Permalänk
Medlem

Vad är det som är fel på ranked?

Permalänk
Medlem

Tror många stör sig på upplägget. Om ditt lag förloar så förlorar du med vilket sker 40-45% av tiden för en bra spelare. Om man inte kör DD så är det svårt att få XP nog för att alltid komma etta även när laget förlorar och inte förlora en stjärna. Det var sjukt mycket enklare med DD denna säsongen än med BB's tex enbart för att man cappar inte så ofta med BB även om jag alltid cappar i ranked om det går oavset skepp. Så man måste skörda mycket mer kills och DMG i sin BB och stoppa in mycket mer jobb i det hela än med en DD tex för att nå samma mål.

Man bestraffas ofta även om man spelar riktigt bra, kanske bättre än den där DD'n som fick två caps och sedan dog så man har inte så mycket kontroll över ranked och då blir det frustrerande att åka upp och ner i rank hela tiden.

Hade heller sett något annat upplägg där man fortskrider "framåt" hela tiden.
Ranked ska vara svårt men det är inget snack om den saken, men upplägget är inte "roligt".
Ett spel får inte blir frustrerande regelbundet och ranked lider definitivt av detta.

Sedan hade jag gärna sett en parallell rankad för divisioner.

Permalänk
Medlem

Nu får du ha i åtanke att det gått riktigt dåligt för mig de senaste tre dagarna. Det som är frustrerande är att du kan spela bra men när man har 1-3 tomtar i laget som inte ens försöker spela ihop eller efter den strategi vi kommit överens om i laget så är det inget man kan göra åt utan man kommer med 80% sannolikhet förlora en stjärna. Sen när man får folk som ger bort säkra vinster genom att köra självmordsräder emot fienden istället för att gömma sig de där 30s som behövdes för att vinna (har hänt) eller den där BB som bara behöver gå in i cap A vi hade B för att se till så inte fiender får 1000 poäng börjar istället åka parallellt utmed B när hela laget säger åt han att gå in. Frustrerande att gå bakåt för man får dåliga lag, sitter inte här o säger att man är bästt men försöker alltid spela för laget.

Systemet blir frustrerande när man får idioter efter idioter och inte kan göra något åt det utan pga andra då går man bakåt. Sen säger jag inte att jag inte klantat mig och dött onödigt. Men när man om och om får spelare som går solo Yolo och bara förstör för andra så är det inget roligt system att spela i. När de inte ens försöker spela ihop för att vinna.

Bara jävligt less på spelet just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Håller med om att ranked är frustrerande, pendlar mellan rank 10 och 12 typ konstant.

Permalänk
Medlem

Kan vara ärlig o säga att jag inte har några bra förslag att fixa det här nuvarande system. Men ett kapitalt fel med det är att de flesta finner det frustrerande och så ska det inte vara i ett spel där folk spelar för att koppla av och ha roligt. Så kanske dags att de tänker ut ett nytt system som gör att man kan progressa med tid. Har inget emot att folk som är bra kommer till rank 1 och att de som spelar 400-500 matcher också gör det. Men det är min personliga och just nu irriterande och frustrerande åsikt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du är ju inte direkt ensam om bli frustrerad pga känslan av hjälplöshet vissa matcher. Hur bra man än spelar själv så är det någon @#€%& tys... någon som vägrar prata engelska eller bara vet bäst och kör solo. Visa dagar lämpar sig bara inte för ranked 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Fan hade en grym match i Yubari igen, eller igen, typ hela tiden

24st flygplan! Undrar vad denna kan göra med flaggan som buffar AA hehe.......

Permalänk

Jag har börjat spela detta igen och är lite sugen på en premium.. Gillar tanken på Atlanta.. men efter att ha läst runt så sägs Murmansk vara riktigt bra.. annars kanske Indianapolis? Vet inte riktigt..

Vilken tror ni på? Har ni en eller båda två får ni gärna kommentera vad ni tycker..

Jag är mest för Cruisers så långt.. omladdnings tiden på BB är för långt för min smak och DD är lite för klena.. Hangarfartyg har jag inte testat ännu, men jobbar på den japanska linjen.. måste bara ta mig förbi de 2 BB... Kanske blir bättre lite högre upp men än så länge gillar jag inte hur spridda skotten blir av BB kanonerna.. speciellt med den tid det tar att ladda om.

Hörde att jag ska satsa på antigen tyska eller amerikanska cruisers.. gillar kanoner mer än torpeder..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Skrivet av Plasmatic:

Jag har börjat spela detta igen och är lite sugen på en premium.. Gillar tanken på Atlanta.. men efter att ha läst runt så sägs Murmansk vara riktigt bra.. annars kanske Indianapolis? Vet inte riktigt..

Vilken tror ni på? Har ni en eller båda två får ni gärna kommentera vad ni tycker..

Jag är mest för Cruisers så långt.. omladdnings tiden på BB är för långt för min smak och DD är lite för klena.. Hangarfartyg har jag inte testat ännu, men jobbar på den japanska linjen.. måste bara ta mig förbi de 2 BB... Kanske blir bättre lite högre upp men än så länge gillar jag inte hur spridda skotten blir av BB kanonerna.. speciellt med den tid det tar att ladda om.

Hörde att jag ska satsa på antigen tyska eller amerikanska cruisers.. gillar kanoner mer än torpeder..

Jag har några premium och jag brukar spela Crusier 80% av tiden men jag älskar min Tirpitz, Molotov gillar jag också mycket ifall man vill ha en lite billigare Premium

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Vägrar spela Random eller Ranked om man inte spelar flera stycken i med röstkommunikation, exempelvis sitter flera i samma rum och spelar.
Ensam spelar jag bara Co-op, mot robotar/datorstyrda motståndare (och ibland även i egna laget).

Spelade Tier1 med Eire (köpte tillbaka en) i co-op och fy vilken fart det är i de matcherna.
Krockade 2 gånger med allierade och körde upp på en ö
Avstånden är små med små marginaler samtidigt som eldhastigheten är hög och alla vill sänka "bottar".
Det växlar snabbt från att vara säker till att vara i fara i Tier 1-3.

Spelade också North Carolina i en match med T8-T10 båtar och det var nästan tråkigt.
Först så sänks eldhastigheten till 2 salvor/min avstånden är större på både spelplan och mellan båtarna...
Fast skadorna är inte större per träff, från en North Carolina på en annan NC. Än vad en Eire skadar en annan Eire med en bredsida.

Visserligen är det mindre "taktiskt tänkande" i de lägre tierna men Att spela med T10:or som först campar långt från capparna som möjligt och sedan försöker köra bort från anfallande bottar är ju inte heller riktig taktik/samarbete...

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Jag har börjat spela detta igen och är lite sugen på en premium.. Gillar tanken på Atlanta.. men efter att ha läst runt så sägs Murmansk vara riktigt bra.. annars kanske Indianapolis? Vet inte riktigt..

Vilken tror ni på? Har ni en eller båda två får ni gärna kommentera vad ni tycker..

Jag är mest för Cruisers så långt.. omladdnings tiden på BB är för långt för min smak och DD är lite för klena.. Hangarfartyg har jag inte testat ännu, men jobbar på den japanska linjen.. måste bara ta mig förbi de 2 BB... Kanske blir bättre lite högre upp men än så länge gillar jag inte hur spridda skotten blir av BB kanonerna.. speciellt med den tid det tar att ladda om.

Hörde att jag ska satsa på antigen tyska eller amerikanska cruisers.. gillar kanoner mer än torpeder..

Murmansk, Omaha, Phoenix och Marble head är egentligen samma modell och de har en svaghet, deras citadell är stort och vekt.
Brukar skjuta AP-skott mot dom med nära garanterade Citadel-credits som följd

Atago är den bästa all-round kryssaren men man hamnar i ganska höga tier matcher vilket man får plikta för, tills man lärt sig spelet och Atago.

Atlanta är speciell med extremt kort räckvidd på kanonerna men med enorm eldhastighet så Atlanta kan lätt bränna ner en BB om den inte utsätt för moteld, Atlanta är vek men inte riktigt lika vek som DD/jagare.
Blir min BB attackerad av en BB och en Atlanta så sänker jag först Atlantan innan jag ger mig på Slagskeppen. BB slår hårt men sällan medan Atlanta nöter för snabbt för att man ska kunna (T) reparera eller (R) stoppa skador...
Atlanta mot BB är ungefär 50-50 i farlighet för sig själv som för motståndare BB:n.

Amerikanska kryssare har bara Phoenix och Omaha torpeder de övriga från Cleveland är rena artilleri kryssare.

På den japanska linjen är Tenryu och Kuma små kryssare som fungerar som jagare fram till Furutaka då tunga kanoner men Furutaka blir inte bra förrän med C-skrovet. A+B skrovs Furutaka spottar många efter (bildligt talat).

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Jag har börjat spela detta igen och är lite sugen på en premium.. Gillar tanken på Atlanta.. men efter att ha läst runt så sägs Murmansk vara riktigt bra.. annars kanske Indianapolis? Vet inte riktigt..

Vilken tror ni på? Har ni en eller båda två får ni gärna kommentera vad ni tycker..

Jag är mest för Cruisers så långt.. omladdnings tiden på BB är för långt för min smak och DD är lite för klena.. Hangarfartyg har jag inte testat ännu, men jobbar på den japanska linjen.. måste bara ta mig förbi de 2 BB... Kanske blir bättre lite högre upp men än så länge gillar jag inte hur spridda skotten blir av BB kanonerna.. speciellt med den tid det tar att ladda om.

Hörde att jag ska satsa på antigen tyska eller amerikanska cruisers.. gillar kanoner mer än torpeder..

Jag har ingen Murmansk, men jag har Omaha, Atlanta och Indianapolis och när det kommer till spelstil kan man säga att de två första är mest lika, medan Indianapolis faktiskt är en riktig (US...) kryssare. Varken Omaha eller Atlanta har egentligen något skydd överhuvudtaget någonstans så det gäller att inte bli träffad. Båda har små kanoner med kort räckvidd placerade på precis varenda bit ledigt däck, båda har kortdistans torpeder, rejält AA och bådas kanoner har en eldhastighet som får DDs och BBs som inte tänkte sig för att ångra sig bittert. För att illustrera skadan du gör i ett av dessa skeppet så tänk dig att du står utomhus, i ett väldigt lätt duggregn. Det stör egentligen inte, men vänta en stund så blir du blöt lik förbaskat.

Indianapolis är ju "the bastard child" av Pensacola och New Orleans. Spelstilen är exakt likadan. Rikta näsan mot fienden så att dennes skott studsar av dig pga flack vinkel och sikta noga. Kanonerna är IMHO sanslöst kraftiga för en CA, det går att träffa citadellet på det mesta som flyter runt där ute när du kommer in på ensiffrigt antal kilometer. De laddar dock om väldigt sakta (ca 15s). Inga torpeder, men Indy får något annat väldigt mumsigt, nämligen radar. Den i kombination med Hydroacoustic Search gör dig till en DDs värsta mardröm. För att köra liknelsen jag använde tidigare med lätt regn så är Indyn:s kanoner snarare en hårt kramad snöboll rakt i ögat - det gör ont direkt, men det kommer inte så många. Indyn är också lättare att spela av dessa tre tycker jag så för någon som just börjat spela eller kommer tillbaka så hade jag satsat på den.

Personlig anser jag att för underhållning på kryssarnivå är det japanska varianter som gäller, Mogamin har för all del nerfats stenhårt på sista tiden men den är fortfarande livsfarlig. Nu var dock inte det du frågade efter ..

TL;DR: Indianapolis, för den ger antagligen mest underhållning per krona.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

Jag har just börjat spela spelet. Känslan när man får in en schysst torped är inte helt fel. Ni som har varit med ett tag:
- Går ni tillbaka och spelar på skepp på lägre nivå eller vill man alltid spela i med det senaste?
-Kan man spela spelet på högre nivå utan premium?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Washington:

Jag har just börjat spela spelet. Känslan när man får in en schysst torped är inte helt fel. Ni som har varit med ett tag:
- Går ni tillbaka och spelar på skepp på lägre nivå eller vill man alltid spela i med det senaste?
-Kan man spela spelet på högre nivå utan premium?

Spela det du gillar, kvittar vilken tier. Det ska ju vara avkoppling, inte ett "måste". Jobba kan du göra på jobbet ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Washington:

Jag har just börjat spela spelet. Känslan när man får in en schysst torped är inte helt fel. Ni som har varit med ett tag:
- Går ni tillbaka och spelar på skepp på lägre nivå eller vill man alltid spela i med det senaste?
-Kan man spela spelet på högre nivå utan premium?

Sparar alla roliga skepp och spelar dem om och om igen

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Washington:

Jag har just börjat spela spelet. Känslan när man får in en schysst torped är inte helt fel. Ni som har varit med ett tag:
- Går ni tillbaka och spelar på skepp på lägre nivå eller vill man alltid spela i med det senaste?
-Kan man spela spelet på högre nivå utan premium?

Spela det som är roligt som sagt.
Jag kör T2-T10 random och lite ranked då jag helst kör DIV.

För nytt folk finns vi i SpelClockers (luppii) gruppen i spelet och på teamspeak.spelclockers.com när vi kör divison.

Permalänk
Medlem

Jag gick på reklamen, köpte mig en Tirpitz....

Vilket j***a solo yolo monster hon är! Feglir 20 km från närmsta fiende är inte min stil ändå, men med en Tirpitz på skärmen är det ju som att skeppet ber mig om att köra rakt in och kötta en sväng .. hehe :D.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Jag gick på reklamen, köpte mig en Tirpitz....

Vilket j***a solo yolo monster hon är! Feglir 20 km från närmsta fiende är inte min stil ändå, men med en Tirpitz på skärmen är det ju som att skeppet ber mig om att köra rakt in och kötta en sväng .. hehe :D.

Du kan inte använda torpederna på långt håll.
Då måste du in under 6km.
Sett Tirpitz:ar flera gånger torpederat jagare.

Hamnade i närstrid med en Kolberg (T3) och en Cleveland med min Tirpitz (torpederna laddades efter en dispyt med en Tirpitz och en Pensacola). Efter att ha sänkt Cleveland med 1 salva AP+2 salvor HE (ca 2min duellerande).

Så kunde jag koncentrera mig på Kolberg-kryssaren, brydde mig inte om att skifta till HE (kolberg har tunt skinn) men 8 AP-skott räckte, avståndet var under 2 km
T3 Kolberg var visst i division med andra T6-T9 spelare i matchen.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Du kan inte använda torpederna på långt håll.
Då måste du in under 6km.
Sett Tirpitz:ar flera gånger torpederat jagare.

Hamnade i närstrid med en Kolberg (T3) och en Cleveland med min Tirpitz (torpederna laddades efter en dispyt med en Tirpitz och en Pensacola). Efter att ha sänkt Cleveland med 1 salva AP+2 salvor HE (ca 2min duellerande).

Så kunde jag koncentrera mig på Kolberg-kryssaren, brydde mig inte om att skifta till HE (kolberg har tunt skinn) men 8 AP-skott räckte, avståndet var under 2 km
T3 Kolberg var visst i division med andra T6-T9 spelare i matchen.

Japp, sänkte en Fubuki med torpeder i sista rundan nu.

Kolberg minsann .. gäller att välja sina motståndare ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

Köpte en billig izukushi eller vad nu det heter... gillar det rätt mycket, tål inte mycket, men gillar de lite snabbare kanonerna. spelar det mer som en stor kryssare än ett slagskepp.

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Sådärja, då har man både Montana och Yamato. Nu ska man bara bli färdig med Moskva också.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Jag har börjat spela detta igen och är lite sugen på en premium.. Gillar tanken på Atlanta.. men efter att ha läst runt så sägs Murmansk vara riktigt bra.. annars kanske Indianapolis? Vet inte riktigt..

Vilken tror ni på? Har ni en eller båda två får ni gärna kommentera vad ni tycker..

Jag är mest för Cruisers så långt.. omladdnings tiden på BB är för långt för min smak och DD är lite för klena.. Hangarfartyg har jag inte testat ännu, men jobbar på den japanska linjen.. måste bara ta mig förbi de 2 BB... Kanske blir bättre lite högre upp men än så länge gillar jag inte hur spridda skotten blir av BB kanonerna.. speciellt med den tid det tar att ladda om.

Hörde att jag ska satsa på antigen tyska eller amerikanska cruisers.. gillar kanoner mer än torpeder..

De två som anses vara bäst är Atago och Murmansk som har tidigare nämnts. Men om du föredrar CA/CLs framför BBs och DDs så rekommenderar jag varmt Indianapolis och Molotov.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Skrivet av Solaris:

De två som anses vara bäst är Atago och Murmansk som har tidigare nämnts. Men om du föredrar CA/CLs framför BBs och DDs så rekommenderar jag varmt Indianapolis och Molotov.

Vad är fördelar och nackdelar med de två? har inte tillgång till wikin just nu

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Jag gick på reklamen, köpte mig en Tirpitz....

Vilket j***a solo yolo monster hon är! Feglir 20 km från närmsta fiende är inte min stil ändå, men med en Tirpitz på skärmen är det ju som att skeppet ber mig om att köra rakt in och kötta en sväng .. hehe :D.

Precis så man skall spela en Tirpitz. In och kötta. Älskar det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Det första man ska ha i åtanke när man köper ett premiumskepp är vilken nation spelar du mest. För en stor fördel med en premium är ju att träna dina kaptener samtidigt du får in "ze money".
Nästa steg är ju att tänka ut vad det är du tycker mest om att köra och kolla in den nationens premium som hamnar under det kritiriet.
Sen finns det ju premiumskepp som anses generellt att vara bra så som Tirpitz, Kutuzov och Atagon.

Men rekommenderar att svara på de första två frågorna och sedan kolla in 2-3 youtube recensioner på just de skeppen du är intresserad av. Kolla in videos som nämner svagheterna och styrkorna och kolla inte bara in videos med monstermatcher med skeppet. Man ska veta svagheterna på skeppet innan man köper det.

Permalänk
Medlem

@Plasmatic: Lite enkelt kan man säga att de har bra kanoner och dålig armor, Molotoven är gjord av citadeler. Indianapolis har också radar som enda tier7 skeppet som har det men inte så lång räckvidd och duration.
Detta är lite generella antagande men stämmer ganska bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Washington:

Jag har just börjat spela spelet. Känslan när man får in en schysst torped är inte helt fel. Ni som har varit med ett tag:
- Går ni tillbaka och spelar på skepp på lägre nivå eller vill man alltid spela i med det senaste?
-Kan man spela spelet på högre nivå utan premium?

Jag har upp till T9
Men det jag spelar mest är T5-6, tycker det är det mest balanserade och roligaste tier.
Upp till T8 ska det inte vara några problem att spela utan premium, sen med några bra money makers i T5-6 som betalar förlusterna i dåliga matcher så är det inga problem att lira T10 utan premium.
Men det blir en lång grind för att komma dit, för även med premium så har jag alltid för lite pengar.
Sparade till en Yamato och hade 13 miljoner igår men då fick jag för mig att köpa New Orleans eftersom det var rea på dom, Så nu är jag nere på 4 miljoner :/

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Spelar mest i nivån t4-t7 bäst balanserat och dds är inte helt op då

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Köpte en billig izukushi eller vad nu det heter... gillar det rätt mycket, tål inte mycket, men gillar de lite snabbare kanonerna. spelar det mer som en stor kryssare än ett slagskepp.

Kör den som en BB. fören emot motståndaren, vinkla ut baken när du skjuter.

Skjut som en Crusiser, den har veka kanoner så det är AP som gäller på CA/CL och BC (Battle Crusiers som Kongo tex) medans HE lämpar sig ypperligt för DD och BB.
Den har 10 kanoner och klassas som BB i spelet även om det är en BC (battle Crusier) så den kan lätt göra 8K+ HE skada, har eldskans som villken annan BB som helst så den gillar att elda BB's Amerikanska speciellt.

Pga svaga AP'n fungerar AP ofta bättre på avstånd på amriskanska BB's, när dom kommer nära är det svårare att få citadels i sidan på dom då pansarbältet verkar tjockare än deckpansarn.
Därför föredrar jag oftast HE på BB's då det gör lika mycket skada som AP utan citadel plus att det startar massa bränder och med 25 sek omladdning har man alltid övertaget på andra BB's.

Men den är en ypperlig DD och CA/CL jagare och även CV.
DD's skjuter den ut på en salva med lite flyt, 10 kanoner med HE och 8K+ skadepotential i praktiken nukar många DD's så jaga dom frivilligt kan framstå ologiskt men det är ofta mycket fördelaktigt. Den är egentligen en Crusier som tror den är en BB.
Med 10 kanoner och AP kan du nuka en Crusier med en salva AP också.
Så är RNG jesus med en är kraken inte allt för långt borta.

En match sköt jag ut alla DD's (3st) plus deras CV själv.

100K+ skada gå utmärkt att uppnå också. Den har fått buff till tornet bak (bättre rotation) för ett par patchar sedan gjorde dom den mer HE resistent plus att dom sänkte omladdningen från 30sek till 25 sek så det är mycket bättre att bli pundad av HE så länge man har premium repair consumable, därmed välj motståndare som föredrar detta över AP.

AP studsar bra om man kör knivat dock igen garanti om en BB skjuter.

Och ja visa ALDRIG bredsidan, men det gäller alla båtar. Se till att ha premium repair och heal och super intendent och se till att minska chansen för brand via kaptensförmågor och uppgraderingar så kommer du vara länge.