Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeyland:

Ok och vad innebär det att det kostar massa extra?

Bara att du måste köpa PS-plus abonnemang för online på samma sätt som Xbox kräver Xbox Live guld. På plus-sidan (pun intended) så får du ett par spel inkluderat varje månad men nuförtiden brukar det inte vara särskilt bra utbud av toppen-titlar.

Skrivet av anon279748:

I dagsläget är du tvungen att ge minst 2000kr för ett PS4 oavsett modell och skick (så länge inget är paj). Ett nytt kostar just nu 2850~
Priserna har gått upp.

Skumt, man tycker att det borde gå neråt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon279748:

I dagsläget är du tvungen att ge minst 2000kr för ett PS4 oavsett modell och skick (så länge inget är paj). Ett nytt kostar just nu 2850~
Priserna har gått upp.

Stämmer.

Var själv nära ett tag att slå till på en helt ny snygg vit PS4 Slim förra året, och då låg den precis under 2000kr-strecket (Elgiganten).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Fan.. vad ligger ni på i ner å uppladning på ps4?

har öppnat portar å grejet som skam idag, men har fått sämre än förut.

förut låg jag runt 350-400 ner å upp 150mbps ca

efter dages försök så blev resultatet 76mbps å upp 4
yay vad kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeyland:

Ok och vad innebär det att det kostar massa extra?

Ja, men det gör det även på Xbox också (så ingen skillnad där).

Skrivet av Mikeyland:

Om man vill köpa ett begagnat PS4 för att lira lite CoD (Det nya) vad ska man ge då för t.ex. konsol och en kontroll?

Förra året så kunde man få tag på PS4 Slim ny i butik på kampanjer för under 2000 pix.

Idag är det nog bäst att kika på XB1 S i det fallet (CoD är ju inget PS-proprietärt spel).

http://cdon.se/spel/xbox_one_s_500gb_+_middle_earth_shadow_of...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeyland:

Ok och vad innebär det att det kostar massa extra?

Du måste betala för att spela online.
12 månader kostar ca 500kr.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av berne:

Fan.. vad ligger ni på i ner å uppladning på ps4?

har öppnat portar å grejet som skam idag, men har fått sämre än förut.

förut låg jag runt 350-400 ner å upp 150mbps ca

efter dages försök så blev resultatet 76mbps å upp 4
yay vad kul

Det är troligen inte hos dig det är långsamt utan hos Sonys servrar som du mäter mot! Om du använder den mätaren i inställningarna vill säga.

Du kan testa en ej flach baserad testare typ denna http://www.speedtest.net/sv och se. Tyvärr använder sig bredbandskollen av flach så det fungerar inte vad jag vet.

Tar för givet att du testar med sladd och inte trådlöst

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Det är troligen inte hos dig det är långsamt utan hos Sonys servrar som du mäter mot! Om du använder den mätaren i inställningarna vill säga.

Du kan testa en ej flach baserad testare typ denna http://www.speedtest.net/sv och se. Tyvärr använder sig bredbandskollen av flach så det fungerar inte vad jag vet.

Tar för givet att du testar med sladd och inte trådlöst

jo kabel kör jag allt, detvar det testet som ps4 gör när man gör en nu ansluting:) har legat runt 300-450, men nu efter allt öppnande å DMZ osv så ligger jag knappt på 100.

gjorde ett nytt test med de länken du angav på ps4.
91.09mbps ner och 40.41upp 4ms ping

passade på at göra ett test på datorn som är trådlöst. fick följande:
ner:193.90 mbps upp 110.61mbps lite skilland

att trådlöst är så satans mkt snabbare. vet att nätverket i ps4 inte är de bäst

Permalänk

Hur fungerar PS PLUS? Måste man konstant betala per månad+ha internet access för att kunna spela/starta spelen man fått gratis?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Hur fungerar PS PLUS? Måste man konstant betala per månad+ha internet access för att kunna spela/starta spelen man fått gratis?

JA

Men du kan ju välja att betala per år eller var 3:de månad med och köpa fysiska värdekoder och skriva om du vill göra på det viset.
Tips: kolla runt lite innan, vissa återförsäljare kan ha erbjudanden ibland Hittar du ett bra erbjudande kan du köpa och aktivera mer än ett år åt gången. Så du behöver inte vänta tills det du har gått ut innan du kan fylla på nytt och du förlorar inte de dagarna som du har kvar.

Edit: Testade just skälv och uppenbarligen behövde jag inte internet för att kunna starta och spela ett plus spel på PS4
Plus vet jag inte men tror jag försökt någon gång på mitt PS3 och det gick inte att starta då.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Hur fungerar PS PLUS? Måste man konstant betala per månad+ha internet access för att kunna spela/starta spelen man fått gratis?

Har du lagt till PS-plus spelet i kassan och checkat ut med det så är det reggat på ditt PSN-konto. Sålänge du har ett aktivt abonnemang så kan du alltid ladda ner och spela dom PS-plus spelen du har reggat på ditt konto, oavsett om dom har roterats ut för månaden eller inte.

Permalänk
Skrivet av pålis:

Har du lagt till PS-plus spelet i kassan och checkat ut med det så är det reggat på ditt PSN-konto. Sålänge du har ett aktivt abonnemang så kan du alltid ladda ner och spela dom PS-plus spelen du har reggat på ditt konto, oavsett om dom har roterats ut för månaden eller inte.

Okej, men säg att vi av någon anledning att jag väljer att inte prenumerera längre på PS PLUS, kan jag inte spela spelen som jag "har"?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Okej, men säg att vi av någon anledning att jag väljer att inte prenumerera längre på PS PLUS, kan jag inte spela spelen som jag "har"?

Nope, du måste ha ett aktivt abonnemang.

Edit: kan tillägga också att om du låter abonnemanget löpa och sen återupptar det så kommer alla reggade PS Plus spel att få inköpsdatumet ändrat till dagen då du återupptog abonnemanget, p.g.a. Sonys outgrundliga inkompetens. Detta gör det nästintill omöjligt att hitta spel i den grovt dåligt implementerade Download-listan om du har ett par månaders PS Plus spel i bagaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vill någon förklara för mig varför The Seven Deadly Sins: Wrath Collector's Edition är så populär och redan fullbokad överallt?

Permalänk

hej undrar om någon kan hjälpa mig, har googlat utan lyckat resultat. jag har playstation plus på mitt ps4 pro, och jag vill dela med mig av det till min bror som har vanliga playstation 4 alltså en annan konsol. hur går jag tillväga för att göra detta? det går väl att göra så? för just nu kan han inte göra något då allt är låst på hans playstation. jag har gått in på parentcontrol och lagt in honom där och tillåter honom att använda allt. men funkar fortfarande inte

Permalänk

Hm, är det möjligt att aktivera en DLC eller bonus kod på sin PS4 utan att ha köpt spelet eller stoppat in skivan i konsolen? Jag tänkte utifall man inte vill gå miste om sin kod på något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Hm, är det möjligt att aktivera en DLC eller bonus kod på sin PS4 utan att ha köpt spelet eller stoppat in skivan i konsolen? Jag tänkte utifall man inte vill gå miste om sin kod på något sätt?

Har du koden så kör redeem code på din PS4 eller på webben.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

hej undrar om någon kan hjälpa mig, har googlat utan lyckat resultat. jag har playstation plus på mitt ps4 pro, och jag vill dela med mig av det till min bror som har vanliga playstation 4 alltså en annan konsol. hur går jag tillväga för att göra detta? det går väl att göra så? för just nu kan han inte göra något då allt är låst på hans playstation. jag har gått in på parentcontrol och lagt in honom där och tillåter honom att använda allt. men funkar fortfarande inte

Är det du som är huvudandvändaren på den konsollen och det är huvudkonssolen?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

@Mega-Dark:

jag är huvudanvändaren på mitt ps4. men han har sitt egna och där är han ej huvudpersonen då mitt konto finns där med, han e inlagd på mitt familjekonto dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

@Mega-Dark:

jag är huvudanvändaren på mitt ps4. men han har sitt egna och där är han ej huvudpersonen då mitt konto finns där med, han e inlagd på mitt familjekonto dock

Inte helt hundra. Men tror den konsollen som är hans moste vara din primära http://manuals.playstation.net/document/sw/ps4/settings/activ... för att han ska kunna använda funktionerna du betalar för på ditt konto på sitt konto.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

@mellander90:
Varför tror du att alla andra skall kunna använda det du har köpt till DIN huvudkonsoll för?
Då hade ju hela världen delat på ett enda konto.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

@mellander90:
Varför tror du att alla andra skall kunna använda det du har köpt till DIN huvudkonsoll för?
Då hade ju hela världen delat på ett enda konto.

Det finns ju något som inofficiellt kallas for "gamesharing".
Jag och min BFF använder det jämt. Han köpte Dying Light och jag har loggat in MED hans konto på MIN konsol. Väl inloggad som honom så Aktiverar jag MIN konsol som primär för HANS konto.

Loggar in på mitt konto och så har jag tillgång till ALLA hans spel + DLC.
Så där har du fel

Permalänk

Tjenamors. Nu i os tider så tänkte jag att jag skaffar eurosport player istället för dplay för jag avskyr att casta grejer. Har en apple tv gen 3 så går inte att ladda ner appar där. Så då fixade jag som sagt eurosport player för såg att ps4 hade en app för det.

Men jag kommer inte längre än att jag loggat in sen blir tvn på bilden bara grå, stått så i 30min nu och det händer ingenting mer. Är det någon/några som har eurosport player på ps4 som det funkar för eller är det hos mig felet ligger? Eller om det är någon som är villig som har eurosport player (OS sändningarna) som men inte laddat ner det till ps4 än och kan kolla om det funkar? har även installerat om skitappen men inget resultat.

MVH
Mycket irriterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Det finns ju något som inofficiellt kallas for "gamesharing".
Jag och min BFF använder det jämt. Han köpte Dying Light och jag har loggat in MED hans konto på MIN konsol. Väl inloggad som honom så Aktiverar jag MIN konsol som primär för HANS konto.

Loggar in på mitt konto och så har jag tillgång till ALLA hans spel + DLC.
Så där har du fel

Eller inte då det bara kan vara konsol som är primär åt gången.
Dvs om han gör DIN konsoll till sin primär är inte hans det längre!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som har problem att navigera i Plex och Amazon Prime Video med min harmony fjärr? Fungerar bara med DualShock

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Skrivet av Johnnymann:

@mellander90:
Varför tror du att alla andra skall kunna använda det du har köpt till DIN huvudkonsoll för?
Då hade ju hela världen delat på ett enda konto.

nej inte alla andra, men 1 annan det funkade för ngn månad sedan att göra så sen vet jag inte vad som hände. du kan ju göra så på xbox one live.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Inte helt hundra. Men tror den konsollen som är hans moste vara din primära http://manuals.playstation.net/document/sw/ps4/settings/activ... för att han ska kunna använda funktionerna du betalar för på ditt konto på sitt konto.

Skickades från m.sweclockers.com

jo de var inga problem att ladda ner spel osv på hans konsol via mitt konto, och sen logga in på sin användare och spela dom spelen samtidigt som jag spelade på min egna konsol. dvs 2 olika konsoler var vi som delade på spelen på det sättet. samma sätt funkar på xbox. men fram till en vecka ungefär då blev det problem

Skrivet av Johnnymann:

Eller inte då det bara kan vara konsol som är primär åt gången.
Dvs om han gör DIN konsoll till sin primär är inte hans det längre!

Skickades från m.sweclockers.com

nej precis en användare kan bara ha en primär konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Eller inte då det bara kan vara konsol som är primär åt gången.
Dvs om han gör DIN konsoll till sin primär är inte hans det längre!

Skickades från m.sweclockers.com

Dock kan båda spela varandras spel, vilket det är det han frågade efter, inte sant?
Jag "speldelar" med en kompis. Vi kan spela allt i varandras spelbibliotek, dessutom online och inloggade med våra egna profiler. Så det räcker med att JAG köper spelet, han kan spela det SAMTIDIGT med mig utan några problem.

Så speldelning funkar utmärkt för det han tänkt göra med sin bror.

http://www.ign.com/wikis/playstation-4/How_to_Game-Share_with...

Permalänk
Medlem
Skrivet av twonkey:

Är det någon mer än jag som har problem att navigera i Plex och Amazon Prime Video med min harmony fjärr? Fungerar bara med DualShock

Jäklar. Det är ju inte bra.
Har du en gammal Harmony?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jäklar. Det är ju inte bra.
Har du en gammal Harmony?

har en harmony elite (med hub) det fungerar i playstation menyer och i netflix appen men inte alla appar

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av twonkey:

har en harmony elite (med hub) det fungerar i playstation menyer och i netflix appen men inte alla appar

Har också en Elite, ska se om det funkar ikväll. Lyckas dock inte slå igång PS4an med den, måste använda DS4an för att slå igång och välja användare sen funkar fjärren. Hade varit smidigt för övriga familjemedlemmar om fjärren hade funkat till allt.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81