Permalänk

UE55H7005 vs UE55H8005

Det ligger mellan dessa två modeller, men jag har svårt att välja. Utseéndemässigt verkar H8005 en aning fetare där bak jämfört med H7005 och förutom att H8005 är curved och har lite mer extra funktioner ser jag ingen större skillnad. Har jag missat någonting? Det verkar som att H8005 har 1000 Hz (Sub-field) och H7005 ligger på 800 Hz, vad innebär detta?

En annan sak som stör mig är att enligt prisjakt har båda modellerna stöd för alla appar förutom TV4 Play hos H8005 vilket verkar skumt, vill någon bekräfta för mig att båda modellerna har stöd för alla appar inkl TV4 Play?

Sedan lyssnar jag gärna på alla åsikter kring vad exakta skillnaden mellan modellerna i allmänhet är och vilken ni skulle köra på samt om curve är något att köra på?

Tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv

Curved är perfekt för den som sitter i mitten. Är det ett flertal som ska titta på TV:n så skulle jag inte ha valt en curved.

Permalänk

Jag sitter i exakt samma båt som du. Sitter och väljer mellan dessa två enheter på pricken !
Har försökt googla mig fram till alla möjliga tester och båda har fått väldigt bra kritik. Däremot verkar 8005 lida av en del "clouding".
Enligt vissa kan man i stort sätt eliminera problemet medans vissa säger att man t.o.m kan se det vid färgbild inte bara mot svart bakgrund. Är själv kluven som fan !!!

Permalänk
Skrivet av Dirtvader:

Jag sitter i exakt samma båt som du. Sitter och väljer mellan dessa två enheter på pricken !
Har försökt googla mig fram till alla möjliga tester och båda har fått väldigt bra kritik. Däremot verkar 8005 lida av en del "clouding".
Enligt vissa kan man i stort sätt eliminera problemet medans vissa säger att man t.o.m kan se det vid färgbild inte bara mot svart bakgrund. Är själv kluven som fan !!!

Ja, det förstår jag verkligen. Tittade på lite betyg, då kom jag fram till att H7005 faktiskt har fått bäst betyg men samtidigt ska H8005 leverera de senaste funktionerna.. Det blev en H8005 i alla fall. Ett tips är att du kan köpa från elgiganten och testa dig fram, sedan lämna tillbaka om du inte är nöjd

Permalänk
Skrivet av CrazyBlueberry:

Ja, det förstår jag verkligen. Tittade på lite betyg, då kom jag fram till att H7005 faktiskt har fått bäst betyg men samtidigt ska H8005 leverera de senaste funktionerna.. Det blev en H8005 i alla fall. Ett tips är att du kan köpa från elgiganten och testa dig fram, sedan lämna tillbaka om du inte är nöjd

Jag råkar arbeta där Har sprungit på TV avdelningen senaste veckan och vägt alla för/nackdelar.
Nu har jag börjat kika på panasonic samt sony också !!!

Permalänk

Det blev en Samsung 8005 här också

Permalänk
Skrivet av Dirtvader:

Det blev en Samsung 8005 här också

Grattis! Hoppas du blir nöjd