Permalänk
Medlem

Tråkigt att secondary builds inte kommer fungera längre, jag som skulle skaffa en secondary build nagato för roliga matcher

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen inte om om de tar bort secondary specen. Skitroligt o se när secondaries öppnar eld mot något, enda som japanska var bra på amerikanerna slår dem ju med hästlängder på AA.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Tråkigt att secondary builds inte kommer fungera längre, jag som skulle skaffa en secondary build nagato för roliga matcher

I bland lönar det sig att skrika i deras forum och i deras kommentarsfält på nya patchar, vet att jag har gjort det senaste dagarna i ren ilska
http://forum.worldofwarships.com/index.php?/topic/83628-057-p...

Patchen är uppskjuten pga för mycket RAGE från spelarna. Uppgradering för sekundära KAN bli kvar i någon form, dom funderar på det.
WG erkänner tom sin egna inkompetens i forumet.

Cyklonen verkar folk faktiskt inte gilla allt för mycket så nu ska oddsen för den på andra banor vara lägre än planerat, ta bort skiten säger jag, så jävla fult kafferast hack ändå och ge oss riktigt storm med vågor och skit istället. Men det är klart då kan man inte åka limmo och annan skit för våra pengar om man spenderar riktiga resurser på spelet.

Standard battle ska komma tillbaks till T9-10 igen dock i reducerad mängd.

EDIt: Jävligt rolig kommentar på NA forumet
http://forum.worldofwarships.com/index.php?/topic/83628-057-p...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

I bland lönar det sig att skrika i deras forum och i deras kommentarsfält på nya patchar, vet att jag har gjort det senaste dagarna i ren ilska
http://forum.worldofwarships.com/index.php?/topic/83628-057-p...

Patchen är uppskjuten pga för mycket RAGE från spelarna. Uppgradering för sekundära KAN bli kvar i någon form, dom funderar på det.
WG erkänner tom sin egna inkompetens i forumet.

Cyklonen verkar folk faktiskt inte gilla allt för mycket så nu ska oddsen för den på andra banor vara lägre än planerat, ta bort skiten säger jag, så jävla fult kafferast hack ändå och ge oss riktigt storm med vågor och skit istället. Men det är klart då kan man inte åka limmo och annan skit för våra pengar om man spenderar riktiga resurser på spelet.

Standard battle ska komma tillbaks till T9-10 igen dock i reducerad mängd.

Fattade aldrig beslutet om att göra den till enbart t9-10 för inte fan är en secondary build OP utan enbart att man bygger det för skojs skull. Så hoppas det blir så att du inte tar bort den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jo det är ju så sällan sekundära vinner matchen för en så jag tippar på att man snittar 5% dmg med sekundära fullbuffat T6-T10 BB.
Visa matcher är undantag vist men så är det ju med allt och det är ju skitkul när dom matar på och gör 10-45K dmg och 10-20k i eld någon gång i bland.
Det händer men ovanligt.
Dessutom när dom gör så mycket dmg är det ofta mot andra BB's så då är det ju mer än rättvist som jag ser det.

Om något har sekundära mer psykologisk effekt än något annat när dom skjuter långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

I bland lönar det sig att skrika i deras forum och i deras kommentarsfält på nya patchar, vet att jag har gjort det senaste dagarna i ren ilska
http://forum.worldofwarships.com/index.php?/topic/83628-057-p...

Patchen är uppskjuten pga för mycket RAGE från spelarna. Uppgradering för sekundära KAN bli kvar i någon form, dom funderar på det.
WG erkänner tom sin egna inkompetens i forumet.

Cyklonen verkar folk faktiskt inte gilla allt för mycket så nu ska oddsen för den på andra banor vara lägre än planerat, ta bort skiten säger jag, så jävla fult kafferast hack ändå och ge oss riktigt storm med vågor och skit istället. Men det är klart då kan man inte åka limmo och annan skit för våra pengar om man spenderar riktiga resurser på spelet.

Standard battle ska komma tillbaks till T9-10 igen dock i reducerad mängd.

EDIt: Jävligt rolig kommentar på NA forumet
http://forum.worldofwarships.com/index.php?/topic/83628-057-p...

Här sitter jag o försöker logga in för att skriva på den tråden sen inser jag att de var NA...

Cyklonen gillar jag dock, tycker det blir kul, mer dynamiskt, helt plötsligt så blir det dags för Close quarters liksom.

Permalänk

När man blir trött på ranked och bara vill jävlas lite

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DareDevil:

Verkar vara en riktig trollbåt det där. Själv blev man trolla av sin egna Nagato igår, två salvor HE på en DD och nollskada men många modeller pajade man. Helt sanslöst. Hade ingen tur med RNG igår inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Trollbåt är väl lite att ta i, men om du har någon som spottar åt dig är Khaban, enligt mig, det mest kapabla T10-skeppet i spelet.
Med spotting är det enda som kan straffa dig high-tier CAs med hjärna.
Du äger alla BBs, du äger alla DDs och du äger alla T8-T10 CAs som underskattar dig, med två undantag - Moskva och DM.

Om fienden inte har en CV, DM eller Moskva är du helt fri att göra vad du vill.

Jag förstår inte att inte fler spelar Khaban. Skeppet är helt enkelt underbart!

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem

Någon som vet om de är 2.5 Captain XP denna helgen istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Någon som vet om de är 2.5 Captain XP denna helgen istället?

Verkar inte som det, de jobbar på att få det o funka och skulle återkomma när de fixat det. De har inte sagt något och infon om weekend special har kommit och är CVs rabatt och ggr 2 på första vinsten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vill ha Jolly Roger flaggan men märker att ranked inte är för mig. Blir ju bara förbannad och irriterad och vill jag vara det skulle jag fortsatt spela World of Tanks. Så blir nog ingen flagga här inte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantvals:

Vill ha Jolly Roger flaggan men märker att ranked inte är för mig. Blir ju bara förbannad och irriterad och vill jag vara det skulle jag fortsatt spela World of Tanks. Så blir nog ingen flagga här inte

Skickades från m.sweclockers.com

Önskar man kunde ha 1 kompis med sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantvals:

Vill ha Jolly Roger flaggan men märker att ranked inte är för mig. Blir ju bara förbannad och irriterad och vill jag vara det skulle jag fortsatt spela World of Tanks. Så blir nog ingen flagga här inte

Skickades från m.sweclockers.com

Mmm .. jag satsar stenhårt på att spela som om min son tittar på, alltså försöka vara lugn, artig och "vuxen" men igår .. Balantines_2015 skickade in mig i full on cave-man mode. Tror nästan att om jag haft honom i närheten hade det smällt på riktigt. Iallafall i väggen ;). Spelar alltid i en Cleveland, gömmer sig alltid minst 15km från striden och sedan dyker han upp om det finns en lätt kill eller en obevakad cap. Hade "turen" att hamna på samma lag som honom tre gånger i rad. Tömde mina reports på honom, antar att dem inte stackar men jag var så förbannad så jag kokade. Vann gjorde vi ändå men det var inte tack vare honom.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

@Aldric T: Känner igen det där med, var lugn idag men brukar brusa upp mig och bli förbannad normalt.

Har haft en dålig streak i Ranked men skärpte till mig och började titta på vad jag kunde förbättra och det är att jag är för hetsig ibland, så har börjat spela mer passivt i början, inte gå 1vs1. Tittar vart lagen är och går aldrig själv, kan ge dem cap:ar om jag inte kan bestrida dem och vinna. Har märkt att när jag spelar mer betänkligt och lever längre så kan man göra så mycket mer för laget, för även om vi ligger under kan man förbättra och vinna när det är mindre kvar och man kan cap:a fritt. Annars kommer man oftast Nr 1 i förlorar laget som DD om man spelar lugnt och inte rusar in o dör emot deras DDs 2min in i matchen. Har också börjat smoka mina BBs när man kan för gör att man kan vinna matcherna om de får skjuta i fred.

Har en 16poängs kapten i Sims så har lägst detection range på 6.6 så spottar mycket och skjuter in i början om de inte upptäckt en. Gör mycket mer överfall på folk, väntar tills man är 6.6km ifrån en annan DD innan man öppnar upp för ryssarna äter upp en på längre håll.

Fick ett par monster matcher i Sim:sen idag och inget fel att det är en premium så pengarna rullar in.

I denna match så smokade jag våran Fuso i slutet så han överlevde men råkade själv dö då av ett random skott.

Scoutade och torpade som fan och hade tur. Kom runt ett hörn och mördade en låg hp DD och torpade skiten ur deras Nagato

Högsta xp jag fått i en match.

Permalänk
Medlem

haha, hade fan den sjukaste matchen någonsin! Och ja, jag är rosa

Dessutom blev jag snodd på den sista killen så egentligen var det 9

Permalänk
Medlem

@dibbe: Riktigt fin match där, har aldrig dödat så många i en match. Synd att Daydreamerr snodde din sista kill

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack detsamma Kantvals, riktigt fina ranked resultat där!

Permalänk
Medlem

Nya patchnotes, verkar som sekundärkanonerna får vara kvar

Permalänk
Medlem

Alltid fint att bli torpad av en friendly Cruiser som ska skicka iväg sina målsökande 100km range-torpeder på osynliga fiender så man dör och förlorar en stjärna i ranked.

Permalänk
Hedersmedlem

Första gången jag testar detta spel och har varit fast hela kvällen. 39 matcher i sträck innan den första förlusten inträffade, och då var det ändå en väldigt jämn match.

Blir nog att nöta det här ett tag nu.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Första gången jag testar detta spel och har varit fast hela kvällen. 39 matcher i sträck innan den första förlusten inträffade, och då var det ändå en väldigt jämn match.

Blir nog att nöta det här ett tag nu.

joina oss i ingame kanalen spelclockers samt våran teamspeak

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

@Casgar: Tänk på att du kan ändra från Co-Op(dator motståndare) till Random Battles (emot andra spelare) till höger om Battle-knappen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Torach:

joina oss i ingame kanalen spelclockers samt våran teamspeak

Får ta och göra det.

Skrivet av Kantvals:

@Casgar: Tänk på att du kan ändra från Co-Op(dator motståndare) till Random Battles (emot andra spelare) till höger om Battle-knappen.

Fullt medveten. Var mot andra spelare jag körde, hade bara ett extremt flyt med matcherna!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=rb298JtNoK8

Här kan man se en preview på Armor Viewer när de visar pansar på en North Carolina.

Permalänk
Medlem

Mycket fint i nästkommande patch speciellt att de ska fixa det ohyggliga ljudet när man åker på en citadel på sitt skepp eller mycket skada i en salva. Kommer en damagecoubterstrike i spelet med. Armor viewer verkar jäkligt coolt.
De lägger också in att man kan få de olika nationalliteternas röster på skeppen. Skönt att få höra galna japaner och fulla ryssar som ska berätta för en vad som händer med ens skepp i matcherna.

PS Jag hatar ranked battles men den självplågaren man är spelar man det iaf. Fan!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skaffade mig Yubari.
Generelt sett hatar jag Crusiers men fan denna var kul

Första matchen fick jag 8st flygplan.
Andra fick jag 3st....
Tredje fick jag 13st och jag och två CV's hade tävling om flest flygplans kills, jag kom tvåa så ja inte helt fy skam
Fjärde matchen fick jag 14 kills, 12st direkt i början när två torpedskvadroner dök upp plus fighers, ja defensive AA på en T4 är awsome och dom dog allihop, vist har väl lite 15 poängs kapten med med AFT också
Femte matchen fick jag 14 flygplan till, CV's och jag hjälptes åt att skydda flottan, dom spottade DD's åt mig och jag sköt skiten ur dom. Fick 6st Kills och helt OK skada på 70K.

5 vinster i raken, överlevde alla också så helt ok sälklubbarskepp.

P.S jag kör den nya Premium Uppgradering 0 för maximal precision, rotation etc etc och premium consumables.
240K CR på standard konto är inte fel inte.

Permalänk

Verkar som tyska BB släpps denna månad hoppas så jag kan använda min free xp ^^

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Ranked får mig helt seriöst lust att lägga av med detta spel, är så frustrerande system så det inte är sant.

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte Ranked systemet heller, såg en omröstning på forumet, majoriteten gillar inte systemet heller så ja vem vet det kanske görs om i framtiden.

jag har inget problem med att det är svårt eller att jag inte kan bli ranked etta, nöjd med 11 nu. MEN denna jävla berg och dalbana orkar jag inte med. Spel får gärna vara skitsvåra för min del, men dom måste vara roliga också.