Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uggi:

Någon som skickat in sitt ps4 via deras egna självservice pga fel? Isf, hur lång tid får man räkna med att det tar?
Hittar ingenstans där man kan kolla service status..

Har inte skickat i konsolen men kontrollen tog typ 50 dagar men då sa dom att det hade blivit fel någonstans på vägen med leveransen eller något i den stilen. Dom sa också att dom skickar det vidare till något ställe i Frankrike som har han om Europa.

För servis status så måste du ringa dom 0850635703 (svenskt), bom tar inte sådant på mailen.

suport@se.playstaion.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

PS4 är rätt mycket kraftfullare. Det kan man inte ändra på med mjukvara.

Problemet är att CPU är väldigt svag i båda. Det verkar lite som att CPU varit något som falskat hittills. Vilket gjort att vissa spel gått bättre på Xone då den har lite starkare CPU. Om bättre mjukvara kan ge fördel åt något håll så borde det rimligt vara åt PS4 håll då den har mer cpu flaskning.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Problemet är att CPU är väldigt svag i båda. Det verkar lite som att CPU varit något som falskat hittills. Vilket gjort att vissa spel gått bättre på Xone då den har lite starkare CPU. Om bättre mjukvara kan ge fördel åt något håll så borde det rimligt vara åt PS4 håll då den har mer cpu flaskning.

Fast cpu/gpu i konsolerna pratar ju med mjukvaran på ett effektivare sätt än vad den traditionella pc:n gör idag så det behövs ingen i7:a i dem.

Så att hårdvaran är klen är väl relativt.

Permalänk
Medlem

Om man vill ha The Order 1886 och inte har PS4, men vill eller tänker köpa PS4. Nu har Electroworld ett fint erbjudande, få The Order 1886 för 1 kr om man köper PS4 för 3 590 kr. Total pris för detta "bundle" blir 3 591 kr.

Citat:

Köp till The Order 1886 för 1 kr!
Förhandsbokningserbjudande denna helg! Köp till The Order 1886 för 1 kr när du skaffar PS4!

The Order 1886

PS4 (5 i lager).

Detta varar till söndag.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk

Watchdogs säljs för 99kr på elgiganten och Electroworld.

Permalänk

Tänkte komplettera min PS4 med en Playstation Vita. Någon som har en sådan och kan berätta om Vita är något att ha?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arktisk:

Tänkte komplettera min PS4 med en Playstation Vita. Någon som har en sådan och kan berätta om Vita är något att ha?

Har du PSN+ så "får" du ju spel till den. Har du lagt till dessa tidigare så har du nog en del spel redan. Spelutbudet är fortfarande dåligt, Sony verkar ha gett upp. Gillar du indietitlar så finns det en hel del iallafall. Annars är nog det spel jag uppskattat mest med min Vita Final Fantasy X. Att kunna sätta ner konsollen i viloläge för att fortsätta senare är något som uppskattas extra mycket i detta spel.

Det finns ganska bra bundlingar att köpa där du får minneskort och ett par spel i paketet. Minneskorten är dyra och, såklart, Sony special. Borde gå att spara en del pengar genom att köpa en begagnad Vita med. Bästa är väl att du kollar på vad det finns för spel och recensioner och sådant på dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Har du PSN+ så "får" du ju spel till den. Har du lagt till dessa tidigare så har du nog en del spel redan. Spelutbudet är fortfarande dåligt, Sony verkar ha gett upp.

Tycker du utbudet är dåligt?!

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_Vita_games

Förutom alla spel till VITA kan den spela PS1 och PSP-spel som finns i Playstation store

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iller:

Tycker du utbudet är dåligt?!

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_Vita_games

Förutom alla spel till VITA kan den spela PS1 och PSP-spel som finns i Playstation store

Ja, dåligt med spelvärda titlar. Det gäller även utbudet av PS1 och PSP-titlar på PSN. Många av de intressantare till dessa finns inte ens att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Om man vill ha The Order 1886 och inte har PS4, men vill eller tänker köpa PS4. Nu har Electroworld ett fint erbjudande, få The Order 1886 för 1 kr om man köper PS4 för 3 590 kr. Total pris för detta "bundle" blir 3 591 kr.

The Order 1886

PS4 (5 i lager).

Detta varar till söndag.

Har länge velat ha ett PS4 så slog till på denna deal. Några fler spel som ni rekommenderar? Tänkte införskaffa the last of us efter the order.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Har länge velat ha ett PS4 så slog till på denna deal. Några fler spel som ni rekommenderar? Tänkte införskaffa the last of us efter the order.

BF4 flyter på RIKTIGT bra på ps4:an tycker jag, samt funktionen att spela in videos och sedan redigera dom i "playfactory" är genial.

Gav inte min ps4 en första ärlig chans, utan höll mig till datorn. Nu efter några månader spelar jag i princip bara ps4.

Visa signatur

"Det som inte för något ont med sig är inte heller gott nog"

Permalänk
Medlem

När Gran Turismo 7 kommer så är läget att köpa en PS4

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

När Gran Turismo 7 kommer så är läget att köpa en PS4

Haha, blir urfett får man hoppas!

Driceclub vart ju en totalflopp.
Klarar inte av spelet, ingen körkänsla samt dåliga onlinefunktioner=kasst.

Visa signatur

"Det som inte för något ont med sig är inte heller gott nog"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacieed:

Haha, blir urfett får man hoppas!

Driceclub vart ju en totalflopp.
Klarar inte av spelet, ingen körkänsla samt dåliga onlinefunktioner=kasst.

Q4 känns dock jävligt lång bort! Hurry hurry!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Q4 känns dock jävligt lång bort! Hurry hurry!

Skickades från m.sweclockers.com

TRUE, det enda jag har att spela är bf4 just nu. Vill ha ett nice racingspel och ett äventyrsspel med

Visa signatur

"Det som inte för något ont med sig är inte heller gott nog"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacieed:

TRUE, det enda jag har att spela är bf4 just nu. Vill ha ett nice racingspel och ett äventyrsspel med

Lockelsen att köpa mig ett X One för Forza har varit stor, men jag har alltid tyckt att skillnaden mellan dom 2 serierna har varit att Forza är ett roligare spel om man gillar att styla och modda sina bilar och passar rent allmänt bättre för multiplayer.
GT's styrka har alltid varit realismen i mitt tycke, en mer realistisk racingsimulator.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kan man köpa amerikanska presentkort och aktivera det i den svenska butiken?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Kan man köpa amerikanska presentkort och aktivera det i den svenska butiken?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej. Tror inte man kan det tyvärr
Fast det kanske beror på vilket sorts present kort du menar. jag tänker på PS+ och sådana här 400kr och 200kr kort.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Kan man köpa amerikanska presentkort och aktivera det i den svenska butiken?

Skickades från m.sweclockers.com

Indelat på region så nej

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktisk:

Tänkte komplettera min PS4 med en Playstation Vita. Någon som har en sådan och kan berätta om Vita är något att ha?

Gillar du RPG, eller Indie, *Hunter spel så är det den bästa konsolen på marknaden idag, Personligen var det PS Vita den konsol jag spenderade mest tid med hela 2014. Finns massvis med fantastiska spel att spela på den, och nej den har ett enormt spelutbud idag.

Spelvärda spel till den:
Danganronpa 1&2 - Riktigt underhållande story, får inte missas.
Tales of hearts R - Bra Tales spel.
Zero Escape: Virtue's Last Reward - Uppföljare till 999, också riktigt underhållande, dock rekommenderar jag att man spelar 999 först, samt uppföljare ryktas vara på väg!
BlazBlue serien: Bra beat em up med bra story mode som tar runt 20-40 timmar, Gillar du storyn så skaffa Xblaze Code: Embryo också.
Soul Sacrifice Delta Bra hunter spel.
Persona 4: Golden: Ett spel som måste spelas.
Freedom Wars: Ytterligare ett hunter spel.
Sword Art Online: Hollow Fragment: Kast översatt men spelet är underhållande nog.
Hyperdimension Neptunia Serien. JRPG, dock inte för alla men underhållande.
Atelier serien: Underhållande och charmig JRPG serie.
Disgaea 3/4: Bästa platformen att spela dessa på.

Finns många fler spel jag kan rekommendera, och nästan alla jag nämnde ovan var bara spel som släpptes förra året, och många mer på väg.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv

Någon av er andra som håller koll på recensioner på The Order 1886? Ser ut att få ganska låga recensioner

Kan vara värt att överväga avbokning nästan. För mig blir det ett köp senare (när priset når under 200kr). Ser ändå ut att vara ett okej spel men inte för dessa priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Någon av er andra som håller koll på recensioner på The Order 1886? Ser ut att få ganska låga recensioner

Kan vara värt att överväga avbokning nästan. För mig blir det ett köp senare (när priset når under 200kr). Ser ändå ut att vara ett okej spel men inte för dessa priser.

Mer film än spel enligt recensionerna. Skulle avboka om jag hade förbokat.
Kommer inte köpa det om det inte blir tokbilligt eller om de gör om det.

Visa signatur

FDD R4 (Windowed Black edition) | Asus Z87-A | i5 4670K
2x8GB RAM @1600Mhz | R9 280X Toxic 3GB " | 840 EVO 250GB SSD | 1TB HDD
Corsair CX750M | Phanteks PH-TC14PE
Win 8.1 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

När Gran Turismo 7 kommer så är läget att köpa en PS4

Bah Gran Turismo har inte varit ngt att ha sen 3'an. De blev akterseglade för länge sedan.

Permalänk
Medlem

Fick the order idag. Jo, det är 50 % film 50% klicka på x, fyrkant, etc men tycker det är en schyst upplevelse samt riktigt bra grafik. Är väldigt imponerad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Bah Gran Turismo har inte varit ngt att ha sen 3'an. De blev akterseglade för länge sedan.

Tja allt är ju personligt, jag tycker det är mycket roligare och har en lite mer "seriös" ton än just Forza som är enda riktiga rivalen. Håller dock med om att de senaste spelen, framförallt sen 4:an inte har levt upp till förväntningarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Lite halvbra priser i PSN idag ser jag. Tomb Raider för 139kr och Murdered: Soul Suspect för 109kr. Lite stört att jag vill ha båda trots att jag har de till PC. Tomb Raider blir det nog något tag men i boxad utgåva.

Skrivet av Max.021:

Mer film än spel enligt recensionerna. Skulle avboka om jag hade förbokat.
Kommer inte köpa det om det inte blir tokbilligt eller om de gör om det.

Jo, metacritic-sidan är full med recensioner ser jag nu när jag väl kommit hem: http://www.metacritic.com/game/playstation-4/the-order-1886

Jag hoppas spelet kanske bättras med tiden eller att en eventuell uppföljare får bättre med resurser.

Skrivet av ozo64:

Bah Gran Turismo har inte varit ngt att ha sen 3'an. De blev akterseglade för länge sedan.

Jag gav upp Gran Turismo i den evighetslånga väntan på 5an. Och sedan så släcktes onlineservrarna ner 1,5 år efter lanseringen med. Nä, för min del har nog den serien gjort sitt.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Gillar du RPG, eller Indie, *Hunter spel så är det den bästa konsolen på marknaden idag, Personligen var det PS Vita den konsol jag spenderade mest tid med hela 2014. Finns massvis med fantastiska spel att spela på den, och nej den har ett enormt spelutbud idag.

Spelvärda spel till den:
Danganronpa 1&2 - Riktigt underhållande story, får inte missas.
Tales of hearts R - Bra Tales spel.
Zero Escape: Virtue's Last Reward - Uppföljare till 999, också riktigt underhållande, dock rekommenderar jag att man spelar 999 först, samt uppföljare ryktas vara på väg!
BlazBlue serien: Bra beat em up med bra story mode som tar runt 20-40 timmar, Gillar du storyn så skaffa Xblaze Code: Embryo också.
Soul Sacrifice Delta Bra hunter spel.
Persona 4: Golden: Ett spel som måste spelas.
Freedom Wars: Ytterligare ett hunter spel.
Sword Art Online: Hollow Fragment: Kast översatt men spelet är underhållande nog.
Hyperdimension Neptunia Serien. JRPG, dock inte för alla men underhållande.
Atelier serien: Underhållande och charmig JRPG serie.
Disgaea 3/4: Bästa platformen att spela dessa på.

Finns många fler spel jag kan rekommendera, och nästan alla jag nämnde ovan var bara spel som släpptes förra året, och många mer på väg.

Låter suvve.
Men finns Resident Evil 1, 2 och 3 till PS Vita? Hittar ingen info om detta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktisk:

Låter suvve.
Men finns Resident Evil 1, 2 och 3 till PS Vita? Hittar ingen info om detta...

De flesta PS1 spel funkar på Vita, samma gäller PSP, men det gäller att de finns på PSN, I Resident Evils fall så finns alla 3.

https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/en-se/games/res...

Notera dock, om det är PS TV du tittar på så har den ganska så kass support för PSX, PSP och Vita spel så inte säkert de funkar. Men själva Vita funkar dessa spel gallant, du kan browsa butiken där för hela deras utbud.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacieed:

BF4 flyter på RIKTIGT bra på ps4:an tycker jag, samt funktionen att spela in videos och sedan redigera dom i "playfactory" är genial.

Gav inte min ps4 en första ärlig chans, utan höll mig till datorn. Nu efter några månader spelar jag i princip bara ps4.

Vad har/rekommenderar du för inställningar på BF4 då? Har skälv lite problem med att "laggar" lite ibland

Har försökt lite med dom avancerade inställningarna men kan inte riktigt få till det.
Dock kan det ju bero på att jag kör på trådlöst och ADSL har typ 7 ner och 3-4 upp.

Det konstiga är dock att jag har inget problem med BF3 på PS3:et som står precis bredvid.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Avstängd

Hallå

Har min polarare hos mig nu. eftersom jag har 250mb/S internet och tänkte köpa spel. Då är min fråga.

Kan man ändra till US i konsollen. Och handla från Amerikanska store? Eller kan man köpa "gift cards" på Amazon och lägga in koden i ps4 om man kör US på enheten?