Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem

Jag ser det inte som en problem då man kan ladda kontrollerna i det efterlängtade viloläget.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X470-F Gaming,
Corsair Vengeance Black 64GB (4x16GB) 2666MHz DDR4 CL16,
AMD Ryzen 9 5950X, Corsair AX 1500i, GeForce ASUS TUF RTX 4080 oc edition ,
HyperX Savage SSD 480GB,
HyperX Savage SSD 240GB SATA, Win 10, Noctua NH-D15, Fractal Design Meshify 2XL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Jo jag gjorde en mapp som hette UPDATE. Men det händer ingenting. Kan ej trycka någonstans heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du formaterat minnet till FAT32?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX X470-F Gaming,
Corsair Vengeance Black 64GB (4x16GB) 2666MHz DDR4 CL16,
AMD Ryzen 9 5950X, Corsair AX 1500i, GeForce ASUS TUF RTX 4080 oc edition ,
HyperX Savage SSD 480GB,
HyperX Savage SSD 240GB SATA, Win 10, Noctua NH-D15, Fractal Design Meshify 2XL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Jo jag gjorde en mapp som hette UPDATE. Men det händer ingenting. Kan ej trycka någonstans heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Gjorde du "PS4" mappen också?

Och du kommer inte in i safe mode heller då alltså?
Testa det som MugiMugi har sagt i den andra tråden, hjälper inte det heller, så här är i så fall numret och e-mejlen till Playstation support Sverige.

Tel: 08 506 357 03 suport@se.playstaion.com
Glöm inte att ha produktens serie nummer tillgängligt!

Lycka till

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Inaktiv

Lite störande att Uncharted 4 skjöts upp. Det var det enda spelet jag riktigt såg fram emot att få spela i år.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Är det någon här som provat Helldivers? Det verkar ju ganska intressant - ser ut som att mina böner om fler spel med lokal co-op kanske besannats till viss del iaf.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Är det någon här som provat Helldivers? Det verkar ju ganska intressant - ser ut som att mina böner om fler spel med lokal co-op kanske besannats till viss del iaf.

Jag spelar det för fullt, det är helt klart ett av mina favoritspel på PS4an änsålänge. För bara 189kr som det kostar nu så får du löjligt mycket för pengarna.

Spelet är helt klart bäst i Co-op, så försök få med några polare på det.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Oljud i blu-ray-läsaren

Hej, jag skaffade en PS4 i går, men den låter ganska fruktansvärt när man matar ut en skiva.
Den skapar ett högt,"smattrande" ljud, men det verkar inte bli någon repa på skivan.
Jag har inte via google hittat någon med exakt samma problem, så jag vet inte om det finns något jag kan göra själv.
Är oljud anledning nog för att jag ska kunna lämna in den på lagning/byta mot en ny (beroende på hur garantin fungerar)?

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Skrivet av v1lle:

Hej, jag skaffade en PS4 i går, men den låter ganska fruktansvärt när man matar ut en skiva.
Den skapar ett högt,"smattrande" ljud, men det verkar inte bli någon repa på skivan.
Jag har inte via google hittat någon med exakt samma problem, så jag vet inte om det finns något jag kan göra själv.
Är oljud anledning nog för att jag ska kunna lämna in den på lagning/byte mot en ny (beroende på hur garantin fungerar)?

Det låter ju såklart när läsaren arbetar och matar ut skivan, kan du lägga upp en video?

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Det låter ju såklart när läsaren arbetar och matar ut skivan, kan du lägga upp en video?

Jo, jag ägde en PS4 augusti till februari. Jag vet hur den ska låta.
Jag kan inte lägga upp en video, då min kamera på telefonen gick sönder i går på grund av att jag fick för mig att använda ficklampsfunktionen. Jag borde dock kunna spela in ljudet med någon diktafon-app.

EDIT:
Here ya go: http://picosong.com/27mq

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Skrivet av v1lle:

Jo, jag ägde en PS4 augusti till februari. Jag vet hur den ska låta.
Jag kan inte lägga upp en video, då min kamera på telefonen gick sönder i går på grund av att jag fick för mig att använda ficklampsfunktionen. Jag borde dock kunna spela in ljudet med någon diktafon-app.

EDIT:
Here ya go: http://picosong.com/27mq

Wow, det lät inte riktigt bra det där, hänvisa ljudet till butiken du köpt den i och be om garanti alt. reklamationsärende.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Wow, det lät inte riktigt bra det där, hänvisa ljudet till butiken du köpt den i och be om garanti alt. reklamationsärende.

Nu är den utbytt mot en som låter normalt, hehe.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Skrivet av v1lle:

Nu är den utbytt mot en som låter normalt, hehe.

Gött, antar att dom inte kunde neka ett ärende med det missljudet

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Många på jobbet som var sugna på BF: Hardline så jag slog till också, var inte speciellt hypad men förbokade på PSN och hoppades på det bästa.

VILKEN JÄKLA FRISK VIND.

Körde i 4-5h igår och allt fungerande perfekt, många roliga gamemodes där Hotwire var det bästa.
Hotwire är som conquest men istället för de vanliga punkterna så är punkterna... bilar.
Man ska sno bilarna och åka runt så länge som möjligt för att få poäng. Var rätt gött när jag och grabbarna hoppade in i en stor Van och brände runt, 2st som skjöt ut ur bakdörrarna och en som hängde ut genom passagerarfönstret, totalt fullständigt kaos. Polisbilar överallt, helikopter efter oss, och allt flöt på väldigt bra.

Enda jag har att klaga på är att grafiken inte är lika vass som i BF4 (dock 1080p istället för 900p som i BF4) och att det bästa vapnet nu i början, ACWR, är exklusivt för Deluxe-versionen, du kan inte få det på ett annat sätt. Däremot har jag hört att ACWR har inte en chans mot M416 och M4A16 som du kan köpa efter några timmar.

Har ni spelet eller funderar på att köpa det så lägg till mig på PSN: isbjoernFROMHELL
Vi är några gubbar i 26-27 års åldern som kör just nu.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Suck, beställde hem GTA V igår och tänkte ta lördagen och bara slappa och lira då frugan inte är hemma heller. Och då kommer det här:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150326/rockstar-har-forsa...

Precis när man köpt det Visst, grafik är inte allt, men lite besviken blev man allt.

Skrivet av isbjoern:

Många på jobbet som var sugna på BF: Hardline så jag slog till också, var inte speciellt hypad men förbokade på PSN och hoppades på det bästa.

VILKEN JÄKLA FRISK VIND.

Körde i 4-5h igår och allt fungerande perfekt, många roliga gamemodes där Hotwire var det bästa.
Hotwire är som conquest men istället för de vanliga punkterna så är punkterna... bilar.
Man ska sno bilarna och åka runt så länge som möjligt för att få poäng. Var rätt gött när jag och grabbarna hoppade in i en stor Van och brände runt, 2st som skjöt ut ur bakdörrarna och en som hängde ut genom passagerarfönstret, totalt fullständigt kaos. Polisbilar överallt, helikopter efter oss, och allt flöt på väldigt bra.

Enda jag har att klaga på är att grafiken inte är lika vass som i BF4 (dock 1080p istället för 900p som i BF4) och att det bästa vapnet nu i början, ACWR, är exklusivt för Deluxe-versionen, du kan inte få det på ett annat sätt. Däremot har jag hört att ACWR har inte en chans mot M416 och M4A16 som du kan köpa efter några timmar.

Har ni spelet eller funderar på att köpa det så lägg till mig på PSN: isbjoernFROMHELL
Vi är några gubbar i 26-27 års åldern som kör just nu.

Haha, fan vad gammal jag känner mig nu

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xyborg:

Suck, beställde hem GTA V igår och tänkte ta lördagen och bara slappa och lira då frugan inte är hemma heller. Och då kommer det här:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150326/rockstar-har-forsa...

Precis när man köpt det Visst, grafik är inte allt, men lite besviken blev man allt.

Haha, fan vad gammal jag känner mig nu

Spelet ser bra ut ändå. Det är inga jätteskillnader. Underligt gjort av Rockstars dock....

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av anon5930:

Spelet ser bra ut ändå. Det är inga jätteskillnader. Underligt gjort av Rockstars dock....

Absolut! Och jag tror inte att jag kommer ha mindre roligt med spelet. Det är ett i-landsproblem om något. Jag är bara lite gammal och gnällig av mig helt enkelt. Bara vetskapen om att det är "förfulat" gör mig irriterad

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Någon mer som typ har problem med PSN? När de använder Share Play eller streamar till twitch? Funkar inte så bra, får Error och hastigheten i Share Play är "too low" och tappar anslutningen.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xyborg:

Absolut! Och jag tror inte att jag kommer ha mindre roligt med spelet. Det är ett i-landsproblem om något. Jag är bara lite gammal och gnällig av mig helt enkelt. Bara vetskapen om att det är "förfulat" gör mig irriterad

Hehe, jag både förstår och håller med dig faktiskt. Att de har smusslat med dessa förändringar är verkligen inte något positivt. Bättre om det förmedlats tydligt.

För mig gör det inget, spelet ser riktigt bra ut i mitt tycke, stort lyft från PS3-utgåvan. PC-utgåvan kommer ju såklart se ännu bättre ut men jag har faktiskt inget att klaga på vad gäller PS4-utgåvan. Möjligen de långa laddningstiderna samt frustrationen när man tappar online-sessionen.

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om dom nya funktionerna som kom i PS4's Update 2.5?
Skälv tror jag inte jag kommer ha så stor nytta av dom, men man vet aldrig

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mega-Dark:

Vad tycker ni om dom nya funktionerna som kom i PS4's Update 2.5?
Skälv tror jag inte jag kommer ha så stor nytta av dom, men man vet aldrig

https://www.youtube.com/watch?v=L19GkeRN-NM

Suspend/Resume kommer jag nog själv använda i den mån det går. Rätt trevligt att bara kunna stänga ner utan att leta en sparplats eller liknande. Återstår att se hur pass bra det nu fungerar.

Permalänk
Medlem

Lite fler rattar som nu fungerar till PS4 Förutom några modeller av Thrustmaster så fungerar även några modeller av Fanatec, ialla fall till Project Cars

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Någon mer som typ har problem med PSN? När de använder Share Play eller streamar till twitch? Funkar inte så bra, får Error och hastigheten i Share Play är "too low" och tappar anslutningen.

Har sett flera klagomål på just detta runt om på forum och reddit. Inte sett att Sony gett nåt officiellt svar dock :/ Är ju inte helt ovanligt att Sony fuckar upp saker i deras stora uppdateringar som dom sen spenderar 5 stability updates på att fixa så är nog bara tålamod som gäller. Har du prövat att stänga av/sätta på 60fps mode för SharePlay?

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Suspend-Resume var ju faktiskt riktigt trevligt! Smidigt att kunna lira GTA V, ställa konsolen i viloläge när frugan kommer hem och duka fram maten som stått i ugnen, och sen starta upp och fortsätta spela direkt efter käket

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk

Tjena alla ps4 spelare. Tänkte kolla om det är någon som är intresserad av lite online. Spelar själv gta online, ffxiv och mycke mera. Adda gärna olssoneh på psn om ni är sugna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför går det så segt att ladda ner spel till PS4? Spelar ingen roll om man har snabbt bredband, går ändå segt. Jag kör inte ens trådlöst utan med sladd.

Permalänk
Medlem

När jag laddar ner spel och sånt så brukar ja nästan max min 100 Mbit lina men ibland när man spelar och de kommer in updateringarna som jag antar väldigt många drar ner samtidigt då kan de ta längre tid. Men aldrig att det blir jätte segt. Vilken NAT type har du?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Suck, beställde hem GTA V igår och tänkte ta lördagen och bara slappa och lira då frugan inte är hemma heller. Och då kommer det här:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150326/rockstar-har-forsa...

Precis när man köpt det Visst, grafik är inte allt, men lite besviken blev man allt.

Haha, fan vad gammal jag känner mig nu

Same same

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xyborg:

Suck, beställde hem GTA V igår och tänkte ta lördagen och bara slappa och lira då frugan inte är hemma heller. Och då kommer det här:
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150326/rockstar-har-forsa...

Precis när man köpt det Visst, grafik är inte allt, men lite besviken blev man allt.

Skrivet av anon5930:

Spelet ser bra ut ändå. Det är inga jätteskillnader. Underligt gjort av Rockstars dock....

Inte alls underligt att det smyger sig in buggar i förändringar, och Rockstar har ordnat det i 1.10 uppdateringen enligt:
https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/205228687...

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Tjena allihopa, fick idag en PS4 som en sen födelsedagspresent, och får välja ett spel. Jag har suttit på PC sen jag kunde gå och är lite förvirrad i vad jag ska välja, sitter mellan GTA V, Last of Us, Dragons age, eller bloodborne.

Vad tycker ni?

TACK!

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PowerNet:

Inte alls underligt att det smyger sig in buggar i förändringar, och Rockstar har ordnat det i 1.10 uppdateringen enligt:
https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/205228687...

När jag skrev inlägget så var det inte känt varför det där hade hänt. Huruvida det verkligen var en bugg eller att man backat efter det upptäckts är frågan.