Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Eldat upp mitt moderkort, går det att laga?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cRitZa:

Ja ja har kvar garanti, den är 7 år på det agget.
Mailade seasonic och dom svarade direkt, ja berättade vad som hänt och dom sa att det bara var att fylla i RMA, så nu slängde ja det på posten idag.

Eftersom systemet var uppe och snurrade i typ 10 sekunder innan det exploderade så borde det ju vara uteslutet att det inte var något som kortslöt nånstans eller hur?

Jag läcktestade hela systemet båda gångerna innan ja körde igång det, så det ska inte vara vatten som är orsaken.

Det känns som att det inte är kortis nej, men om det blev skador på delarna kan iaf inte jag garantera, vi får hoppas på lite flyt denna gång!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det kan mycket väl vara så att det har varit nätaggregatet som har varit boven i dramat enda från början. Med lite tur har du inte bränt något i systemet denna gången och det fungerar som det ska med det nya nätaggregatet du förhoppningsvis får av Seasonic

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cRitZa:

Ok, testade att starta nätagget frikopplat, först med en nätaggstestare, stoppade in 24-pin och fläkten snurrde igång och slutade efter en sekund, och skärmen på nätaggstestaren slocknade. Tog loss den och märkte sedan när jag skulle kortsluta grön och svart med ett gem att en dubbel gul hade hoppat ur 24_pins plasthylsan, pillade tillbaka den, och testade att köra igång nätagget med gemet, men det slocknade efter 1 sekund och nu går det inte att få liv i det.

Så alltså verkar det som att nätagget small igår då. Då är frågan vad som gjort att det pajat? Det här är ju ett riktigt kvalitetsagg från Seasonic, så det skall ju hålla hög klass.

vissa nätdelar bruka vilja ha belastning så de inte ''tomgår'' dvs någon fläkt/HDD eller liknande

men med tanke på smällen du nämnde så låter som att nätagget kastat in handduken

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads