Spelare!

men blir ändå ett PS4 pro för mig i november! Har inte ägt ett PS3 eller PS4 så kommer bli kul att få testa tex:

Uncharted, inFamous, Kingdom Hearts, Ratchet & Clank, The Last of Us, Bloodborne, Until Dawn, Heavy Rain, Beyond: Two Souls, LittleBigPlanet, God of War, Crash Bandicoot och fler spel som kommer som visades på E3!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Vilket skämt dock att inte PS4 Pro har 4K Blu ray spelare!

Tur dock att man äger en Panasonic DMP-UB900 4K Spelare!

men blir ändå ett PS4 pro för mig i november! Har inte ägt ett PS3 eller PS4 så kommer bli kul att få testa tex:

Uncharted, inFamous, Kingdom Hearts, Ratchet & Clank, The Last of Us, Bloodborne, Until Dawn, Heavy Rain, Beyond: Two Souls, LittleBigPlanet, God of War, Crash Bandicoot och fler spel som kommer som visades på E3!

Är det bekräftat att dessa nya konsolerna inte har UHD spelare? Riktigt dåligt i så fall. Kan Microsoft utrusta Xbox One S med det varför kan då inte Sony göra detsamma?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedish Berserk:

Är det bekräftat att dessa nya konsolerna inte har UHD spelare? Riktigt dåligt i så fall. Kan Microsoft utrusta Xbox One S med det varför kan då inte Sony göra detsamma?

Skickades från m.sweclockers.com

Rätt pinsamt när Bluray dessutom är något som Sony var med och fick fram. Microsoft var ju dessutom med i HD-DVD grupperingen under det relativt kortvariga HD-kriget.

Permalänk
Medlem

Är väl ingen som har sagt att den inte kommer ha UHD spelare, eller missade jag något?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Rätt pinsamt när Bluray dessutom är något som Sony var med och fick fram. Microsoft var ju dessutom med i HD-DVD grupperingen under det relativt kortvariga HD-kriget.

Ja verkligen. Sony har alltid varit snabba med att stödja senaste formaten på sina konsoler.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Emtek:

Är väl ingen som har sagt att den inte kommer ha UHD spelare, eller missade jag något?

Skrivet av Swedish Berserk:

Ja verkligen. Sony har alltid varit snabba med att stödja senaste formaten på sina konsoler.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte hittat någon riktig källa men blandannat Eurogamer nämner att den saknar UHD-BD läsare. Får hoppas det är ett misstag, känns ändå som en självklarhet med tanke på hur stort fokus Sony ändå lade på just UHD och HDR-stödet i konsollen.

http://www.eurogamer.net/articles/2016-09-07-every-playstatio...

"But House didn't mention what HDR content would be available for regular PS4s to play. It doesn't have a UHD Blu-ray player, 4K streaming video from Netflix and YouTube was only mentioned as a PS4 Pro feature, and HDR was only mentioned in the context of games playing on PS4 Pro."

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Jag har inte hittat någon riktig källa men blandannat Eurogamer nämner att den saknar UHD-BD läsare. Får hoppas det är ett misstag, känns ändå som en självklarhet med tanke på hur stort fokus Sony ändå lade på just UHD och HDR-stödet i konsollen.

http://www.eurogamer.net/articles/2016-09-07-every-playstatio...

"But House didn't mention what HDR content would be available for regular PS4s to play. It doesn't have a UHD Blu-ray player, 4K streaming video from Netflix and YouTube was only mentioned as a PS4 Pro feature, and HDR was only mentioned in the context of games playing on PS4 Pro."

Confirmed att det är bara en blu ray spelare :/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

4495 för pro....känns gnidet att få 399 (3617 kr enligt forex) dollar till det. 3995 hade jag kunnat gå med på, men en extra 500 på det, nej tack. Fo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

4495 för pro....känns gnidet att få 399 (3617 kr enligt forex) dollar till det. 3995 hade jag kunnat gå med på, men en extra 500 på det, nej tack. Fo

Eftersom det tydligen ska kosta 399 euro enligt officiella siffror är det är det väl bara att beställa från Tyskland istället...

Permalänk
Skrivet av Hazelberg:

Eftersom det tydligen ska kosta 399 euro enligt officiella siffror är det är det väl bara att beställa från Tyskland istället...

Får nog bli det.

Permalänk
Medlem

Inet nere i 4290, kanske kan pressas under 4000 kr om de stora vill konkurrera. Får hoppas på det!

Permalänk
Medlem

Har bokat en på Inet för 3990:- innan dom höjde priset. Får se om man får den för 3990:-
Men frågan är för mig som inte har någon 4K tv och inte tänker skaffa en är det värt att lägga dom extra pengarna??
Jag klarar mig med 500GB hdd så frågan är om det är bättre att bara köpa en för 2800:-. (är inte intresserad av Slim, den är skit ful)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emtek:

Har bokat en på Inet för 3990:- innan dom höjde priset. Får se om man får den för 3990:-
Men frågan är för mig som inte har någon 4K tv och inte tänker skaffa en är det värt att lägga dom extra pengarna??
Jag klarar mig med 500GB hdd så frågan är om det är bättre att bara köpa en för 2800:-. (är inte intresserad av Slim, den är skit ful)

Jag tror att VR kommer att fungera bättre på den än den vanliga, så ifall det är intressant...

Skickades från m.sweclockers.com