Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mega-Dark:

Spikar kan döda allt, bara en fråga om hur starka spikarna är och hur känslig elektroniken är.

Ska ge min broder denna kunskap också, så kanske han kan gå till botten med detta problem.

Tackar!

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fisken1986:

Ska ge min broder denna kunskap också, så kanske han kan gå till botten med detta problem.

Tackar!

Hur ser det ut med hårddiskar? Ett tag gick dessa åt rätt hårt för mig. Min PS3'a verkar käka dom, dålig nätdel kanske. Min dator käkade en hel hög med diskar innan jag konstaterade att nätdelen dödade dom.

Extremt drygt med sådanna problem, speciellt om man inte vet vad som händer och varför.

Permalänk
Medlem

Jag ringde och sen gick jag och pratade med dem i butiken.
Jag bytte in ett spel samt betalade 500 kr i förskott.

Jag för behålla min gamla PS4 till de ringer och meddelar att de har PS4 PRO hemma. Då skall jag "Initiera" PS4 ta med en kontroller samt USB och nät kabel till affären och göra bytet.

Permalänk
Medlem

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-inside-... - Intressant intervju med Mark Cerny (Hjärnan bakom PS4) av DF. Bland annat får vi vet att PS4 Pro kommer ha 9 GB minne. 8 GB GDDR5 + 1 GB DDR3, det extra minnet kommer ta hand om appar och sånt så spelutvecklarna får tillgång till mer GDDR5.

Permalänk
Inaktiv

Oj, nu har The Last Guardian nått guld-status, snart i handeln då: http://www.eurogamer.net/articles/2016-10-21-after-nearly-a-d...

Jag köpte för åtta år sedan en PS3 för att vara redo för detta spel och Gran Turismo 5. Så på tiden nu. Men blir inget köp för min del då intresset har svalnat. Men intressant att se recensioner på spelet och kanske någon lets play.

Ni andra, har ni bokat eller planerat att köpa?

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om psn ddos:ats ikväll eller vad som händer? Psn verkar vara nere i hela världen nu.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Någon som har koll på om psn ddos:ats ikväll eller vad som händer? Psn verkar vara nere i hela världen nu.

Jo verkar vara samma problem som Spotify, Soundcloud mfl... https://status.playstation.com/sv-se/

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Jo verkar vara samma problem som Spotify, Soundcloud mfl... https://status.playstation.com/sv-se/

Jo jag kollade svenska statusen men de beskriver inte vad problemen beror på.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

@anon5930: Kanske därför som Netflix inte funkar här då?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hurtigbullen:

@anders190: Kanske därför som Netflix inte funkar här då?

Är nog därför. Har inte uppdaterat mig på vad som hänt senaste timmen eller två men störningar på väldigt många ställen. Sjukt trist. :/

Permalänk
Medlem

YouTube funkar man störs också av DNS:erna. Suck.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Vill bara meddela att om ni som jag har problem med att spela upp SVT Play på era PS4:or på senare tid. Så är anledningen helt enkelt att SVT skiter i det

https://kundo.se/org/svt-play-hjalp/d/ps4-problem-med-de-sena...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mega-Dark:

Vill bara meddela att om ni som jag har problem med att spela upp SVT Play på era PS4:or på senare tid. Så är anledningen helt enkelt att SVT skiter i det

https://kundo.se/org/svt-play-hjalp/d/ps4-problem-med-de-sena...

Hah... och för 3 år sedan så ville Rånartjänst ändå kräva TV-avgift från konsol-ägare

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Vill bara meddela att om ni som jag har problem med att spela upp SVT Play på era PS4:or på senare tid. Så är anledningen helt enkelt att SVT skiter i det

https://kundo.se/org/svt-play-hjalp/d/ps4-problem-med-de-sena...

Skulle gärna se att de faktiskt släpper en app för PS4, kan inte vara speciellt svårt om de kör HTML5...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Vill bara meddela att om ni som jag har problem med att spela upp SVT Play på era PS4:or på senare tid. Så är anledningen helt enkelt att SVT skiter i det

https://kundo.se/org/svt-play-hjalp/d/ps4-problem-med-de-sena...

Jahapp, inte särskilt oväntat antar jag.

Visa signatur

My Heart knows only Virtue, My Blade defends the Helpless, My Might upholds the Weak, My Words speak only Truth, My Wrath undoes the Wicked

Permalänk

Finns det ingen Playstation 4 Pro unboxing en ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Finns det ingen Playstation 4 Pro unboxing en ?

den har ju inte kommit än, är nog bara nån vecka innan man lär se det. Har inte hört hur många de kommer skeppa vid releasedagen.

Permalänk
Skrivet av mapo:

den har ju inte kommit än, är nog bara nån vecka innan man lär se det. Har inte hört hur många de kommer skeppa vid releasedagen.

Tänkte på att dom brukar ju i alla fall kunna släppa en review några veckor innan i alla fall men det är det helt tyst om

Permalänk
Inaktiv

PS4 har åter blivit hackad: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-ps4-hac...

EDIT: För att förtydliga, det är inte PSN utan skyddet i Playstation 4 som ska ha kringgåtts.

Permalänk
Medlem

Pust Trodde det var PSN där ett tag innan jag öppnade länken

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mega-Dark:

Pust Trodde det var PSN där ett tag innan jag öppnade länken

Haha, oj. Tänkte inte riktigt på det så lade det en liten förtydling. En ny PSN-hack vill vi verkligen inte ha. :/

Permalänk

Hej alla!

Någon som kan hjälpa mig snabbt med en fråga?

Om jag köper ett spel i USA (ej digital), fungerar det på min PS4 i Sverige?

Tack på förhand.

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
CPU: i7-2600K @ 3.4GHz MB: m-ATX Z77 Gigabyte G1.Sniper M3 Mem: Corsair Vengeance Low Profile 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING HDD: Samsung 840 SERIES 240 GB HDD: 2TB HDD Case: Fractal Design Arc Mini R2 PSU: CoolerMaster 620W OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arbetshäst:

Hej alla!

Någon som kan hjälpa mig snabbt med en fråga?

Om jag köper ett spel i USA (ej digital), fungerar det på min PS4 i Sverige?

Tack på förhand.

Om du har ett Amerikansk PSN och loggar in på ditt Svenska så funkar det! Du behöver också göra så att konsolen är din primära

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Skrivet av joeldeluxe:

Om du har ett Amerikansk PSN och loggar in på ditt Svenska så funkar det! Du behöver också göra så att konsolen är din primära

Har inte amerikansk PSN utan ville bara komma undan billigt med att be min chef som är i USA just nu att köpa BF1 till mig :).
Så med andra ord går det inte att komma undan utan amerikans PSN. Har googlat lite men blir ändå inte klok då det är olika bud. En del skriver att skivan fungerar men går inte att köpa DLC från svensk PSN konto andra skriver att det inte fungerar osv osv. Får bita i det sura äpplet och köpa skiten

Tack för svaret!

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
CPU: i7-2600K @ 3.4GHz MB: m-ATX Z77 Gigabyte G1.Sniper M3 Mem: Corsair Vengeance Low Profile 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING HDD: Samsung 840 SERIES 240 GB HDD: 2TB HDD Case: Fractal Design Arc Mini R2 PSU: CoolerMaster 620W OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arbetshäst:

Har inte amerikansk PSN utan ville bara komma undan billigt med att be min chef som är i USA just nu att köpa BF1 till mig :).
Så med andra ord går det inte att komma undan utan amerikans PSN. Har googlat lite men blir ändå inte klok då det är olika bud. En del skriver att skivan fungerar men går inte att köpa DLC från svensk PSN konto andra skriver att det inte fungerar osv osv. Får bita i det sura äpplet och köpa skiten

Tack för svaret!

Jo precis, då funkar det ej! ICA hade ju en bra kampanj för någon dag sedan, annars finns ju Webhallen

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Skrivet av joeldeluxe:

Jo precis, då funkar det ej! ICA hade ju en bra kampanj för någon dag sedan, annars finns ju Webhallen

Får bli Webhallen. Köper alla mina grejer hos dem

Tack för hjälpen.

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
CPU: i7-2600K @ 3.4GHz MB: m-ATX Z77 Gigabyte G1.Sniper M3 Mem: Corsair Vengeance Low Profile 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING HDD: Samsung 840 SERIES 240 GB HDD: 2TB HDD Case: Fractal Design Arc Mini R2 PSU: CoolerMaster 620W OS: Win10

Permalänk
Medlem

Tänkte skaffa en SSD/SSHD till den kommande Pro. Tips på bra modeller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@TR-8R: Blir inte så mycket snabbare med faktiskt.
Mest placebo

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

@TR-8R: Blir inte så mycket snabbare med faktiskt.
Mest placebo

Pro har SATA-3 stöd, gör det ingen skillnad då?

Skickades från m.sweclockers.com