Permalänk
Medlem

@pa1983 @Kronvrak
Tack för er hjälp.
Har nu läst på lite och sett på en del videon. Lutar åt att spela Cruiser med RU och DD med IJN som start alternativt båda med IJN. Är det ett "big NO NO" att spela som två nationer i början av spelet? har inte riktigt hittat något klart svar på den frågan.

Relativt snabba skepp och hög projektil hastighet lockar i den ryska cruiser linjen (huruvida jag förstått rätt).

DD verkar vara en kul klass, gillar "glasscannons" i alla spel så här kändes den låga synligheten i kombination med bra "torpederings avstånd" som ett bra val.

I längden antar jag att man prövar olika nationer och deras olika klasser för att få en uppfattning om hur var skepp prestaterar samt för-&nackdelar, eller?

Sparar BB och CV till senare, dessa tilltalar mej inte nu iaf.

Ikväll skall det spelas maritimt tema på datorn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

@pa1983 @Kronvrak
Tack för er hjälp.
Har nu läst på lite och sett på en del videon. Lutar åt att spela Cruiser med RU och DD med IJN som start alternativt båda med IJN. Är det ett "big NO NO" att spela som två nationer i början av spelet? har inte riktigt hittat något klart svar på den frågan.

Relativt snabba skepp och hög projektil hastighet lockar i den ryska cruiser linjen (huruvida jag förstått rätt).

DD verkar vara en kul klass, gillar "glasscannons" i alla spel så här kändes den låga synligheten i kombination med bra "torpederings avstånd" som ett bra val.

I längden antar jag att man prövar olika nationer och deras olika klasser för att få en uppfattning om hur var skepp prestaterar samt för-&nackdelar, eller?

Sparar BB och CV till senare, dessa tilltalar mej inte nu iaf.

Ikväll skall det spelas maritimt tema på datorn!

Nja så enkelt är det inte, väl? :/
Du får ju fyra T1 skepp att starta med.
Grinda på med flera skepp från flera nationer, så märker du vilka skepp du lyckas bäst med.

Bland T2-kryssare är Chester ett trevligt allt-i-allo kryssare (i B-skrovet)
Japanska Chikuma skjuter långt men med 10 sek omladdnings tid, spelas bäst som ett slagskepp.
Ryska Novik är si så där men T4 Sveitlana är värd allt nötande med de tidigare
Favoriten bland T2 kryssarna är Tyska Dresden 2-3 sek omladdning, bra fart och manövering men svår att sikta då den lobbar skotten i hög bana (bra träning inför slagskepps-linjen) och målen hinner förflytta sig man får tänka ut var motståndaren kan tänkas var när skotten hinner fram ...och ha lite tur

Själv gillar jag USS slagskepp före T8 North Carolina för de kan man gå i närstrid med, utan att förlora allt för mycket HP (hälsopoäng).
På kryssarsidan är det japanskt för hela slanten efter Tier 5, för de US kryssarna har inga torpeder som de japanska.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk

Men som allt hänger det mycket på erfarenhet. Jag har för tillfället fastnat för tyska kryssare. Överlägsen AP och torpeder för närstrid är skitkul Soloade en Warspite med kanoner med min Nürnberg nyligen. Testa lite olika nationer och känn efter lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem

Spelade några spel igår och blev lvl 3. Helt klart kul!

Svåraste var att ha på kolla vad som händer runt en och att komma ihåg att svänga av och an samt justera fart lite nu som då. Blev lite väl mycket fokus på "kikaren/siktet" och glömde helt vad som händer runt omkring Lyckades undvika att köra upp på land iaf hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

@pa1983 @Kronvrak
Tack för er hjälp.
Har nu läst på lite och sett på en del videon. Lutar åt att spela Cruiser med RU och DD med IJN som start alternativt båda med IJN. Är det ett "big NO NO" att spela som två nationer i början av spelet? har inte riktigt hittat något klart svar på den frågan.

Relativt snabba skepp och hög projektil hastighet lockar i den ryska cruiser linjen (huruvida jag förstått rätt).

DD verkar vara en kul klass, gillar "glasscannons" i alla spel så här kändes den låga synligheten i kombination med bra "torpederings avstånd" som ett bra val.

I längden antar jag att man prövar olika nationer och deras olika klasser för att få en uppfattning om hur var skepp prestaterar samt för-&nackdelar, eller?

Sparar BB och CV till senare, dessa tilltalar mej inte nu iaf.

Ikväll skall det spelas maritimt tema på datorn!

Personligen tycker jag inte man tappar något på att spela flera olika länder samtidigt. Själv lirar jag Slagskepp på den amerikanska sidan främst, ska dock lira de tyska också när de släpps. Kryssare kör jag de tyska och jagare kör jag de ryska.

Kryssare är klart annorlunda beroende på land, så kan vara en bra idé att läsa på lite vad man föredrar när det gäller spelstil, jag har dålig koll på dem tyvärr. Valde de Tyska och gillade dem xD.

Innan jag valde land för jagare så såg jag till att veta lite mer om dem dock då jag visste att det är skillnader där som är rätt avgörande, kan redogöra dem för dig:

I stora drag handlar de Japanska om att skjuta torpeder. Gör man något annat gör man fel. Kanonerna används enbart i nödfall och inte annars då de generellt sett är värdelösa. Möter du en Rysk jagare oavsett tier är det bättre att fly än att ens försöka vinna en duell med kanonerna då de helt enkelt är bättre på det, hoppas att man får dem med sina torpeder, problemet att i närstrid är de Ryska torpederna inte dåliga heller. De Japanska jagarnas kanoner fortsätter att vara värdelösa genom alla tiers medan de andra länderna får mer dugliga torpeder med högre tiers, framförallt de Amerikanska.

Det tar oss till de Ryska jagarna. De handlar om att använda kanonerna främst då de istället är bra för dem, man intar rollen av en s.k. "gunboat". Torpederna är mer för nödfall istället. De har framförallt dålig räckvidd. Så man använder dem mest för att gömma sig runt en ö där man sätter upp en fälla eller om någon försöker komma nära din rökridå för att kunna se dig som exempel. De får lite räckvidd i högre tiers men inte alls på de andra ländernas nivå. De gör mycket skada dock, så om man träffar gör det ont generellt sett. Inte för att någon torped gör lite skada men iaf...

Sist har vi de Amerikanska....de är mitt emellan. De kan göra båda sakerna, framförallt i högre tiers då deras torpeder får en bra räckvidd och gör fin skada. Räckvidden är inte i nivå med de Japanska men nog för att kunna användas utan att man blir sedd. Främst är de "gunboats" och skjuter med sina kanoner från positioner där de inte kan bli sedda, precis som de Ryska jagarna.

Allt kanske inte stämmer till 100% men generellt sett är det så här det ser ut när det gäller jagar :).

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Personligen tycker jag inte man tappar något på att spela flera olika länder samtidigt. Själv lirar jag Slagskepp på den amerikanska sidan främst, ska dock lira de tyska också när de släpps. Kryssare kör jag de tyska och jagare kör jag de ryska.

Kryssare är klart annorlunda beroende på land, så kan vara en bra idé att läsa på lite vad man föredrar när det gäller spelstil, jag har dålig koll på dem tyvärr. Valde de Tyska och gillade dem xD.

Innan jag valde land för jagare så såg jag till att veta lite mer om dem dock då jag visste att det är skillnader där som är rätt avgörande, kan redogöra dem för dig:

I stora drag handlar de Japanska om att skjuta torpeder. Gör man något annat gör man fel. Kanonerna används enbart i nödfall och inte annars då de generellt sett är värdelösa. Möter du en Rysk jagare oavsett tier är det bättre att fly än att ens försöka vinna en duell med kanonerna då de helt enkelt är bättre på det, hoppas att man får dem med sina torpeder, problemet att i närstrid är de Ryska torpederna inte dåliga heller. De Japanska jagarnas kanoner fortsätter att vara värdelösa genom alla tiers medan de andra länderna får mer dugliga torpeder med högre tiers, framförallt de Amerikanska.

Det tar oss till de Ryska jagarna. De handlar om att använda kanonerna främst då de istället är bra för dem, man intar rollen av en s.k. "gunboat". Torpederna är mer för nödfall istället. De har framförallt dålig räckvidd. Så man använder dem mest för att gömma sig runt en ö där man sätter upp en fälla eller om någon försöker komma nära din rökridå för att kunna se dig som exempel. De får lite räckvidd i högre tiers men inte alls på de andra ländernas nivå. De gör mycket skada dock, så om man träffar gör det ont generellt sett. Inte för att någon torped gör lite skada men iaf...

Sist har vi de Amerikanska....de är mitt emellan. De kan göra båda sakerna, framförallt i högre tiers då deras torpeder får en bra räckvidd och gör fin skada. Räckvidden är inte i nivå med de Japanska men nog för att kunna användas utan att man blir sedd. Främst är de "gunboats" och skjuter med sina kanoner från positioner där de inte kan bli sedda, precis som de Ryska jagarna.

Allt kanske inte stämmer till 100% men generellt sett är det så här det ser ut när det gäller jagar :).

Tack för att du tog dej tid att förklara. Skall nog titta närmare på ryska jagare!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kanonerna är inte värdelösa på Japanksa DD's. Det är en myt.
Dom suger på låga tiers men det gör typ alla kanoner på T2-T4, mer att dom är relativt sett lite sämre än andra nationer. Eldhastigheten och räkvidden är ett problem tex men skadan är inte så pjåkig då dom också har 127mm snarligt andra nationer.

Jag använder ofta kanoner på Min Kamikaze R, 20K HE damage på en match är fullt möjligt plus att det startar bränder och en salva på en DD kan göra 2.3K i bland mer.

Japanska DD's gynnas grymt av BFT och AFT då man helt plötsligt når långt när man tar på sig en annan lägre tier DD eller likvärdig DD.

Fubuki är en T8 DD och en av dom med bäst kanoner tycker jag. Främst för att den stealth skjuter, förut var det från 9km till 12km men efter nerfen är det 9.3 till 12km men för att nå 12km krävs AFT, lägger man på BFT så skjuter snabbt nog för att försvara sig eller tom döda andra DD's. Folk underskattar ofta IJN DD's kanoner.
Kamoflage och AFT på Fubuki gör den till en enkel båt att skjuta utan att synas med.

Shimakaze, T10 har har hög eldhastighet och skjuter hårt som fan så den är lågt i från ofarlig.

20-50K HE och eldskada är möjligt med Fubuki tex. Jag brukar plåga BB's från rök eller på runt 10km avstånd med den om jag inte kan använda torpeder.
perfekt om man torpederat någon, han lagat flooding, sedan börjar man spama HE och eldar han så han inte kan släcka.

Faktum är att folk rent allmänt använder sina kanoner på DD's för lite, sett folk jaga CV, köra efter dom och släppa torpeder bakifrån när dom är upptäckta och CV'n slänger allt på dom, även amrikanska DD's som är Gunboats vilket bara får en att göra en facepalm.
Folk verkar inte koppla att är dom upptäckta och man speciellt jagar så finns det ingen ursäkt att inte använda kanonerna.

I min T5 Kamikaze R avslutar jag ofta skepp med kanonerna, 4st HE skott kan som sagt göra mellan 2-3K dmg så på svaga Kryssare och DD's kan en enda välplacerad salva ta kål på dom och 20 sekunder man är upptäckt efteråt om någon är nära nog är sällan svår att uthärda.
Kör du i divison kommer du säkert finna dig i en situation där din polare är illa ute och allt du behöver göra är att skjuta en bra placerad salva på en DD eller en Crusier som nästan är död.

Myten att IJN DD's kanoner är värdelösa kommer nog ifrån det faktum att dom har kort räckvidd och låg eldhastighet relativt amerikanska DD's och att dom är rätt kassa under T5, T8 och upp är dom helt ok som sagt och kan användas offensivt för extra skada och deras skada per salva kan vara rätt hög jämfört med andra DD's vilket innebär att får man in en bra salva så känns det hos motståndaren.

Mitt råd är dock att börja lära sig "smyga" och skjuta torpeder oupptäckt. När du är mer uppmärksam på vad som finns på kartan runtomkring dig och blir mer erfaren så börja använda kanonerna mer och mer för att avsluta fiender och helt enkelt maximera alla möjligheter som ges istället för att tänka "mina kanoner suger så jag tänker inte skjuta på den där 1K HP Kryssaren som sitter där själv".

Risker finns alltid men med erfarenhet börjar man utveckla taktiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Myten att IJN DD's kanoner är värdelösa kommer nog ifrån det faktum att dom har kort räckvidd och låg eldhastighet relativt amerikanska DD's och att dom är rätt kassa under T5, T8 och upp är dom helt ok som sagt och kan användas offensivt för extra skada och deras skada per salva kan vara rätt hög jämfört med andra DD's vilket innebär att får man in en bra salva så känns det hos motståndaren.

Mitt råd är dock att börja lära sig "smyga" och skjuta torpeder oupptäckt. När du är mer uppmärksam på vad som finns på kartan runtomkring dig och blir mer erfaren så börja använda kanonerna mer och mer för att avsluta fiender och helt enkelt maximera alla möjligheter som ges istället för att tänka "mina kanoner suger så jag tänker inte skjuta på den där 1K HP Kryssaren som sitter där själv".

Kort räckvidd och låg eldhastighet...är ju just det som gör dem värdelösa, är det som är viktigt när det gäller dessa 127 eller 130mm kanoner. Skulle inte vilja kalla det för en myt när det är så det är? Man har istället möjlighet att skjuta extremt bra torpeder så att kanonerna är sämre är ju en uppenbar konsekvens av detta för balansen i spelet. Visst, värdelösa är kanske ett lite väl starkt sätt att beskriva dem men jag försöker driva hem en poäng.

För självklart finns situationer man ska skjuta, kanske mellan torpedsalvor och när man ändå har lagt upp en rökridå eller lånar någon annans så varför inte skjuta liksom? Eller ett fientligt skepp har sin uppmärksamhet riktat åt ett annat håll och dina torpeder är inte redo så visst kan man passa på att tända eld på dem, för att inte nämna när en fiende är nära att dö iaf...kan man lika gärna avsluta dem.

Det jag skrev ner var mer riktmärken för hur jag har, via internet och genom iakttagelser av hur folk spelar, uppfattat skillnaderna mellan de olika nationernas jagare. Hör hela tiden från olika håll att en Japansk jagare ska inte spelas i en gunboat-roll om man vet vad man gör medan en Gearing eller Khabarovsk förväntas spela den rollen då de gör den extremt bra. Fokus på ett skepps styrkor helt enkelt, även om undantag garanterat finns.

Men jag är långt från en expert, har inte spelat superlänge och min högsta tier är en T8 North Carolina. Men följer diverse folk på Youtube och läser runt lite. Så jag kanske helt är ute och cyklar men jag tycker inte det själv :P. Var ju som sagt riktlinjer för en nybörjare. För att välja att spela Japanska jagare för att uteslutande lira dem som gunboats måste du väl ändå hålla med om är ett misstag? Medan om man väljer Ryssarna är det helt rätt väg att gå, på samma sätt är det ett stort misstag att försöka lira Ryska jagare genom att enbart satsa på sina torpeder?

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Ne just det. Jag har spelat upp till shima och Yamato, har över 800 matcher i Kamikaze R och lågt över 1000 matcher i Minikaze klassen totalt sett och flera tusen i IJN DD's överlag.

Så ja din syn att dom är värdelösa är i min mening nybörjarsnack. Vet flera som framgångsrikt gör mycket extra skada, 30% eller mer per match med kanonerna men som sagt det är erfarna spelare också med tusentals matcher.

Du verkar inte förstå att något som är värdelöst har inget funktion eller syfte, IJN kanonerna är lågt från värdelösa. Inte bäst men det spelar igen roll när dom är bra nog för att göra jobbet.

ichase hade en tävling där man enbart fick använda kanonerna på Fubuki. 50K+ dmg fick han som hade bästa bidraget. Kolla in det, han använder rök och invisi firing flitigt.

Kompletterar man det med torpeder så kan man få mycket bra skada på en match utöver var torpeder enbart själv skulle ge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Ne just det. Jag har spelat upp till shima och Yamato, har över 800 matcher i Kamikaze R och lågt över 1000 matcher i Minikaze klassen totalt sett och flera tusen i IJN DD's överlag.

Så ja din syn att dom är värdelösa är i min mening nybörjarsnack. Vet flera som framgångsrikt gör mycket extra skada, 30% eller mer per match med kanonerna men som sagt det är erfarna spelare också med tusentals matcher.

Du verkar inte förstå att något som är värdelöst har inget funktion eller syfte, IJN kanonerna är lågt från värdelösa. Inte bäst men det spelar igen roll när dom är bra nog för att göra jobbet.

ichase hade en tävling där man enbart fick använda kanonerna på Fubuki. 50K+ dmg fick han som hade bästa bidraget. Kolla in det, han använder rök och invisi firing flitigt.

Kompletterar man det med torpeder så kan man få mycket bra skada på en match utöver var torpeder enbart själv skulle ge.

Så nu drar du det kortet. Jag är ju nybörjare i förhållande till dig så inte kan jag ha något rätt...*suck*. Förtydligade ju till och med att att kalla dem värdelösa är att ta i också i mitt förra inlägg...men det undgick dig verkar det som och istället fortsätter du att dumförklara mig även i det stycket. Trevligt.

Som jag avslutade med i mitt förra inlägg...Man brukar ju spela efter ett skepps styrkor (hoppas jag du fattar)...alltså undviker man att använda kanonerna på en japansk jagare eftersom man då röjer sin position i onödan vilket som konsekvens gör att det blir svårare att träffa med torpederna....Eller hur? Eller är jag alltså heeeelt ute och cyklar här? Man ska alltså skjuta för fulla muggar som i en rysk jagare? För i sådana fall får jag väl helt enkelt erkänna att jag helt missuppfattat hur man ska spela en japansk jagare, inget mer med det.

Men du håller väl med om att det är bäst om ingen har en aning om var man är alls snarare än att man konstant är upptäckt, är ju inte som att man kanske siktar med torpederna då....Eller spelar du alltså Japanska jagare som gunboats? Du står alltså med kryssarna helt öppet och pepprar så alla ser dig som en rysk jagare kanske föredrar att göra? För om nu deras kanoner är så bra så gör du ju det antar jag...för annars betyder det ju att även du tycker att deras torpeder är att föredra också och alltså bör man hålla igen på kanonelden till förmån för att få bättre läge till sina torpeder....eller hur? Är jag tydlig nog för dig vad jag menar nu? För det är ovanligt att Shimas pepprar min North Carolina medan Gearing och Khabarovsk jagare gör det hela tiden nämligen...Så, trist attityd vs trist attityd.

Men...för att vara allvarliga en stund. Självklart ska man blanda kanoneld med torpeder även på japanska jagare men du försöker ju dumförklara mig här vid flera tillfällen vilket gör mig lite sne...Försökte ju som sagt vara extremt tydlig med att det jag skrev till en början var RIKTMÄRKEN för en nybörjare när man ska välja nation. Alltså försökte jag göra det tydligt att eftersom deras kanoner är värdelösa (vilket var en överdrift för att driva hem poängen) bör man då alltså prioritera torpederna framför kanonerna. Kan hålla med om att nu i efterhand kanske det får det att låta som att man absolut inte ska skjuta med kanonerna alls...vilket inte var min mening förstås, klart man ska skjuta men man måste ju tänka på att skjuter man röjer man lätt sin position vilket försvårar jobbet att få in bra torpedträffar så man får helt enkelt spela smart. Om det upprörde din japanska förkärlek i WoWS så ber jag om ursäkt.

Sen att iChase hade en tävling där bästa bidraget var 50k i en T8 japansk jagare tycker jag ju driver hem min poäng ytterligare då 50k för en T8 gunboat inte känns speciellt högt. Inte när det är en tävling där alla skickar in det bästa de kan åstadkomma. Men erkänner att jag har ingen koll på om det verkligen är något man ska höja ögonbrynen åt eller ej så min spontana reaktion var mest "jaha?"

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

Hoppas det är nästa vecka som de tyska BB skeppen kommer

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Spelade några spel igår och blev lvl 3. Helt klart kul!

Svåraste var att ha på kolla vad som händer runt en och att komma ihåg att svänga av och an samt justera fart lite nu som då. Blev lite väl mycket fokus på "kikaren/siktet" och glömde helt vad som händer runt omkring Lyckades undvika att köra upp på land iaf hehe.

Ett tips är att trycka in höger musknapp och titta dig omkring lite snabbt när kanoner laddar om så får du lite bättre koll på din omgivning. Sen kolla in kartan så du inte avancerar för långt ifrån ditt lag emot fienden. Fienden har en tendens att döda det skepp som är närmast dem och blir du själv så är du död.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Så nu drar du det kortet. Jag är ju nybörjare i förhållande till dig så inte kan jag ha något rätt...*suck*. Förtydligade ju till och med att att kalla dem värdelösa är att ta i också i mitt förra inlägg...men det undgick dig verkar det som och istället fortsätter du att dumförklara mig även i det stycket. Trevligt.

Som jag avslutade med i mitt förra inlägg...Man brukar ju spela efter ett skepps styrkor (hoppas jag du fattar)...alltså undviker man att använda kanonerna på en japansk jagare eftersom man då röjer sin position i onödan vilket som konsekvens gör att det blir svårare att träffa med torpederna....Eller hur? Eller är jag alltså heeeelt ute och cyklar här? Man ska alltså skjuta för fulla muggar som i en rysk jagare? För i sådana fall får jag väl helt enkelt erkänna att jag helt missuppfattat hur man ska spela en japansk jagare, inget mer med det.

Men du håller väl med om att det är bäst om ingen har en aning om var man är alls snarare än att man konstant är upptäckt, är ju inte som att man kanske siktar med torpederna då....Eller spelar du alltså Japanska jagare som gunboats? Du står alltså med kryssarna helt öppet och pepprar så alla ser dig som en rysk jagare kanske föredrar att göra? För om nu deras kanoner är så bra så gör du ju det antar jag...för annars betyder det ju att även du tycker att deras torpeder är att föredra också och alltså bör man hålla igen på kanonelden till förmån för att få bättre läge till sina torpeder....eller hur? Är jag tydlig nog för dig vad jag menar nu? För det är ovanligt att Shimas pepprar min North Carolina medan Gearing och Khabarovsk jagare gör det hela tiden nämligen...Så, trist attityd vs trist attityd.

Men...för att vara allvarliga en stund. Självklart ska man blanda kanoneld med torpeder även på japanska jagare men du försöker ju dumförklara mig här vid flera tillfällen vilket gör mig lite sne...Försökte ju som sagt vara extremt tydlig med att det jag skrev till en början var RIKTMÄRKEN för en nybörjare när man ska välja nation. Alltså försökte jag göra det tydligt att eftersom deras kanoner är värdelösa (vilket var en överdrift för att driva hem poängen) bör man då alltså prioritera torpederna framför kanonerna. Kan hålla med om att nu i efterhand kanske det får det att låta som att man absolut inte ska skjuta med kanonerna alls...vilket inte var min mening förstås, klart man ska skjuta men man måste ju tänka på att skjuter man röjer man lätt sin position vilket försvårar jobbet att få in bra torpedträffar så man får helt enkelt spela smart. Om det upprörde din japanska förkärlek i WoWS så ber jag om ursäkt.

Sen att iChase hade en tävling där bästa bidraget var 50k i en T8 japansk jagare tycker jag ju driver hem min poäng ytterligare då 50k för en T8 gunboat inte känns speciellt högt. Inte när det är en tävling där alla skickar in det bästa de kan åstadkomma. Men erkänner att jag har ingen koll på om det verkligen är något man ska höja ögonbrynen åt eller ej så min spontana reaktion var mest "jaha?"

Problemet jag har med dit resonemang är att du är av eller på beroende på var ett skepp är bra på eller dåligt på.

Det finns ingen direkt nackdel med att skjuta ut en fiende med en salva välplacerad HE om han är den ända som kan spotta dig. Dom vet att du är där pga SA, så fort den fienden är död så kan dom inte se dig lägre plus att SA inte lägre kan ge dom en sökruta att leta i.
Alla har SA numera också så alla vet när någon är nära dom inte kan se.

Detta är taktiskt tänkande. Jag använde den taktiken när Falmus div jagade mig i min Shima, sköt en HE salva och plockade hans Kabarovsk med 2K HP som hjälpte Flamu spotta mina torpeder och jaga mig med sin överlägsna fart. Han blev distraherad av torpederna och det var allt som behövdes för att få in en väl placerad salva.
Igen annan just då kunde skjuta ut honom och hade jag inte gjort det kunde han jagat ner mig och spottat mig för Flamu och det hade varit döden för mig.
Efter det hade Falmus div inget som var snabbare än jag så jag boostade därifrån och tog minimal skada från Falmus kryssare.
Var synlig i 20 sekunder allt som allt, dom såg mig aldrig igen förens i slutet på matchen när jag sköt in lite bonus skada på en annan DD då vi var sekunder från att vinna.

50K på en T8 DD på kanoner utöver torpeder kan stacka bra bit över 100K, poängen med testet var att bevisa att Japanska DD's har kanoner och dom blir bara bättre ju mer man går upp i Tier vilket tyvärr många missar.
Kör man japansk DD och maxar kanonerna så är det inte ovanligt att öka skadan med en 30%.

Alla jag känner som spelat japanska DD's länge använder kanonerna taktiskt, bra spelare rekommenderar kanonerna, både ichase och Flamu som brukar hållas som någon form av auktoritet gör det också i sina videos.

Det är väldigt taktiskt att avsluta fiender med kanonerna om det är snabbare än torpeder speciellt om det är ända fienden som har SA på dig för efter det kan du bestämma var du vill dra och omplacera utan att folk vet exakt var du åker någonstans.

Det faktum att dom ser din exakta position i 5-20 sekunder är av liten betydelse när man allt som oftast kör ifrån all Kryssare och slagskepp ändå och väl oupptäckt igen ändrar man kurs.
Numera med patch 0.5.9 är röken dessutom defensiv vilket betyder att rök mellan dig och motståndaren gör att du inte syns. Det gör det möjligt att plocka låg HP skepp som har eskort så länge man kör ifrån dom och lägger rök mellan dig och dom, då ser dom inte dig heller.
Detta fungerar mycket bra också och då slipper man 20 sekunders konstant spottning.

I slutändan handlar det om att använda still skepp till fullo, spelar igen roll att kanonerna är sämre, dom kan användas ändå för att bidra till vinst, summan av skeppets alla egenskaper leder till maximal skada, XP och vinst. Gäller bara att inse när oddsen är till ens fördel och risken är minimal, inte alltid du möter något som gör dina kanoner värdelösa, dom kanske tom är bäst i det läget.

Permalänk
Medlem

Hehe, jag har en newbie-fråga: vad gör radarn, på de skepp som har en? När jag spelade någorlunda regelbundet fanns det inga skepp med radar, eller så har jag bara inte kommit tillräckligt högt i tier (mitt högsta skepp är en Myogi...).

Ja, jag fattar att jag kunde googla, men ibland är det roligare att bara fråga!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

den upptäcker skepp på X antal kilometer oavset vad som är ivägen, rök. berg (yes magisk radar).

T7 eller högre för radar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Problemet jag har med dit resonemang är att du är av eller på beroende på var ett skepp är bra på eller dåligt på.

Det finns ingen direkt nackdel med att skjuta ut en fiende med en salva välplacerad HE om han är den ända som kan spotta dig. Dom vet att du är där pga SA, så fort den fienden är död så kan dom inte se dig lägre plus att SA inte lägre kan ge dom en sökruta att leta i.
Alla har SA numera också så alla vet när någon är nära dom inte kan se.

Detta är taktiskt tänkande. Jag använde den taktiken när Falmus div jagade mig i min Shima, sköt en HE salva och plockade hans Kabarovsk med 2K HP som hjälpte Flamu spotta mina torpeder och jaga mig med sin överlägsna fart. Han blev distraherad av torpederna och det var allt som behövdes för att få in en väl placerad salva.
Igen annan just då kunde skjuta ut honom och hade jag inte gjort det kunde han jagat ner mig och spottat mig för Flamu och det hade varit döden för mig.
Efter det hade Falmus div inget som var snabbare än jag så jag boostade därifrån och tog minimal skada från Falmus kryssare.
Var synlig i 20 sekunder allt som allt, dom såg mig aldrig igen förens i slutet på matchen när jag sköt in lite bonus skada på en annan DD då vi var sekunder från att vinna.

50K på en T8 DD på kanoner utöver torpeder kan stacka bra bit över 100K, poängen med testet var att bevisa att Japanska DD's har kanoner och dom blir bara bättre ju mer man går upp i Tier vilket tyvärr många missar.
Kör man japansk DD och maxar kanonerna så är det inte ovanligt att öka skadan med en 30%.

Alla jag känner som spelat japanska DD's länge använder kanonerna taktiskt, bra spelare rekommenderar kanonerna, både ichase och Flamu som brukar hållas som någon form av auktoritet gör det också i sina videos.

Det är väldigt taktiskt att avsluta fiender med kanonerna om det är snabbare än torpeder speciellt om det är ända fienden som har SA på dig för efter det kan du bestämma var du vill dra och omplacera utan att folk vet exakt var du åker någonstans.

Det faktum att dom ser din exakta position i 5-20 sekunder är av liten betydelse när man allt som oftast kör ifrån all Kryssare och slagskepp ändå och väl oupptäckt igen ändrar man kurs.
Numera med patch 0.5.9 är röken dessutom defensiv vilket betyder att rök mellan dig och motståndaren gör att du inte syns. Det gör det möjligt att plocka låg HP skepp som har eskort så länge man kör ifrån dom och lägger rök mellan dig och dom, då ser dom inte dig heller.
Detta fungerar mycket bra också och då slipper man 20 sekunders konstant spottning.

I slutändan handlar det om att använda still skepp till fullo, spelar igen roll att kanonerna är sämre, dom kan användas ändå för att bidra till vinst, summan av skeppets alla egenskaper leder till maximal skada, XP och vinst. Gäller bara att inse när oddsen är till ens fördel och risken är minimal, inte alltid du möter något som gör dina kanoner värdelösa, dom kanske tom är bäst i det läget.

Japanska dds kanoner är underskattade, de lärde jag mig när grindade concealment expert på min hatsuharu. Flack bana men dålig traverse, ibland lyckades jag överrumpla mahans för att jag gick så aggressivt på dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Problemet jag har med dit resonemang är att du är av eller på beroende på var ett skepp är bra på eller dåligt på.

Det finns ingen direkt nackdel med att skjuta ut en fiende med en salva välplacerad HE om han är den ända som kan spotta dig. Dom vet att du är där pga SA, så fort den fienden är död så kan dom inte se dig lägre plus att SA inte lägre kan ge dom en sökruta att leta i.
Alla har SA numera också så alla vet när någon är nära dom inte kan se.

Detta är taktiskt tänkande. Jag använde den taktiken när Falmus div jagade mig i min Shima, sköt en HE salva och plockade hans Kabarovsk med 2K HP som hjälpte Flamu spotta mina torpeder och jaga mig med sin överlägsna fart. Han blev distraherad av torpederna och det var allt som behövdes för att få in en väl placerad salva.
Igen annan just då kunde skjuta ut honom och hade jag inte gjort det kunde han jagat ner mig och spottat mig för Flamu och det hade varit döden för mig.
Efter det hade Falmus div inget som var snabbare än jag så jag boostade därifrån och tog minimal skada från Falmus kryssare.
Var synlig i 20 sekunder allt som allt, dom såg mig aldrig igen förens i slutet på matchen när jag sköt in lite bonus skada på en annan DD då vi var sekunder från att vinna.

50K på en T8 DD på kanoner utöver torpeder kan stacka bra bit över 100K, poängen med testet var att bevisa att Japanska DD's har kanoner och dom blir bara bättre ju mer man går upp i Tier vilket tyvärr många missar.
Kör man japansk DD och maxar kanonerna så är det inte ovanligt att öka skadan med en 30%.

Alla jag känner som spelat japanska DD's länge använder kanonerna taktiskt, bra spelare rekommenderar kanonerna, både ichase och Flamu som brukar hållas som någon form av auktoritet gör det också i sina videos.

Det är väldigt taktiskt att avsluta fiender med kanonerna om det är snabbare än torpeder speciellt om det är ända fienden som har SA på dig för efter det kan du bestämma var du vill dra och omplacera utan att folk vet exakt var du åker någonstans.

Det faktum att dom ser din exakta position i 5-20 sekunder är av liten betydelse när man allt som oftast kör ifrån all Kryssare och slagskepp ändå och väl oupptäckt igen ändrar man kurs.
Numera med patch 0.5.9 är röken dessutom defensiv vilket betyder att rök mellan dig och motståndaren gör att du inte syns. Det gör det möjligt att plocka låg HP skepp som har eskort så länge man kör ifrån dom och lägger rök mellan dig och dom, då ser dom inte dig heller.
Detta fungerar mycket bra också och då slipper man 20 sekunders konstant spottning.

I slutändan handlar det om att använda still skepp till fullo, spelar igen roll att kanonerna är sämre, dom kan användas ändå för att bidra till vinst, summan av skeppets alla egenskaper leder till maximal skada, XP och vinst. Gäller bara att inse när oddsen är till ens fördel och risken är minimal, inte alltid du möter något som gör dina kanoner värdelösa, dom kanske tom är bäst i det läget.

Instämmer med det du skriver :).

Förresten...du som har erfarenhet av Yamato (dvs högre tier slagskepp i allmänhet)...jag har lite svårt att lyckas på min North Carolina när jag grindar upp mot Iowa....Eller jag tycker jag har det...kanske spelar helt rätt egentligen, andra är bara nötter för de är rädda att repa lacken på sina T8+ slagskepp och så är jag den som tänker rätt, har bara oturen att laget spelar som potatisar hela bunten.

Vad jag vill göra är att försöka hjälpa lagets kryssare, försöker hänga med dem utan att ge mig fram för långt för att ta lite tryck från dem till mig själv och även erbjuda min 100-rating AA om det finns hangarfartyg i matchen som vill jävlas också....Ptja, för att inte tala om huvudkanonernas umpf också förstås. Frågar ofta om ett hangarfartyg är med om de vill ha lite AA assistans också, man vet ju inte vilket setup de kör och mitt AA är som sagt maxat.

Problemet är ju att extremt få andra slagskepp försöker göra detta upplever jag....de hänger ju runt spawnen och ger sig alldeles för sällan (enligt mig själv) in i fighten så jag får ta all skit och dör, inte helt sällan ihop med kryssarna, medan de kollar på från sidolinjen....Är det så att jag är galen och gör fel när jag försöker vara lite aggressiv (Läs: hjälpa kryssarna) och andra helt enkelt är för rädda för att få sina skepp sänkta och då spelar fel. Eller spelar jag helt fel och bör helt enkelt sluta försöka ge mig fram och istället peppra från ca 20km hela spelet igenom som jag ser de allra flesta slagskepp göra?

För jag tycker att jag borde ha bättre matcher än jag har, så antingen spelar jag helt fel eller så är felet inte jag...vore trevligt att få lite bekräftelse kring detta så man kan justera sin spelstil, framförallt inför Iowa som inte lär bli billig att få sänkt gång på gång. Borde ha den om några dagar förövrigt :).

Tycker som sagt att min spelstil är korrekt då kryssare inte klarar sig på egen hand, de behöver någon som kan ta slagskeppsbeskjutningen framförallt och det kan jag göra ett bra tag eftersom jag inte behöver visa bredsidan, 66% av min eldkraft ligger ju i fören på en NC. Är det fel jag gör enbart att jag läser laget för dåligt och anpassar mig inte efter när andra slagskepp spelar egoistiskt och bör försöka göra detsamma om de gör det? Ja...eller tänker jag helt galet. Är ju ett alternativ det med.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@Zemlan: Först och främst så ska NC spelas aggressive för kanonerna är inga sniper-kanoner. För det andra är att pusha inte en flank utan support för ensam BB är grillfest och en död BB. Kan bara tala för mig själv och min erfarenhet men ca 90% av alla dödsfall jag har i spelet är pga jag pushat för långt fram själv på en flank blir då ensam eller den som är närmast fienden och alla älskar o skjuta på den som är närmast.

Utan att veta egentligen hur du spelar så skadar det aldrig att ge tipset om att hålla stenkoll på minimappen. Kolla alltid upp vilka skepp som du anser är farliga i starten av matchen och sen håll koll i början av matchen för att se vart dem är på kartan. Är det en match med många DDs 4+ så får man oftast ta det lite lugnare i början tills man vet vart de flesta av dem är på kartan. Sen ha inte bråttom med att få väg dina skott, kan vara bättre att vänta 5sek längre innan man skjuter så ett skepp visar mer bredsida emot dig. Ska du skjuta någon som kommer rakt emot dig med AP sikta då inte på skrovet utan skjut rakt in i superstructure (allt skit ovanför skrovet) då menar jag andra BBs, vissa lövtunna Kryssare pennar man ju bara man tittar på dem genom skrovet.

Ta detta som några generella tips, inga sanningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Instämmer med det du skriver :).

Förresten...du som har erfarenhet av Yamato (dvs högre tier slagskepp i allmänhet)...jag har lite svårt att lyckas på min North Carolina när jag grindar upp mot Iowa....Eller jag tycker jag har det...kanske spelar helt rätt egentligen, andra är bara nötter för de är rädda att repa lacken på sina T8+ slagskepp och så är jag den som tänker rätt, har bara oturen att laget spelar som potatisar hela bunten.

Vad jag vill göra är att försöka hjälpa lagets kryssare, försöker hänga med dem utan att ge mig fram för långt för att ta lite tryck från dem till mig själv och även erbjuda min 100-rating AA om det finns hangarfartyg i matchen som vill jävlas också....Ptja, för att inte tala om huvudkanonernas umpf också förstås. Frågar ofta om ett hangarfartyg är med om de vill ha lite AA assistans också, man vet ju inte vilket setup de kör och mitt AA är som sagt maxat.

Problemet är ju att extremt få andra slagskepp försöker göra detta upplever jag....de hänger ju runt spawnen och ger sig alldeles för sällan (enligt mig själv) in i fighten så jag får ta all skit och dör, inte helt sällan ihop med kryssarna, medan de kollar på från sidolinjen....Är det så att jag är galen och gör fel när jag försöker vara lite aggressiv (Läs: hjälpa kryssarna) och andra helt enkelt är för rädda för att få sina skepp sänkta och då spelar fel. Eller spelar jag helt fel och bör helt enkelt sluta försöka ge mig fram och istället peppra från ca 20km hela spelet igenom som jag ser de allra flesta slagskepp göra?

För jag tycker att jag borde ha bättre matcher än jag har, så antingen spelar jag helt fel eller så är felet inte jag...vore trevligt att få lite bekräftelse kring detta så man kan justera sin spelstil, framförallt inför Iowa som inte lär bli billig att få sänkt gång på gång. Borde ha den om några dagar förövrigt :).

Tycker som sagt att min spelstil är korrekt då kryssare inte klarar sig på egen hand, de behöver någon som kan ta slagskeppsbeskjutningen framförallt och det kan jag göra ett bra tag eftersom jag inte behöver visa bredsidan, 66% av min eldkraft ligger ju i fören på en NC. Är det fel jag gör enbart att jag läser laget för dåligt och anpassar mig inte efter när andra slagskepp spelar egoistiskt och bör försöka göra detsamma om de gör det? Ja...eller tänker jag helt galet. Är ju ett alternativ det med.

Kör knappt amrekanska BB's då jag inte gillar dom. För jävla lågsamma upp till T7 och turretsen har för liten svängradie.

Ska dock ha en Iowa när jag orkat ta mig dit.

Problemet du nämner har alla. Lösningen är Divison, tex 2 BB's och en DD som spottar skepp och torpeder. Då har man alltid folk med sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantvals:

@Zemlan: Först och främst så ska NC spelas aggressive för kanonerna är inga sniper-kanoner. För det andra är att pusha inte en flank utan support för ensam BB är grillfest och en död BB. Kan bara tala för mig själv och min erfarenhet men ca 90% av alla dödsfall jag har i spelet är pga jag pushat för långt fram själv på en flank blir då ensam eller den som är närmast fienden och alla älskar o skjuta på den som är närmast.

Utan att veta egentligen hur du spelar så skadar det aldrig att ge tipset om att hålla stenkoll på minimappen. Kolla alltid upp vilka skepp som du anser är farliga i starten av matchen och sen håll koll i början av matchen för att se vart dem är på kartan. Är det en match med många DDs 4+ så får man oftast ta det lite lugnare i början tills man vet vart de flesta av dem är på kartan. Sen ha inte bråttom med att få väg dina skott, kan vara bättre att vänta 5sek längre innan man skjuter så ett skepp visar mer bredsida emot dig. Ska du skjuta någon som kommer rakt emot dig med AP sikta då inte på skrovet utan skjut rakt in i superstructure (allt skit ovanför skrovet) då menar jag andra BBs, vissa lövtunna Kryssare pennar man ju bara man tittar på dem genom skrovet.

Ta detta som några generella tips, inga sanningar.

Oja, minimapen håller man koll på. Har den ordentligt förstorad också. Brukar som sagt avvakta med skotten, precis som du säger. Väntar hellre ett tag och får en fin bredsida än att skjuta rätt in i fören eller på en vinklad sida om man kan undvika det. Gör också precis som du säger, skjuter in i själva kroppen på skeppen snarare än rätt in i nosen då det ger en hel del skada om man träffar rätt på andra slagskepp som vägrar visa sidan utan kör rakt emot mig.

Skrivet av pa1983:

Kör knappt amrekanska BB's då jag inte gillar dom. För jävla lågsamma upp till T7 och turretsen har för liten svängradie.

Ska dock ha en Iowa när jag orkat ta mig dit.

Problemet du nämner har alla. Lösningen är Divison, tex 2t BB's och en DD som spottar skepp och torpeder. Då har man alltid folk med sig.

Var rädd för det...men då spelar inte jag helt fel i alla fall även om man förstås gör dumma val ibland, får försöka läsa lagts rörelse lite bättre så kanske man kan vända i tid helt enkelt xD

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Oja, minimapen håller man koll på. Har den ordentligt förstorad också. Brukar som sagt avvakta med skotten, precis som du säger. Väntar hellre ett tag och får en fin bredsida än att skjuta rätt in i fören eller på en vinklad sida om man kan undvika det. Gör också precis som du säger, skjuter in i själva kroppen på skeppen snarare än rätt in i nosen då det ger en hel del skada om man träffar rätt på andra slagskepp som vägrar visa sidan utan kör rakt emot mig.

Var rädd för det...men då spelar inte jag helt fel i alla fall även om man förstås jag dumma val ibland, får försöka läsa lagts rörelse lite bättre så kanske man kan vända i tid helt enkelt xD

Det är inte du som gör fel, det är 98% av alla andra som är så satans fega. Hade jag fått med mig ett BB när jag spelar CA (vilket jag nästan bara spelar) hade jag varit överlycklig. Kudos till dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Det är inte du som gör fel, det är 98% av alla andra som är så satans fega. Hade jag fått med mig ett BB när jag spelar CA (vilket jag nästan bara spelar) hade jag varit överlycklig. Kudos till dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Är ju riktigt nice när man får till fin AA! De borde belöna mer för att skjuta ner flygplan för några mängder är det ju tyvärr inte, vilket gör att få bygger för AA. Själv tycker jag iaf att det enda som slår att se flygplan regna ner runt en är citadelträffar xD

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Har man bra AA kan man alltid tala om för sin CV att dra alla förföljande stridsflygplan över en, antigen vänder dom om motståndare CV'n är smart eller så dör dom.

Som sagt en smart CV använder bra AA som en safe zone för sina bombare.

Har man manuellt AA eller Defensive AA så tala om det för CV'n från början så han vet att du är ett bra val. Håll dig gärna nära rutter han flyger med om möjligt.

Med IOWA kan man nog omplacera sig rätt snabbt, lite därför jag ska ha henne som AA båt i framtiden när jag orkat ta mig förbi New Mexico och Trollerado.

Permalänk
Medlem

Är ju knappt någon som spelar CV längre. Tom min Atlanta är byggd för mer DPM snarare än AA nu för tiden.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Är ju knappt någon som spelar CV längre. Tom min Atlanta är byggd för mer DPM snarare än AA nu för tiden.

Jag spelar CV fortfarande. Men det känns som att man blir straffad av Wargaming. När man gör ca 120k till 140k dmg i en match, defendar caps osv och ändå bara för 2k exp trots att det är dagens första vinst samt 50% extra från cammo så blir man less.

Jag gillar verkligen dynamiken i att spela CV och försöker bli bättre så man kan vara CV kaptenen i teambattles.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Jag spelar CV fortfarande. Men det känns som att man blir straffad av Wargaming. När man gör ca 120k till 140k dmg i en match, defendar caps osv och ändå bara för 2k exp trots att det är dagens första vinst samt 50% extra från cammo så blir man less.

Jag gillar verkligen dynamiken i att spela CV och försöker bli bättre så man kan vara CV kaptenen i teambattles.

Jag tror att om man tar bort Fighter setup så skulle fler tänka sig att spela CV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jag tror att om man tar bort Fighter setup så skulle fler tänka sig att spela CV.

Inte helt omöjligt. Fast du har ju fortfarande problem ett med exp och credits. Har stor respekt för de som tagit sig till t10 som cv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Avstängd

Då är man redo

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Vill ha!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Skrivet av Torach:

Vill ha!

Skickades från m.sweclockers.com

Japp vem vill inte det, jag har redan laddat upp inför dom

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |