Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Har 7 spel och nu är hårddisken full.
Hur byter man den?
Och vilken HD rekommenderas, är det nån ide ens att fundera på en hybrid?

Hur man byter den hittar du lätt på you tube eller i manualen.
Jag skulle rekommendera den ända 2tb hd som får plats i ps4:an. Mindre och du kommer snart få samma problem igen.
Kolla här http://www.sweclockers.com/forum/trad/1367133-2tb-harddisk-so... för mer info

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Inaktiv

Ett alternativ är ju samtidigt att avinstallera de spel man ändå inte spelar. 500GB HDD var på tok för tight. Nu tycker jag att den nya 1TB-modellen som är på väg istället känns lite tight. Men när det inte finns så mycket större HDDs att välja på och attach rate för spel förmodligen inte är så hög ännu med PS4 så borde nog 1TB ändå räcka rätt bra. Min 500GB HDD är knökfull i dagsläget. Har dock ingen lust att byta HDD med dagens priser så väljer istället att just avinstallera spel som inte spelas.

Kan jag bara lyckas slita mig från Witcher 3 på PC så blir det nog att starta MGS V: Ground Zeroes som dök upp med PSN+. Äntligen något efterlängtat att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

Återkom gärna med resultat!

Inte så stor skillnad faktiskt. Laddar ner i typ samma hastighet. Blev dock lite snabbare med 1473.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Hur man byter den hittar du lätt på you tube eller i manualen.
Jag skulle rekommendera den ända 2tb hd som får plats i ps4:an. Mindre och du kommer snart få samma problem igen.
Kolla här http://www.sweclockers.com/forum/trad/1367133-2tb-harddisk-so... för mer info

Kanon, tackar

Skrivet av anon5930:

Ett alternativ är ju samtidigt att avinstallera de spel man ändå inte spelar. 500GB HDD var på tok för tight. Nu tycker jag att den nya 1TB-modellen som är på väg istället känns lite tight. Men när det inte finns så mycket större HDDs att välja på och attach rate för spel förmodligen inte är så hög ännu med PS4 så borde nog 1TB ändå räcka rätt bra. Min 500GB HDD är knökfull i dagsläget. Har dock ingen lust att byta HDD med dagens priser så väljer istället att just avinstallera spel som inte spelas.

Kan jag bara lyckas slita mig från Witcher 3 på PC så blir det nog att starta MGS V: Ground Zeroes som dök upp med PSN+. Äntligen något efterlängtat att spela.

Det funkar inte, som sagt, 7 spel installerade och det är fullt, frugan kör Dragonage och jag assasins, och sedan har vi 2 ungar,,,,7 spel räcker inte långt alls då

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Johnnymann:

Det funkar inte, som sagt, 7 spel installerade och det är fullt, frugan kör Dragonage och jag assasins, och sedan har vi 2 ungar,,,,7 spel räcker inte långt alls då

Nu framgick det ju inte i ditt tidigare inlägg om det bara var du eller fler som spelade iofs.

Men i det fallet är det helt klart ny HDD som gäller.

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga, min hårddisk på ps4'an är nu också full, om jag avinstallerar ett spel som jag spelat genom, sparas själva spel datan, dvs hur långt jag kommit o spelet osv eller allt försvinner om jag avinstallerar, tänkte man kan ju avinstallera spel man kört genom för att få plats med nya spel men ha speldata sparad. Kan nämnas att det bara är jag som använder konsolen

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niw0:

Har en liten fråga, min hårddisk på ps4'an är nu också full, om jag avinstallerar ett spel som jag spelat genom, sparas själva spel datan, dvs hur långt jag kommit o spelet osv eller allt försvinner om jag avinstallerar, tänkte man kan ju avinstallera spel man kört genom för att få plats med nya spel men ha speldata sparad. Kan nämnas att det bara är jag som använder konsolen

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

De ligger kvar, de ligger separat på disken så du kan radera spel utan att vara orolig.

Den _ENDA_ konsolen som spar filerna ligger med spelet är Playstation Vita, alla andra ligger de separata och försvinner inte om du raderar spelen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Har beställt en ny HD, men installationen då?
Har tankat ned en "update" fil på ca 200meg, men det står i andra forum att det skall vara en fil på mer än 800meg
Vart hittar man den?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Har beställt en ny HD, men installationen då?
Har tankat ned en "update" fil på ca 200meg, men det står i andra forum att det skall vara en fil på mer än 800meg
Vart hittar man den?

Du har bara hämtat en update, du måste ha hela firmwaren: https://www.playstation.com/en-us/support/system-updates/ps4/...

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Du har bara hämtat en update, du måste ha hela firmwaren: https://www.playstation.com/en-us/support/system-updates/ps4/...

Förstod nästan det, tackar!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Hmm ingår det 30 dagars ps+ i alla? Fick hem min vita nu. Helt ny. Ligger ingen där i iaf

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Hmm ingår det 30 dagars ps+ i alla? Fick hem min vita nu. Helt ny. Ligger ingen där i iaf

Nej inte för Vita eftersom du kan spela online utan Plus. Det gäller bara PS4.

På tal om PS4, var fyndar folk för sina spel? Letar lite på HotUKdeals och försöker kolla på sweclockers marknad då och då. Har ni några andra källor?

Permalänk
Medlem

Det är ps4... den vita färgen

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Oj då, läste lite för snabbt där. Det ska ligga två veckors gratis i alla PS4 har jag för mig. Men det är bara två veckor ändå. Köpte du din vita från Amazon?

Permalänk
Medlem

nix, från webhallen.

fick mina 2v efter jag gjorde alla inställningar.
alternativet fanns i PS-store.
Så problemet är löst

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv

Det är väl inte bara jag som är grymt sugen på HD-remastern av Uncharted trilogin?

Klart värdiga titlar för återlansering, blir nog ett köp på lanseringen såvida det inte kostar onödigt mycket för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

https://www.youtube.com/watch?v=eaKX7h2Rydg

Det är väl inte bara jag som är grymt sugen på HD-remastern av Uncharted trilogin?

Klart värdiga titlar för återlansering, blir nog ett köp på lanseringen såvida det inte kostar onödigt mycket för min del.

Redan förbokat, så nej du är inte ensam

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Finns det några bra förfestspel till PS4 som inte är sportspel (FIFA, NHL), bilspel eller fightningspel? Något i stil med Mario Party eller dylikt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

Finns det några bra förfestspel till PS4 som inte är sportspel (FIFA, NHL), bilspel eller fightningspel? Något i stil med Mario Party eller dylikt.

Little Big Planet 3, Rayman Legends och möjligen Diablo 3 är väl det närmaste jag själv kan komma på. Finns säkert någon indie-titel med "party"-stuk som kanske fungerar också.

Wii eller Wii U är nog optimalare, det är ju trots allt ett av dess starkare områden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Little Big Planet 3, Rayman Legends och möjligen Diablo 3 är väl det närmaste jag själv kan komma på. Finns säkert någon indie-titel med "party"-stuk som kanske fungerar också.

Wii eller Wii U är nog optimalare, det är ju trots allt ett av dess starkare områden.

Jo WiiU är definitivt bra på det och det är därför jag ångrar lite att jag sålde det. Samtidigt är det ju inte värt att ha kvar en maskin bara för att eventuellt köra vid någon förfest Spelade ju sällan själv på den efter att ha varvat SM3DW och MK8.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Finns det några bra förfestspel till PS4 som inte är sportspel (FIFA, NHL), bilspel eller fightningspel? Något i stil med Mario Party eller dylikt.

Har inte en PS4:a själv (än) men har läst om spel som är lite mer lek- och frågesportliknande som Jackbox, Fibbage, Drawful.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Har inte en PS4:a själv (än) men har läst om spel som är lite mer lek- och frågesportliknande som Jackbox, Fibbage, Drawful.

Indiespel helt enkelt? Kan vara värt att kika på.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Indiespel helt enkelt? Kan vara värt att kika på.

Jackbox Party Pack verkar det heta. Det verkar rätt kul.

Håller tummarna att en prissänkning eller ny modell annonseras på E3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Jackbox Party Pack verkar det heta. Det verkar rätt kul.

Håller tummarna att en prissänkning eller ny modell annonseras på E3.

Jasså, man kanske skall vänta med att köpa en PS4 till efter E3 då?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

PS4 med 1TB HDD ska ju vara på väg.

Sedan har vi ju denna skönhet:

http://www.eurogamer.net/articles/2015-06-09-metal-gear-solid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Finns det några bra förfestspel till PS4 som inte är sportspel (FIFA, NHL), bilspel eller fightningspel? Något i stil med Mario Party eller dylikt.

Rayman är hysteriskt skoj i local coop, så det får min röst

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Jag blev rekommenderad Helldivers av en kollega, men jag hittar inte det som skiva. Nån som vet om det endast är download som gäller?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jasså, man kanske skall vänta med att köpa en PS4 till efter E3 då?

Eftersom det bara är en vecka kvar så, ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Rayman är hysteriskt skoj i local coop, så det får min röst

Det kan jag hålla med om men jag har det redan till PC

Skrivet av Tjodd:

Eftersom det bara är en vecka kvar så, ja.

Då avvaktar jag

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Vad gör ni med spel ni inte längre är intresserade av? Witcher 3 är verkligen inget för mig. Funderar på att sälja det på Gamestop och förhoppningsvis få ut 300 kr för det.