Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Haha, nä. Jag köper bara spel jag aldrig spelar till min PS4.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha! Det är ju en variant man kan göra det på 😂
Vet dock att du köper på dig en hel del spel, så det är ju oerhört svårt att få ihop tiden att spela dem alla 😎

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

Haha! Det är ju en variant man kan göra det på 😂
Vet dock att du köper på dig en hel del spel, så det är ju oerhört svårt att få ihop tiden att spela dem alla 😎

Blir väl att sälja den framöver, inkl alla 26 spel, när PSN+ går ut. Lika med min Xbox One. Inte helt motiverbart att ha dessa när jag varken har tid eller knappt spelar mer än någon gång om året. FFXII portningen vill jag gärna spela igenom innan men kan vara en tidsfråga innan den dyker upp till PC och/eller Switch med.

Så mycket att spela, så lite tid helt enkelt. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Blir väl att sälja den framöver, inkl alla 26 spel, när PSN+ går ut. Lika med min Xbox One. Inte helt motiverbart att ha dessa när jag varken har tid eller knappt spelar mer än någon gång om året. FFXII portningen vill jag gärna spela igenom innan men kan vara en tidsfråga innan den dyker upp till PC och/eller Switch med.

Så mycket att spela, så lite tid helt enkelt. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Det där... har aldrig slagit mig. Kanske blir så med min Xbox One. Har den som du, som "multimediamaskin" där den används till Netflix. Trots det går det snabbare att plocka upp såväl Plex som Netflix via Samsung SmartTV:n.

PS4:an behåller jag nog då det är den enda maskin min favorit co-op buddy äger.
... men Xbox One:n får jag nog fundera om inte den åker ut den också :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Svinhäftig beskrivning! Ska hålla ett öga på Blocket. Har sett dem säljas för 2300-2500 kr där.
Men hur funkar själva styrandet av VR i t ex Skyrim?

Jag är också nyfiken på detta. Hur styr man? Älskar annars det spelet och skulle gärna testa det med VR.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

När vi ändå haft VR på tal.. det här fick mig att verkligen börja leta efter ett billigt VR headset.
The Inpatient, ser ut att vara precis "in my alley" 😎 Mer skräck åt folket! 😨

Permalänk
Medlem

Rea på PlayStation Store! Kan starkt rekommendera "Inside" + "Limbo" för 91:- riksdaler, väldigt värt! Köp annars bara "Inside" för 79:-

Permalänk
Skrivet av martinot:

Köp vilken USB3-disk som helst. Fungerar i princip med alla. Samma sak för Xbox.

Själv så köpte jag en 8 TB Seagate Game Disk disk hos Amazon UK igår för nybeställd XB1 X (Inet/Swec-specialaren), men det specialpriset är borta nu.

Såg dock att det är kvar hos Amazon DE för 177€ (kräver Amazon Prime, men gratis att testa i en måndad): https://www.amazon.de/Seagate-STGG8000400-Drive-externe-Festp...

De har även deal på lite mindre diskar 4TB och 2TB (i PlayStationstil också), så kan vara värt att checka ut (har inte gjort det själv då jag ville maxa med 8TB).

fick bli en 4 tb hdd

Permalänk
Medlem

monitor

Vårt ps4 fungerade på tvn med hdmi och nu skulle vi installera en data skärm i stället via hdmi i ps4 till en vga på skärmen men får ingen ingen signal. Och nu får vi ingen signal även på tvn, detta har hänt 1 gång tidigare, då var supporten öppen och vi fick hjälp den vägen, kan du hjälpa oss?
Vi har provat med att hålla startknappen im tryckt tills andra signalen ljuder

MVH
Kenneth

Permalänk
Medlem
Skrivet av 8enny:

Vårt ps4 fungerade på tvn med hdmi och nu skulle vi installera en data skärm i stället via hdmi i ps4 till en vga på skärmen men får ingen ingen signal. Och nu får vi ingen signal även på tvn, detta har hänt 1 gång tidigare, då var supporten öppen och vi fick hjälp den vägen, kan du hjälpa oss?
Vi har provat med att hålla startknappen im tryckt tills andra signalen ljuder

MVH
Kenneth

Vad använder du för omvandlare från hdmi till vga signal? Funderar på om det kanske vore bättre att testa med dvi porten på skärmen istället om skärmen har det, då båda är digitala signaler

Att hålla nere power knappen så att konsolen kommer in i felsäkert läge fungerade alltså inte, med ingen bild på TV genom hdmi?
https://www.google.se/search?source=hp&ei=fJ5BWvL4G4nN6QTjsYS...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Vad har ni för favorit sida för att följa nyheter på ps4 spel fronten?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Tja, köpte ett ps4 pro igår. har inte spelat playstation på 7 år, så kan inget. Tänkte hör vad ni rekommenderar för spel? vart kan man köpa billigaste spelen? går det att ladda ner spel gratis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datagubben123:

Tja, köpte ett ps4 pro igår. har inte spelat playstation på 7 år, så kan inget. Tänkte hör vad ni rekommenderar för spel? vart kan man köpa billigaste spelen? går det att ladda ner spel gratis?

Biligaste spelen är prisjakt Gekås och PS store (när det har rea)
Ladda ner spel gratis: Ja typ finns "gratis" spel som world of tanks bland annat.
Bra spel: Beror på vad du gillar
Horizon Zero Dawn
The Last Of Us: Remastered (inte tästat något men sejs vara mycket bra spel, framför allt detta.)
Hela Ratchet and Clank serien är mycket underhållande

Sedan som du kanske redan vet så måste du ha PS Plus för att kunna spela online. Du får även nya spel varie månad som du kan spela när som helst så länge du har ps plus och du lagt till det i ditt bibliotek när det kom. Kommer även lite annat smått och gott med men det är det två största fördelarna.

Och sist VÄLKOMMEN in i gänget och hoppas du stannar

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Vad har ni för favorit sida för att följa nyheter på ps4 spel fronten?

https://www.youtube.com/user/PlayStationAccess
Spelens egna hemsidor. Annasr mycket olika you tubers som spelar spelen som intresserar mig

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Datagubben123:

Tja, köpte ett ps4 pro igår. har inte spelat playstation på 7 år, så kan inget. Tänkte hör vad ni rekommenderar för spel? vart kan man köpa billigaste spelen? går det att ladda ner spel gratis?

Januari rea nu på ps store

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Vad använder du för omvandlare från hdmi till vga signal? Funderar på om det kanske vore bättre att testa med dvi porten på skärmen istället om skärmen har det, då båda är digitala signaler

Att hålla nere power knappen så att konsolen kommer in i felsäkert läge fungerade alltså inte, med ingen bild på TV genom hdmi?
https://www.google.se/search?source=hp&ei=fJ5BWvL4G4nN6QTjsYS...

Tack för hjälpen, men konsolen hade rasat och vi fick köpa en ny, nånting var glapp i programvaran vid övergång mellan skärm och hdmi och den la ner när man gick i mellan dem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

PS4 är tillslut knäckt, iallafall för de med version 4.05. Förmodligen en tidsfråga innan det fungerar på nyare versioner också. http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2018-ps4-hac...

Personligen hoppas jag att detta kan accelerera emulering av PS4. På tiden nästan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

PS4 är tillslut knäckt, iallafall för de med version 4.05. Förmodligen en tidsfråga innan det fungerar på nyare versioner också. http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2018-ps4-hac...

Personligen hoppas jag att detta kan accelerera emulering av PS4. På tiden nästan.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det var ju inte så bra, hade hellre sett ps4an inte knäckt alls.. och jag tror det är emot reglerna prata om sånt ändå..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HazZarD:

Ja det var ju inte så bra, hade hellre sett ps4an inte knäckt alls.. och jag tror det är emot reglerna prata om sånt ändå..

Inte mot reglerna, diskussion tillåts trots allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som är taggad på MONSTER HUNTERUU på Fredag?

Permalänk

Var det någon av er som köpte sig ett exemplar av PS4 Pro Monster Hunter World utgåvan? Den hade sin release igår och redan efter en dag är den nästan helt slutsåld över hela Sverige. Det verkar inte som att de kommer tillbaka i lager igen heller.

Permalänk
Medlem

Någon som har något speltips? Inget på lager nu, både Doom o Deus ex påbörjat men osugen på båda..

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av N_Micke:

Någon som har något speltips? Inget på lager nu, både Doom o Deus ex påbörjat men osugen på båda..

Beror på ditt spelbibliotek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Någon som har något speltips? Inget på lager nu, både Doom o Deus ex påbörjat men osugen på båda..

Battlefield 1!!! Det är det som går mäst för mig nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Var det någon av er som köpte sig ett exemplar av PS4 Pro Monster Hunter World utgåvan? Den hade sin release igår och redan efter en dag är den nästan helt slutsåld över hela Sverige. Det verkar inte som att de kommer tillbaka i lager igen heller.

Jag såg att det fanns på tradera, är det bara jag som tycker att Sony borde sänka priset på Pro nu när Xbox x kostar 4444:-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@ubernice: Varför skall dom göra det för när du ändå kommer att köpa en???

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Skrivet av ubernice:

Jag såg att det fanns på tradera, är det bara jag som tycker att Sony borde sänka priset på Pro nu när Xbox x kostar 4444:-

Skickades från m.sweclockers.com

Alltså, priset på den här speciella utgåvan ska egentligen ligga omkring 4250:- inte 5290:- som det gör i Webhallen och 4990:- över resten i Sverige... Du har dessutom rätt om Sony, tycker Pro borde ligga på 3490:- som max, särskilt nu när det går så bra för dem också. Men de mjölkar för att de vet att folk kommer köpa ändå.

Permalänk

Om man vill köpa ett begagnat PS4 för att lira lite CoD (Det nya) vad ska man ge då för t.ex. konsol och en kontroll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeyland:

Om man vill köpa ett begagnat PS4 för att lira lite CoD (Det nya) vad ska man ge då för t.ex. konsol och en kontroll?

Nypris hovrar väl runt 2000-2500kr så 1000-1500kr beroende på skick känns rimligt. Btw, om du kommer från PS3:an och tänkte spela CoD så krävs det nu PS-plus för online på PS4:an.

Permalänk
Skrivet av pålis:

Nypris hovrar väl runt 2000-2500kr så 1000-1500kr beroende på skick känns rimligt. Btw, om du kommer från PS3:an och tänkte spela CoD så krävs det nu PS-plus för online på PS4:an.

Ok och vad innebär det att det kostar massa extra?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pålis:

Nypris hovrar väl runt 2000-2500kr så 1000-1500kr beroende på skick känns rimligt. Btw, om du kommer från PS3:an och tänkte spela CoD så krävs det nu PS-plus för online på PS4:an.

I dagsläget är du tvungen att ge minst 2000kr för ett PS4 oavsett modell och skick (så länge inget är paj). Ett nytt kostar just nu 2850~
Priserna har gått upp.