Nvidia Geforce GTX Titan X i SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Mina två GTX 680 i SLI börjar bli lite dammiga här..

Skrivet av m4rc0:

Sluta, mina GTX 580's skriker om pension!
Blir en 980 till sommaren, hur mycket tror ni man kan väntas spara?
Känns som det bör bli lite gungning i priserna när AMD väl släpper sin 390x..

470 SLI här :cry:

Permalänk
Relik 📜

Jag vet att många "tar åt sig" när det gäller kritik och buggar med flera grafikkort, men vi kan bara tala av erfarenheten vi får i testlabbet. Att det fungerar felfritt för vissa betvivlar jag inte - det är också en del av problematiken, att många märkligheter är systemberoende. Vi har spelat in en podcast med allmänna tankar om SLI och Crossfire. Tanken är att den ska vara komplement till artikeln där vi förklarar lite mer varför vi resonerar som vi gör. Det kommer någon gång imorgon.

Skrivet av Friterad:

I FC4 så ligger ju Titan X SLI ungefär samma som 980 SLI i både 1080 och 1440p, ganska så tråkigt, men i 4K då blir det skillnad. Sen verkar det som man får mer utav Titan X SLI i t.ex BF4. Är den helt enkelt inte bra optimerad till FC4 i SLI?

Skrivet av MrAdde:

Jag tror att den dåliga skalningen delvis beror på att grafikkorten helt enkelt maxar antingen CPUn eller spelet i fråga.

Visst är det så, speciellt vid 1080p är processor och/eller spelmotor ofta en begränsning. Jag försöker kommentera det på flera ställen, både till relevanta grafer och i beskrivningen av testmetoden.

Det är helt enkelt omöjligt att hitta en uppsättning titlar där inte någon slår i taket med två moderna prestandakort. Köper man två titan X för den upplösningen är man å andra sidan ute på tunn is, så i någon mån kvittar det.

Skrivet av Puttefnasket:

Den enda inställningen man behöver göra i FarCry 4 för att slippa dom blinkande texturerna är att ändra från High till Ultra för kvaliteten på texturerna... Det är inte vad jag kallar för att "laborera med inställningar"...

Fast vi kör ju redan Ultra, så det är uppenbart ingen universallösning.

Skrivet av MrAdde:

SMAA ska inte gå att aktivera i Far Cry 4 med patch 1.9 och senaste AMD-drivrutinerna om man kör Crossfire, är ni säkra att ni verkligen får det att fungera? Det skulle tydligen ge massor med grafiska artefakter, både för SLI och CFX.

Allt jag kan säga är att SMAA står som aktiverat i inställningarna, huruvida det är "tyst inaktiverat" i bakgrunden har jag inte undersökt. Blinkandet gäller bara SLI, Crossfire lider inte av samma bugg med våra testriggar. I allmänhet är Far Cry 4 dock knappast en dröm vid SLI/CF, spelet trivs helt enkelt bäst med ensamt kort.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Entusiast
Skrivet av emilakered:

Allt jag kan säga är att SMAA står som aktiverat i inställningarna, huruvida det är "tyst inaktiverat" i bakgrunden har jag inte undersökt. Blinkandet gäller bara SLI, Crossfire lider inte av samma bugg med våra testriggar. I allmänhet är Far Cry 4 dock knappast en dröm vid SLI/CF, spelet trivs helt enkelt bäst med ensamt kort.

Väldigt udda, för mig med 2x 280X och 15.3 från AMDs hemsida totalvägrar spelet att sätta igång SMAA utan det står som "off" i spelets inställningar. Inaktiverar jag CFX i CCC så går det att sätta på direkt utan problem. FC4 är version 1.9, självklart en laglig sådan.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag vet att många "tar åt sig" när det gäller kritik och buggar med flera grafikkort, men vi kan bara tala av erfarenheten vi får i testlabbet. Att det fungerar felfritt för vissa betvivlar jag inte - det är också en del av problematiken, att många märkligheter är systemberoende. Vi har spelat in en podcast med allmänna tankar om SLI och Crossfire. Tanken är att den ska vara komplement till artikeln där vi förklarar lite mer varför vi resonerar som vi gör. Det kommer någon gång imorgon.

Visst är det så, speciellt vid 1080p är processor och/eller spelmotor ofta en begränsning. Jag försöker kommentera det på flera ställen, både till relevanta grafer och i beskrivningen av testmetoden.

Det är helt enkelt omöjligt att hitta en uppsättning titlar där inte någon slår i taket med två moderna prestandakort. Köper man två titan X för den upplösningen är man å andra sidan ute på tunn is, så i någon mån kvittar det.

Fast vi kör ju redan Ultra, så det är uppenbart ingen universallösning.

Allt jag kan säga är att SMAA står som aktiverat i inställningarna, huruvida det är "tyst inaktiverat" i bakgrunden har jag inte undersökt. Blinkandet gäller bara SLI, Crossfire lider inte av samma bugg med våra testriggar. I allmänhet är Far Cry 4 dock knappast en dröm vid SLI/CF, spelet trivs helt enkelt bäst med ensamt kort.

Gött med ny podcast!

Me klubba!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

Sweclockers kan skänka dessa kort till mig tycker jag, behöver mer fps i cs

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av MrAdde:

Väldigt udda, för mig med 2x 280X och 15.3 från AMDs hemsida totalvägrar spelet att sätta igång SMAA utan det står som "off" i spelets inställningar. Inaktiverar jag CFX i CCC så går det att sätta på direkt utan problem. FC4 är version 1.9, självklart en laglig sådan.

Hm, det är faktiskt rätt udda. Jag har inte kontrollerat inställningen för varje enskild konfiguration, men gick igenom allt i vanlig ordning innan vi drog igång testerna. Då var det inga problem, undrar om något ändrats sedan dess. Kan ha varit en av sakerna AMD "finslipade" i drivrutinen mellan pressversionen och den skarpa. "Som tur är" ger SMAA ingen större prestandapåverkan, så siffrorna är sannolikt mer eller mindre giltiga oavsett.

Det vi kan konstatera är väl oavsett att FC4 och/eller drivrutiner kräver mer jobb från både AMD och Nvidia.

Just SMAA, FXAA och annan post process-teknik är vad jag förstår ett problem för SLI/CF. Några "insatta" jag pratade med menade att teknikerna är svåra att få till och riskerar att hålla tillbaka prestandan, speciellt i de fall där de bygger på flera bildrutor.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Entusiast
Skrivet av emilakered:

Hm, det är faktiskt rätt udda. Jag har inte kontrollerat inställningen för varje enskild konfiguration, men gick igenom allt i vanlig ordning innan vi drog igång testerna. Då var det inga problem, undrar om något ändrats sedan dess. Kan ha varit en av sakerna AMD "finslipade" i drivrutinen mellan pressversionen och den skarpa. "Som tur är" ger SMAA ingen större prestandapåverkan, så siffrorna är sannolikt mer eller mindre giltiga oavsett.

Det vi kan konstatera är väl oavsett att FC4 och/eller drivrutiner kräver mer jobb från både AMD och Nvidia.

Nej som sagt det påverkar inte prestandan nämnvärt, däremot ser spelet hemskt ut utan SMAA, jaggies så långt ögat når Om ni inte fick "ghosting" med SMAA påslaget förstår jag inte varför de skulle inaktivera det. Har skickat en error report till AMD angående problemet, men det skulle uppskattas om du har tid över att kika lite snabbt om 2x 280X med officiella 15.3 totalvägrar SMAA för er också.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Verkar som om AMD med sitt xdma(?) verkligen tagit kontrollen över rederingstiderna. Ser mycket stabilt ut i graferna. Väldigt imponerande prestanda för crossfire 290/x vs sli 980. Står sig bra mot konkurrensen i nästa standardupplösning 4k.

Ska bli intressant att se 980ti och speciellt 390x när det väl kommer.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av MrAdde:

Nej som sagt det påverkar inte prestandan nämnvärt, däremot ser spelet hemskt ut utan SMAA, jaggies så långt ögat når Om ni inte fick "ghosting" med SMAA påslaget förstår jag inte varför de skulle inaktivera det. Har skickat en error report till AMD angående problemet, men det skulle uppskattas om du har tid över att kika lite snabbt om 2x 280X med officiella 15.3 totalvägrar SMAA för er också.

Jag ska se om jag hinner imorgon! Skrev dit en notis på FC4-sidan tills vidare så ingen känner sig lurad. Siffrorna är som sagt "korrekta" ändå, det är mest principen..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Varför kör ni helt enkelt inte Tomb Raider med TressFX på? Nvidia måste också visa att de kan köra DirectCompute.

Inga frågor i övrigt Bra att veta var denna config står sig i 4k. Det var ju det man var nyfiken på.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Teddis:

Varför kör ni helt enkelt inte Tomb Raider med TressFX på? Nvidia måste också visa att de kan köra DirectCompute.

Inga frågor i övrigt Bra att veta var denna config står sig i 4k. Det var ju det man var nyfiken på.

Implementationen av TressFX i Tomb Raider är helt enkelt inte speciellt bra. Prestandapåverkan den har, till viss del även för AMD, är enligt mig orimlig i förhållande till resultatet, speciellt då eländet buggar helt otroligt bitvis. Håret står åt alla håll, åker genom halsen och beter sig allmänt märkligt. TressFX har ju utvecklats rejält sedan dess dock, tror att det blev 2.0 till PS4-versionen av Tomb Raider och att 3.0 lanserats sedan dess.

EDIT: Nu tar jag kväll! Ni får diskutera och bolla tankar med varandra sålänge. Glöm inte podden imorgon heller!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Implementationen av TressFX i Tomb Raider är helt enkelt inte speciellt bra. Prestandapåverkan den har, till viss del även för AMD, är enligt mig orimlig i förhållande till resultatet, speciellt då eländet buggar helt otroligt bitvis. Håret står åt alla håll, åker genom halsen och beter sig allmänt märkligt. TressFX har ju utvecklats rejält sedan dess dock, tror att det blev 2.0 till PS4-versionen av Tomb Raider och att 3.0 lanserats sedan dess.

Aha. Tråkigt. Minns ändå att det fungerade rätt bra med Titan och "1.0"-klienten av TR. Sen kom någon uppdatering och håret spretade åt alla håll men då var jag ju ändå klar med spelet så

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Ett par sånna här eller en utlandsresa till semestern.

Lätt val.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av emilakered:

Jag vet att många "tar åt sig" när det gäller kritik och buggar med flera grafikkort, men vi kan bara tala av erfarenheten vi får i testlabbet. Att det fungerar felfritt för vissa betvivlar jag inte - det är också en del av problematiken, att många märkligheter är systemberoende. Vi har spelat in en podcast med allmänna tankar om SLI och Crossfire. Tanken är att den ska vara komplement till artikeln där vi förklarar lite mer varför vi resonerar som vi gör. Det kommer någon gång imorgon.

När ni ändå gör det här skulle ni kunna ta upp lite saker ur användarperspektiv? Säg att man vill byta mellan SLI/Crossfire till att bara köra enkelkort när man använder datorn. För att stänga av SLI krävs att man stänger ner en hel del program, typ Spotify och Chrome, för att det ska gå alls. Stänga av SLI/Crossfire är rätt praktiskt om man kör spel som inte har nytta av flera kort eller där det inte ger någonting på grund av fett idiotisk kodning eller drivrutiner, Watch Dogs för kodning och Skyrim för drivrutiner då det faktiskt fungerar och hjälper med Crossfire om man justerar profilen en del.

Surround är också något jag skulle vilja se lite förklaring på också. Typ att man måste ha skärmarna kopplade på ett visst sätt om man kör SLI, bland annat.

Såna småsaker gör väldigt mycket i längden. Jämför man när jag körde två 570 med när jag körde två och tre 290X så var SLI förbannat uselt. Väldigt stort glapp mellan generationerna men de saker som var irriterande tycks inte ha fixats. Crossfire är säkert jävligt struligt också men där märkte jag aldrig av några störande saker. Referenskort med vattenkylning då så det är möjligt att det tog bort en del problem orsakat av för hög värme.

Just saker där kontrollpanelerna används är väldigt intressanta. Både Nvidias och AMDs är under all kritik rent GUI-mässigt men Nvidia har väl lite mindre sämst struktur. Det är möjligt att jag stör mig på sådana saker som andra inte stör sig på men det ger sig!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Mycket bra test!
Jag ser att samma buggar är kvar som förut när jag hade GTX 460 SLI. Det var bökigt att försöka med olika workarounds, ändra inställningar med mera och det tråkigaste var att vänta på att Nvidia fixade fram SLI profiler...
Det kan ju hända att drivrutinerna inte än är riktigt mogna men att lägga ett spel på hyllan i några månader ser jag inte som ett alternativ. Jag är ännu mer övertygad att ett starkt singel kort är det jag ska köra med för att slippa krångel.
Jag får hoppas nu att komplett levererar Titan X imorgon!

Off topic: Min nätdel är lite overkill för riggen nu när jag inte kommer att köra SLI

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Nää 980 sli får hålla ett tag till. Hoppas 390x i cf ger bättre boost i 4k.

Ja nä, hade du allvarligt bytt ut 980 SLI i dagsläget hade jag nog behövt ringa lyxfällan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Ja nä, hade du allvarligt bytt ut 980 SLI i dagsläget hade jag nog behövt ringa lyxfällan.

Lyxfällan? Bättre att ringa nån plastikkirurg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Lyxfällan? Bättre att ringa nån plastikkirurg.

Permalänk
Medlem

Intressant att CF 290x är nästan lika snabb som SLI 980 med tanke på att SLI 980 går på 11k och CF 290x går på 6k

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyhet:

Att Nvidias monsterkort Geforce GTX Titan X dominerar bland enskilda grafikkretsar är redan känt. Nu är det dags att se hur modellen står sig när två exemplar samarbetar i SLI.

Läs artikeln

Haha " För närmare 25 000 kronor bör man få både inbyggd kaffebryggare och automatisk skjortvikare, samtidigt som konfigurationen givetvis ska vara buggfri i alla lägen." Riktigt skön kommentar:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kvickstick:

Bara för att vi ser streamen i 1080p betyder det inte att han använder 1080p...

Exakt hans stream fullständigt krossar alla andras i twitchkvalitet framförallt oss som kör 1440p eller högre, det ser aldrig 1080p folket så dom fattar inte det:-)

Han har ju en bra gigabitlina också, det har inte så många här hemma:-)

Opps sorry för bump:(

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Som battlefield spelare blir man inte glad över hur dåliga renderingstiderna ser ut i bf4, tyckte det såg bättre ut för Nvidia för nåt år sen med bf3 mfl http://www.sweclockers.com/recension/17877-hostens-grafikkort...

Jag sålde nyligen mitt ena 780-kort (körde sli innan) och var lite orolig att det skulle gå åt pipan med spelandet i 2560x1440, men det känns förvånansvärt bra med ett kort.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakwetu:

Som battlefield spelare blir man inte glad över hur dåliga renderingstiderna ser ut i bf4, tyckte det såg bättre ut för Nvidia för nåt år sen med bf3 mfl http://www.sweclockers.com/recension/17877-hostens-grafikkort...

Jag sålde nyligen mitt ena 780-kort (körde sli innan) och var lite orolig att det skulle gå åt pipan med spelandet i 2560x1440, men det känns förvånansvärt bra med ett kort.

Jag håller med,jag körde 7970 crossfire innan jag bytte till mitt asus gtx980 strix och är bra mycket nöjdare nu med ett kort i 2560x1440, lite lägre topp fps givetvis men bra mycket mindre problem och man behöver inte bry sig om crossfire eller sli profiler längre:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

När man tittar på graferna för renderingstiderna så ser det ut som att microstuttering är tillbaka för både Nvidia och AMD (beroende på spel.) Yay för omogna drivrutiner.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Mitt Hercules 3d Prophet II GTS 64MB viker sig inte har precis lirat return to castle wolfenstein.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Avstängd

Kan du testa det på Crysis 3 vill se det i 4k vad det går för?

Går det att köra 4 st Titan x?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Implementationen av TressFX i Tomb Raider är helt enkelt inte speciellt bra. Prestandapåverkan den har, till viss del även för AMD, är enligt mig orimlig i förhållande till resultatet, speciellt då eländet buggar helt otroligt bitvis. Håret står åt alla håll, åker genom halsen och beter sig allmänt märkligt. TressFX har ju utvecklats rejält sedan dess dock, tror att det blev 2.0 till PS4-versionen av Tomb Raider och att 3.0 lanserats sedan dess.

EDIT: Nu tar jag kväll! Ni får diskutera och bolla tankar med varandra sålänge. Glöm inte podden imorgon heller!

En podd, nu vart basse här glad.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag vet att många "tar åt sig" när det gäller kritik och buggar med flera grafikkort, men vi kan bara tala av erfarenheten vi får i testlabbet. Att det fungerar felfritt för vissa betvivlar jag inte - det är också en del av problematiken, att många märkligheter är systemberoende. Vi har spelat in en podcast med allmänna tankar om SLI och Crossfire. Tanken är att den ska vara komplement till artikeln där vi förklarar lite mer varför vi resonerar som vi gör. Det kommer någon gång imorgon.

Visst är det så, speciellt vid 1080p är processor och/eller spelmotor ofta en begränsning. Jag försöker kommentera det på flera ställen, både till relevanta grafer och i beskrivningen av testmetoden.

Det är helt enkelt omöjligt att hitta en uppsättning titlar där inte någon slår i taket med två moderna prestandakort. Köper man två titan X för den upplösningen är man å andra sidan ute på tunn is, så i någon mån kvittar det.

Fast vi kör ju redan Ultra, så det är uppenbart ingen universallösning.

Allt jag kan säga är att SMAA står som aktiverat i inställningarna, huruvida det är "tyst inaktiverat" i bakgrunden har jag inte undersökt. Blinkandet gäller bara SLI, Crossfire lider inte av samma bugg med våra testriggar. I allmänhet är Far Cry 4 dock knappast en dröm vid SLI/CF, spelet trivs helt enkelt bäst med ensamt kort.

Det spelar ingen roll, jag var endast förvånad över att den inte var bättre alls än 980SLI, men det gällde ju bara i just det spelet alltså har det säkert något att göra med drivrutiner

Permalänk
Inaktiv

Som förutspått ger titan x i sli 100+ fps i 1440p

Då får vi se om nästa generation kan ge 100+ i sli men då med 4k=) jag förutspådde att det kommer krävas 2 generationer för detta från och med denna generation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Kan du testa det på Crysis 3 vill se det i 4k vad det går för?

Går det att köra 4 st Titan x?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"