Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TR-8R:

Pro har SATA-3 stöd, gör det ingen skillnad då?

Skickades från m.sweclockers.com

Oh, sorry, visste inte det.
Kanhända, vet bara att på den vanliga ps4 var det ingen märkbar skillnad.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Oh, sorry, visste inte det.
Kanhända, vet bara att på den vanliga ps4 var det ingen märkbar skillnad.

Okej :). Kanske ska vänta på tester innan man beställer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Konsolgrävare

Om 2 veckor kommer man äntligen få test dessa spel:

Uncharted, inFamous, Ratchet & Clank, The Last of Us, Bloodborne, Until Dawn, Heavy Rain, Beyond: Two Souls, LittleBigPlanet och God of War!

Kommer garanterat bli att köp The Last of Us först! Hoppas PS4 Pro patchen hinner komma till release!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Hej,

Jag ska köpa en PS4 snart. Finns det någon anledning att _inte_ välja PS4 Pro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av splitfile:

Hej,

Jag ska köpa en PS4 snart. Finns det någon anledning att _inte_ välja PS4 Pro?

Högre pris
Ingen blu-ray

That's it.

Annars kör på.

Permalänk

@headphone.ninja:

Tackar
För att förtydliga så är det Bluray 4K du menar då? Antar att det finns en vanlig Bluray spelare..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av splitfile:

@headphone.ninja:

Tackar
För att förtydliga så är det Bluray 4K du menar då? Antar att det finns en vanlig Bluray spelare..

UHD-Bluray är det som saknas. Även pro har vanlig Bluray.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av splitfile:

Hej,

Jag ska köpa en PS4 snart. Finns det någon anledning att _inte_ välja PS4 Pro?

Nope.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För er med barn eller er som öht gillar Ratchet and Clank, så finns det på PS Store nu för halva priset; 164,50kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

För er med barn eller er som öht gillar Ratchet and Clank, så finns det på PS Store nu för halva priset; 164,50kr

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset

Permalänk
Konsolgrävare

https://blog.eu.playstation.com/2016/11/03/heres-the-list-of-...

Fan vad fint!

Börjar bli otroligt taggad nu att äntligen få testa alla spel på ps4 pro som man missat eftersom man inte har haft ps3/4!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

https://blog.eu.playstation.com/2016/11/03/heres-the-list-of-...

Fan vad fint!

Börjar bli otroligt taggad nu att äntligen få testa alla spel på ps4 pro som man missat eftersom man inte har haft ps3/4!

Skickades från m.sweclockers.com

Konstigt att inte Bloodborne var med i listan.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av stenharl:

Konstigt att inte Bloodborne var med i listan.

Det sägs att Bloodborne inte kommer få en Ps4 Pro uppdatering

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stenharl:

Konstigt att inte Bloodborne var med i listan.

Det är ett av de spel iallafall jag tycker mest skulle tjäna på en bättre presterande konsoll. Spelet klarar ju knappt att hålla 30 FPS, och då är det en titel där det är viktigt med att input vid rätt tillfällen.

Kanske att det händer något senare. Är ju en exklusiv titel som skulle tjäna på uppmärksamheten detta ger.

Permalänk
Medlem

Det börjar närma sig.

PS4 Pro Unboxing

Ser framemot när folk kommer testa hur pass stor skillnad det blir med SSD vs mekaniskt hårddisk i en PS4 Pro.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Gascogne:

Det börjar närma sig.

PS4 Pro Unboxing

Ser framemot när folk kommer testa hur pass stor skillnad det blir med SSD vs mekaniskt hårddisk i en PS4 Pro.

verkligen! Eftersom Ps4 Pro har sata III

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Hej, vad tror ni om tillgängligheten av PS4 Pro vid release? Jag förhandsbokade på webhallen samma dag som officiellt offentliggjordes specarna och releasedatum. Kommer jag ha min PS4 Pro på torsdag tror ni?

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gascogne:

Det börjar närma sig.

PS4 Pro Unboxing

Ser framemot när folk kommer testa hur pass stor skillnad det blir med SSD vs mekaniskt hårddisk i en PS4 Pro.

Framförallt, ljudnivån! SSD är ett måste om man vill ha ett tystare system.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att det som hörs från min Ps4 är inte hårddisken, det är fläkten som försöker få maskinen att lyfta.
Och Ps4 Pro drar mer watt så jag antar att det kommer bli ungefär samma sak där.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av daniz:

Hej, vad tror ni om tillgängligheten av PS4 Pro vid release? Jag förhandsbokade på webhallen samma dag som officiellt offentliggjordes specarna och releasedatum. Kommer jag ha min PS4 Pro på torsdag tror ni?

tror du verkligen inte behöver oroa dig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniz:

Hej, vad tror ni om tillgängligheten av PS4 Pro vid release? Jag förhandsbokade på webhallen samma dag som officiellt offentliggjordes specarna och releasedatum. Kommer jag ha min PS4 Pro på torsdag tror ni?

Var inne och hörde med dom på Webhallen igår och dom hade fått in runt 2000 bokningar och skulle få in 5000 konsoller, så det ska inte vara något problem.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Var inne och hörde med dom på Webhallen igår och dom hade fått in runt 2000 bokningar och skulle få in 5000 konsoller, så det ska inte vara något problem.

Tackar för bra info

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det är ett av de spel iallafall jag tycker mest skulle tjäna på en bättre presterande konsoll. Spelet klarar ju knappt att hålla 30 FPS, och då är det en titel där det är viktigt med att input vid rätt tillfällen.

Kanske att det händer något senare. Är ju en exklusiv titel som skulle tjäna på uppmärksamheten detta ger.

En sak jag blev rätt besviken över är att till skillnad från XBox One S så kommer "legacy" spel som inte uppdaterats inte få det minsta bättre prestanda. CPU och GPU cores kommer att nerklockas för att matcha PS4 1:1.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Var inne och hörde med dom på Webhallen igår och dom hade fått in runt 2000 bokningar och skulle få in 5000 konsoller, så det ska inte vara något problem.

Skrivet av daniz:

Tackar för bra info

Bild från Webhallens FB

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Sitter med en samsung M9T 2TB i nuvarande PS4.
Men nästa vecka är det jag som utvärderar Seagate Laptop SSHD 1TB 32GB Flash 2.5" ST1000LX001 i väntan på bra priser på ssd.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teval:

En sak jag blev rätt besviken över är att till skillnad från XBox One S så kommer "legacy" spel som inte uppdaterats inte få det minsta bättre prestanda. CPU och GPU cores kommer att nerklockas för att matcha PS4 1:1.

Det kan jag hålla med om, den där lilla bonusen där Xbox One S-modellen faktiskt kan ge högre prestanda i spel är rätt bra. Trist för mig som har ursprungliga modellen men så är den lite tystare också.

Hade nog inte varit dumt om Sony också kan vara lite generösare, om möjligt.

Permalänk

Så taggad!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Vasslepulver:

Så taggad!

skoja inte! Nu är det inte långt kvar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Hej!

Mitt playstation 4 har slutat fungera och söker nu efter hjälp efter vad som kan vara problemet.

Skall försöka förklara så tydligt men ändå kortfattat som möjligt:

Satt och spelade när plötsligt skärmen till blev svart, det börjar blinka och skifta mellan att några sekunder vara svart och några sekunder vara myrornas krig. Tror direkt att det är problem med HDMI sladden då den ligger lös på golvet och vi har hund i hemmet. Börjar böja på sladden och leta efter eventuellt glapp. Efter en stund blinkar det till och det börjar fungera igen. Någon dag senare, exakt samma problem uppstår. Denna gång hjälper det inte att leta efter glapp i sladden, istället upptäcker jag att det börjar fungera igen då jag rör på HDMI kontakten på konsolen. Får det bara att fungera några få sekunder innan det blir myrornas krig på TV:n igen. Låter det stå på så och blinka fram och tillbaka medans jag letar runt på internet efter någon som haft liknande problem. Helt plötsligt börjar det fungera igen. Men så idag igen när jag skall starta så får jag ingen bild, skiftar mellan myrornas krig och helt svart bild. Denna gång blir det inte heller någon tendens på att fungera då jag försöker leta glapp på kontakten eller sladden som det blivit tidigare.

Jag har testat att byta hdmi, har även testat hdmi sladden i andra enheter och då fungerar det bra. Även värt att notera att konsolen lyser vitt och i övrigt fungera bra, helt ovetande om att jag inte får någon bild på TV:n. De få lösningarna jag hittat när jag sökt runt nämner att gå in i safe mode, dock samma problem där, får ingen bild då heller. Då jag testar safe mode står bilden inte ens och blinkar, utan är då konstant svart.

Är det någon som har något tips som kan hjälpa mig? Tycker mig ha letat runt som en galning och börjar bli något sånär desperat!

Permalänk
Skrivet av antonsandegren:

Hej!

Mitt playstation 4 har slutat fungera och söker nu efter hjälp efter vad som kan vara problemet.

Skall försöka förklara så tydligt men ändå kortfattat som möjligt:

Satt och spelade när plötsligt skärmen till blev svart, det börjar blinka och skifta mellan att några sekunder vara svart och några sekunder vara myrornas krig. Tror direkt att det är problem med HDMI sladden då den ligger lös på golvet och vi har hund i hemmet. Börjar böja på sladden och leta efter eventuellt glapp. Efter en stund blinkar det till och det börjar fungera igen. Någon dag senare, exakt samma problem uppstår. Denna gång hjälper det inte att leta efter glapp i sladden, istället upptäcker jag att det börjar fungera igen då jag rör på HDMI kontakten på konsolen. Får det bara att fungera några få sekunder innan det blir myrornas krig på TV:n igen. Låter det stå på så och blinka fram och tillbaka medans jag letar runt på internet efter någon som haft liknande problem. Helt plötsligt börjar det fungera igen. Men så idag igen när jag skall starta så får jag ingen bild, skiftar mellan myrornas krig och helt svart bild. Denna gång blir det inte heller någon tendens på att fungera då jag försöker leta glapp på kontakten eller sladden som det blivit tidigare.

Jag har testat att byta hdmi, har även testat hdmi sladden i andra enheter och då fungerar det bra. Även värt att notera att konsolen lyser vitt och i övrigt fungera bra, helt ovetande om att jag inte får någon bild på TV:n. De få lösningarna jag hittat när jag sökt runt nämner att gå in i safe mode, dock samma problem där, får ingen bild då heller. Då jag testar safe mode står bilden inte ens och blinkar, utan är då konstant svart.

Är det någon som har något tips som kan hjälpa mig? Tycker mig ha letat runt som en galning och börjar bli något sånär desperat!

Hmm det kan ju vara så att HDMI ingången på konsolen kan vara trasig, du får vända dig till dom som du köpte Ps4an och kolla om du kan lämna in den